MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Nieuwe stand, vanwege een kleine dubbeltelling van mijnentwege:
1. Thomasco 32
1. DjFrankie 32
2. Stoepkrijt 29
3. remcodulac 24
4. Papartis 8
5. MindRuler 6
Spannend, nietwaar?
DjFrankie heeft al wel een heleboel artiesten gevonden waarvan hij het nummer nog moet vinden.

Ten eerste voor de mensen die de link nog niet hebben gevonden; als je alle nummers (ook degenen die je niet weet) op een rijtje zet, wordt het misschien wel duidelijk.

Hints.
1. 90's. Ongetwijfeld één van de populairste scores (als in soundtracks) op MusicMeter. De TV-reeks is toch ook erg bekend, maar jullie hebben ze kennelijk nog niet gezien. (1x geraden)

2. Het devies hier is natuurlijk 'freak out'. Nummer eind jaren '70 van een r&b/funk-band opgericht in de 70's. (5x geraden)

3. Belgium's finest. (2x geraden, 1x artiest)

4. Een nummer afkomstig van de debuutplaat van een bandje (toen: intussen is het een band die nog net niet mag headlinen op festivals) dat nogal vaak vergeleken wordt met Joy Division. (4x geraden)

5. 70's, funk/rock, USA. Best populair op MuMe met meer dan 150 stemmen. (1x geraden, 1x artiest)

6. 2011, hiphop, UK, binnenkort ook op Dour. Ik kijk er alvast erg naar uit. (1x geraden, 1x artiest)

7. Belgisch, van na 2000, en recent nog eens in een contest geweest, zei Stoepkrijt. Ik was het echter al vergeten. Wel nog maar 2 keer geraden.

8. Van na 2000, US, (prog)metal. Vorig jaar is deze band jammer genoeg gestopt. (1x geraden)

9. Een nummer waarvan ik dacht dat iedereen hem zou raden. Iedereen die de laatste jaren een top-32 voor de MuMeLadder instuurt zou het toch moeten kennen. 80's, UK, meer dan 100 stemmen. (3x geraden)

10. Toch een vrij bekend Ultratophitje van een paar jaar geleden. Deze afro-Amerikaanse dame haat mij erg hard 'right now' waarschijnlijk omdat ik dit nummertje snel illegaal had gedownload om het in de contest te stoppen. (2x geraden, 1x artiest)

11. Het enige nummer uit de 60's; toch ook een nummer dat het steevast erg goed doet in de MuMeLadder. Afkomstig uit de Verenigde Staten. Op MuMe heeft het album ook al meer dan 400 stemmen... (1x geraden)

12. Belgische band die al een tijd niets meer heeft uitgebracht. De frontman is zich met solowerk en andere projecten gaan bezig houden, terwijl de andere leden een andere band hebben opgericht. Onlangs is de videoclip die bij dit nummer hoort nog beloont, in België weliswaar. Van na 2000 en toch meer dan 150 stemmen. (1x geraden)

13. Als ik zeg dat het Japans is, is dat niet genoeg gecombineerd met de vorige hint: jazz van na 2000 met enkele guest rappers? (1x geraden)

14. Een elektronische klassieker uit de jaren '90 met meer dan 200 stemmen op MuMe. Afkomstig uit de UK. Ze zijn ook bekend vanwege hun schitterende live-prestaties die ze volledig in het donker afwerken terwijl ze hun toestellen bedienen met van die lampen op hun hoofd. (3x geraden)

15. Binnenkort ook op Dour. Een band die al wel 10 jaar niets meer heeft uitgebracht, maar die in de jaren '90 doorbraken en de Britpop mee groot maakten. Afkomstig van een album met meer dan 300 stemmen. (2x geraden)

16. Dit hebben jullie allemaal geraden; bravo! (6x geraden)

17. Dit hebben jullie ook allemaal geraden; bravo! (6x geraden)

18. Uit de Nederlanden afkomstig; en ga het niet te ver terug in de tijd zoeken. Of zet TMF even op; daar passeert het vast ook wel eens. Ook de soundtrack voor een film die weldra in de bioscoop vertoond zal worden (of is dat al het geval?). (3x geraden)

19. Weer van een album met meer dan 300 stemmen uit de jaren '70. De andere 2 albums van de band zijn niet zo populair; zeker niet hetgene dat in de jaren '90 is uitgebracht. In hetzelfde jaar nog hebben ze besloten ermee te kappen. (2x geraden)

20. Als je de link gevonden hebt, kan je niet zoveel kanten meer op lijkt mij bij het horen van deze muziek. Dit is toch wel erg bekend; meer dan 250 stemmen ook op MuMe. Uit de UK, 90's. (1x geraden, 1x artiest)

21. Vreemd, dit wordt erg goed geraden, terwijl het album uit begin jaren '80 minder dan 50 stemmen heeft. Afkomstig uit de UK en deelt de naam met een "DJ" die eind jaren '90 furore maakte met 2 belachelijke hitsingles. (5x geraden)

22. USA, van na 2000, meer dan 400 stemmen. Geweldig nummer. (1x geraden)

23. (3x, 1x artiest) Een hiphop-classic (wat niet wilt zeggen dat het een goed nummer is), maar wel erg bekend normaal. Uit 2000. En als je de link hebt zal je de rapper die af en toe ook graag auto's pimpt zeker vinden.

24. (2x, 1x artiest) Begin jaren '70, UK, bijna 400 stemmen. Weldra komt er een nieuw album van hen aan na alweer 10 jaar geen regulier album meer gereleaset te hebben.

25. (3x) Goed luisteren en mijn stemmen bekijken helpt veel bij deze oldskool-rave plaat. En als antwoord op de albumtitel: respectievelijk de baarmoeder, de kraamafdeling, en thuis, denk ik toch.

Thomasco, DjFrankie & Kemm profiteren al van de hintjes.
DjFrankie moet nog maar 2 artiesten raden..
Spannend blijft het in ieder geval wel.

1. DjFrankie 39
1. Thomasco 39
2. kemm 37
3. stoepkrijt 29
4. remcodulac 24
5. Papartis 8
6. MindRuler 6

DjFrankie heeft intussen alles gevonden. Proficiat!
1. DjFrankie 50
2. Thomasco 40
3. kemm 37
4. stoepkrijt 29
5. remcodulac 24
6. Papartis 8
7. MindRuler 6

DjFrankie (moderator)
Ploppesteksel schreef:
DjFrankie heeft intussen alles gevonden. Proficiat!
1. DjFrankie 50
2. Thomasco 40
3. kemm 37
4. stoepkrijt 29
5. remcodulac 24
6. Papartis 8
7. MindRuler 6

Dank je en weer een prachtig nummer ontdekt nummer 12

Papartis mengt zich nog in de strijd om de 2de plaats die tussen kemm, Thomasco, Papartis en stoepkrijt (die nog moet profiteren van de hints) zal gaan. Ik ben benieuwd.

1. DjFrankie 50
2. Papartis 46
3. Thomasco 40
4. kemm 37
5. stoepkrijt 29
6. remcodulac 24
7. MindRuler 6

Papartis was net iets eerder dan stoepkrijt maar allebei zijn ze erin geslaagd om alle artiesten en titels te vinden. Proficiat!
Remcodulac is ook begonnen aan een geweldige opmars.

1. DjFrankie 50
2. Papartis 50
3. stoepkrijt 50
4. remcodulac 44
5. Thomasco 40
6. kemm 37
7. MindRuler 6

Nu dit topic net weer nieuw leven ingeblazen is zal ik maar zorgen dat dat leven er ook in blijft Ik ben al met een nieuwe quiz bezig. Over een paar dagen kan die wel af zijn.

MindRuler
Ik ben toch ongeslagen als het op hekkesluiters aankomt.

MindRuler schreef:

Zo ben ik ook oooit begonnen, als gedoodverfde rode lantaarndrager. En moet je eens kijken hoe goed ik nu ben

Weer een paar nieuwe deelnemers:
1. DjFrankie 50
2. Papartis 50
3. stoepkrijt 50
4. remcodulac 44
5. Thomasco 40
6. Arrie 38
7. kemm 37
8. Divart 35
9. Oldfart 20
10. MindRuler 6

De kaap van de 10 deelnemers is gerond, waarvoor dank.

MindRuler schreef:

Met al die hints zou je toch meer dan 6 punten moeten kunnen halen. Meestal ben ik daar nogal vrij duidelijk in (met de zoekfunctie kom je bij sommigen al een heel eind). Verder kan je ook altijd eens in mijn albums snuffelen; en zeker als je de link gevonden hebt. Misschien dat je Oldfart nog kan bijbenen en zo de rode lantaarn door kan geven?

Tot wanneer loopt jouw quiz eigenlijk, Jens?

Aan mijn quiz hoef ik niet veel meer te doen, behalve uploaden. Maar aangezien SoundCloud 7 nummers niet weergeeft en ik op Grooveshark niet ingelogd kom wordt dat nog een hele uitdaging

Goed. Morgenavond rond 20u zal ik proberen de oplossingen + eindstand te posten.
Dus ik zou zeggen; wanneer het je morgen past, uploaden die handel !

Eindstand:
1. DjFrankie 50
2. Papartis 50
3. stoepkrijt 50
4. remcodulac 44
5. Thomasco 40
6. Arrie 39
7. Divart 38
8. kemm 37
9. Oldfart 20
10. MindRuler 6

Bedankt iedereen om deel te nemen !
Hopelijk vonden jullie het een aangename contest/introquiz.

Oplossingen:
1. Angelo Badalamenti - Dance Of The Dream Man
2. Chic - I Want Your Love
3. dEUS - Via
4. Editors - Open Your Arms
5. Funkadelic - Can You Get to That
6. Ghostpoet - Longing For The Night (Yeah Pause)
7. Headphone - Ghostwriter
8. Isis - The Beginning And The End
9. Japan - Nightporter
10. Kelis - Milkshake
11. Love - Alone Again Or
12. Millionaire - Champagne
13. Nujabes - Feather (feat. Cise Starr & Akin)
14. Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
15. Pulp - Disco 2000
16. Queen - Another One Bites The Dust
17. Roxette - Listen to Your Heart
18. Sef - De Leven (Extended) (geproduceerd door The Please & Big2)
19. Television - Marquee Moon
20. Underworld - Dark & Long
21. Visage - Fade to Grey
22. Wilco - I Am Trying To Break Your Heart
23. Xzibit - X
24. Yes - Siberian Khatru
25. Zomby - Fuck Mixing, Let's Dance

Jens, bedankt voor de leuke quiz

Alle deelnemers van de vorige quiz zijn van harte uitgenodigd voor de volgende introquiz! Een quiz met metal, rock, hiphop, dance, new wave, r&b, triphop, pop en indie. Jullie kunnen hem downloaden via Megaupload.

Edit: Uploaden op Grooveshark lukt niet, want ik kom niet ingelogd op die site. En op SoundCloud worden een hoop nummers niet weergegeven. Een filmpje op Youtube werkt ook niet wegens mogelijke auteursrechtenschending. Hopelijk vind ik hier nog iets op.

Edit 2: Gelukt! Ik heb het filmpje het wereldwijde web opgeslingerd. Hij is hier te bekijken.

En we hebben een eerste tussenstand!

The Trooper 30
Ploppesteksel 21

Wanneer volgt de rest?

Soon

Is er een thema? Want dan zie ik het nog niet.

DjFrankie (moderator)
Soon too

Soon inderdaad, ben hem nu aan het beluisteren.

remcodulac schreef:
Is er een thema? Want dan zie ik het nog niet.

Stop maar met zoeken, want een thema zit er niet in

Ik heb twee nieuwe inzenders mogen verwelkomen, dus is hier een nieuwe tussenstand:

Arrie 33
The Trooper 30
Oldfart 23
Ploppesteksel 21

En zoals gebruikelijk bij mijn quizzen wordt er weer flink gescoord.

stoepkrijt schreef:
(quote)

Stop maar met zoeken, want een thema zit er niet in

Naar is dat. Zoals meestal hoor ik een heleboel bekende intro's die ik niet meteen kan plaatsen. Een mogelijke context wil dan vaak goed helpen. Maar goed, dit is wel meer op de muziek gericht. Misschien ben ik stiekem meer een puzzelaar dan een muziekliefhebber. Voorlopig heb ik acht fragmenten geïdentificeerd en ik zal eens kijken of dat er toch nog meer kunnen worden voor ik iets opstuur.

Het is overigens wel een leuk tijdverdrijf. Dat dan weer wel.

Je mag die eerste 8 antwoorden alvast wel insturen hoor. Dan wordt je opmars daarna alleen maar indrukwekkender
En over een paar dagen ga ik hints geven voor de moeilijke fragmenten, dus dan kun je lekker gaan puzzelen.

Dat is lief.

DjFrankie doet ook weer mee en nestelt zich keurig in de middenmoot:

Arrie 33
The Trooper 30
DjFrankie 29
Oldfart 23
Ploppesteksel 21

De nummers van Belgische makelij worden tot nu toe goed geraden trouwens .

Er zijn weer twee nieuwe inzenders: wisselstroom nestelt zich mooi tussen de rest en Papartis begint rustig onderaan. Oldfart sprokkelt nog een paar puntjes en heeft ook al 50% van de punten binnen. En DjFrankie kruipt naar de koppositie toe. Dit gaat nog spannend worden!

Arrie 33
DjFrankie 32
The Trooper 30
wisselstroom 28
Oldfart 25
Ploppesteksel 21
Papartis 10

Nummer 1 en 17 zijn de enige nummers die door iedereen geraden zijn. De slechtst geraden nummers zijn de metalnummers (13 en 24) en de nummers uit de hogere regionen van de rotatielijst (21 en 25). Nummer 18 en 21 zijn de enige die nog niet geraden zijn. Daarom alvast wat kleine hints:

Nummer 18 deed mee aan de Alternatieve Top 152.
Nummer 21 staat in de top van de rotatielijst.

Thomasco doet ook mee, Papartis maakt een reuzensprong en DjFrankie heeft de koppositie overgenomen! Daarom plaats ik even een nieuwe tussenstand:

DjFrankie 40
Papartis 35
Arrie 33
The Trooper 30
wisselstroom 28
Oldfart 25
Ploppesteksel 21
Thomasco 20

Later vandaag volgen de eerste hints!

Hier is een lijstje hints voor de nummers die maximaal 4 keer geraden zijn:

4. Hip-hoptrio uit Philadelphia. Dit komt van een album uit 2006.
6. Electropop uit Nieuw-Zeeland.
9. Post-rock. Dit album is een klassieker in zijn genre.
10. Deze Roemeense dance-pop act scoorde een grote hit met dit nummer in 2006.
13. Progmetal. Een metalhead ben ik niet, maar naar het nieuwe album van deze band (dat in september uitkomt) kijk ik toch wel uit.
14. New Wave uit Schotland.
15. Deze indie rockband bracht vorig jaar hun eerste album uit. Ze komen uit Noord-Ierland.
18. Deze Londense artiest mengt pop, electro, hiphop en garage rock door elkaar. Dit nummer komt van zijn laatste album uit 2009.
21. Deze Amerikaanse indiegroep bracht dit jaar hun derde album uit. Hun vorige album behoort volgens besteveralbums.com tot de beste tien van 2009.
22. Dit Britse danceduo wordt gezien als de grondleggers van big beat.
24. De zanger van deze Amerikaanse progessieve heavy metalband heeft toch wel een opvallend stemgeluid. Morgen komt hun nieuwe album uit.
25. Deze Amerikaanse band bestaat pas sinds 1997, maar heeft al 14 albums uitgebracht. Hun laatste album komt uit 2011.

MindRuler
Stoepkrijt, 24 is een Amerikaanse band en geen Britse.
Zoals het ernaar uitziet ben ik wederom laatste.

MindRuler schreef:
Stoepkrijt, 24 is een Amerikaanse band en geen Britse.
Zoals het ernaar uitziet ben ik wederom laatste.

Wie anders dan jij zou me moeten verbeteren als het om metal gaat? Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de correctie .

En nee, je bent geen laatste. Al scheelt het maar 1 puntje

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.