MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Tussenstand:
Dit is duidelijk de eerste vrouwvriendelijke contest ooit

1 Ruby1966: 20 pt
2 Sheplays: 19 pt

Download limit exceded.................eh...krijg ik daar ook punten voor?

rapidshare
ander linkje

Zenks

....ah leuk; live intro's; dacht ik nog voordat ik er aan begon; blijkt toch aanzienlijk pittiger dan ik dacht.
Vooral ook omdat er een flink aantal top livealbums uit mijn boek er niet bij staan.
Maar er is wel veel bij dat ik vaag herken.

No f*cking rapidshare! Dat duurt eindeloos tegenwoordig voor je aan de beurt komt. Neem bijv. anders:
sendspace - Free large file hosting. Send big files the easy way! - sendspace.com
zshare - zSHARE - Free Image, Video, Audio, Flash and File Hosting

Rapidshare linkjes stuur je alleen nog aan mensen aan wie je een hekel hebt.

Ik weet, maar het Megauploadlinkje werkt vandaag zowaar ook.

Tussenstand:
Slechts 4 deelnemers verlopig. Ruby stoomt aardig door, Lebowski komt sterk binnen en ook Oldfart doet het vooralsnog niet slecht.

1 Ruby1966: 35 pt
2 Lebowski: 34pt
3 Oldfart: 22pt
4 Sheplays: 19 pt

4 nummers nog niet geraden. 3, 14, 15 en 22. En het outro ook niet (maar die is ook wel moeilijk)

Divart nog gefeliciteerd met je overwinning !! Fragment 20 heeft me de das omgedaan. Stoepkrijt bedankt voor de leuke quiz. Op naar de volgende...

Ja, het was een leuke contest die van stoepkrijt. Lekker afwisselend. En nr 20 was ook de laatste die ik nog moest.

Stoepkrijt, ook nog mijn complimenten! Een leuke contest! En dat voor de eerste keer!

Dank zij divart moet ik nu een nieuwe contest gaan verzinnen!
Ik was ook van plan om mijn volgende contest met alleen live-fragmenten te vullen. En om dat over slechts enkele weken weer te doen is ook niet leuk. Lekker hoor! Het houdt me van de straat, zullen we maar denken! Ik verzin wel iets.

Tussenstand:
Drie nieuwe deelnemers erbij. Ruby loopt ietsje verder uit, postpunker en Ceasar komen netjes binnen op plek 3 en 4 en stoepkrijt begint ook niet slecht met 15 punten.

1 Ruby1966: 37 pt
2 Lebowski: 34 pt
3 postpunker 32 pt
4 Ceasar: 26 pt
5 Oldfart: 24 pt
6 Sheplays: 19 pt
7 stoepkrijt: 15 pt

Het outro is inmiddels geraden door Ceasar (wat niet zo gek is als je de titel van het nummer weet). De titel van dit nummer heeft ook een geografische link met de band van nr 7.

Ploppesteksel weet de hip hop van nr 3 en Ranboy de artrock van 15. Zodoende zijn alleen de zangeres van 14 en de (post)punk van 22 nog niet geraden.

Wat is er al geraden? (10 deelnemers ondertussen)

intro. (5x)
1. (10x)
2. ( 3x)
3. (1x)
4. (4x artiest, 2x titel)
5. (7x )
6. (4x)
7. (4x )
8. (6x)
9. (2x)
10. (9x artiest, 7x titel)
11. (6x)
12. (8x artiest, 7x titel)
13. (4x)
14. (0x)
15.(2x artiest, 1x titel)
16. (5x)
17. (7x artiest, 6x titel)
18. (5x)
19. (9x)
20. (6x)
21. (4x)
22. (0x)
23. (8x)
24. (4x)
25. (10x)
outro. (1x)

Tussenstand:
Vier nieuwe deelnemers erbij. Ranboy zit Ruby op de hielen. Mjuman en herman komen netjes in de middenmoot binnen. En Ploppesteksel moet nog een beetje warm lopen.

2 ranboy: 36 pt
3 Lebowski: 34 pt
4 postpunker 32 pt
5 Ceasar: 27 pt
6 Mjuman: 25 pt
7 Oldfart: 24 pt
8 herman: 21 pt
9 Sheplays: 19 pt
10 stoepkrijt: 15 pt
11 Ploppesteksel 10 pt

Thomasco heeft ingezonden, maar verder is het wel erg rustig in dit topic
contest109

We zijn nu allemaal onze hersens aan het kraken, zodat er morgen weer een stroom van goede antwoorden op gang komt

Ah, gelukkig. Ik wacht het af

Niet dat er zoveel gebeurd is, toch even een nieuwe tussenstand.

2 ranboy: 36 pt
3 Lebowski: 34 pt
4 postpunker 32 pt
5 Ceasar: 27 pt
7 Oldfart: 24 pt
11 Thomasco 14 pt
12 Ploppesteksel 10 pt

Het eerste en laatste nummer wordt bijzonder goed geraden, Thomasco is de enige die nr 1 nog niet heeft.
Ook de nrs 10, 12, 19 en 23 worden door bijna iedereen herkend.
De pobleempjes zitten bij:
2 Klassiek soul live album uit de eerste helft van de jaren 60. Artiest ging later meer de funk toer op.
3 Amerikaanse Hip-hop, maar live album is opgenomen in een bekende studio in Londen.
4 Bekende britse jaren 80 band. Live album met hoge waardering en honderden stemmers. Band ook bekend vanwege zijn gitarist.
6 Britse Rock / Electronic/Trip-hop band die al bijna 15 jaar in de marge bezig is. Brak vorig jaar hier eindelijk een beetje door maar is al jaren wereldberoemd in Frankrijk. Hadden daarom de eer om een aantal jaren geleden de soundtrack te mogen maken bij de verfilming van een bekende Franse stripheld in een raceauto.
9 Beetje zwaarmoedige Noordeuropese rock
14 Sprookjesachtige Engelse zangeres van eind jaren 70/begin jaren 80. Niet iedereen kan haar stem waarderen.
15 Engelse Artrockband uit de jaren 70. De stijlvolle zanger had ook een bloeiende solocarrière.
22 Bekende Engelse punkband. In de oorspronkelijke uitvoering (1978) zitten geen blazers maar een orgeltje/keyboards.
24 Legendarisch (hard)rock album uit begin jaren 70. Dit live album staat ook in de MuMe top250
outro. Band uit het Verenigd Koninkrijk, de titel van het nummer heeft een geografische link met de usernaam van een deelnemer van deze contest en met de band van 7.

Update!
Het is spannend in de bovenste regionen

1 ranboy: 46 pt
2 Ruby1966: 42 pt
3 Lebowski: 42 pt
4 Ceasar: 38 pt
5 postpunker 32 pt
7 Oldfart: 26 pt
11 Thomasco 14 pt
12 Ploppesteksel 10 pt

Een nieuwe deelnemer: pjh1967 die sterk binnenkomt met 30 punten en nog genoeg mogelijkheden heeft om verder te komen.
Maar de strijd om de eerste plaats is nu echt losgebarsten. Zou het de Olympische koorts zijn? Wie wint er goud? Is het de favoriet ranboy of een van de outsiders; Lebowski of Ruby? Vandaag wellicht de ontknoping.

1 Lebowski: 50 pt
2 Ruby1966: 49 pt
3 ranboy: 46 pt
4 Ceasar: 38 pt
5 postpunker 32 pt
6 pjh1967: 30 pt
7 Oldfart: 26 pt
8 Mjuman: 25 pt
9 herman: 21 pt
10 Sheplays: 19 pt
11 stoepkrijt: 15 pt
12 Thomasco 14 pt
13 Ploppesteksel 10 pt

Terwijl sommige deelnemers toch wel last hebben gehad van een mislukte dweilpauze en niet helemaal fit aan de nieuwe dag zijn begonnen is Ruby onverdroten doorgegaan en heeft hierdoor als eerste alles geraden

Ruby1966
Die mislukte dweilpauze heeft zeer in mijn voordeel gewerkt inderdaad

Dank je wel voor de leuke contest, divart

Gefeli, Ruby!

Lin
Ik ben trots op je!

Knap gedaan, Ruby!

R.E.S.P.E.C.T.

voor de winnaar: goed hoor Ruby

Thomasco
Voor de 110de keer al weer:
MegaUpload: Thomasco's Cont...

Ik upload hem nu al, omdat ik morgen heel de dag buitenshuis ben. Hij loopt uiteraard wel tot volgende week woensdagavond.

Tussen de eerste 10 liedjes is er een link, maar die heeft met titels/uitvoerders/achtergrond/... niks te maken, je zal het zelf wel horen. Eerder muzikaal gebonden. Als je de link vindt, zal je zeker niet verder geholpen zijn. Het was eerder een 'experiment' dat te omslachtig was om heel de contest mee te vullen.

Voor de intro/outro (komen uit dezelfde bron) krijg je een bonuspunt en een cheerleader-emoticontje om je te feliciteren .

Veel plezier ermee!

Na Ruby heeft ook Lebowski zojuist de laatste intro's geraden. Verder zijn er her en der de nodige puntjes verdient en zijn er hierdoor wat kleine verschuivingen in het klassement.

1 Ruby1966: 52 pt
Lebowski: 52 pt
3 ranboy: 46 pt
4 Ceasar: 40 pt
5 postpunker 32 pt
6 Oldfart: 31 pt
pjh1967: 31 pt
8 Mjuman: 28 pt
9 herman: 21 pt
10 stoepkrijt: 20 pt
11 Sheplays: 19 pt
12 Thomasco 14 pt
13 Ploppesteksel 10 pt

Und auch herr Lebowski ein

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.