MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Voor bijna iedereen zitten er wel wat o-zo-bekende nummers in deze quiz waar je net even niet op kunt komen. Daarom heb ik nog een lijstje hints voor de overige nummers:

1. Dit nummer was de eerste grote hit van deze Amerikaanse band. Het nummer komt van hun selftitled album uit 1976.
2. Een Londense zangeres. Ze scoorde vorig jaar een hit met dit nummer.
4. Een erg bekende blinde zanger.
6. Dit nummer is afkomstig van het meest bejubelde album van 2009.
8. Bekende Nederlandse rapformatie. Ze zijn met zijn drieën en scoorden vorig jaar een hit met dit nummer, ook in België.
9. Een Amerikaanse soulzanger. Dit was zijn grootste wereldwijde hit, maar hij had er nog wel meer.
11. Band uit Birmingham, die tussen 1971 en 1986 heel vaak van samenstelling veranderde. Vijftien jaar later brachten ze nog een laatste album uit.
12. Oorspronkelijk is dit een nummer van een bekende Engelse rockband. Dit nummer is echter niet het origineel, maar een cover die misschien nog wel bekender is dan het origineel.
15. Een Amerikaanse pop/rock/folk zangeres.
16. Een doordenkertje:

19. Bekende new wave/synthpop band uit Basildon. Ze zijn nu nog steeds actief.
20. Deze Amerikaanse rapper bracht vorig jaar een nieuw album uit, met een omstreden albumhoes. Dit nummer komt van dat album.
23. De muziek van deze Engelse band staat centraal in een musical die sinds vorig jaar ook in Nederland wordt opgevoerd.
25. Filmmuziek. 25 Jaar verschil met het antwoord van 7.

Veel succes ermee. Jullie kunnen nog tot en met zondag insturen, dan sluit ik deze introqiuz af.

Tijd voor de uitslag! We zijn nu een week bezig geweest, hoogste tijd dus voor de ontknoping. Sinds de laatste tussenstand is er niet heel veel meer gescoord, maar er zijn nog wel een paar belangrijke punten binnengehaald door ranboy. Ook hebben Thomasco, kemm en Teunnis nog wat plaatsen gewonnen. Teunnis is zelfs nog op het podium geëindigd!

Hier istie dan: de eindstand!

1. DjFrankie - 50 punten
1. ranboy - 50
3. Teunnis - 41
4. Arrie - 39
5. Ceasar - 36
5. Oldfart - 36
7. kemm - 32
8. johannesA - 31
9. Thomasco - 26
10. thelion - 24
11. Ploppesteksel - 20

En hier zijn de goede antwoorden:

1. Boston - More Than A Feeling
2. Eliza Doolittle - Pack Up
3. Blood Red Shoes - Keeping It Close
4. Ray Charles - Hit the Road Jack
5. Marco Borsato - Margherita
6. Mumford & Sons - Winter Winds
7. The Whitest Boy Alive - 1517
8. De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
9. Bill Withers - Lean On Me
10. Wir sind Helden - Von Hier An Blind
11. ELO - Livin' Thing
12. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
13. Nas - It Ain't Hard To Tell
14. Tired Pony - Point Me at Lost Islands
15. Suzanne Vega - Luka
16. Derek & The Dominos - Layla
17. Radiohead - Morning Mr. Magpie
18. Editors - All Sparks
19. Depeche Mode - Strangelove
20. Kanye West - Runaway
21. Dido - White Flag
22. Ginger Ninja - Sunshine
23. Queen - The Show Must Go On
24. Mott the Hoople - All The Young Dudes
25. Vangelis - Conquest of Paradise

Alle deelnemers heel erg bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. Het was weer eens ouderwets leuk om deze introquiz te organiseren! Van harte gefeliciteerd aan de winnaars en aan iedereen veel succes met de volgende quiz!

Podiumplaats

En gefeliciteerd, DjFrankie en ranboy

Wir Sind Helden, Dido & Nas had ik nog wel moeten weten..
Naar de hints heb ik niet meer gekeken jammer genoeg, een beetje uit het oog verloren.

Goeie quiz, stoepkrijt !

Ach, daarom kwam 16 me zo bekend voor, omdat het Layla is.
White Flag is me ook zeer bekend, maar had ik echt in geen miljoen jaar geraden.

Proficiat aan de winnaars en een bedankje voor de organisator!
De nieuwe quiz komt er zo dadelijk aan...

Dat ik Queen net heb geraden, zeg... En ook Bill Withers had ik natuurlijk moeten weten.

Ik was net als stoepkrijt leuk aan het knutselen geslagen om een filmpje op YouTube te kunnen plaatsen. Nu blijkt dat die hele handel er niet op kan vanwege copyright op een aantal nummers, grr!
Nu had ik niet meteen een thema voor deze quiz, maar tot een leuke benaming ben ik nog wel gekomen:

De enige echte "Fuck You Tube"-Contest!

(afbeelding)

Ook Soundcloud deed lastig, maar in Grooveshark vond ik gelukkig wel een vriend.
Je kan de hele quiz hier online beluisteren: http://listen.grooveshark.c...

Voor wie 'm volgens the old fashioned way nog wenst te downloaden kan hier terecht: http://www.sendspace.com/fi...

Geen thema dus, maar het is denk ik wel mijn meest toegankelijke contest dusver geworden.
Alvast veel plezier en succes toegewenst aan iedereen!

Vier dagen zonder Internet door een Trojan Horse , overigens veroorzaakt door reclame op MuMe , en de quiz is voorbij .
Kon daardoor de laatse (goede) oplossingen niet inzenden , maar had Frankie en Ranboy niet ingehaald; gefeliciteerd boyzz .

Er is al lustig gequizt en dus een eerste tussenstand! Ranboy heeft meteen een kleine voorsprong, maar daarachter zit men toch gezellig in z'n nek te blazen:

1. ranboy: 31 pt.
2. Teunnis: 24 pt.
3. thelion: 22 pt.
4. Arrie: 16 pt.
5. stoepkrijt: 15 pt.

Wel grappig is dat 2 mensen in 13 Lenny Kravitz hoorden en 3 mensen Moby in nummer 19.
Dat zijn ze niet (voor alle duidelijkheid), al valt het wel ergens te begrijpen natuurlijk.
Later deze week volgen er nog wat eche tips! Blijf vooral met z'n allen verder inzenden!

edit: ik weet niet welke users hier ook meedoen met de Ladder, maar misschien valt daar momenteel wel iets uit te halen... (ahum, kuch)

Oldfart schreef:
Vier dagen zonder Internet door een Trojan Horse , overigens veroorzaakt door reclame op MuMe , en de quiz is voorbij .
.
Tsja, moet je die advertenties met oosteuropese dames ook maar niet aanklikken

Haha, gelijk heb je divart!

Waarom moet ik nou meteen weer onderaan beginnen? Daar eindig ik altijd ook al... Erg vervelend dat nummer 17 me niet te binnen schiet, dat nummer gaat me de komende dagen zeker uit mijn slaap halen

Ik houd helemaal niet van oosteuropese dames

Oldfart schreef:
Ik houd helemaal niet van oosteuropese dames

Nee, dat ben je inmiddels wel afgeleerd

Een nieuwe tussenstand, want Oldfart vervoegt het peloton en stoepkrijt is niet langer de staart! Ook de anderen sprokkelden nog belangrijke puntjes:

1. ranboy: 33 pt.
2. Teunnis: 28 pt.
3. thelion: 25 pt.
4. Oldfart: 24 pt.
5. stoepkrijt: 18 pt.
6. Arrie: 16 pt.
7. Ploppesteksel: 2 pt.

9, 14, 15 en 17 blijken de moeilijkste intro's, want nog niet geraden. 7 en 25 daarentegen zijn door alle deelnemers gevonden!

Morgen probeer ik alvast wat tips bijeen te schrijven.

En Ploppesteksel doet ook mee. Morgen. Maar toch al even zijn concurrentie laten merken wat een kanjer hij is door nummer 17 te vinden. U weze gewaarschuwd!

Yeah, I'm coming, alright, straight to the top !
You better watch your back! Zeker als er iemand achter je loopt waarvan je weet dat die persoon je rug wil beschadigen. Jaja, I'm coming, alright, I'm coming.

Technisch gezien is het trouwens onmogelijk om je rug (volledig) te zien, maar dat terzijde.

Het blijft angstvallig stil in mijn mailbox, dus hier alvast de eerste tips:

2. 1979...nu, snel edit: te laat, wachten op volgende ronde
4. Scoort met haar sixties-remake op haar 42ste eindelijk haar eerste (en enige) hit.
5. Nooit een single geweest, maar je zal zelden een compilatie van deze band vinden zonder dit nummer.
8. De volle 8 minuten speelt dit instrument de hoofdrol...
9. Opgericht in 1984, maar pas vanaf de jaren ’90 echt platen beginnen maken. Dit nummer komt van hun populairste album.
10. Hitje van een paartje landgenoten (of zuiderburen)
12. Franse band met een niet zo lieve zanger. “Manu Chao,” dacht ranboy, en nu leer ik dat hij op dit nummer inderdaad gitaar speelt! En daarom doet ranboy het altijd zo goed in de contests!
13. Amerikaanse band "die zich Brits voordoet".
14. Verloor de MTV Award voor Beste Rap Video van MC Hammer’s U Can’t Touch This.
15. Ik kan begrijpen waarom Missy Elliot dit nummer over zelfbevrediging toch maar aan haar sexy protégé heeft gegeven.
17. Amerikaanse punky pop-rock-band met twee derde girl power
19. Belgische singer-songwriter die in 2001 z’n echte doorbraak kende. Deze single heeft daar zeker toe bijgedragen.
21. Jazz-rock
22. Geen zwarte zangeres

Succes!

Manu Chao,” dacht ranboy,
.......hmm, volgens mij was er nog iemand die dat dacht

Oldfart schreef:
(quote)
.......hmm, volgens mij was er nog iemand die dat dacht

Ja, ik heb kemm al gemeld dat ik die persoon helemaal niet was... het compliment is dus ook voor jou!

Inderdaad, ik zag het plots in de pm dat ik de verkeerde persoon pluimen heb gegeven! Mijn excuses.

Bij deze dus: Oldfart is de held! Hij weet alles en is bovendien ontzettend knap, hij verdient de mooiste wagens en de duurste vrouwen!

En hij scoort ook nog 4 extra punten! Wel oppassen voor ranboy, nog 5 nummers en hij is koning:

1. ranboy: 40 pt.
2. Teunnis: 28 pt.
2. Oldfart: 28 pt.
4. thelion: 25 pt.
5. Arrie: 20 pt.
6. stoepkrijt: 18 pt.
7. Ploppesteksel: 2 pt.

Het enige nog te raden nummer is 9.

Nee, dat ben je inmiddels wel afgeleerd
....lessons of life

hij verdient de mooiste wagens en de duurste vrouwen!
.. ..laten we het maar bij de laatste twee houden; heb een Range Rover, en een vriendin met een paarden als hobby, en dat is erg duur, I can tell you

Er is alleen 1 probleem met die Rangie; hij rijdt weer eens niet.
The best unreliable car in the world, volgens Clarkson. En dat klopt.

kemm schreef:
Bij deze dus: Oldfart is de held! Hij weet alles en is bovendien ontzettend knap, hij verdient de mooiste wagens en de duurste vrouwen!

Ja, tuurlijk, en daarom klikt Jan voortdurend op die advertenties met oosteuropese dames

Op divarts inzending is het nog wachten, maar ondertussen wordt er hard gewerkt door de anderen. Oldfart nadert weer wat op ranboy. Complimentjes doen hem duidelijk goed. We verwelkomen ook wisselstroom: niet zeker wie dat is, maar ik ben blij dàt hij er is!
Ploppesteksel meende bovendien wat hij zei: you better watch your back, want hij hinkelt nog steeds wat achter een aantal aan.

1. ranboy: 40 pt.
2. Oldfart: 32 pt.
3. Teunnis: 28 pt.
5. Arrie: 20 pt.
5. stoepkrijt: 20 pt.
7. Ploppesteksel: 18 pt.
8. wisselstroom: 17 pt.

Het blijft rustig. De tips lijken tot het mogelijke te zijn opgebruikt. Er is wel een nieuwe deelnemer: Thomasco komt binnen op plek 5. Ook bovenaan wordt er nog wat gescoord. Oldfart sluipt nog iets dichter tot ranboy... Spannend...

1. ranboy: 42 pt.
2. Oldfart: 38 pt.
3. Teunnis: 28 pt.
5. Thomasco: 22 pt.
6. Arrie: 20 pt.
6. stoepkrijt: 20 pt.
8. Ploppesteksel: 18 pt.
9. wisselstroom: 17 pt.

En omdat ik er zin in heb, hier nog wat extra tips:

2. Deze doet het Carribean style
4. Ging Amy Winehouse naar de Rehab? Nee, nee, nee!
5. Finger lickin’ good
8. Geen fluitist, maar een producer/DJ
9. Niet huilen als je het niet vindt...
11. Geen 1000 stemmen voor dit album, maar het gaat er toch al aardig naar toe
12. “Geen lieve zanger”, was een understatement. Bijna 4 jaar zat hij in de cel (wat nog meevalt gezien de misdaad)
13. Kleurrijke groep
14. Hier hoort een dansje bij
15. Timbaland-productie uit 2002
17. Van deze zangeres wil je geen lapdance
19. West-Vlaming die (gelukkig) in het Engels zingt
21. Duo, voornamelijk actief in de jaren ’70, al bestaan ze nog steeds
23. Britse groep waarvan de zanger een nogal meisjesachtige naam heeft
24. "Heb je 1 plaat van deze man dan ken je ze allemaal", een verwijt dat je vaker leest op deze site

9 is als enige nog steeds niet gevonden. Zondag worden de antwoorden meegedeeld.
Tot dan nog veel succes!

Ik poog de contest rond 17u af te sluiten, dus wees snel als je nog iets wil doorsturen!

Maak ik gelijk die verdomde nummer 9 bekend...

DjFrankie (moderator)
Vanwege vakantie heb ik deze contest niet mee kunnen doen.Volgende keer weer.

Volgende kwissen

13-3: Ceasar
20-3: DjFrankie
27-3:

Jullie hebben hard gewerkt, dus hoog tijd voor wat antwoorden! Eerst de uitslag: op de valreep kwamen nog divart en Ceasar meedoen, en ze halen alletwee gelijk de top 4! Verder werden er nog wat kleine puntjes gesprokkeld, maar bovenin heeft dat niets meer veranderd! Oldfart vond een knappe 20 van de 25 nummers, maar dat was niet voldoende voor de overwinning. Want ranboy heeft er maar liefst 22 juist! Proficiat aan ranboy en ontzettend bedankt aan alle 11 deelnemers die er weer een leuk quizje van wisten te maken!
En excuses aan diegenen die Mariah Carey wisten, maar vervolgens haar halve discografie moesten doorspitten om bij het juiste nummer uit te komen...

1. ranboy: 44 pt.
2. Oldfart: 40 pt.
3. divart: 34 pt.
4. Ceasar: 30 pt.
5. Teunnis: 28 pt.
6. thelion: 25 pt.
7. Thomasco: 22 pt.
7. stoepkrijt: 22 pt.
9. Arrie: 20 pt.
10. Ploppesteksel: 18 pt.
11. wisselstroom: 17 pt.

En dan de juiste antwoorden natuurlijk! Tussen haakjes staat hoeveel van de 11 deelnemers het desbetreffende nummer wisten te raden.

1. George Michael – Faith (8x)
2. Tom Browne – Funkin’ for Jamaica (7x)
3. Marvin Gaye – Let’s Get It On (8x)
4. Dawn Penn – You Don’t Love Me (No, No, No) (2x)
5. The Rolling Stones – Under My Thumb (6x)
6. MGMT – Electric Feel (7x)
7. Destiny’s Child – Bootylicious (11x)
8. St Germain – So Flute (4x)
9. Ween – Voodoo Lady (0x)
10. 2 Belgen – Lena (5x)
11. Pixies – Here Comes Your Man (6x)
12. Noir Désir – Le Vent Nous Portera (4x)
13. Living Colour – Love Rears It’s Ugly Head (6x)
14. Digital Underground – The Humpty Dance (4x)
15. Tweet – Oops (Oh My) (3x)
16. Mariah Carey – Dreamlover (7x)
17. Gossip – Standing in the Way of Control (6x)
18. Electric Six – Danger! High Voltage (9x)
19. Ozark Henry – Sweet Instigator (6x)
20. James Blake – I Never Learnt to Share (8,5x)
21. Steely Dan – Dirty Work (3x)
22. Joss Stone – Fell in Love with a Boy (6x)
23. Stereophonics – Maybe Tomorrow (7x)
24. John Mayer – Waiting On the World to Change (7x)
25. Solomon Burke – Everybody Needs Somebody to Love (9,5x)

Destiny's Child wist iedereen. Voor mij was het wel verrassend dat 'slechts' 6 mensen The Rolling Stones en Pixies vonden. Nummers die vast meer mensen kennen, maar dus niet altijd zo evident is om meteen aan de intro te duiden.
Vervolgens zou ik willen afsluiten met onze, intussen beruchte, nummer 9:

Wat een kutnummer. Hier hun albumcover om wat op te vrolijken...

Vreemd, van dat nummer van Ozark Henry kan ik de intro wel dromen, maar de rest van het nummer zegt me helmaal niks
Hoe dan ook: het was een leuke quiz, dus hartstikke bedankt Kevin!

Ik dacht al dat ik fragment 9 herkende. Ik heb dat album te lang niet gedraaid. Dit is inderdaad zo'n beetje het slechtste nummer van dit fantastische album.

Mijn contest gaat nog even op zich laten wachten. Later vanavond plaats ik hem....

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.