MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Mooie tip van DjFrankie is dat.

1. RadioMad 56
2. Thomasco 42
3. Stoepkrijt 30
4. Kemm 18
5. Oldfart 6

Ik heb 'm ook gedownload....ga eens luisteren maar als het een 2010 contest is vrees ik het ergste, want ik heb dit jaar heel weinig nieuwe albums beluisterd.

Verder moet ik me helaas afmelden voor het organiseren van de volgende rock id contest....ik heb het zowiezo al superdruk op m'n werk momenteel, ook met veel reizen en daarnaast kost het verwerken van alle ingezonden lijstjes voor de finale van de MuMeLadder en het voorbereiden van de einduitslag me, mede door het enorme succes - dat is dan wel weer positief, veel te veel tijd om ook nog eens een contest te organiseren. Beetje ongelukkige timing, had ik even geen rekening mee gehouden.

Ik schuif dus even door naar januari met het opzetten van een contest.

Tijd voor wat hints. Bij de hints zeg ik telkens hoeveel stemmen het desbetreffende album heeft verzameld. Als het onder 100 stemmen verzameld heeft, rond ik af op tientallen en zeg ik bv. +70 als het er 73 heeft. Als het album boven de 100 stemmen heeft zeg ik bv. +100 terwijl het er 144 heeft en +150 als het er 161 heeft. Duidelijk ? En ten slotte als een album 90 stemmen heeft, staat er +80.

Hints:
Volgende nummers heb ik dit jaar op Pukkelpop gezien:
2, 3, 4, 6, 20, 21, 35, 39, 40.
Niet gezien, maar ze waren wel op Pukkelpop:
1, 12 (een niet onopgemerkte passage), 28, 33.

1. 2de album van deze (door NME op handen gedragen) band. +70 stemmen. Label: Soort spelblokje.
2. Deze single is nog maar net uit en niet weg te denken van TV/radio. Ik vermoed dat dat in Nederland ook wel zo zal zijn, ook al is België hun 2de thuis. +150 stemmen
3. EP met 10 stemmen. Vorig jaar hun gelijknamige debuut uitgebracht (+50 stemmen). En op Pukkelpop heb ik ze van ver bekeken. Relatief dan, want de Chateau is niet zo groot.
4. Leger dat dit jaar met 2 lichten op de proppen is gekomen. Dit nummer staat op het donkerste. Geen idee waarover het nummer gaat? Misschien 2 verliefde A4'tjes? +50 stemmen.
5. Hiphop van de bovenste plank. +150 stemmen
6. Australië, +150 stemmen, bende hippies, eenzaamheid is vreugde.
7. Zoals gezegd: geproduceerd door één van de bekendste dubstepproducers. De zangeres (en tevens de artieste van dit nummer) is nl. op missie en bovendien heeft ze als wederdienst wat geholpen op het album van de allereerste dubstepsupergroep, waarvan de bekende producer deel uitmaakt. (geen stemmen; niet op MuMe).
8. Vrij experimenteel album van deze mannen. Dit album heeft +50 stemmen, terwijl het debuut van 3 jaar geleden er meer dan 300 wist te verzamelen. De profetische albumtitel van hun debuut is dus niet uitgekomen. De artiestennaam vind je tevens ook in de auto (het enkelvoud, en in België toch).
9. Roots/folk uit de USA, +60 stemmen. Arrie vindt het wel leuk, geloof ik.
10. Deze bende niet-waarheidsprekende kerels maakte dit jaar een geweldig album. +50 stemmen.
11. +40 stemmen. Zijn vorige plaat uit 2007 had er meer dan 120. Op deze plaat werkt hij wel samen met een 'band'. En veel gastartiesten. Op dit nummer doet een heel bekende oldskoolrapper mee.
12. Een niet onopgemerkte passage op Pukkelpop. Zo moeilijk kan het niet meer zijn, toch?
Slechts +20 stemmen, maar echt wel in elke krant etc. verschenen tijdens Pukkelpop.
13. Nederlandse rockgroep die al sinds begin jaren '90 bezig is. +80 stemmen.
14. Nederlands komisch duo dat dit jaar hun debuutalbum uitbracht, ondanks ze beiden al wel langer met muziek bezig zijn. +70 stemmen
15. Nogmaals Nederlands. Bekende rapper hoor. +100 stemmen.
16. Dieren zingen over andere dieren, m.b.v. een klein mythisch wezen. +500 stemmen.
17. Af en toe rijden deze mannen voorbij met hun heel grote wagens. In 2008 passeerden ze bv. op Pukkelpop. +50 stemmen.
18. In 2010 was het vanwege sommige priesterpraktijken in België de trend om de daad waarover het duo het hier heeft ongedaan te maken. Ze zaten ook in mijn eerste contest. Xxzxcuzx me for the noise. +90 stemmen.
19. Nog een lange tijd vooraleer het weer zover is, voor mij althans, want ik heb erna examens, dus echt genieten zal ik niet kunnen. +450 stemmen
20. +850 stemmen. En vanaf nu niet meer zo'n onthullende hints.
21. Buiten bij deze dan: +30 stemmen, Zuid-Afrikaans.
22. Zomerse surfpoppunk uit de US. +50 stemmen. Cryptische titelhint: Nazuur.
23. Electronic/folk uit de UK. Alweer hun 4de album. +40 stemmen. Als je de albumtitel leest, zou je denken dat ze voor een heel lange tijd ergens in the middle of nowhere op zee gezeten hebben.
24. Grote zwarte kerel, die deel uitmaakt(e) van een bekend hiphopduo dat in 2003 hun laatste plaat uitbracht. +70 stemmen. Trouwens ook op een bekend label (van een bekende rapper) uitgebracht.
25. Canada, +100 stemmen.
26. US, soul/funk, 9 leden, mevrouw & band, +40 stemmen.
27. Man die het voor de tweede keer met goede zaadjes doet. +100 stemmen
28. US, pop. Ik dacht altijd dat er een man zong, maar het bleek een vrouw te zijn. Dromerige muziek. +450 stemmen
29. Bekende groep, UK, +300 stemmen.
30. Thomasco is gelukkig aan de beterhand, waarschijnlijk dankzij de leuke wensen van Oldfart. +60 stemmen, Duitsland, folk/rock.
31. Sprookjesduo of moeten we zeggen septet (in 2000 zelfs nog een nonet)? Voor de gelegenheid schrijven ze eens over liefde. +100 stemmen
32. Misschien wel de bekendste hit van het moment. Zet de radio maar eens een uurtje op als je deze niet weet..
33. Experimentele band, 2de album, US, +250 stemmen.
34. Niet verrassend dat tot nog toe enkel kemm deze wist te raden. Soloartiest, +50 stemmen.
35. Ik stond deze band (al prakkend) te bekijken in de Chateau op Pukkelpop en toen ze dit nummer speelden riep er iemand de bandnaam, maar het kon ook zijn omdat het gewoon zo'n hemels lekker nummer is. CAN, +30 stemmen. Het nummer gaat over messen, of moet ik zeggen naaldhakken. Lekker puntig in ieder geval.
36. Bekende soloartiest. USA, +150 stemmen, uitgebracht op een dier dat wat ademproblemen heeft.
37. Dubstep, maar niet om op te feesten. Mooie cover ook; elke man genoot ervan toen hij op de frontpagina van MusicMeter stond! UK, +40 stemmen.
38. Zij stonden niet op Pukkelpop, denk ik, maar wel op Werchter. Jammer, ik had ze wel graag hun eerste album zien voorstellen. UK, +100 stemmen.
39. Eén van mijn favoriete bands van het moment. Ze hebben ook het mooiste nummer dit jaar gemaakt, maar ik hoopte dat dit bekender zou zijn; vandaar deze keuze! UK, +150 stemmen.
40. +40 stemmen, en dat voor een puur instrumentaal, elektronisch, drum&bass album. Deze lokale held breekt potten (o.a. Paul de Leeuw heeft hij al eens gebroken naar't schijnt) in binnen- en buitenland. Hij heeft dan ook een deal bij hét d&b-label bij uitstek. Hopelijk vonden jullie het een leuke muzikale afsluiter? Of totaal niet?

15-12: divart
22-12: Ceasar

Ik zou graag meedoen met de huidige contest, maar heb dit jaar nog weinig bijzonders beluisterd en ook nog niet bijster veel, dus dat gaat niets worden vrees ik .

Met die tips? Ah, komop Divart.
Neem een voorbeeld aan Oldfart !

Ja, die tips maken het wel makkelijker Misschien lukt het ook wel zonder hem te downloaden

Haha, ik weet het. Ik maak het weer te gemakkelijk maar ach..
Dan heb je er toch iets meer aan dan dat je niets/weinig kan insturen ?

Welkom terug Ploppesteksel. Je hebt geen nieuwe privéberichten.

Niet zo somber Jens, ik heb je al aan het werk gezet

Leuke hint voor nummer 37 trouwens. Wist meteen om welk album het ging!

Stoepkrijt op kop !
1. Stoepkrijt 74
2. RadioMad 56
3. Thomasco 42
4. Kemm 28
5. Oldfart 6

Ik heb het duidelijk té gemakkelijk gemaakt. Maarja, zo leren jullie misschien nog wat leuke muziek uit 2010 kennen.

Proficiat Kemm !
1. Kemm 80
2. Stoepkrijt 74
3. RadioMad 56
4. Thomasco 42
5. Oldfart 6

Mag ik vloeken?

Die Arrie leuk vind, klinkt echt leuk en nummer 39 is inderdaad een goed nummer, leuke ontdekking!
(edit: bijna 39 verklapt )

Sorry, stoepkrijt (maar niet echt, want het is de eerste keer dat ik win! )

Slechts 5 minuten later kwam stoepkrijt ook met de laatste 3 antwoorden binnen. Spannend. Enfin ja, nu niet meer natuurlijk. Proficiat stoepkrijt !
1. Kemm 80
2. Stoepkrijt 80
3. RadioMad 56
4. Thomasco 42
5. Oldfart 6

Teunnis doet ook mee; met de eerste 15 vd 40 dan. De hints zijn net wat te gemakkelijk.
1. Kemm 80
2. Stoepkrijt 80
3. RadioMad 56
4. Thomasco 42
5. Teunnis 28
6. Oldfart 6

Ploppesteksel schreef:
Er is trouwens een thema (2010), dus hopelijk meer dan 10 deelnemers. Kwestie van nog een mooi persoonlijk record neer te zetten voor 2011 begint.

Stand:
1. Kemm 80
2. Stoepkrijt 80
3. Teunnis 80
4. RadioMad 56
5. Thomasco 42
6. Ceasar 14
7. Oldfart 10

Oplossingen:
1. These New Puritans - Time Xone
2. De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
3. And So I Watch You From Afar - D Is for Django the Bastard
4. Groove Armada - Paper Romance
5. The Roots - Radio Daze
6. Tame Impala - Solitude Is Bliss
7. Katy B - Katy On A Mission
8. Klaxons - Echoes
9. Perfume Genius - Mr. Peterson
10. Liars - Scarecrows on a Killer Slant
11. Mark Ronson & The Business Intl - Bang Bang Bang (ft. Q-Tip & MNDR)
12. Ou Est Le Swimming Pool - Dance The Way I Feel
13. Bettie Serveert - Deny All
14. JURK! - Als Je Weet Wat Je Wilt
15. Sticks & A.R.T. - Tijgers en Draken
16. Gorillaz - Empire Ants (ft. Little Dragon)
17. Drive-By Truckers - Daddy Learned to Fly
18. Crystal Castles - Baptism
19. Vampire Weekend - Holiday
20. The National - Terrible Love
21. Jack Parow - Cooler As Ekke
22. Wavves - Post Acid
23. Tunng - Hustle
24. Big Boi - Shutterbugg (ft. Cutty)
25. Neil Young - Hitchhiker
26. Sharon Jones & The Dap-Kings - I Learned the Hard Way
27. Grinderman - Heathen Child
28. Beach House - Lover of Mine
29. Massive Attack - Babel (ft. Martina Topley-Bird)
30. Get Well Soon - Seneca's Silence
31. Belle and Sebastian - I Want the World to Stop
32. Duck Sauce - Barbra Streisand
33. Yeasayer - Madder Red
34. Gil Scott-Heron - Me and the Devil
35. Holy Fuck - Stilettos
36. Sufjan Stevens - Futile Devices
37. Mount Kimbie - Would Know
38. Delphic - Counterpoint
39. Foals - Miami
40. Netsky - Iron Heart

De afwezigen hebben ongelijk, zeer leuke quiz!

Gelijk die Perfume Genius gedownload, en misschien nog een album van Foals.

kemm schreef:

Gelijk die Perfume Genius gedownload

Sorry, een beetje laat met plaatsen, maar net thuis van het het werk
http://rapidshare.com/files/436976867/decembercontestdivart.rar

25 nummers, niet te moeilijk zo aan het eind van het jaar. Er is een link tussen alle nummers maar zoek het vooral niet in de tekst, titels of artiestnaam.

Ik kan helemaal niets met het scherm wat te voorschijn komt als ik de link open.

Rechtsvanonder moet je op "Slow Download" klikken.

Ik kan niet scrollen in het scherm, valt buiten 'het beeld' .

Misschien eens proberen Ctrl en de - (op het nummerbord) tegelijkertijd in te drukken.

Ik zal hem straks nog wel even ergens anders uploaden.
Verlopig staat Teunnis bovenaan met 20 punten.

Dank je wel; die met die pin-ups doen het altijd wel

'Tuurlijk. Je hoopte gewoon dat ie nog een pin up zou plaatsen...

Tussenstand:
Hij blijkt lastiger dan verwacht. Maar toch allemaal (redelijk) bekende artiesten en albums, de nummers liggen dan misschien wat minder voor de hand (al zitten er echt wel de nodige singletjes en bekende nummers tussen).

Teunnis 20 pt
DjFrankie 10 pt
stoepkrijt 8 pt

Nieuwe tussenstand:
Ceasar laat merken dat het allemaal toch niet zo heel moeilijk is.

Ceasar 25 pt
Teunnis 20 pt
DjFrankie 10 pt
stoepkrijt 8 pt

Nieuwe tussenstand:
Rustig op het contestfront vandaag. Sheplays vind het mannengehalte op MuMe wel ernstig hoog geworden (waar ze natuurlijk groot gelijk in heeft) en doet weer een keertje mee. En begint zowaar eens een keer niet onderaan .

Ceasar 25 pt
Teunnis 20 pt
Kemm 10 pt
DjFrankie 10 pt
Sheplays 9 pt
stoepkrijt 8 pt

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.