MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
We hebben een nieuw koploper.

En een nieuwe tussenstand:

1. Divart - 37 punten
2. PJH1967 - 33 punten
3. Ranboy - 29 punten
4. Thomasco / Ploppesteksel - 17 punten
6 Postpunker - 16 punten
7. Stoepkrijt / Sheplays - 11 punten
9. Oldfart - 10 punten

Divart sprokkelt zich naar de koppositie en PJH1967 doet ook een mooie eerste inzending. Ranboy blijft nog even achter, maar houdt de top in het vizier. Behalve fragment 20 is alles nu geraden. Nog wat hints voor de minst geraden nummers:

7. Post-punk-klassieker die jaren later nog (illegaal) werd gesampled door de bekendste Italiaanse eurohouse-act (een tijd- en soortgenoot van 2 Unlimited). En vorig jaar ook nog gecoverd door een New Yorkse dance/electro-groep.
8. Oorspronkelijk uitgebracht op de soundtrack van een bekende vampierenfilm van bijna 10 jaar geleden. Later ook nog op de greatest hits van de band (waarvan het 5e studio-album binnenkort in de winkel ligt) verschenen.
12. Openingsnummer (en single) van hun debuut uit 1999. Wikipedia schaart deze band onder "electroclash".
14. Een andere single van deze zanger werd vertaald door Lennard Nijgh en een hit voor Rob de Nijs. Het nummer dat je hier hoort, werd later nog eens gecoverd door Marc Almond.
17. Op de getekende albumhoes staat een rokend mannetje.
18. Artiest die in de jaren '90 een paar top 40 hits scoorde (waaronder deze). De titel van dit nummer verwijst naar de 'navelstreng van de wereld' (het begin van alle cultuur).
19. Begonnen in 1987, debuutplaat komt uit 1993.
20. Aantal stemmen: 81
22. De videoclip van dit nummer deed me altijd wel wat denken aan die van Daft Punk's Around the World (met de dansende robots). Deze band klonk in het begin van hun carriere Britser dan Brits, maar ging na een tijdje wat meer experimenteren. De zanger is ook bekend van wat andere grote acts, waarvan er eentje zelfs in de top 250 (ongeveer halverwege) staat.

Succes maar weer.

herman schreef:
8. Samenwerkingsverband tussen rapper en bekende Britse groep die momenteel weer in de spotlight staat. Dit nummer is een cover, Oldfart plaatste laatst iets over het origineel.

Het is toch geen cover, zoals ik abusievelijk dacht, maar een nummer met dezelfde naam.

Excuses!

Het wordt hoe langer hoe drukker aan de top van het klassement, inmiddels hebben ook Ceasar en Lukas zich gemeld met een sterke inzending.

herman schreef:
Artiest in kwestie werd geboren in een Europese hoofdstad met 2 klinkers in de naam.

Wat een heerlijke non-hint

Berlijn
Brussel
Parijs
Rome
Madrid
Londen
Oslo
Stockholm

schieten me zo te binnen

Praag
Wenen
Dublin
Zagreb
Kiev
Tallinn
Riga

Skopje
Vaduz

Amsterdam, Lissabon en Kopenhagen vallen toch maar mooi af.

Mooi zonder gekheid: de juiste hoofdstad staat in het eerste rijtje van Lebowski.

Er wordt flink gescoord inmiddels. Aangezien ik vanavond de eindstand post (zal rond 7/8 uur worden), doe ik geen tussenstand meer.

Inzenden kan tot en met 18 uur vanavond.

De eindstand!

Het was spannend bovenin, maar Divart bleek uiteindelijk maandag al de beslissende voorsprong te hebben genomen. Gefeliciteerd!

1. divart - 44 punten (miste 4, 6 en 15)
2. Lukas - 40 punten (miste 3, 13, 15, 16, 17)
3. pjh1967 - 39 punten (miste 7, 8, 13, 14, 20 en de titel van 22)
4. ranboy - 36 punten
5. Ploppesteksel - 31 punten
6. Ceasar - 30 punten
7. Lebowski - 26 punten
8. Thomasco - 17 punten
9. Postpunker - 16 punten
10. Stoepkrijt - 12 punten
11. Sheplays - 11 punten
12. Oldfart - 10 punten

De antwoorden:

1. The Sweet - Ballroom Blitz
2. Fake Blood - I Think I Like It
3. Sandie Shaw - Puppet On a String
4. Dizzy Rascal ft. Chrome - Holiday
5. Donna Summer - State of Independence
6. Missy Elliott - Get Ur Freak On
7. Siouxsie and the Banshees - Happy House
8. Massive Attack ft. Mos Def - I Against I
9. Leila K - Open Sesame
10. DNA ft. Suzanne Vega - Tom's Diner
11. Modern Talking - Brother Louie
12. Le Tigre - Deceptacon
13. Giorgio Moroder - Chase
14. David McWilliams - The Days of Pearly Spencer
15. Mumford & Sons - Little Lion Man
16. Boudewijn de Groot - Meisje van 16
17. Tortoise - I Set My Face to the Hillside
18. Jovanotti - 'L'Ombelico del Monde
19. Autechre - Bike
20. Spiritualized - Come Together
21. Snoop Doggy Dog - Gin and Juice
22. Blur - Music Is My Radar
23. Primal Scream ft. Kate Moss - Some Velvet Morning
24. Yann Tiersen - Comptine D'Un Autre Été: L'Après Midi
25. Renee - High Time He Went

Hier is de nieuwe contest: pjh1967 contest Succes allemaal !!

Hee, ik had 3 wel en 4 niet. Ik vond het juist zo knap van mezelf dat ik weliswaar nog nooit van 3 had gehoord, maar via de last.fm-similar-artists van Petula Clark toch nog wist te achterhalen wat we hier hoorden

Sheplays
Toch knap dat je wél van Petula Clark hebt gehoord

Ah, foutje. Verkeerd van mijn sheet overgenomen.

Lukas had inderdaad slim gezocht.

Leuke contest weer Herman. Vond hem wel lastig, maar gelukkig kwamen er nog wat tipjes.
nr 14 David McWilliams - The Days of Pearly Spencer herkende ik direct maar het duurde 2 dagen voor er iets van een titel en naam bijkwam. Prachtig nummer trouwens.

Yup, ik wist wel dat hij lastig zou worden. Maar uiteindelijk is er nog goed gescoord.

Dat nummer van David McWilliams heb ik een jaar of 2 geleden ontdekt (alhoewel ik het onbewust natuurlijk wel kende, het is echt zo'n radioklassieker). Prachtig liedje inderdaad.

De eerste 2 deelnemers weten al aardig te scoren:

1. herman - 24 punten
2. ranboy - 19 punten

Nieuwe tussenstand:

1. herman - 24 punten
2. ranboy - 19 punten
3. Oldfart - 14 punten

Deelnemers gezocht !!!

pjh1967 schreef:
Deelnemers gezocht !!!

Heb hem gedownload, maar kan er pas ergens in het weekend
mee aan de slag. Heb hem een keertje snel beluisterd en volgens mij is die moeilijk.

Het middenstuk is best wel makkelijk als je in de jaren '90 bent opgegroeid.

Vanavond of morgen een tweede luisterbeurt.

Ik vond het eerste deel wel goed te doen, het laatste deel lastig.

Benno
Ik heb er tot nu toe vijf bij de eerste luisterbeurt. Toch best aardig. Ik lever alles wel in één keer in, misschien dat ik er nog een paar kan raden morgen.

Gelukkig, de inzendingen stromen langzaam binnen. De koploper komt nog niet in gevaar, daaronder is alles nog mogelijk en het is pas vrijdag.

1. herman - 24 punten
2. ranboy - 19 punten
3. postpunker - 18 punten
4. Oldfart - 14 punten
5. Ceasar - 10 punten
6. Paap_Floyd - 7 punten
7. stoepkrijt - 2 punten

Hier volgen wat aanwijzigingen:

01 USA 1985 Single
02 UK 2005 Albumtrack
03 UK 1980 Single
04 BEL 1995 Single
05 IRL 1983 Albumtrack
06 UK 1981 Single
07 USA 1971 Albumtrack
08 USA 1994 Single
09 USA 1996 Single
10 USA 1986 Albumtrack
11 USA/NL 1991 Single
12 UK 1980 Single
13 USA 1985 Single
14 USA 1992 Single
15 USA 1997 Single
16 NL 1993 Single
17 USA 2008 Single
18 UK 2010 Single (staat op 2009 album)
19 USA 1977 Albumtrack
20 USA 1987 Single
21 UK 2008 Single (staat op 2009 album)
22 USA 1974 Albumtrack
23 UK 2002 Albumtrack
24 USA 1960 Single
25 USA 1994 Single

Benno
Net mijn contest gemaakt, ik heb besloten om gen gebruik te maken van covers (want werd veel te makkelijk, als ik de contests van Herman en pjh1967 bekijk). Het zijn 25 nummers geworden uit de elektronische/rock/pop-hoek.

pjh1967 schreef:

10 USA 1986 Albumtrack

Oldfart attendeerde mij op een foutje. Moet zijn 1989.

Benno schreef:
Net mijn contest gemaakt, ik heb besloten om gen gebruik te maken van covers (want werd veel te makkelijk, als ik de contests van Herman en pjh1967 bekijk). Het zijn 25 nummers geworden uit de elektronische/rock/pop-hoek.

Geloof dat ik toch een voorkeur heb voor de covers Maar iets anders is natuurlijk altijd prima en je zal er velen een plezier mee doen. Ik ben benieuwd (en vrees het ergste ).

herman schreef:
Het middenstuk is best wel makkelijk als je in de jaren '90 bent opgegroeid.

Tjsa, dat bedoel ik maar .

Benno
divart schreef:
(quote)

Geloof dat ik toch een voorkeur heb voor de covers Maar iets anders is natuurlijk altijd prima en je zal er velen een plezier mee doen. Ik ben benieuwd (en vrees het ergste ).

Tsja, hoe ga ik dat oplossen... als ik deze vandaag of later deze week tijd heb zal ik nog een keer evalueren.

pjh1967 schreef:
25 USA 1994 Single

En deze komt uit 1993

Ik zal mezelf even

Nog even van hintjes:

01 Solo-artiest, maakte in de jaren tachtig 3 prachtige albums op een rij. Allen hier op MuMe gewaardeerd met 4+ stemmen. Dit nummer komt van de middelste van die drie.
02 Tamil Tijgerin?
03 2-Tone act.
04 Er is een link met de band van 16. Dit nummer heeft ook nog een Nederlands tintje (titel).
05 Als je aan een band uit Ierland denkt dan kom je toch snel uit bij ..
08 Leadzanger ging later redelijk succesvol door met een ander bandje en ook solo ging het hem aardig voor de wind. Zijn poging om "hip" te klinken mislukte vorig jaar echter.
11 Ook hier moet bij de aanduiding USA/NL een lampje gaan branden.
12 Deed ook mee met de ska-revival van eind jaren zeventig, maar zaten niet bij 2-Tone. Zeer kenmerkende leadzanger.
14 Komt van debuut album van lo-fi grootheden uit Californie.
15 Een van de hardst werkende mannen in de rockmuziek van vandaag. Speelt in / mee met veel bandjes.
17 Zie 15, maar is wel iemand anders.
18 Hebben hun ticket al in de zak om eind mei naar Nederland te komen. Hun laatste cd werd door één van de grote Engelse muziekmaandbladen uitgeroepen tot cd van het jaar 2009.
21 Debuut single van band uit Crouch End, London
22 Oude mannen die het goed weten te maskeren
23 Album met de meeste stemmen van dat jaar
24 Zie mijn avatar
25 Hun legendarische debuut komt uit 1991, dit is van hun 2e cd. Zijn nog steeds actief, vorig jaar kwam hun 9e album uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:46 uur

geplaatst: vandaag om 03:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.