MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Ai, hier had ik er toch nog wel een paar kunnen vinden, zeker als ik de tips eens goed bekeken had.. Bedankt voor de quiz, Frankie!

MindRuler
Hehe kemm, even dacht ik dat er een krasje op mijn scherm stond maar het bleek jouw avatar te zijn.

Ik moet maar weer eens iets deftig nemen misschien, iets lekker fris voor de zomer.
Ach ja, op een dag...

Heeft iemand al een Intro Quiz klaar?

Ik niet. Heb even geen tijd. Binnenkort weer.

Ik heb een ideetje in mijn door krullen bevolkt hoofd zitten en ik hoop dat tegen woensdag 15 juni te kunnen uploaden. Hopelijk weer veel deelnemers, ondanks de inactiviteit van het topic.

Ik doe mee.

DjFrankie (moderator)
Goed na het weekend, we hebben er zin in.

Ploppesteksel schreef:
Ik heb een ideetje in mijn door krullen bevolkt hoofd zitten en ik hoop dat tegen woensdag 15 juni te kunnen uploaden. Hopelijk weer veel deelnemers, ondanks de inactiviteit van het topic.

Tip: stuur alle vaste deelnemers een pb-tje!

Ik doe zeker mee! Na zo'n lange tijd geen introquiz te hebben gehad heb ik er meer zin in dan ooit!

MindRuler
Ik doe ook mee!

We wachten in spanning af.

Hopelijk weer veel deelnemers, ondanks de inactiviteit van het topic.
....kom maar op; 't werd tijd

Iets vroeger dan voorzien: de nieuwe introquiz !

Het ideetje dat ik eerder vermeld heb komt impliceert dus dat er een soort van link in de contest zit. Als deze gevonden wordt, zal het vast een pak gemakkelijker worden om de artiesten te vinden, al lijkt mij dit zeker niet de allermoeilijkste introquiz ooit.

Veel succes en plezier, iedereen!

En gewoon, for the sake of statistics:
- 11 nummers uit 2000 of erna
- 5 nummers uit de 90's
- 4 nummers uit de 80's
- 4 nummers uit de 70's
- 1 nummer uit de 60's

Als het op mediafire niet lukt, ik heb de quiz ook op SendSpace geüpload.

DjFrankie (moderator)
Hij is al onderweg

Thomasco

Ik wacht nog op de deelname van.. iedereen! Buiten DjFrankie

Stand:
1. DjFrankie - 17 punten en link gevonden.

2de deelnemer, m.n. Thomasco en die snoept de koppositie van DjFrankie af!

Stand:
1. Thomasco - 24
2. DjFrankie - 17

Nog niet gevonden: 5, 6, 9, 13, 14, 22 & 24. En dat na slechts 2 deelnemers; toch een klein bewijs dat de contest doenbaar is dus aan iedereen: participate or die !

Als ik de contest niet eerst hoef te downloaden, maar hem gelijk kan luisteren doe ik ook mee

Me too!

Wel al gedownload, maar nog geen tijd gehad om 'm te beluisteren. Hopelijk later vandaag.

Waarom zie ik de nieuwe contest nu pas? Dit topic staat gewoon in mijn updates

Ik zal er eens aan gaan beginnen.

Oké, ik zal het eens op SoundCloud proberen te zetten, al begrijp ik niet goed wat het probleem is met het downloaden van een .rar-bestand? Of vertrouwen jullie die downloadsites gewoon niet goed?

En een kleine opmerking (met dank aan DjFrankie): nr. 25 is blijkbaar niet te vinden op YouTube (ik had het niet gecheckt omdat ik dacht dat het er wel zou op staan; google geeft een link, maar die is al verwijderd). In ieder geval, het nummer is wel te vinden via Grooveshark en via last.fm (waar je kan doorklikken naar een link op Hype Machine of We7).

Stoepkrijt mengt zich ook in de debatten, al hebben DjFrankie & Thomasco al wel een klein kloofje uitgediept, maar dat is waarschijnlijk geen probleem voor de winnaar van mijn vorige introquiz.

Stand:
1. DjFrankie 27
2. Thomasco 24
3. Stoepkrijt 14

Nog niet gevonden: 5, 6 & 13. Gevarieerde smaken dus bij de voorlopige deelnemers.
Al kleine hintjes bij deze nummers:
5. 2011, hip-hop
6. 70's, funk/rock
13. 00's, jazz-album met best veel guestrappers

Ploppesteksel schreef:
Stoepkrijt mengt zich ook in de debatten, al hebben DjFrankie & Thomasco al wel een klein kloofje uitgediept, maar dat is waarschijnlijk geen probleem voor de winnaar van mijn vorige introquiz.

Dat had je niet hoeven vermelden hoor... Nu wordt de druk meteen zo groot.

SoundCloud doet moeilijk bij zowaar 8 nummers. Iemand een suggestie voor dit probleem? Of misschien dat iemand anders ze op Grooveshark ofzo wil uploaden?

Alvast de 17 nummers die wel gelukt zijn:
Introquiz by Ploppesteksel on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

In de stand kruipt Stoepkrijt al wat dichter bij de leiders:
1. DjFrankie 27
2. Thomasco 24
3. Stoepkrijt 23

Ploppesteksel schreef:
Al kleine hintjes bij deze nummers:
5. 2011, hip-hop
6. 70's, funk/rock

Enkel deze nummers zijn nog niet geraden en misschien wel door deze louche tips..
Excuses maar ik heb ze dus omgewisseld. Bij 5 kreeg ik Faberyayo te horen terwijl ik 2 keer heb gereageerd met: Faberyayo heeft toch geen muziek in de 70's gemaakt? Hij is pas in 1982 (leve wikipedia!) geboren.
Het moet dus andersom:
5. 70's, funk/rock
6. 2011, hip-hop

Een 4de deelnemer meldt zich, m.n. MindRuler!
1. DjFrankie 32
2. Stoepkrijt 29
3. Thomasco 24
4. MindRuler 6

De quiz is nu ook beschikbaar op GrooveShark, al doet die dan weer lastig bij het Hertzniveau van nummers 5, 8 en 11. Gelukkig zijn 5, 8 en 11 wel te beluisteren op SoundCloud.
Dus ik verwacht toch nog wel een paar extra deelnemers;
thelion schreef:
Als ik de contest niet eerst hoef te downloaden, maar hem gelijk kan luisteren doe ik ook mee

remcodulac schreef:
Me too!

Nieuwe stand, met 5 deelnemers én een nieuwe leider:
1. Thomasco 34
2. DjFrankie 32
3. Stoepkrijt 29
4. Papartis 8
5. MindRuler 6

Morgen zal ik wat extra hints posten, al zijn alle nummers intussen al een keer geraden.

Nieuwe stand, met 6 deelnemers én geen nieuwe leider :
1. Thomasco 34
2. DjFrankie 32
3. Stoepkrijt 29
4. remcodulac 24
5. Papartis 8
6. MindRuler 6

Straks post ik ook nog wat hints voor de nummers die niet vlot geraden worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.