MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:

Life's a bitch !

Ploppesteksel schreef:

Life's a bitch !

Vertel mij wat...

Rondje voor de jeugd van tegenwoordig: gefeliciteerd Arrie en Plop:

Is het erg als het weer wat meer nummers zijn dan 25 ?
Ik kan niet kiezen en wil proberen toch voor iedereen een aangename contest te maken.

DjFrankie (moderator)
Nee niet erg Jens, 2010 is al moeilijk genoeg !!

Arrie en Plop
(afbeelding)

Prima hoor!

Thomasco
Nog een tussenstand:
De eerste plaats wordt steeds meer gedeeld, maar daarvoor moet je er niet minder trots op zijn:

1 Arrie 36 +bonus
1 Ploppesteksel 36 +bonus
1 DjFrankie 36 +bonus
2 Stoepkrijt 34 +bonus
3 Divart 30 +bonus
4 Oldfart 8
5 Ceasar 3

Arme stoepkrijt. Vergeet niet dat IK de contest maak. M.a.w.: de muziek komt uit MIJN bibliotheek... Beschouw dit als een hint

Welke moet Stoepkrijt nog?

DjFrankie (moderator)
nummer 3 zie vorige pagina

Thomasco schreef:
Arme stoepkrijt. Vergeet niet dat IK de contest maak. M.a.w.: de muziek komt uit MIJN bibliotheek... Beschouw dit als een hint

Gelukkig had ik die hint zelf ook al bedacht, anders had ik nooit zo'n hoge score gehad

Btw: Op 5 december om 14:37 uur heb ik het antwoord op 3 al ingezonden. Weet alleen nog niet of het goed is...

Edit: inmiddels ook het goede antwoord ingestuurd

Thomasco
Stoepkrijt is erin geslaagd! Net als Divart. Zij schuiven dus bij op de eerste stek!

1 Arrie 36 +bonus
1 DjFrankie 36 +bonus
1 Stoepkrijt 36 +bonus
1 Divart 36 +bonus
2 Oldfart 8
3 Ceasar 3

Iedereen staat ondertussen op een (weliswaar overbevolkt) podium.

Thomasco moet de antwoorden van zijn contest nog tevoorschijn toveren, maar hier alvast de nieuwe contest van mijn hand. Het is, zoals beloofd, een 2010-contest geworden. Misschien zijn niet velen van jullie enthousiast, doch kan ik verzekeren dat jullie er na het beluisteren van de contest allemaal anders over zullen denken. Of dat heb ik toch geprobeerd; een afwisselende contest met heel veel bekende namen en toch overwegend pop/rock. Ik heb ook geprobeerd om de écht recente albums (dus bv. Kanye West) te mijden zodat de meeste liederen toch door zeker 1 persoon al wel eens beluisterd zijn. (Daar ben ik bijna 100% zeker van!)

Link: Download Contest 148.rar from Sendspace.com - send big files the easy way

Nog wat basic info:
- 21 & 32 zijn geen intro's. 21 is een outro en 32 is gewoon een stuk uit het nummer. Ik wil het wel gemakkelijk maken voor jullie, maar als ze de titel/artiest iets te expliciet vermelden...
- 1, 35 & 40 heb ik er volledig laten opstaan (het zijn instrumentale nummers). 1 is de intro van een album met +70 stemmen, bij 35 kon ik het gewoon niet over mijn hart krijgen het nummer te laten outfaden en 40 is mijn (intussen) gebruikelijke instrumentale afsluiter. Hopelijk zijn jullie er even enthousiast over als over Plastikman - Spastik

Veel succes & plezier !
Er is trouwens een thema (2010), dus hopelijk meer dan 10 deelnemers. Kwestie van nog een mooi persoonlijk record neer te zetten voor 2011 begint.

Ik weet niet wat er aan de hand is. maar ik heb de afgelopen dagen nog antwoorden ingestuurd.
Heb daarop helemaal geen antwoord gekregen. Niets via pm, niets hier.
Ben toen maar gestopt met het afmaken van de contest.
Wel jammer

DjFrankie (moderator)
Oldfart schreef:
Ik weet niet wat er aan de hand is. maar ik heb de afgelopen dagen nog antwoorden ingestuurd.
Heb daarop helemaal geen antwoord gekregen. Niets via pm, niets hier.
Ben toen maar gestopt met het afmaken van de contest.
Wel jammer

Thomasco vanaf 7 december niet meer ingelogt, dat zal de oorzaak zijn.

Tja, wel lastig als je zo'n contest organiseert.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeurd zijn, laten we het maar niet hopen dan.

In ieder ander geval zou ik het verzaken noemen.

Krijg zojuist een pm van Thomasco: ziekte was/is de reden.

Thomasco
Ik wil me erg verontschuldigen voor mijn late antwoorden/reactie. Ik ben sinds dinsdagnacht ziek gevallen, en heb niet echt tijd meer kunnen maken om verder quizmaster te spelen. Het schiet me net te binnen dat mijn contest nog loopt, al ben ik niet echt aan de beterhand. Vooral erg spijtig voor Oldfart, sorry!
Hopelijk vinden jullie het niet te erg, en kan dit voorval snel vergeten worden.

Hierbij de antwoorden:
1 Guns and Roses - Paradise City
2 Eels - Rags to Rags
3 Lambchop - Each Time I Bring It Up It Seems To Bring You Down
4 (the) Undertones - Thrill Me
5 Kaiser Chiefs - Tomato in the Rain
6 Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
7 Incubus - Glass
8 Gorillaz - Every Planet We Reach Is Dead
9 (the) National - Fake Empire
10 Interpol - Evil
11 Editors - Escape the Nest
12 Underworld - Scribble
13 Weezer - Take Control
14 Jeff Buckley - Dream Brother
15 AC/DC - Anything Goes
16 Aloe Blacc - Good Things
17 Radiohead - Exit Music (for a Film)
18 !!! - (A) New Name

De dubbele 'link' die erin zat:
De eerste letters van de artiesten vormden, als je ze van boven naar onder leesde: 'Gelukkig Nieuwjaar!'
Bij de nummers werd de zin: 'Prettige Feestdagen' gevormd.

En de eindstand:
1 Arrie 36 +bonus
1 DjFrankie 36 +bonus
1 Stoepkrijt 36 +bonus
1 Divart 36 +bonus
2 Oldfart 24
3 Ceasar 3

Proficiat iedereen om mee te doen en nogmaals mijn excuses voor mijn onverantwoordelijk quizmastergedrag. Hopelijk was het quizzen toch nog leuk!

He waarom staat Plop nu ineens boven me? Ik was eerder!

Vooral erg spijtig voor Oldfart, sorry!
....er zijn echt veel veel ergere dingen in het leven , maar excuses aanvaardt hoor Thomas: get well soon.

Thomasco
Arrie schreef:
He waarom staat Plop nu ineens boven me? Ik was eerder!

Ach verdorie. Het staat zo in mijn excelbestand gerangschikt. Ik heb het ondertussen gewijzigd, zo zou het moeten kloppen

Die links , wat een gepuzzel om dat te maken....

Oldfart schreef:
get well soon.
Zeker; dan kan hij morgen meequizzen. Maar nu is het mijn contest. En ik quote dit natuurlijk niet zomaar.

Eerste tussenstand:
1. Stoepkrijt 22
2. Oldfart 4

Jammer toch.. Ik ben thans bij Oldfart zijn stemmen gaan neuzen en die heeft op 10 albums gestemd waar er een nummer van in de contest zit. Tussen mijn stemmen zoeken is natuurlijk ook altijd een optie: ik heb op 16 albums gestemd waarvan een nummer in de contest steekt.

Hopelijk wordt het voor de rest wel leuk; ik zal nog wel wat hints posten in het weekend

Belangrijk (ik was het even vergeten te vermelden bij de vorige basic info):
3 is afkomstig van een EP.
7 & 32 staan denk ik niet op MuMe. Het zijn singles, die toch wel wat airplay krijgen op de radio/televisie. 7 is geproducet door één van de bekendste dubstepproducers. 32 is een collab van 2 bekende DJ's.

Thomasco schreef:
Ik wil me erg verontschuldigen voor mijn late antwoorden/reactie. Ik ben sinds dinsdagnacht ziek gevallen, en heb niet echt tijd meer kunnen maken om verder quizmaster te spelen. Het schiet me net te binnen dat mijn contest nog loopt, al ben ik niet echt aan de beterhand. Vooral erg spijtig voor Oldfart, sorry!
Hopelijk vinden jullie het niet te erg, en kan dit voorval snel vergeten worden.

Hierbij de antwoorden:
1 Guns and Roses - Paradise City
2 Eels - Rags to Rags
3 Lambchop - Each Time I Bring It Up It Seems To Bring You Down
4 (the) Undertones - Thrill Me
5 Kaiser Chiefs - Tomato in the Rain
6 Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You
7 Incubus - Glass
8 Gorillaz - Every Planet We Reach Is Dead
9 (the) National - Fake Empire
10 Interpol - Evil
11 Editors - Escape the Nest
12 Underworld - Scribble
13 Weezer - Take Control
14 Jeff Buckley - Dream Brother
15 AC/DC - Anything Goes
16 Aloe Blacc - Good Things
17 Radiohead - Exit Music (for a Film)
18 !!! - (A) New Name

De dubbele 'link' die erin zat:
De eerste letters van de artiesten vormden, als je ze van boven naar onder leesde: 'Gelukkig Nieuwjaar!'
Bij de nummers werd de zin: 'Prettige Feestdagen' gevormd.

En de eindstand:
1 Arrie 36 +bonus
1 DjFrankie 36 +bonus
1 Stoepkrijt 36 +bonus
1 Divart 36 +bonus
2 Oldfart 24
3 Ceasar 3

Proficiat iedereen om mee te doen en nogmaals mijn excuses voor mijn onverantwoordelijk quizmastergedrag. Hopelijk was het quizzen toch nog leuk!

Als ik wat meer tijd had gehad dan had ik toch nog wel een aantal fragmenten moeten kunnen herkennen.

Petje af voor die links. Dat moet inderdaad een heel gepuzzel geweest zijn. Mijn complimenten!

Enne... beterschap!

Thomasco
Dat met die links was wel een puzzelwerkje, maar vond het wel leuk om te doen. Al een geluk dat er een band bestaat die !!! heet

Tweede tussenstand:
Thomasco speelt mee en behaalt 18 punten, na enkel de eerste 20 beluisterd te hebben. Stoepkrijt bouwt zijn voorsprong gestaag uit.. en Oldfart raadt 32 !
1. Stoepkrijt 27
2. Thomasco 18
3. Oldfart 6

Thomas, bedankt nog voor de leuke contest. Niet alleen een leuk thema, maar ook nog eens hele leuke muziek!

Thomasco komt aan de leiding nadat hij ook de 2de resem nummers heeft beluisterd.
1. Thomasco 38
2. Stoepkrijt 28
3. Oldfart 6

Kemm komt ook meedoen!
1. Thomasco 38
2. Stoepkrijt 28
3. Kemm 18
4. Oldfart 6

Come on people; het deelnemersaantal kan gemakkelijk verdrievoudigd worden

Ik doe ook maar eens mee, na een tip van DjFrankie. Want recent materiaal ligt mij gewoon goed

Gast
geplaatst: vandaag om 03:02 uur

geplaatst: vandaag om 03:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.