MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Ik vind Introquiz wel een goede naam. En niemand zal er dan van wakker liggen als je een keer soli of outro's gebruikt.... Wie gaat herman vragen of hij dat even wil aanpassen?

27-2: stoepkrijt
6-3: kemm
13-3: Ceasar
20-3:

DjFrankie (moderator)
Als Lukas de antwoorden post van zijn contest zal ik Herman of Arrie wel verzoeken om dit aan te passen

DjFrankie schreef:
Als Lukas de antwoorden post van zijn contest zal ik Herman of Arrie wel verzoeken om dit aan te passen

Doe dat inderdaad maar nadat Lukas zijn uitslag heeft geplaatst, Anders zijn zijn deelnemers dit topic ineens kwijt

Van mij mag-ie komen, Lukas.

Sorry voor de late reactie (en jullie bezorgde pm's), maar t was er voor mijn vakantie niet meer van gekomen om de uitslag te posten. Op een telefoontje knipt en plakt het nogal lastig met scores, dus het wordt morgen of maandag.

Ik heb Arrie alvast maar een pm'etje gestuurd met de vraag of hij de topictitel wil aanpassen. Ik weet niet of het Lukas vandaag nog lukt om zijn uitslag te plaatsen, maar ik wil mijn quiz sowieso wel vandaag posten. Weet namelijk niet of ik morgen tijd zal hebben.

Thomasco
Oef, ik was dit topic plots kwijt
Wel goed dat er nu een 'interessantere' en meer logische naam voor is.

Bij de volgende doe ik ook mee!

Je treft het Thomas: er komt net een nieuwe aan!

Terwijl we nog wachten op de uitslag van de vorige contest is hier alvast de nieuwe introquiz! De fragmenten zitten nu eens niet in een zip-bestandje dat eerst gedownload moet worden, maar zijn heel simpel te beluisteren via onderstaand filmpje of via SoundCloud. Het zijn 25 intro’s, zonder een speciaal thema. Ik denk dat het een vrij gevarieerde quiz is, dus leuk voor iedereen

Succes allemaal!

Nummer 17 ontbreekt in SoundCloud, stoepkrijt.

De veranderingen zijn top, ik weet bijna zeker dat er nu wel meer users mee zullen doen. Leuke quiz stoepkrijt. Redelijk toegankelijk met een aantal overbekende nummers, maar ook nummers die ik nog in de verste verte niet herken

DjFrankie (moderator)
Geweldig die You Tube link Koen !!

Erg handig zo, inderdaad! Goed idee!

kijk zo kan ik ook meedoen......
met al die download bestanden die eerst uitgepakt moeten worden gaat het bij mij altijd mis ben er jaren geleden dan ook maar mee opgehouden het te proberen.

Nu is het zelfs voor mij te doen.

weet er zo na eerste luister beurt al behoorlijk wat.

Zal in de loop van de week mij er serieus over buigen.

DjFrankie (moderator)
En we hebben een nieuwe deelnemer,

Leuke quiz, veel herkenning bij de eerste luisterbeurt!

Zoals sommigen van jullie al hebben opgemerkt ontbreekt nummer 17 in SoundCloud. Ik hem het bestand al opnieuw geupload, zonder succes. De fout zit bij SoundCloud en 'ze lossen het zo snel mogelijk op'. Jaja... Voorlopig moeten jullie voor nummer 17 dus gebruikmaken van het filmpje.

Dat gezegd hebbende is het tijd voor een eerste tussenstand. Voorlopig zijn er 4 deelnemers en Arrie gaat riant aan de leiding.

Arrie 31
Ploppesteksel 20
Teunnis 14
kemm 14

Daar is-ie dan toch, de uitslag van deze contest met uitsluitend vrouwen (als zangeres):

01. ABBA – Head over Heels
02. Matha & The Muffins – Echo Beach
03. Blonde Redhead - Equus
04. The Pretenders - Back on the Chain Gang
05. The Knife - Neverland
06. Matia Bazar – Ti Sento
07. Soap & Skin - Marche Funèbre
08. The Shirts – Laugh and Walk Away
09. Fleetwood Mac - Rhiannon
10. Evanescence - Bring Me to Life
11. X-Ray Spex - The Day the World Turned Day-Glo
12. All Saints – Pure Shores
13. Roxette – Fading Like a Flower
14. Willeke Alberti - Spiegelbeeld
15. Grace Jones – I’ve Seen That Face Before
16. The Flirtations - Nothing But a Heartache
17. Garbage – I Think I’m Paranoid
18. Fairport Convention - Autopsy
19. Gladys Knight & The Pips - Midnight train to Georgia
20. Le Tigre - Deceptacon
21. Siouxsie & The Banshees – Cities in Dust
22. Meja – All About the Money
23. TLC – Waterfalls
24. Françoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles
25. Vaya Con Dios – Nah Neh Nah

En uitsluitend mannen als inzenders, natuurlijk

01. DJFrankie 48
02. Oldfart 42 (correctie telfoutje)
03. reptile 40
04. ranboy 39
05. Ceasar 36
06. Arrie 30
07. Thomasco 28
08. Divart 24
09. stoepkrijt 12
10. Wisselstroom 9

DjFrankie (moderator)
Lukas schreef:
16. The Flirtations - Nothing But a Heartache

Die moest ik nog had ik toch maar naar hints geflirt!

Bedankt Lukas!!

Lukas schreef:
19. Soulklassieker over een vervoermiddel waar The Nits ook graag over zingen.

Ik zat met Cars & Cars van The Nits in m'n hoofd, vandaar dat ik er niet uitkwam.

Lin
Lukas schreef:
Daar is-ie dan toch, de uitslag van deze contest met uitsluitend vrouwen (als zangeres):

En uitsluitend mannen als inzenders, natuurlijk

Die mannen hebben thuis uiteraard geen vrouwen die toch wel heeeeel veel nummers ook herkenden

Even een update van de stand, want we hebben een nieuwe deelnemer: thelion!

Arrie 32
thelion 24
Ploppesteksel 20
Teunnis 14
kemm 14

En omdat de quiz ondertussen al wat is weggezakt, hier nogmaals de SoundCloud-link en het filmpje:

Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Zeer zeer veel toegankelijker zo, absoluut waar
maar stel ik moet alleen nog maar twee songs raden, of een intro tig keer achter elkaar draaien, bijvoorbeeld om de tekst te verstaan,
dan moet ik nu dus wel iedere keer de hele contest draaien.....?

Oldfart schreef:
Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Zeer zeer veel toegankelijker zo, absoluut waar
maar stel ik moet alleen nog maar twee songs raden, of een intro tig keer achter elkaar draaien, bijvoorbeeld om de tekst te verstaan,
dan moet ik nu dus wel iedere keer de hele contest draaien.....?

Nee hoor, daar hebben we SoundCloud voor.

Ehhh......Sound Cloud ehm, okee, maar hoe doe je dat dan....???

Je klikt op deze SoundCloud-link die ook in zijn bericht stond en je drukt op het play-teken. En je kan nummers aanklikken die je wil horen.

Tak, da's deens.

DjFrankie (moderator)
6-3: kemm
13-3: Ceasar
20-3: DjFrankie

Oldfart en DjFrankie doen ook mee en ze doen het beide niet onverdienstelijk. Arrie blijft nog wel aan de leiding.

Arrie 32
Oldfart 28
DjFrankie 27
thelion 24
Ploppesteksel 20
Teunnis 14
kemm 14

Er wordt vooralsnog aardig gescoord, maar nummer 10, 14 en 24 zijn nog niet geraden. Nummer 4 en 8 lijken het makkelijkst en zijn ieder door 6 deelnemers geraden. Ik zal proberen morgen of overmorgen wat hints te plaatsen voor de slecht geraden nummers.

Vandaag hebben we er weer twee nieuwe deelnemers bij gekregen: ranboy en Ceasar. Allebei hebben ze nummer 24 weten te raden en ranboy is zelfs de nieuwe koploper! Verder is er helemaal niets veranderd, maar misschien gaat daar na het geven van wat hints verandering in komen.

Dit is nu de nieuwe stand:

ranboy 36
Arrie 32
Ceasar 29
Oldfart 28
DjFrankie 27
thelion 24
Ploppesteksel 20
Teunnis 14
kemm 14

Omdat we inmiddels bijna halverwege de week zijn (en omdat bepaalde nummers blijkbaar erg lastig zijn) lijkt het me goed om wat hints te plaatsen. Daarom hieronder een lijstje tips voor de nummers die door minder dan de helft van de deelnemers zijn geraden:

3. Deze Britse tweemansband bracht vorig jaar hun tweede album uit. Dit nummer is daarvan afkomstig.
5. Bekende Nederlandse zanger die een bewogen jaar achter de rug heeft. En dat kwam niet zo zeer door zijn muziek.
7. Bandje uit Noorwegen en Duitsland.
10. Deze Duitse en Duitstalige indie rockband scoorde in Nederland een kleine hit in 2006. Een van hun nummers werd tijdens het WK voetbal 2006 gebruikt door de NOS. Deze intro is van een ander nummer.
13. Dit nummer komt van een klassiek hiphopalbum.
14. Deze alt-country supergroep bracht vorig jaar hun eerste album uit. Daar komt dit nummer vanaf.
17. Tip 1: Rotatielijst. Tip 2: Nog iets met een R…
18. Dit album heeft meer dan duizend stemmen! Een bekende, moderne Britse post-punk revivalband.
21. Dit is een van de grootste hits van deze Engelse zangeres. Het nummer waarmee ze doorbrak zong ze samen met een bekende Amerikaanse rapper.
22. Een zomerhitje van vorig jaar. Dit nummer werd regelmatig door de NOS gebruikt tijdens het WK voetbal 2010.
24. Britse glamrock uit de jaren ’70. Dit nummer is geschreven door David Bowie.

Bijna alle deelnemers (op twee na) hebben al gebruik gemaakt van de hints. En niet zo'n klein beetje ook! Er zijn de afgelopen 24 uur heel veel punten gescoord en dat heeft grote gevolgen voor het klassement. Teunnis en kemm maken een grote sprong voorwaarts en zijn van de gedeelde laatste plaats af. Bovenin worden er ook veel punten gescoord en DjFrankie heeft de koppositie overgenomen. En hoe! Hij heeft alle 50 punten binnengehengeld. Gefeliciteerd!

DjFrankie 50
ranboy 46
Arrie 38
Ceasar 36
Oldfart 34
Teunnis 29
kemm 25
thelion 24
Ploppesteksel 20

De strijd op plaats twee en drie ligt nog steeds helemaal open en bovendien is er op de bovenste tree van het podium best plaats voor meer dan een winaar. Blijf dus vooral inzenden

Ook vandaag is er weer veel gesprokkeld en zijn er weer twee nieuwe deelnemers bij. Voorlopig is DjFrankie de enige met 50 punten, maar door de concurrentie wordt er hard aan gewerkt om daar verandering in te brengen. Krijgt Frank voor zondag nog gezelschap op de eerste plaats?
De stand ziet er momenteel zo uit:

DjFrankie 50
ranboy 46
Arrie 39
Ceasar 36
Oldfart 36
johannesA 31
Teunnis 29
kemm 25
thelion 24
Ploppesteksel 20
Thomasco 15

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.