MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Wachtlijst:

20-01: Benno
27-01: lebowski
03-02: stoepkrijt
10-02: divart
17-02: Thomasco
24-02: Ploppesteksel
03-03: Ceasar
10-03:
17-03:
24-03:
31-03:

Tijd voor een kleine update van de tussenstand. Er is nog niks beslist en Lukas komt met een mooie score van 27 punten de top 3 binnen. stoepkrijt doet een poging om van de laatste plaats af te komen en als hij nog wat titels aan de artiesten kan linken komt hij een heel eind.

01. ranboy - 31 punten
02. herman - 29 punten
03. Lukas - 27 punten
04. Oldfart - 24 punten
05. postpunker - 20 punten
06. Ceasar - 13 punten
07. ploppesteksel - 12 punten
08. divart - 9 punten
09. Paap_Floyd - 7 punten
10. stoepkrijt - 6 punten

We hebben een nieuwe koploper: Oldfart - 33 punten !!!

Benno
Aangezien ik morgen de hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat afwezig ben en niet online zal zijn, post ik het bestand alvast vandaag:

Contest Benno

Voor de duidelijkheid: het zijn geen covers geworden maar gewoon een "normale" contest.

Benno je hebt gezien dat al de nummers kris kras door elkaar staan?

Benno
Als ik het bestand download en weer uitpak, staan ze bij mij gewoon op volgorde. Wat zie jij dan? Kan je met "schikken op naam" het niet oplossen?

EDIT:

Vermoedelijke oorzaak en oplossing van het probleem: de songnummers heb ik laten staan zoals ze op de plaat zijn. Als je de map dus gesorteerd hebt staan op songnummer krijg je de nummers door elkaar. Door te sorteren op naam in je mediaplayer krijg je ze in de goede volgorde.

Oldfart schreef:
Benno je hebt gezien dat al de nummers kris kras door elkaar staan?

Dat komt doordat de mediaplayer en Explorer een #9 hoger waarderen dat bv. #11. Het gebruik van #09 lost alles op.

Benno
Een nieuwe poging met nieuwe nummering:

Benno contest versie 2

Ranboy komt zojuist met zijn laatste antwoorden en........ hij heeft ze (weer) allemaal !!!! Wie gaat er voor de ere-plaatsen ??

01. ranboy - 50 punten

02. Oldfart - 37 punten
03. divart - 30 punten
04. herman - 29 punten
05. Lukas - 27 punten
05,5 The Scientist - 24 punten
06. postpunker - 20 punten
07. lebowski - 15 punten
08. Ceasar - 13 punten
09. ploppesteksel - 12 punten
10 Paap_Floyd - 7 punten
11 stoepkrijt - 6 punten

edit: divart had 8 punten meer, komt op 30

extra edit: The Scientist doet ook mee

Ranboy komt zojuist met zijn laatste antwoorden en........ hij heeft ze (weer) allemaal
....je kon er op wachten

..maar toch gefeliciteerd Ranboy

Dank je! Ik was zelf ook verbaasd want ik miste nog bijna de helft, maar de hints van pjh1967 waren heel behulpzaam .

ik wil ook wel weer eens meedoen .. heb ook deze gedownload

Wachtlijst:

10-03: Scientist
17-03:
24-03:
31-03:

Het zal niet... Gefeliciteerd ranboy!

Wachtlijst:

10-03: Scientist
17-03: Paap
24-03:
31-03:

Ceasar schreef:
Het zal niet... Gefeliciteerd ranboy!

Het Joop Zoetemelk-gevoel

ranboy schreef:
...maar de hints van pjh1967 waren heel behulpzaam .

Ik kan er helemaal niets mee

Hier de uitslag en de antwoorden:

01. ranboy - 50 punten
02. Oldfart - 38 punten
03. divart - 30 punten
04. herman - 29 punten
05. Lukas - 27 punten
06 The Scientist - 24 punten
07. postpunker - 20 punten
08. lebowski - 15 punten
09. Ceasar - 13 punten
10. ploppesteksel - 12 punten
11 Paap_Floyd - 7 punten
12 stoepkrijt - 6 punten

01 Tom Waits - Downtown Train
02 M.I.A. - Pull Up The People
03 The Selecter - Missing Words
04 Metal Molly - Orange
05 U2 - Red Light
06 Dave Stewart & Colin Blunstone - What Becomes Of The Broken Hearted
07 The Doors - L.A. Woman
08 Soundgarden - My Wave
09 Fun Lovin' Criminals - The Fun Lovin' Criminal
10 Pixies - Wave Of Mutilation
11 Van Halen - Poundcake
12 Bad Manners - Special Brew
13 R.E.M. - Can't Get There From Here
14 Pavement - Summer Babe (Winter Version)
15 Foo Fighters - Monkey Wrench
16 Bettie Serveert - Palomine
17 Raconteurs - Consolers Of The Lonely
18 Kasabian - Vlad The Impaler
19 Ramones - Suzy Is A Headbanger
20 Public Enemy - Rebel Without A Pause
21 Bombay Bicycle Club - Evening / Morning
22 Kiss - Deuce
23 Coldplay - Warning Sign
24 Howlin' Wolf - Spoonful
25 Pearl Jam - Go

Bedankt voor jullie deelname en succes met de volgende (nog pittiger dan de mijne )

Nu ik dit zie, heb ik toch wel bedenkingen bij mijn einduitslag.
Ik heb er niet vaak naar omgekeken omdat ik dacht dat ik er niet veel wist maar ik heb toch behoorlijk wat plaatjes gemist die ik toch minstens al één maal heb afgespeeld!
Leuke nummers trouwens, pjh

Benno
Ik heb wat tips gecreëerd om jullie op weg te helpen:

Tips:

1. Bekender in een andere uitvoering van een zwarte artiest
2. Van een band uit Wales
3. Van Dr. John voordat hij Dr. John was.
4. Een van de bekendste man-vrouw duo's uit de popgeschiedenis.
5. Cover van een oud bluesnummer, opgenomen voor het goede doel.
6. Van een band uit Schotland.
7. Van een een ander man-vrouw duo, maar deze zijn nog wel getrouwd.
8. Openingstrack van een album uit 2007.
9. Postuum uitgebracht.
10. Van een overbekende Britse rockband.
11. Rock 'n roll uit 1956.
12. Refereert naar een eiland dat geen eiland is.
13. Van een album uit 2007.
14. Ballad van een tragisch gestorven muziekheld.
15. Hebben ook een single die genoemd is naar de artiest van 14.
16. Van een band uit Noorwegen met twee leden.
17. Heeft zijn achternaam als artiestennaam.
18. De naam van het nummer en van de artiest zijn hetzelfde.
19. Een 7"-single uit 1980.
20. Van een album uit 2008, is ook een single.
21. Van een dubbelalbum.
22. Uit de No Wave-scene.
23. Livetrack van een andere overbekende Britse rockband.
24. Infameus nummer uitgebracht als 12" in 1981, met aan de andere kant hetzelfde nummer nog een keer.
25. Krautrock uit 1975.

Benno schreef:
Ik heb wat tips gecreëerd om jullie op weg te helpen

En die zijn dan ook hard nodig. Wat mij betreft de moeilijkste contest ooit.
Maar in ieder geval weer eens iets compleet anders. En typische Paalhaas contest denk ik, maar ja, die doet nog maar zelden mee.

Benno
Ik ben echt geschokt dat deze contest moeilijk wordt gevonden, de nummers 4, 10, 11, 12, 14 en 18 worden toch in de diverse genres tot klassiekers gerekend.

Nieuwe tips dan maar:

1. Nummer is het volkslied van een Amerikaanse staat.
2. De titel is een uitdrukking die voor het eerst voorkomt in Shakespeare's Anthony and Cleopatra.
3. Nummer gaat over een volksbuurt in New Orleans.
4. Een single uit 1966 en een beroemde Spector-productie.
5. Werken mee op alba van een gevarieerd aantal artiesten (Nelly Furtado tot Steve Reich).
6. De titel van het nummer bevat een verwijzing naar shoegaze-grootheden en naar Sun Ra.
7. Het eerdergenoemde koppel draagt altijd een zonnebril.
8. Hebben ook een soundtrack gemaakt van een film die in 2007 op Sundance draaide.
9. Artiest is gestorven aan AIDS.
10. Ze zijn Brits, ze spelen (blues)rock, waren de grootste band van de seventies volgens Rolling Stone...
11. In de film Quadrophenia wordt een ander nummer van hem gezongen in een badkuip.
12. Trouwde in 2008 met een andere, weliswaar minder beroemde, artieste die in 1981 een aardige hit had.
13. Het album uit 2007 is genoemd naar een quote uit tv-serie Arrested development.
14. Een b-kantje uit 1961, de artiest draagt een bril.
15. Band is opgericht in 1992.
16. Gaat over een heuvel in een diep bos.
17. Komt uit Oostenrijk.
18. Hardcore est. 1980.
19. Geen albumtrack, maar wel vanaf 1997 als bonus op een zeer bekende EP (zie ook vorige hint).
20. Spelen live soms samen met Bob Mould.
21. Band is vernoemd naar een Deens bordspel. Makkelijker kan ik het niet maken...
22. Had ooit een relatie met Lydia Lunch.
23. Opgenomen op een Britse universiteit.
24. Op de hoes van hun bekendste album staan ze op een Engelse klif.
25. Volgens Brian Eno waren ze in 1975 de belangrijkste rockgroep op aarde.

Benno, ik heb deze nog niet geluisterd, maar heb inmiddels zelf een paar keer ervaren dat als je zelf een contest maakt die in jouw ogen een makkelijke contest met bekende nummers is, diezelfde contest voor anderen heel moeilijk kan blijken te zijn...

Benno
De tussenstand:

01. pjh1967 - 1 punt

En inderdaad, dat was het. Ik moet nu weg maar morgen zal ik hints neerzetten die het echt makkelijker gaan maken.

Dat klopt niet, want ik heb ook al één punt.....

Ik heb al drie songs herkend

ik weet er 1

Benno
01. ranboy - 9 punten
02. pjh1967 - 2 punten
02. The Scientist - 2 punten
02. Oldfart - 2 punten
05. Caesar - 1 punten

Was inderdaad niet juist Caesar.

Benno
De, hopelijk, definitieve hints (de oude hints zijn hierin opgenomen voor het overzicht):

1. De artiest van dit nummer werd geboren in 1899. Toch is het wel een bekend nummer, door de uitvoering van een zwarte blinde pianist wiens leven later verfilmd is. Het nummer werd het volkslied van een Amerikaanse staat.
2. De band heeft de volgende eigenschappen: een trio, een post-punk band, een band uit Wales. Staat weer in de belangstelling door the xx.
3. Een, toegegeven, obscure track van Dr. John in zijn jonge jaren. Opgenomen samen met Ronny Barren. Titel en tekst verwijzen naar een achterstandsbuurt in New Orleans. Bob Dylan heeft het nummer een keer in zijn radioshow gedraaid.
4. Een van de bekendste man-vrouw duo's uit de popgeschiedenis met een single uit 1966.
5. Betreft een strijkkwartet dat meewerkt op alba van verschillende artiesten, de bekendste samenwerking is met Steve Reich. Het betreft een cover van een oud bluesnummer voor het goede doel.
6. Track van Schotse band (zie avatar van herman). Titel verwijst naar een shoegaze-band en naar Sun Ra.
7. Een blind man-vrouw duo uit Mali met een single uit 2008. Stonden ook op Lollapalooza.
8. Band in 1994 opgericht in San Francisco. Openingstrack van een album uit 2007, maakten de soundtrack van een film van Justin Theroux die in 2007 op Sundance draaide.
9. Overleed in 1992 aan de gevolgen van AIDS, dit nummer is postuum uitgebracht. Is zelf waarschijnlijk bekender van zijn disco-periode, maar zijn postume tracks zijn luisterliedjes.
10. Bekende Britse (blues)rockband die volgens Rolling Stone zelfs de beste aller tijden is. Hadden in 2008 een uitverkochte reünieshow.
11. Een van zijn andere nummers wordt door Kevin aan het begin van de film Quadrophenia in een badkuip gezongen. De titel van het nummer is dezelfde als een thriller uit 1975 met Peter Fonda. Het betreft een rockabilly-song uit 1956.
12. De titel van het nummer verwijst naar een "eiland". De artiest zelf trouwde in 2008 met Laurie Anderson, die uit 1981 zelf een aardige hit had met "O Superman".
13. Deze vrouw was eerst een lid van The Polyphonic Spree voordat ze solo ging. Dit album is uit 2007 en genoemd naar een quote uit de tv-serie Arrested Development.
14. Beroemde vroeggestorven legendarische artiest met bril. Bezongen door Don McLean. Dit is de b-kant van een single uit 1961, het betreft een ballad.
15. Hebben een single vernoemd naar de artiest uit 14. Bekende leden van de slacker-movement. Dit nummer is de eerste single van hun tweede album.
16. Noorse death metal/black metal band met twee leden. Dit album is uit 1994. Een deel van de teksten op het album is van Varg Vikernes (u weet wel, dat lid van Mayhem dat kerken in brand stak).
17. Oostenrijkse gitarist die optreedt onder zijn achternaam. Dit album is in 2001 en in 2006 uitgebracht. De titel van het album is dezelfde als van een Beach Boys-compilatie. Dit is het openingsnummer.
18. Hardcoreband opgericht in 1980 in Washington D.C. Bekend lid is Ian McKaye. De titel van het nummer is hetzelfde als de bandnaam.
19. Een post-punk band opgericht in 1979, dit is een single uit 1980 en te vinden op een bekende EP uit 1981. De naam van de band verwijst naar een dictatuur in Indochina.
20. Van een album uit 2008, is ook een single. De band is behoorlijke gehyped door Pitchfork. Spelen live soms samen met Bob Mould. De band heeft slechts twee leden.
21. Van een razendsnel opgenomen dubbelalbum. De band is vernoemd naar een Deens bordspel (de naam van de band is dus ook Deens, maar de band komt zeker niet uit Denemarken). De titel van het nummer verwijst naar de kleuren roze en blauw.
22. De band staat op de compilatie No New York. Het betreft een No Wave-band waarvan het bekendste lid een relatie had met Lydia Lunch. Dit lid speelt altsax. Het nummer staat op de debuutplaat uit 1979. Op de hoes staat een dame in bikini.
23. Livetrack van een overbekende Britse band, opgenomen op de universiteit van Leeds. Het is het eerste nummer dat daar gespeeld wordt.
24. Industrialgrootheden die al actief zijn sinds de jaren zeventig. Nummer is uitgebracht als 12" in 1981. Aangezien het hier een liveversie betreft staat de plaats van opname (Berlijn) vermeld in de titel.
25. Een krautrocksupergroep met een nummer van een album uit 1975, de band heeft leden uit Cluster, Guru Guru en Neu!.

Eigenlijk waren alleen nummer 3 en nummer 25 bedoeld als tracks "om het moeilijk te maken"; maar ik zit er duidelijk kilometers ver naast.

Benno
Nieuwe koploper:

01. Ploppesteksel - 18 punten
02. ranboy - 9 punten
03. The Scientist - 6 punten
04. pjh1967 - 2 punten
04. Oldfart - 2 punten
06. Caesar - 1 punten

Met die hints geef je wel erg veel weg, moet ik zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.