MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
divart schreef:
Nou, ik vind het erg knap. Herken er precies eentje (n4)

Bluf! Ik heb namelijk nog geen berichtje gehad
Als je daarnaast nog wat gokjes waagt hoef je misschien niet eens onderaan te beginnen.

Ik heb ze ook beluisterd, maar pas eentje herkend...(ook nr. 4)
Wel dikke complimenten voor dit soort initiatieven!

Leuk hoor, die complimenten, maar ik heb liever deelnemers

Ik zal waarschijnlijk morgen wat hints gaan geven.

Herkennen jullie 1 niet eens? Ook een grote hit geweest helaas, mijn moeder is groot fan.

Edit: en nee, zij heeft geen account op MuMe.

1 heb ik bij wonder goed gegokt (de artiest althans). Nu nog, met veel tegenzin, het nummer zoeken.
Voor de rest herken ik 4 en 7 (al kan ik deze nog niet plaatsen).

De artiest van 1 is al meerdere keren goed geraden, alleen het nummer nog niet. Hetzelfde geldt voor nummer 6. Fathead heeft nummer 1 overigens ook al half gevonden

Ik zal zo even een nieuwe tussenstand opmaken.

De nieuwe stand: DjFrankie kruipt naar de tweede plaats en Fathead begint rustig op de zesde plaats. Verder zijn er geen veranderingen.

Papartis 20
DjFrankie 12
Thomasco 10
pjh1967 8
Arrie 6
Fathead 4
Ploppesteksel 3

Het wordt tijd om jullie een beetje verder op weg te helpen. Geen lijstje van hints per intro, maar één grote hint deze keer: Een overzichtje van alle landen die in deze quiz zitten. Zeker als je Engeland en de VS al gevonden hebt maakt dat de rest van de quiz een heel stuk makkelijker.

De intro's komen allemaal uit een van de volgende 10 landen:
- Australië
- Brazlië
- Canada
- Duitsland
- Engeland
- Finland
- Frankrijk
- Schotland
- Spanje
- Verenigde Staten

DjFrankie is ondertussen hard op weg om zich bij papartis te voegen op de hoogste tree van het podium. Ook ranboy heeft zich gemeld en hij start veelbelovend met een voorlopige derde plaats.

Papartis 20
DjFrankie 16
ranboy 12
Thomasco 10
pjh1967 8
Arrie 6
Fathead 4
Ploppesteksel 3

Als aan vulling op de hint van gisteren is hier ook een lijstje met alle deelnemende genres:

- Alternatieve rock
- Dance
- Folk
- Hip-Hop
- Jazz
- Metal
- New Wave
- Pop
- Progressieve rock
- Punk

Binnenkort geef ik misschien ook nog wel een lijstje met 'ouderwetse' hints. Wanneer weet ik nog niet, dat hangt ervan tot wanneer mijn quiz doorloopt.

Dus: Wie maakt de volgende quiz en wanneer kan die klaar zijn?

Morgen heb ik mijn voorlaatste herexamen (maar mijn laatste is pas op 8 september), dus morgenavond kan ik er aan beginnen. Ik moet nog wel naar passende nummers zoeken om mijn idee te laten kloppen, maar misschien dat het dinsdag/woensdag al wel klaar kan zijn..

Dan laat ik mijn quiz gewoon een week staan en sluit ik hem op woensdagmiddag/avond af. Morgen zal ik dan nog wat extra hints weggeven, want met de hints die ik al heb gegeven wordt vooralsnog niet veel gedaan...

Hoewel er niet heel veel veranderd is, vind ik het tijd voor een nieuwe tussenstand. DjFrankie is zijn tweede plaats kwijt aan ranboy die nog maar 1 nummer hoeft te raden. Voorlopig hebben we nog steeds maar een winnaar, maar ranboy en DjFrankie maken nog goede kans om zich bij Papartis te voegen.

Papartis 20
ranboy 18
DjFrankie 16
Thomasco 10
pjh1967 8
Arrie 6
Fathead 4
Ploppesteksel 3

Om ook de andere kandidaten nog een extra duwtje in de rug te geven is hier nog een lijstje hints:

1. Een Spaanse zanger die erg populair is bij de vrouwen. Ook zijn vader is een bekende zanger. Dit nummer was zijn eerste grote hit.
2. Deze Londense band bracht maar 1 regulier album uit, maar is desondanks een van de grootste en populairste bands binnen hun genre.
3. Een metalband uit een land waar niet erg veel metalbands vandaan komen. Althans, niet veel bands die zo groot en bekend zijn al deze. Een van hun bekendste nummers.
4. Franse Hip-Hop. Ze scoorden zowel in Nederland als België een hit met dit nummer.
5. De bekendste band uit Glasgow. Het album waar dit nummer opstaat kwam uit halverwege de jaren '80.
6. Jazz. De eerste artiest waar je nu aan denkt levert je al een punt op. Nu alleen het nummer nog.
7. Dit is niet de grootste hit van deze Finse band, maar dit nummer heeft de hitlijsten wel gehaald. Dit album heeft meer dan 100 stemmen op MuMe.
8. Het album waar dit nummer vanaf komt stond vorig jaar maandenlang hoog in de rotatielijst.
9. Canadese progrock. Dat lijkt me duidelijk genoeg.
10. Dit danceduo heeft tot nu toe vier reguliere albums uitgebracht en het album waar dit nummer vanaf komt is verreweg de populairste. Wordt ook erg hoog beoordeeld zie ik.

De hints blijken te helpen. Er zijn heel veel extra punten behaald sinds mijn vorige post, Oldfart heeft zich gemeld als negende deelnemer en we hebben er twee winnaars bij gekregen!

Papartis 20
DjFrankie 20
ranboy 20
Thomasco 10
Fathead 8
pjh1967 8
Oldfart 7
Arrie 6
Ploppesteksel 3

Mijn quiz kan wel pas ten vroegste donderdag op het internet verschijnen.
Vanwege de link heb ik nogal wat fragmenten die ik niet ken/bezit (maar die toch niet onbekend zijn, volgens MuMe) die ik nog moet pindakazen om er een stukje van te knippen. Helaas is de download- alsook de uploadlimiet bereikt zodus moet ik wachten tot het begin van de nieuwe maand.

Neem de tijd die je nodig hebt, Jens. We kunnen hier best een dagje zonder quiz hoor.

Ik zal eens een poging wagen. Ik denk er 9 te weten, mede dankzij de hints, zonder was ik niet ver gekomen (alleen 4,6,8). Alleen die laatste (nr. 9) kom ik niet uit, en die zou nou juist zo makkelijk moeten zijn.

DjFrankie (moderator)
inquestos schreef:
Ik zal eens een poging wagen. Ik denk er 9 te weten, mede dankzij de hints, zonder was ik niet ver gekomen (alleen 4,6,8). Alleen die laatste (nr. 9) kom ik niet uit, en die zou nou juist zo makkelijk moeten zijn.

Is maar 1 bekende grote canadese progrock band

DjFrankie schreef:
(quote)

Is maar 1 bekende grote canadese progrock band

Inderdaad, en inquestos heeft hem al geraden Hij moet alleen de titel nog.

Jullie krijgen nog tot een uurtje of 5 de tijd, dan plaats ik de eindstand met antwoorden.

Nou, dat word vanmiddag wat progrock lusiteren dan maar . Dat van die jaartallen had ik nog niet door.

edit: gelukkig is de gehele discografie van de band me bespaard gebleven Was nogal een eentonige middag geworden

De afgelopen 24 uur heb ik nog aardig wat nakijkwerk gekregen en daar ben ik blij om! Gelukkig viel er weinig te verbeteren, want inquestos haalde vrijwel meteen de volle 20 punten binnen. Daarmee komt het totale aantal winnaars op 4
Ook Oldfart en Ploppesteksel hebben gebruik weten te maken van de tips, waardoor Arrie op de laatste plaats achterblijft

Dit is de eindstand:

1. Papartis - 20 punten
1. DjFrankie - 20
1. ranboy - 20
1. inquestos - 20
5. Thomasco - 10
5. Ploppesteksel - 10
7. Oldfart - 9
8. Fathead - 8
8. pjh1967 - 8
10. Arrie - 6

En dit waren de goede antwoorden:

1. Enrique Iglesias - Bailamos (Pop; Spanje; 1999)
2. Sex Pistols - Pretty Vacant (Punk; Engeland; 1977)
3. Sepultura - Territory (Metal; Brazlië; 1993)
4. Manau - La Tribu de Dana (Hip-Hop; Frankrijk; 1998)
5. Simple Minds - Book of Brilliant Things (New Wave; Schotland; 1984)
6. Miles Davis - Freddie Freeloader (Jazz; Verenigde Staten; 1959)
7. The Rasmus - First Day of My Life (Alternatieve rock; Finland; 2003)
8. Angus & Julia Stone - The Devil's Tears (Folk; Australië; 2010)
9. Rush - Cygnus X-1 Book II Hemispheres (Progressieve rock; Canada; 1978)
10. Booka Shade - Body Language [Interpretation] (Dance; Duitsland; 2006)

Een bedankje aan alle deelnemers en felicitaties voor de winnaars!

Diepe buiging voor Papartis . Erg knap om dit zonder hints te doen. De hints van stoepkrijt waren trouwens ook echt geweldig, net genoeg om er achter te komen, maar niet zonder het nodige zoekwerk. Leuk puzzelwerk.

Koen,

Bedankt voor deze leuke quiz.
Is toeval dat ik ze zo snel had.
Iemand al een nieuwe?

Nog één nummer vinden dat binnen het kader van mijn link past. Morgen (of heel misschien straks al) staat de volgende normaal gezien online.

Leuke miniquiz, Koen, zij het met het nodige puzzel- en gokwerk.

Erg tof, dit soort kwisjes.

Ik ben benieuwd naar de volgende Ploppesteksel!

De nieuwe quiz is gearriveerd!
Zoals eerder al vermeld zit er dus een link in. Dat wil echter niet zeggen dat alle fragmenten aan elkaar te linken zijn. Slechts enkelen zijn aan elkaar te linken, maar er zit wel een soort van systematiek in. Geen idee of het snel te ontdekken valt; dat valt af te wachten. Mocht dat niet het geval zijn, stuur ik jullie wel in de goede richting.

Succes aan allen die participeren !
De anderen hebben het logischerwijs niet nodig.

Bij deze, een link voor de .rar-file.
Introquiz Ploppesteksel.rar - mediafire.com

Momenteel ben ik nog bezig met SoundCloud/Grooveshark...

DjFrankie (moderator)
Nou Jens ga ik hem vanmiddag binnenhengelen.
Her Examens naar tevredenheid gegaan?

Echt geen flauw idee hoe het komt, maar mijn nummer 1 wil maar niet uploaden op GrooveShark.
De rest van de nummers is er wel al te vinden: Grooveshark - Listen to Free Music Online - Internet Radio - Free MP3 Streaming
EDIT: Nummer 1 heb ik dan maar op SoundCloud gezet. Daar gingen andere nummers dan weer niet. Hopelijk is het zo goed genoeg. 01 Ploppesteksel - Introquiz by Ploppesteksel on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Interessante weetjes over deze introquiz:
- Er zit ook een (hilarisch) nummer bij, afkomstig van een film.
- Bij (het heerlijke) fragment 10 heb ik een klein effectje toegepast.
- Er zit ook wat bagger tussen (à la fragment 19), for the link's sake.
- Een nummer dat al eerder in een contest heeft gezeten van mij, is er weer bij, for the link's sake.
- Naar traditie is het laatste nummer helemaal geüpload, al is het ditmaal wel geen 100% instrumental.

Nog wat statistiekjes:
- 1 nummer uit de 50's
- 2 nummers uit de 60's
- 2 nummers uit de 70's
- 2 nummers uit de 80's
- 3 nummers uit de 90's
- 11 nummers uit de 00's
- 4 nummers uit de 10's (2010-2011)
Laat je vooral niet afschrikken door het aantal nummers van de afgelopen 11 jaar.
Ik denk dat het best te doen is; zeker als je de link ziet.

En mijn examens zijn best goed gegaan. Althans dat hoop ik, 100% zeker kan je nooit zijn. Volgende week donderdag staat mijn laatste op het programma.

Even snel doorheen geskipt, de link zie ik nog niet, maar 't is dan ook erg lastig. Weet er 2, en ik zie niet zo snel dat er nog meer bij komen. Één ervan wist ik aangezien ik die de laatste maand zo'n beetje op repeat heb gehad, de andere omdat ik de betreffende film heb gezien.

Voor de link zul je best wat nummers moeten hebben, denk ik.
Anders is het zowat onmogelijk om de link te zien.
De link speelt zich trouwens op 3 'vlakken' af.

Voorlopige tussenstand:
1. Fathead 10
2. stoepkrijt 8
3 .inquestos 4
Ze hebben allebei wel wat bekende nummers laten schieten.
EDIT: Fathead heeft een paar bekende nummers ingevuld en heeft (op het filmfragment na) enkel nummers geraden die nog niet geraden waren. M.a.w. intussen zijn er al 8 vd 25 nummers geraden. Volgens mij staat bijna elk nummer op een album dat al wel meer dan 100x bestemd is. Een nog niet geraden nummer zelfs meer dan 500 stemmen..

Gast
geplaatst: vandaag om 17:33 uur

geplaatst: vandaag om 17:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.