MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Zoveel rock staat er toch niet russen?

Het was meer een knipoog naar het topictitel. Ik gooi er nog een tegenaan:

Jullie succeswensen hebben me helaas niet geholpen..
Ik was maandag & dinsdag ook pas na 21u thuis dus niet echt veel zin en tijd gehad..

Ik zag de knipoog wel, maar ik snapte hem niet.

Het schiet niet op natuurijk. Morgen een eerste rondje tips!

Vlak voor de tips plaatst Ceasar zich nog in de top 3, maar laat vooral Arrie iedereen een poepje ruiken!

1. Arrie - 26
2. divart – 15
3. Ceasar - 14
4. postpunker - 12
5. stoepkrijt - 10
5. Oldfart - 10
5. DjFrankie - 10

Met 7 deelnemers zijn nog maar slechts 6 nummers niet geraden, dus de moeilijksgraad valt nog wel mee.

Deze tips geven alvast meer duidelijkheid over welk personage/wezen er in de titel zit:

1. Met het lijk van dit personage begon een van de meest bejubelde TV-series aller tijden
2. Schizofreen uit een thriller-boek/film
3. Verzonnen wezen om kindjes bang te maken. Bevind zich meestal in de kast of onder het bed
4. Romeinse godin
5. Een derde van de Heilige Drievuldigheid
6. Iedereen heeft deze bad guy uit een Bond-film reeds gevonden, behalve Arrie
7. Deze bondgirl heeft daarentegen nog niemand, behalve Arrie
8. Engel
9. Een 17de eeuws (creepy) sprookjesfiguur
10. Bijbelse hoer
11. Bijbels figuur die dromen zou kunnen verklaren
12. De bijnaam voor het hoofpersonage uit het gelijknamige boek/film. Is nu ook een algemene term geworden voor een bepaald soort meisje
13. Van een Engels kinderliedje
14. Reeds door iedereen gevonden, deze tegenspeelster van Cyrano de Bergerac uit het gelijknamige theaterstuk
15. horrorwezen
16. mythologisch wezen, godinnetje
17. Een van de twee geliefden uit een liefdestragedie
18. Bekend cartoonbeest
19. comicbook-held
20. Naam die tweemaal in de Bijbel voorkomt, maar vreemd genoeg niet als de patroonheilige voor de dronkaards
21. SF-bouwsel van een Nederlands filmmaker
22. Mythologisch figuur dat “hoog vliegt en laag valt”
23. Harig Bijbels figuur, die ook wel eens wordt genomen in de poep
24. Sprookjesfiguur uit Duizend-en-één-nacht
25. Wezen dat met Halloween verkleed gaat als Britney Spears anno “Baby One More Time”

Benno doet ook mee en staat tweede, terwijl stoepkrijt begint aan een opmarsje:

1. Arrie - 26
2. Benno - 16
3. divart – 15
4. Ceasar - 14
5. postpunker - 12
5. stoepkrijt - 12
6. Oldfart - 10
6. DjFrankie - 10

De tips brachten voorlopig minimale verschuivingen teweeg:

1. Arrie - 30
2. Ceasar - 22
3. Benno - 16
4. divart - 15
5. Oldfart - 14
6. postpunker - 12
6. stoepkrijt - 12
7. DjFrankie - 10

Straks nog een rondje!

Een nieuw lijstje bakkenvol informatie:

2. Britse synthpop-electropunk-jazzrock-band. Dit nummer is van hun tweede album, waarvan postpunker en Ceasar twee derde van de stemmers vormen.
4. Schandalig dat dit zo weinig geraden is. In ieder geval, aan chevy93 moet je het antwoord ook niet gaan vragen...
5. Dit nummer stond als enige in TWEE users hun "Funky 45" (= een supercool topic hier op MuMe!)
7. Hiphopgroep die het doet met live-instrumenten. Dit jaar al 2 albums gereleased, eentje in samenwerking met een andere artiest. Dit nummer is van hun 2002-album.
8. Brits electro/pop-duo dat in 2001 met dit nummer hun tweede (en laatste) hit scoorde.
9. Nummer uit 2010 van deze Amerikaanse rockband hun derde album (na albums in 2006 en 2007). Toch meer dan honderd stemmen op MuMe
10. Iedereen die deze zangeres haar naam juist kan spellen krijgt een -smiley
11. One-man-band van een Engelse muzikante met Pakistaanse roots. Dit nummer is afkomstig van haar tweede worp vorig jaar.
13. Een duet van een niet zo credibele rockband met een niet al te succesvolle disco-zangeres. De rockband maakt al muziek sinds de late 70's en toerde afgelopen zomer nog door Europa.
15. Deze Nigeriaanse artiest zat ook in mijn Acapella-contest een paar maanden geleden.
16. Erg populaire electronic/hiphop-artiest. Meer dan 150 stemmen voor dit album uit 2010.
17. Populair Londens electronic/dance-duo met een aantal hitjes. Dit is er een uit 2001 met een soort Bollywood-clip.
18. Canadese artiest verwant met mensen als Jamie Lidell, Gonzales en Feist. Hij disst Disney in deze track, denk ik.
19. Excellent funk-gitarist, begonnen als bluesmuzikant. Zijn skills brachten hem zelfs bij Frank Zappa. Uit 1976
22. Artieste die vaak wordt vergeleken met M.I.A.. Dit komt van een mixtape uit 2008.
24. Deze grote meneer heeft enkel Ceasar nog maar gevonden. Foei! Zijn alter-ego-nummer van z'n alter-ego-album had eigenlijk ook best in deze contest kunnen zitten. In de plaats daarvan dus dit nummer van de gelijknamige LP uit 1973.

9 en 16 zijn de enige nummers waar nog niets van geraden is.

Weer wat mensen aan de slag geweest met de tips. Terwijl Arrie een luie zondag hield, zette Benno er eens stevig zijn tanden in, met dit als resultaat:

1. Benno - 32
2. Arrie - 32
3. Ceasar - 26
4. stoepkrijt - 20
5. divart - 15
6. Oldfart - 14
7. postpunker - 12
8. DjFrankie - 10

stoepkrijt vond ook nog als enige de nog ontbrekende nummers 9 en 16!

Benno
Ik heb overigens net een contest gemaakt, ik had inspiratie. Staat er iemand op voor de volgende keer?

DjFrankie (moderator)
Nu wel Benno

Inspiratie? Voel ik een thema-quiz opkomen?

Benno
Ja en nee, het richt zich alleen op een bepaalde periode uit de muziekgeschiedenis. Ik denk dat het wel een leuke contest geworden is. Maar je merkt het allemaal wel eind deze week . Eerst nog even jouw contest winnen

Uhm, ik heb even geen motivatie om te quizzen dus ik denk dat je hem wel gaat winnen Benno. Aan mij zul je waarschijnlijk niet veel concurrentie meer hebben.

Frankie die als laatste eindigt? Als varkens kunnen vliegen, ja!
Bovenin lijken ze tevreden met een gelijkspel... dat ze maar niet ingehaald worden door Ceasar of een op dreef zijnde Frankie!
Of Ploppesteksel! Die vervoegt ook de gezelligheid en is gelijk 5de

edit: Benno, Arrie heeft je goed liggen

1. Arrie - 36
2. Benno - 32
3. Ceasar - 27
4. DjFrankie - 23
4. Ploppesteksel - 23
6. stoepkrijt - 20
7. divart - 15
8. Oldfart - 14
9. postpunker - 12

Frankie is nog steeds bereid om voor de overwinnig te gaan en hij komt aardig dichtbij. Oldfart weet ook nog een spurtje te trekken:

1. Arrie - 36
2. Benno - 32
2. DjFrankie - 32
4. Ceasar - 27
5. Ploppesteksel - 24
6. Oldfart - 22
7. stoepkrijt - 20
8. divart - 15
9. postpunker - 12

Arrie kan zoveel scheten laten als hij wil, jullie zullen het toch niet rieken. Zoveel voorsprong heeft hij ondertussen. ( )

1. Arrie - 44
2. Benno - 32
2. DjFrankie - 32
4. Ceasar - 27
5. Ploppesteksel - 24
6. Oldfart - 22
7. stoepkrijt - 20
8. divart - 15
9. postpunker - 12

Sorry, had er weer zin in.

Benno
Pffff.. nu moet ik ook weer gaan luisteren

Benno zoekt én vindt: nog 5 nummers! (edit: en meer...)
Er is een heuse strijd losgebarsten!

1. Arrie - 46
2. Benno - 46
3. DjFrankie - 32
4. Ceasar - 27
5. Ploppesteksel - 24
6. Oldfart - 22
7. stoepkrijt - 20
8. divart - 15
9. postpunker - 12

We zullen morgenavond zien, wie de eindstrijd uiteindelijk wint. Beiden verdienen nu reeds een dikke pluim voor hun winnaarsmentaliteit!

Benno
Huishoudelijke mededeling: vanavond ben ik erg laat thuis, dus de nieuwe contest plaats ik morgenochtend. Dan kan Kemm vanavond groots uitpakken met de prijsuitreiking.

Damn nu moet ik ook weer gaan luisteren.

Jullie kunnen het vast niet meer houden van de spanning.
Blijkbaar moet ik groots uitpakken, maar buiten de eindstand en de oplossingen heb ik eigenlijk niets...

Wat dachten jullie van een rijtje party-smileys?

De contest kende een ongemeen spannende slotfase, maar uiteindelijk is er maar 1 de winnaar geworden. En dat is degene die alles, ALLES, heeft gevonden:

1. Arrie - 50
2. Benno - 46
3. DjFrankie - 32
4. Ceasar - 27
5. Oldfart - 26
6. Ploppesteksel - 24
7. stoepkrijt - 20
8. divart - 15
9. postpunker - 12

Proficiat, Arrie! Erg straf gespeeld, Benno! En bedankt aan de rest om te figureren. Nee, serieus bedankt voor het meespelen!

Alvorens alle antwoorden, hier nog het beste (en tevens slechtst geraden) nummer van de contest:

1. Angelo Badalamenti - Laura Palmer's Theme
2. Landscape - Norman Bates
3. Gnarls Barkley - The Boogie Monster
4. Björk - Venus As a Boy
5. The Bar-Kays - Holy Ghost
6. John Barry/Shirley Bassey - Goldfinger
7. The Roots - Pussy Galore
8. Lamb - Gabriel
9. Band Of Horses - Blue Beard
10. Meshell Ndegeocello - Mary Magdalene
11. Bat For Lashes - Daniel
12. Alizée - Moi... Lolita
13. Toto - Georgy Porgy
14. The Police - Roxanne
15. Fela Kuti - Zombie
16. Flying Lotus - Dance of the Pseudo Nymph
17. Basement Jaxx - Romeo
18. Mocky - Mickey Mouse Muthaf****s
19. Johnny "Guitar" Watson - Superman Lover
20. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!!
21. Kanye West - RoboCop
22. Diplo & Santogold - Icarus
23. Regina Spektor - Samson
24. David Bowie - Aladdin Sane
25. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil

Je hebt het nog wel even spannend gemaakt, Benno.

DjFrankie (moderator)
Bjork gemist ??

Toto snap ik wel dat vind ik helemaal niks

Arrie

(afbeelding)

Benno
Gefeliciteerd Arrie! Terecht gewonnen (maar is elke overwinning niet terecht?), want die laatste twee wist ik gewoon écht niet.

De nieuwe ID-Contest:

ID Contest Benno

Er is dit keer wel een "thema"; maar alleen in de zin dat de nummers uit dezelfde periode uit de muziekgeschiedenis komen. Er zit daarom zowel een makkelijk als moeilijk element in: de intro's zijn kort, maar komen wel vaak uit grote hits die in elk muziek-DNA zitten. Als het uitdraait op een grote ramp dan geef ik wel wat tips

Benno
1. Oldfart - 32

Oldfart is de enige die heeft ingezonden en raadt gelijk een heleboel!

DjFrankie (moderator)
Geweldige leuke contest deze, is ook niet te moeilijk , en veel vrolijke nummers!! Vooral nummer 21 is geweldig.
anders vraag maar hulp aan je vader moeder of opa en oma.
Stuur straks mijn antwoorden in Benno

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.