MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Helaas niet meer als 5 deelnemers maar wel veel geraden.
Oldfart en Divart zijn ook bijna bij de 50.
Vanavond de antwoorden van deze contest, ik weet niet hoever El Ninjo is?

Tussenstand:

1.
Musiq48 50 punten
Ranboy 50 punten

3 . Oldfart 48 punten
4 . Divart 46 punten
5. Ceasar 35 punten

6de komt eraan
Inderdaad jammer..
Het ligt echt wel niet aan een ontbrekend thema, zoals Benno een paar weken geleden zei tegen mij.
Het spel vraagt gewoon even van je tijd en veel mensen kunnen dat blijkbaar niet (meer) opbrengen?
Ik heb nu ook minder tijd en kan er dus logischerwijs minder tijd insteken maar ik probeer nog wel altijd één keer in te zenden, meestal op woensdagavond dus.

DjFrankie (moderator)
Eindstand:

Ja ja ook oldfart heeft ze weer alle 25, en Ploppesteksel kopt ook op de slotdag ineens 24 punten binnen.

De Eindstand :

1.
Musiq48 50 punten
Ranboy 50 punten
Oldfart 50 punten

4 . Divart 46 punten
5. Ceasar 35 punten
6. Ploppesteksel 24 punten

DjFrankie (moderator)
En de goede antwoorden:

01. Pulp - common People
02. Aphex Twin - Windowlicker
03. Neutral Milk Hotel - Holland 1945
04. Daft Punk - Da Funk
05. Nine Inch Nails - Closer
06. Breeders - Canonball
07. Jeff Buckley - Last Goodbye
08. Yo La Tengo - Autumn Sweater
09. Len - Steal My Sunshine
10. Julie Cruise - Falling
11. Alice in Chains - Would?
12. Guns 'N Roses - November Rain
13. The Who - Won't Get Fooled Again
14. Mumford & Sons - Winter Winds
15. Arcade Fire - Intervention
16. Alanis Morrisette - You Ougtha Know
17. Led Zeppelin - Kashmir
18. Radiohead - Nude
19. Peter Frampton - Show Me the Way
20. U2 - Pride
21. Dream Academy - Life in a Nothern Town
22. Uk Subs - Warhead
23. Mighty Wah - Come Back
24. Iron Maiden - The Trooper
25. Rush - Xanadu

NIN & Alice in Chains

DjFrankie schreef:
Vanavond de antwoorden van deze contest, ik weet niet hoever El Ninjo is?

Sorry, maar ik hou het toch bij mijn oorspronkelijke datum, de 15e ... te druk gehad helaas... ook om deze in te sturen...ik was wel begonnen en had 28pt gehad zie ik nu.

Jeetje, wat had Frank een makkelijke contest Ik had mee moeten doen.

Je moet altijd mee doen! (Zeker nu je mod bent... )

Ja schande Arrie, ook al is een contest moeilijk of makkelijk, altijd mee doen

Ik wil nog wel eens een leuke 2010-contest maken. Dat vinden jullie allemaal vast heel leuk.

Thomasco
Na een lange tijd afwezig zou ik er ook nog wel eentje willen plaatsen, en om bepaalde (nu nog geheim te houden) redenen zou die dit jaar nog moeten komen. Ik krijg hem vandaag of morgen nog wel af! Goed dat ik hem morgen plaats dan?

Thomasco
Thomasco ID
Hij is er toch nog snel gekomen!
Er zit een 'link' in, wie hem kan vinden krijgt het gewoonlijke bonuspunt. Zoek het alvast niet te thematisch/inhoudelijk, ik wil niet dat je je tijd zit te verdoen Ik kom ook wel een beetje te vroeg met mijn link, maar kom.
Wegens omstandigheden met de link zijn het maar 18 nummers, en heb ik er niet zo goed op gelet om het uit te balanceren qua moeilijkheid/genres.
Toch veel plezier ermee!

Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

Gewoon wat refreshen

Ik zal ook weer eens mee gaan doen. Dat is er de laatste weken regelmatig bij ingeschoten, maar nu heb ik gelukkig weer wat meer tijd.

DjFrankie (moderator)
01-12 Thomasco
08-12.................
15-12. El Ninjo
22-12: Ceasar

@ Ploppesteksel 8 -12 is nog vrij

Thomasco
MegaUpload doet inderdaad niet altijd wat het moet doen

Toch al 3 early contestants, die hem wel konden downloaden:

1 Ploppesteksel 18
2 stoepkrijt 8 + bonus
3 Ceasar 3

Nog even zeggen dat mijn link tweeledig is, maar door mijn goedwil, aangewakkerd door the spirit of christmas zal ik al bij één ontdekking het bonuspunt geven.

Ik doe mijn best voor 8-12. Dat wordt dus een 2010-contest.

Ik kan hem ook niet downloaden.

Maar goed ook, anders steek je me voorbij.

Ik heb hem ondertussen kunnen downloaden, en nog maar een keer vluchtig geluisterd. En ik kan je geruststellen, Jens, dat valt heel erg mee.

Thomasco
Er werd nog een klein beetje bijgescoord:

1 Ploppesteksel 21
2 stoepkrijt 9 + bonus
3 Ceasar 3

In de loop van vandaag, of morgen, worden er wat hintjes geplaatst. Hangt volledig af van het aantal deelnemers (ik hoop de 5 toch nog te bereiken)

Frustrerend dat ik de link niet zie en stoepkrijt met 5 geraden nummers wel !

Ik had de link zelfs al na 4 nummers
Maar goed, aan die bonus heb ik toch niks zolang jij 12 punten voor staat.

Thomasco
Ik denk dat de situatie al danig veranderd is (vergeet niet dat de maximumscore 36 is)

1 Stoepkrijt 28 + bonus
2 Ploppesteksel 22
3 DjFrankie
4 Ceasar

Het is blijkbaar wel erg gemakkelijk wanneer je de (dubbele) link gevonden hebt. Toch wat hintjes om jullie op weg te helpen!

01 Behoeft geen hint, vermoed ik. De eerste inzendingen zullen bij dit nummer wel een schot in de Rozen zijn.
02 800+ stemmen, 1996, bekende naam waarvan vooral gezegd wordt dat hij de laatste tijd veel albums heeft uitgebracht.
03 50- stemmen, 2004, geen eenvoudige, moet ik toegeven. 'alternative country'. De bezetting staat nooit helemaal vast, buiten dan de core frontman, wiens naam ik uiteraard niet ga zeggen
04 Openingstrack op hun plaat van 2003. Ierse jongens. Ze zijn vooral bekend van hun eerste single uit 1978.
05 Band die ik zelf niet echt zo geweldig vind. Komt van hun derde en tevens meest recente album. 200+ stemmen. Hun topjaar qua hits was toch wel 2007 (maar dit nummer is dus van later).
06 Indie pop uit Noorwegen met 150+ stemmen.
07 California based alternative metal uit 1997, 150+ stemmen. Deze groep is actief sinds 1991.
08 'Muziekproject' (nu zou je het al moeten weten) dat op zijn laatste album veel gastartiesten aan het woord laat, dit komt echter uit 2006.
09 Vlogen dit jaar van hun roots in Brooklyn over naar Pukkelpop. Dit nummer komt uit 2007, dus ik ben niet zeker of ze dit gespeeld hebben, aangezien hun nieuwe cd meer aandacht gekregen en verdiend heeft.
10 Tweede single van een album uit 2004 met 800+ stemmen. Speciaal clipje ook.
11 Zeer bekende naam en zeer bekend album uit 2007, getuige de stemmen op MuMe: 1150+.
12 Uit 2010. Deze artiest bracht in 1988 zijn eerste album uit. Heeft ook een erg bekend House-nummer op zijn palmares (dat enkel op single is uitgebracht)
13 LA, 2002, 80+ stemmen. Niet zo populair als hun kleurenalbums.
14 Deze man heeft jammer genoeg maar 2 albums kunnen maken, waarvan de eerste veruit de bekendste is. 1994.
15 Een bekende band uit Australië. U weet genoeg.
16 Zwartte man, 50+ stemmen, staat op de rotatielijst...
17 Zeer bekende groep. Vooral op Musicmeter, daarom ook geen hint!
18 Dance-punk uit Sacramento, 2007, 100+ stemmen. Door de link was ik enigzins verplicht deze artiest te nemen

U kan weer verder! Betreft de link: hou het simpel, en onthoud dat kleine woordjes als 'the' en 'a' er niet toe doen.

Thomasco
Thomasco schreef:

04 Openingstrack op hun plaat van 2003. Ierse jongens. Ze zijn vooral bekend van hun eerste single uit 1978.
08 'Muziekproject' (nu zou je het al moeten weten) dat op zijn laatste album veel gastartiesten aan het woord laat, dit komt echter uit 2005.

Er sluipen toch altijd weer foutjes in. Al maar goed dat jullie oplettend zijn!

Arrie schreef:
Ik heb hem ondertussen kunnen downloaden, en nog maar een keer vluchtig geluisterd. En ik kan je geruststellen, Jens, dat valt heel erg mee.

Dit neem ik terug.

Nummer 3 vind ik maar een stom liedje

Thomasco
We hebben ondertussen al 2 winnaars, en ééntje die er wel heel dichtbij zit. Alleen dat stomme nummertje 3 nog.
Het valt wel op dat, eens de dubbele link gevonden, het wel erg snel gaat. Arrie stuurde ze zelfs allemaal tegelijk in, waarvoor hulde!

1 Arrie 36 +bonus (Arrie was eerst )
1 Ploppesteksel 36 +bonus
2 Stoepkrijt 34 +bonus
3 DjFrankie 22 +bonus
4 Divart 20
5 Oldfart 8
6 Ceasar 3

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.