MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Wat een leuke quiz! Mijn inzending komt vanavond.

Gelukkig, vond het al zo saai zo alleen .

Stuur straks mijn antwoorden

Mijn inzending komt vanavond
...'k zie nog niks ??

Benno
Do The Locomotion!

Ik heb ook nog geen inzending gezien van Arrie. Maar vandaag verwacht ik een hele hoop inzendingen.

De tussenstand is nu:
1. Oldfart 36
2. DjFrankie 33
3. Kemm 14

Er zijn nog zes nummers niet geraden, ik beperk mij er tot nu toe nog toe om alleen voor deze een paar korte tips te verstrekken:

1. Een nummer waar een bekend dansje bij hoort. Niet zo bekend als The Locomotion, maar ook niet geheel obscuur. De naam van de dans staat in de titel.
3. Ook de titelsong van een dramafilm uit 1961.
7. Een absolute grootheid en een van de eerste rock 'n rollers. Gaf een beroemd optreden bij Ed Sullivan.
16. Van haar debuutalbum uit 1961.
17. Nummer is bekender van een film (uit 2003), maar het is niet de titeltrack. Het nummer is overigens niet opgenomen in dezelfde tijd als die in de rest van de contest opgenomen is, maar de artiest is wel bekend van allerlei rock 'n roll-revival groepen.
19. Spector-productie.
23. Tja, gecovered door Elvis, The Beatles, The Kinks... moet ik doorgaan? Oorspronkelijk uit 1956.

Benno
Kleine update: bij nummer 17 blijkt het nummer uit 1974 te komen (ik dacht zelf dat het ouder was). Blijkbaar heb ik mijn research niet helemaal goed gedaan.

Ik deel alvast mede dat ik vanmiddag en vanavond niet of amper aanwezig ben, excuses voor het ongemak.

Benno
Do the Mashed Potato!

1. Oldfart 39
2. DjFrankie 33
3. Ranboy 32
4. Caesar 25
5. Kemm 14
6. Ploppesteksel 5
7. Stoepkrijt 4

Oldfart heeft in ieder geval nummer 3 te pakken en de artiest van nummer 23, dus dat zal niet lang meer duren. Ranboy is de eerste die nummer 1 raadt. Overigens was de artiest van nummer 7 al geraden. Conclusie: nog maar van drie nummers helemaal niets geraden.

Het is al wel mijn best geraden contest

Ja sorry, m'n inzending komt alsnog wel hoor.

Benno
Eerst zien dan geloven.

Benno
1. Oldfart 48
2. Ranboy 34
3. DjFrankie 33
4. Caesar 25
5. Kemm 14
6. Ploppesteksel 5
7. Stoepkrijt 4

Oldfart is daarboven goed bezig, maar hij mist toch nog een nummer... het nu al beruchte nummer 17 (dat het moeilijkste nummer is in de contest maar wel mijn favoriet).

Over nummer 17: het is een plaatje van een sessiemuzikant uit de studio's van Sam Philips (de Sun Studios dus). Hij overleed in 1998.

Benno
Do the Peppermint Twist!
Dansje rond 0:45

1. Oldfart 50
2. DjFrankie 36
3. Ranboy 34
4. Caesar 25
5. Kemm 14
6. Ploppesteksel 5
7. Stoepkrijt 4

Oldfart heeft de contest gewonnen. Op basis van de stand zou je haast denken dat er sprake is van een generatiekloof

Op de plaatsen 2 en 3 is het stuivertje wisselen tussen DjFrankie en Ranboy, wie gaat er met de zilveren plak vandoor?

DjFrankie (moderator)
Benno schreef:
[
Oldfart heeft de contest gewonnen. Op basis van de stand zou je haast denken dat er sprake is van een generatiekloof

Op de plaatsen 2 en 3 is het stuivertje wisselen tussen DjFrankie en Ranboy, wie gaat er met de zilveren plak vandoor?

Eerst de 50'ers dan de 40 'ers
Idd generatie verschil, maar we gaan ervoor!

Oldfart
(afbeelding) You Rock

Gefeliciteerd

it's only Rock'n Roll, but I like it

(afbeelding)

Is iedereen nou gestopt met inzenden, of is Benno afwezig?

DjFrankie (moderator)
Ik kom ff niet verder Oldfart!

Ik heb ingezonden, en ik laat mijn generatiegenoten Ploppesteksel en Stoepkrijg behoorlijk achter me.

Toch wel jammer; 8 inzendingen; beetje weinig. Het is namelijk wel een leuke en originele contest.
En eerlijk gezegd had ik van een aantal mume-corifeeën wel meer kennis, of interesse, van/voor de oorsprong van de popmuziek verwacht.
Zij hadden in ieder geval mee kunnen doen.

Arrie schreef:
Ik heb ingezonden, en ik laat mijn generatiegenoten Ploppesteksel en Stoepkrijg behoorlijk achter me.

Jij doet je gewoon jonger voor dan je werkelijk bent, nietwaar pedo.. ik bedoel Arrie ?

Benno
Cha-Cha-Cha

Ik was afwezig, maar dat maakte niet uit: alleen Arrie heeft ingezonden

Die komt wel binnen op een plek die eigenlijk voor 40-plussers gereserveerd is. Heel knap! Bovendien nummer 17 geraden.

1. Oldfart 50
2. DjFrankie 36
3. Ranboy 34
4. Caesar 25
4. Arrie 25
6. Kemm 14
7. Ploppesteksel 5
8. Stoepkrijt 4

Benno
Geen nieuwe inzendingen meer, is er sprake van wat metaalmoeheid bij de deelnemers en andere MuMe-leden?

DjFrankie (moderator)
Ik kom niet verder met de tips
Kan wel allerlei namen insturen, maar blijft dan wilde gok

Is wel een feel good kwis, met een hoog Get Up and Shake Rattle and Roll.

Toffe muziek !!

Ik kom ook niet verder (al zou ik graag nog 2 puntjes erbij verdienen!)

Benno
OK. Morgenochtend dan nog wat sprinten-naar-de-finish tips, want vanavond ben ik laat thuis (ben nu ook niet thuis).

En ik kom ook niet verder. Ik hoor nog wel een aantal bekende dingen, maar ik kan er niet op komen. Bovendien: druk, druk, druk....

DjFrankie (moderator)
Heb nog wel het een en ander gevonden vooral op de tekst,.

Benno
Do The Pony!

1. Oldfart 50
2. DjFrankie 44
3. Ranboy 34
4. Caesar 25
4. Arrie 25
6. Kemm 14
7. Ploppesteksel 5
8. Stoepkrijt 4

DjFrankie vergroot zijn voorsprong op Ranboy. Maar er volgen nu weer wat tips, dus misschien gaat dit wel álles veranderen.

1.Niet te verwarren met Shuggie.
2.Van dit nummer is de cover van The Clash bekender.
3.Bekend als de titeltrack van een film met Kirk Douglas.
4.Bonnie Raitt had met dit nummer in 1977 opnieuw een klein hitje. Ook Elvis coverde het nummer live op een van zijn meest gewaardeerde liveplaten.
5. Dit nummer is nog wel het bekendst omdat George Harrison er later wat van "leende"; de rechter vond het ordinaire plagiaat.
7.Naast dat beroemde optreden bij Ed Sullivan had deze meneer ook een markante gitaar (en een naar hem vernoemde riff).
9.Familiegroep met een tijdelijke verwantschap aan Axl Rose.
10.Oorspronkelijk geschreven door Big Joe Turner en ongelofelijk vaak gecovered.
14.Tot mijn verbazing heeft Keane dit nummer opgenomen voor War Child.
16.Een zwarte zangeres met, in haar hoogtijdagen, blond haar.
18.De eerste nummer één voor de excentrieke producer Joe Meek.
20.Nummer gaat over een latinowijk in New York.
21.Productie van Lee Hazlewood, die ook een van zijn beste vrienden was.
23.Deze artiest treedt nog steeds op en behoort daarmee tot een van de weinige overlevenden van de rock 'n roll-tijd.
24.Bekende jazztrack uit 1959 in ongewone maatsoort.

Over nummer 17 is denk ik al genoeg gezegd.

Benno
Do the Monkey!

1. Oldfart 50
2. DjFrankie 50
3. Ranboy 34
4. Kemm 27
5. Caesar 25
5. Arrie 25
6. Kemm 14
7. Stoepkrijt 6
8. Ploppesteksel 5

De tips hebben geholpen: DjFrankie heeft al 48 punten en gaat (vermoed ik) dat laatste nummer ook wel raden. Kemm gaat zich mengen in de strijd om het brons. Stoepkrijt is van de laatste plaats af, Ploppesteksel is nu de ongelukkige.

EDIT: En ja hoor, we hebben een definitieve kandidaat voor de tweede plaats: DjFrankie raadt ook het laatste nummer

Psssst.... tot wanneer loopt deze contest?

Thomasco
Ik merkte net dat het al beschamend lang geleden is dat ik me op dit forumtopic nog eens heb laten gelden!

Benno schreef:
Psssst.... tot wanneer loopt deze contest?

hou hem nog even lopend voor mijn inzending aub...

Wordt dit een eeuwigdoorlopende contest ?

Geen Nieuwe?

Benno
Liever wel een nieuwe, ik krijg ook steeds minder inzendingen (logisch). Men mag wel blijven inzenden tot er een nieuwe staat, maar ik ga die nieuwe niet maken

Voordeel dat ie zo lang staat is dat ik nu ook nog even tijd gevonden heb om 'm even te beluisteren en mee te doen
Heb iets meer dan de helft herkend. Leuke contest !

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.