MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
uitslag is er rond 19 uur.

Gratuliere, Herr Lebowski!!

Zie ik ook eens hoe ranboy er van boven uitziet.

wordt ie al kaal?

Eindstand Contest 109.
Nog een eindsprintje van Oldfart waarmee hij twee plaatsjes stijgt.

1 Ruby1966: 52 pt
Lebowski: 52 pt
3 ranboy: 46 pt
4 Ceasar: 40 pt
Oldfart: 40 pt
6 postpunker 32 pt
pjh1967: 31 pt
8 Mjuman: 28 pt
9 herman: 21 pt
10 stoepkrijt: 20 pt
11 Sheplays: 19 pt
12 Thomasco 14 pt
13 Ploppesteksel 10 pt

De goede antwoorden komen eraan.

De antwoorden:

intro Muse - intro - H.A.A.R.P (2008)
01 - U2 - I Will Follow - Under a Blood Red Sky (1983)
02 - James Brown - I Dont Mind - Live at the Apollo (1963)
03 - Kanye West - Late - Late Orchestration: Live at Abbey Road Studios (2006)
04 - Dire Straits -Tunnel Of Love - Alchemy (1984)
05 - Talking Heads - Once in a Lifetime - Stop Making Sense (1984)
06 - Archive - Fuck You - Live at the Zenith (2007)
07 - The Killers - Shadowplay - Live from the Royal Albert Hall (2009)
08 - The Who - Substitute - Live at Leeds (1970)
09 - Madrugada - Black Mambo - Live at Tralfamadore (2006)
10 - Santana - Europe - Moonflower (1977)
11 - Japan - Canton - Oil on Canvas (1983)
12 - Doe Maar - Pa - Lijf aan Lijf (1983)
13 - The Sound - Missiles - In the Hothouse (1985)
14 - Kate Bush - Violin - Live at Hammersmith Odeon (1994)
15 - Roxy Music - Pyjamarama - Viva! (1976)
16 - Supertramp - Fool's Overture - Paris (1980)
17 - David Bowie - TVC 15 - Stage (1978)
18 - Manfred Mann - Mighty Quinn - Watch (1977)
19 - Peter Frampton - Show Me The Way - Frampton Comes Alive! (1976)
20 - Talk Talk - Does Caroline Know - London 1986 (1999)
21 - Interpol - Pioneer To The Falls - Live (2007)
22 - The Stranglers - Nice 'N' Sleazy - All Live and All of the Night (1988)
23 - Cheap Trick - I Want You to Want Me Rock - At Budokan (1979)
24 - Deep Purple - Space Truckin - Made in Japan (1972)
25 - Queen - We Will Rock You - Live Killers (1979)
outro -U.K. - Caesar's Palace Blues - Night After Night (1979)

Vond het een leuke, maar ook soms lastige contest.
Maar in vergelijk met de nieuwe van Thomasco een stuk beter te doen.
Zo na een paar keer luisteren.

Thomasco
Echt lustig wordt er nog niet gequizt, ondertussen heb ik 3 deelnemers.

01 Benno 14
02 Oldfart 12
03 Stoepkrijt 02

Hij wordt weer erg lastig genoemd, beschouw het als een uitdaging

Oldfart zegt dat hij een probleem heeft met de nummering, wat het raden natuurlijk lastiger maakt. Ik zal straks proberen om hem opnieuw te uploaden, dus als je hetzelfde probleem hebt, probeer hem straks dan eens opnieuw te downloaden.

Thomasco
Thomasco ID Contest!

De tweede poging!
Deelnemers zijn welkom!

Ik zal hem ook eens doen. Ben benieuwd.

Vond hem best te doen, alleen die 19 kan ik echt niet opkomen

En 25 is ook zo bekend...

Thomasco
De inzendingen stromen al wat meer binnen. 4 nieuwe deelnemers!

1 Herman 26
2 Ploppesteksel 16
3 Divart 15
4 Benno 14
Oldfart 14
6 Ceasar 9
7 Stoepkrijt 2

De nog niet 'geradenen' zijn: 2, 4 (enkel artiest, maar volgens mij kopt Benno hem meteen wel binnen), 9 (enkel artiest), 19, 20, 23, 24.
Enkele hintjes komen vanavond!

Thomasco
Enkele hints bij wat één keer of niet geraden is:

2 Band uit Schotland. De bandnaam zou waarschijnlijk anders zijn als ze niet uit Schotland kwamen. Dit komt van hun eerste album uit 2004. Liedje gebruikt in verschillende reclames, zoals eentje voor argentijns bier, en voor dieetcola in de US.
3 Eén keer geraden, wat ik enigzins vreemd vind. Het liedje is toch wel erg bekend. Een echte roadsong... Genre is Outlaw Country.
4 Artiest die ik er al eens eerder heb ingezet, maar toen werd hij ook niet zo veel geraden. Zijn eerste werk is erg lo-fi, maar hij evolueert naar meer commercieel aanvaardbare poprock. Dit zit er ergens tussen. 2004. Zijn naam is synoniem van een indische oorlogsgod.
9 Belgisch. Rond 1993 actief geworden, dit is de opener van hun plaat uit 2004. Mijn intro komt uit een soort van best-of-live album, dat een jaar later uitkwam. Bekendste lid van de groep speelde komt uit een andere, veel grotere (grootste?) belgische naam in de rock.
12 Staat op een (very) best of van een grote New Yorkse artiest. Ondertussen is ie al 58. Dit komt oorspr uit 1984. Toch maar 36 stemmen op MuMe, maar deze man heeft toch wel veel uitgebracht.
16 Ook een bekende band, postpunk, later gothic rock. Dit komt van hun allereerste(1979).
19 Voor Amnesty op Human Rights Day gemaakt, te downloaden voor het goede doel op hun site. (Nog) niet op album uitgebracht, maar wel op youtube te vinden. 5 albums op MuMe, hun laatste (en toch niet hun Derde...?) uit 2008.
20 Deze versie komt van haar laatste uit 2008, al staat er al een versie op een album dat 10 jaar eerder uitkwam. Tamelijk knappe deerne uit Atlanta, Georgia.
23 Rap rock lijkt me de beste omschrijving. De band heeft één gigantische hit, categorie Smells Like Teen Spirit. Dit komt van 2000.
24 Amerikaanse rockgroep. Een van de leden komt uit een andere band waarin hij samen met een andere Wit de wereld deed genieten van een vette baslijn . 2006.
intro/outro: Zoek het niet in de muziekwereld. Ik stak hem erbij omdat het uit Nederland kwam, en ik dacht dat het bij de meeste MuMeters wel gekend was. De bron is dus een komisch duo, maar misschien wat van té vroeger. Je vindt het wel op youtube... als je goed zoekt.

Thomasco schreef:
De inzendingen stromen al wat meer binnen. 4 nieuwe deelnemers!

1 Herman 26
2 Ploppesteksel 16
3 Divart 15
4 Benno 14
Oldfart 14
6 Ceasar 9
7 Stoepkrijt 2

De nog niet 'geradenen' zijn: 2, 4 (enkel artiest, maar volgens mij kopt Benno hem meteen wel binnen), 9 (enkel artiest), 19, 20, 23, 24.
Enkele hintjes komen vanavond!

Foutje: ik heb 11 punten!!

Thomasco
Ceasar schreef:
(quote)

Foutje: ik heb 11 punten!!

Sorry Ceasar, mijn fout. Ik vond het al lichtjes vreemd dat jij de enige was die nummer 15 niet wist, maar ik had er naast gekeken.
Nummer 15 is dus al door iedereen geraden, en ondertussen is elke song al geraden, behalve de in- en outro. Deze kan je vinden op youtube, want ik heb hem er zelf opgezet voor deze gelegenheid.
Komt dus van een komisch duo dat veel typetjes deed en naar mijn weten toch erg bekend was. Dit komt van hun eerdere carrière op de radio (al uit 1964!), ze zijn bekender door hun tv-werk.

Tussenstandje:
1 Herman 26
2 Divart 22
3 Ranboy 19
4 Teunnis 18
5 Ploppesteksel 16
6 Benno 14
Oldfart 14
8 Ceasar 11 (mea culpa )
9 Stoepkrijt 2

Thomasco
Update: (+ = intro/outro geraden, telt dus niet mee in de score)

Tussenstandje:
1 Herman 32 +
2 Ranboy 31 +
3 divart 22
4 Teunnis 18
Ploppesteksel 18
6 Oldfart 15
Benno14
8 Ceasar 11 +
9 Stoepkrijt 2

Jammer dat Thomasco even 'niet thuis geeft' , wacht al sinds gisteravond op antwoord op 9 berichtjes

Een avondje valt nog best mee, Oldfart. In het verleden heb ik wel van vrijdagavond tot maandagavond moeten wachten voor een antwoord...

Het wachten op zich is het probleem ook niet, wel de tijd die ik nu wel heb, en straks niet meer....

Thomasco
Thomasco schreef:
(Intro / outro)Dit komt van hun eerdere carrière op de radio (al uit 1966!), ze zijn bekender door hun tv-werk.

Ik bedoelde hier vanaf welk jaartal ze actief waren, maar het album komt dus uit 1966, om geen verwarring te veroorzaken. Natuurlijk staat het niet op MuMe, want het is cabaret, comedy.

Thomasco
Thomasco schreef:
12 Staat op een (very) best of van een grote New Yorkse artiest. Ondertussen is ie al 67. Dit komt oorspr uit 1984. Toch maar 36 stemmen op MuMe, maar deze man heeft toch wel veel uitgebracht.

Excuseer voor die leeftijdsfout. Geen idee waar ik dat andere haalde. Hopelijk is dit de laatste correctie

Thomasco
Al even geleden, dus tijd voor een tussenstand!
(deze keer met wat uitleg, om jullie wat te animeren en aan te zetten tot spelen )
Twee nieuwe kandidaten hebben zich gemeld. Dwejkk_ springt meteen naar de zevende plaats en Paap_Floyd neemt de taak op zich om de ranken te sluiten
Teunnis ligt aan kop, maar bovenaan kan natuurlijk nog alles gebeuren. Over het algemeen wordt er mooi bijgescoord (met sterkste klimmer op deze twee dagen Teunnis, 20 punten erbij!), al wil ik nog meer plusjes kunnen zetten achter de punten. Zoeken naar die intro/outro dus!

01 Teunnis 38 +
02 Ranboy 34 +
03 Herman 32 +
04 Divart 29
05 Oldfart 25
06 Benno 23
07 Dwejkk_ 20
08 Ploppesteksel 19
09 Ceasar 13 +
10 Stoepkrijt 7 +
11 Paap_Floyd 4 +

Thomasco
Er gebeurt wel erg weinig hier

Nog enkele hintjes. Sommige zijn misschien wat overduidelijk, maar dat is dan voor degene die de moeite doen om de laatste dag zich er nog eens over te buigen :
01 Frans, electro, 2008. Ik vind de plaat heel goed, maar nét niet fantastisch. kuch *klik*
02 Band uit Edinbourgh die blij is dat het zonnetje weer schijnt. Uit 2004
03 Wordt ook weinig geraden vind ik. Dit is echt een liedje om te zingen/fluiten als je on the road bent. Het genre is Outlaw Country, als je daar wat mee zoekt kom je misschien op iets dat je kan helpen. (soms helpt het ook als je wikipedia in het Engels zet )
07 (Een van) mijn favoriete band(s), deze versie staat ergens op een special edition, maar de albumversie, één van hun beste (en meest toegankelijke) liedjes, is wel duidelijk herkenbaar. Daar kwam echter niet 1234 in voor.
17 Maar één keer geraden door Ploppesteksel. Je kan misschien mijn stemmen weer eens bekijken. Want jullie komen van ver, kindjes.
20 Je kat heeft kracht wanneer ze een metalen hart heeft. Versie van 2008.
23 Groepsnaam: wanneer de automaat je geld niet slikt, bijvoorbeeld. Songnaam: Straatvechtman. Dit is zelfs een cover van een erg bekende band, heb ik zonet ontdekt.
24 Groepje van één van de twee van Seven Nation Army. Songnaam is nogal vanzelfsprekend, al kan ze natuurlijk ook rood of wit zijn.
Intro/outro: Wat is mijn bal nou?

Thomasco
Tot nu toe nog maar één deelnemer die van mijn laatste stroom hints heeft geprofiteerd... Hij staat nu 2 puntjes af van het maximum!
Een tussenstand zal ik nu niet plaatsen, om het nog wat spannend te houden.
Ik zal hem afsluiten rond 19u!

Thomasco
Er is de laatste minuten toch nog wat gebeurd!
Een gedeelde eerste plaats!

Bij deze dan de eindstand:
01 Ranboy 48+
Teunnis 48+
03 Herman 32+
04 Divart 29
05 Oldfart 25
06 Benno 23
07 Dwejkk_ 20
08 Ploppesteksel 19
09 Ceasar 18+
Stoepkrijt 18+
11 Paap_Floyd 4

Aan iedereen bedankt om mee te spelen!
De antwoorden:
01 Mr. Oizo - Cut Dick
02 Aberfeldy - Summer's Gone
03 Willie Nelson - On The Road Again
04 Devendra Banhart - A Ribbon
05 Sufjan Stevens - The Man From Metropolis Steals Our Hearts
06 The Modern Lovers - Roadrunner
07 Pavement - Range Life
08 Beck - Elevator Music
09 Zita Swoon - Me & Josie On A Saturday Night
10 The Rapture - No Sex For Ben
11 Robert Palmer - Looking For Clues
12 Lou Reed - My Friend George
13 Gary Numan - Cars
14 Air - Brakes On (Alex Gopher - Gordini Mix [Brakes on Mix])
15 The Fratellis - Chelsea Dagger
16 The Cure - Subway Song
17 Fatboy Slim - Acid 8000
18 Primal Scream - Movin' On Up
19 Portishead - Chase the Tear
20 Cat Power - Metal Heart
21 LCD Soundsystem - Daft Punk is Playing at My House
22 XTC - Making Plans for Nigel
23 Rage Against the Machine - Street Fighting Man
24 The Raconteurs - Yellow Sun
25 Thomas Dolby - I Scare Myself
intro/outro: Van Kooten en de Bie, Koot en Bie, de Clicheemannetjes en de Klisjeemannetjes heb ik allemaal goed gerekend. Misschien was ik wat misleid door de Nederlands-heid van Van Kooten en de Bie, dat ik dacht dat het wat meer geraden ging worden. youtube - dit is een track van hun album 'De Clicheemannetjes', waarin twee mannen aan de biljarttafel clichématige gesprekken voeren. Elke track begint en eindigt dus zo.

Aan iedereen bedankt om mee te spelen, en proficiat!

Ik wil graag even van de gelegenheid gebruik maken om Thomasco hartelijk te bedanken voor deze leuke contest Ik heb m met plezier ingevuld.
In eerste instantie dacht ik dat hij te moeilijk zou zijn, maar dat viel uiteindelijk reuze mee.

Ik ben trouwens erg opgelucht over het feit dat ik ondanks mijn 1-na-laatse plaats toch nog bij de middenmoot ben aangesloten

Mmm, ik ben niet trots op mezelf. Ik zie toch nog heel wat fragmenten die ik eigenlijk wel had moeten weten.
Het wachten is op Ploppesteksel.

24-02: Ploppesteksel
03-03: Ceasar
10-03: Scientist
17-03: Paap
24-03:
31-03:

Thomasco
Ik weet dat Ploppesteksel veel voor school te doen had tegen morgen, dus misschien is hij het vergeten. De avond is echter nog niet om blijven wachten dus.

Ja, excuses, tegen overmorgen een heel werk over zowel de federale als de Vlaamse begroting, en mijn partner en ik waren er nog niet aan begonnen dus heb ik niet meteen aan de contest gedacht (heb ook niet meer geprobeerd bij Thomasco, wat ik wel van plan was)..

Kan iemand anders misschien al zijn/haar contest posten?
Dan wil ik de mijne volgende week wel doen? Zoniet kan ik de contest vrijdagavond wel uploaden, maar morgen zal ik nog wel behoorlijk wat werk hebben..

Ik ben volgende week aan de beurt en heb 'm nog niet gemaakt. Van mij valt vanavond niets te verwachten.
Heeft iemand anders er één klaar liggen?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:13 uur

geplaatst: vandaag om 12:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.