Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:11 uur
Voorlopige tussenstand:
1. Fathead 10
1. wisselstroom 10
2. stoepkrijt 8
3 .inquestos 4
Wisselstroom komt binnen en raadt de artiesten van 1 & 23 en nummer 10.
Al een beetje extra informatie dan maar:
1. 60's, UK
2. 00's, UK
3. 90's, USA
4. 00's, USA
5. 70's, USA
6. 80's, UK
7. 00's
8. 00's, UK
9. 00's, USA
10. 90's
11. 10's, USA
12. 00's, USA
13. 00's
14. 90's, USA
15. 60's, UK
16. 00's
17. 00's
18. 10's
19. 10's, USA
20. 70's, USA
21. 00's
22. 80's
23. 00's, USA
24. 50's, USA
25. 10's
Om niet te veel prijs te geven heb ik bij sommige artiesten het land er niet bij gezet, omdat het dan al te duidelijk zou worden, denk ik.
Voor een goed begrip, om het simpel te houden: 00's = 2000 - 2009, 90's = 1990 - 1999, ...
1. Fathead 10
1. wisselstroom 10
2. stoepkrijt 8
3 .inquestos 4
Wisselstroom komt binnen en raadt de artiesten van 1 & 23 en nummer 10.
Al een beetje extra informatie dan maar:
1. 60's, UK
2. 00's, UK
3. 90's, USA
4. 00's, USA
5. 70's, USA
6. 80's, UK
7. 00's
8. 00's, UK
9. 00's, USA
10. 90's
11. 10's, USA
12. 00's, USA
13. 00's
14. 90's, USA
15. 60's, UK
16. 00's
17. 00's
18. 10's
19. 10's, USA
20. 70's, USA
21. 00's
22. 80's
23. 00's, USA
24. 50's, USA
25. 10's
Om niet te veel prijs te geven heb ik bij sommige artiesten het land er niet bij gezet, omdat het dan al te duidelijk zou worden, denk ik.

Voor een goed begrip, om het simpel te houden: 00's = 2000 - 2009, 90's = 1990 - 1999, ...
0
geplaatst: 2 september 2011, 11:57 uur
Nieuwe tussenstand:
1. wisselstroom 14
2. Fathead 10
3. stoepkrijt 8
4. inquestos 4
1. wisselstroom 14
2. Fathead 10
3. stoepkrijt 8
4. inquestos 4
0
geplaatst: 2 september 2011, 13:41 uur
Thomasco doet ook mee:
1. Thomasco 23
2. wisselstroom 14
3. Fathead 8
4. stoepkrijt 8
5. inquestos 4
Nog wat meer info betreffende de link:
1. Het speelt zich dus af op 3 vlakken (als je goed nadenkt, kan je die misschien wel benoemen).
2. Het is niet zo dat alle 25 nummers aan elkaar gelinkt zijn; het zijn meer koppeltjes als het ware.
Misschien dat de link nu wel (half) duidelijk is. Nu nog de systematiek ontdekken.
1. Thomasco 23
2. wisselstroom 14
3. Fathead 8
4. stoepkrijt 8
5. inquestos 4
Nog wat meer info betreffende de link:
1. Het speelt zich dus af op 3 vlakken (als je goed nadenkt, kan je die misschien wel benoemen).
2. Het is niet zo dat alle 25 nummers aan elkaar gelinkt zijn; het zijn meer koppeltjes als het ware.
Misschien dat de link nu wel (half) duidelijk is. Nu nog de systematiek ontdekken.

0
geplaatst: 2 september 2011, 16:14 uur
Er zijn al zoveel hints. Ik zal van het weekend eens gaan luisteren.
0
geplaatst: 2 september 2011, 16:15 uur
Het blijkt niet al te gemakkelijk. Kwestie van goede gokjes te kunnen wagen dan. Morgenavond zal ik proberen nog wat extra hints te geven (wel niet zo duidelijk als bij mijn vorige quizzen, of dat zal ik toch proberen).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2011, 17:07 uur
Papartis schreef:
Ik ook nummer 10, heb ik alvast, zelf op cd.
Niet te snel met de hints Jens, mag best 1 1/2 week blijven staan.

0
geplaatst: 2 september 2011, 18:13 uur
Ik zal niet veel verhullen. 
DjFrankie doet ook mee!
1. Thomasco 23
2. wisselstroom 14
3. DjFrankie 13
4. Fathead 8
5. stoepkrijt 8
6. inquestos 4

DjFrankie doet ook mee!
1. Thomasco 23
2. wisselstroom 14
3. DjFrankie 13
4. Fathead 8
5. stoepkrijt 8
6. inquestos 4
0
geplaatst: 3 september 2011, 22:52 uur
Gewoon fout getypt van mij.
Waarschijnlijk je naam over die van 'stoepkrijt' getypt en vergeten het puntenaantal aan te passen.
Bij deze is dat weer verholpen!
Tussenstand:
1. Thomasco 24
2. DjFrankie 18
3. wisselstroom 14
4. Oldfart 14
5. Fathead 10
6. stoepkrijt 8
7. Papartis 8
8. inquestos 4
Ook Oldfart en Papartis doen nu mee, wat al voor een aardig deelnemersaantal zorgt.
DjFrankie sprokkelt intussen verder en heeft de 2de stek opgeëist. Thomasco staat nog altijd wel fors aan kop.
Kleine tips voor de nummers die het minst geraden zijn:
2. 00's, UK. Een groepje dat intussen al 4 albums op zijn conto heeft staan. Hun zanger kan niet echt zingen wat hij tevens in dit nummer zelf bevestigt.
3. 90's, USA. Nummer van een post mortem-album.
4. 00's, USA. Niet al te bekend dit, getuige het aantal stemmen op MuMe. Dit nummer (van hun laatst uitgebrachte album) dateert ook alweer van 2008.
5. Country/rock, 70's, USA. Deze band was ook al wel in de 60's actief, en bleef tot diep in de 80's reguliere albums uitbrengen. In 1995 stopte de band.
7. 00's, BEL. Kleinkunst. Need I say more?
8. 00's, UK. De zoveelste rockband. Na 1 nummer heb ik het alweer gehad. Vroeger vond ik het wel gaaf. En één van de bekendste rockbands aller tijden ook, denk ik, aangezien ze daarbij in het voorprogramma mochten optreden.
11. 10's, USA. Nog niet zo erg lang geleden gereleaset. Dat is een understatement.
12. Metal/hardrock, 00's, USA. Het album waar dit nummer op te vinden is, is een klassieker.
13. Dit is het nummer dat al in één van mijn contests zat, anderhalf jaar geleden ongeveer. De artiest is niemand onbekend; de plaat waar dit nummer op staat is wel één van de slechtst gequoteerde albums op MuMe van de desbetreffende artiest.
14. 90's, USA. Afkomstig van het meest bestemde album van een vrij bekende groep toch wel. Vorig jaar waren ze o.m. op Pukkelpop te bezichtigen.
16. 00's, BEL. Het minst bekende nummer van de hele contest. Stevige rock uit ons kleine landje. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen.
17. 00's, NED. Waar zijn jullie Nederlanders mee bezig? Niet eens je landgenoten raden. Schaam jullie.
Afkomstig van het debuut. Het 2de album zal ik een dezer dagen wel eens opzetten, want ik ben best benieuwd.
24. 50's, USA. Zoals iedereen kan horen: jazz. Niet Miles Davis, John Coltrane, .. Wel van een zwarte muzikant en zijn gevolg. De zwarte muzikant is hoofdzakelijk bekend als drummer.
Waarschijnlijk je naam over die van 'stoepkrijt' getypt en vergeten het puntenaantal aan te passen.
Bij deze is dat weer verholpen!
Tussenstand:
1. Thomasco 24
2. DjFrankie 18
3. wisselstroom 14
4. Oldfart 14
5. Fathead 10
6. stoepkrijt 8
7. Papartis 8
8. inquestos 4
Ook Oldfart en Papartis doen nu mee, wat al voor een aardig deelnemersaantal zorgt.

DjFrankie sprokkelt intussen verder en heeft de 2de stek opgeëist. Thomasco staat nog altijd wel fors aan kop.
Kleine tips voor de nummers die het minst geraden zijn:
2. 00's, UK. Een groepje dat intussen al 4 albums op zijn conto heeft staan. Hun zanger kan niet echt zingen wat hij tevens in dit nummer zelf bevestigt.
3. 90's, USA. Nummer van een post mortem-album.
4. 00's, USA. Niet al te bekend dit, getuige het aantal stemmen op MuMe. Dit nummer (van hun laatst uitgebrachte album) dateert ook alweer van 2008.
5. Country/rock, 70's, USA. Deze band was ook al wel in de 60's actief, en bleef tot diep in de 80's reguliere albums uitbrengen. In 1995 stopte de band.
8. 00's, UK. De zoveelste rockband. Na 1 nummer heb ik het alweer gehad. Vroeger vond ik het wel gaaf. En één van de bekendste rockbands aller tijden ook, denk ik, aangezien ze daarbij in het voorprogramma mochten optreden.
11. 10's, USA. Nog niet zo erg lang geleden gereleaset. Dat is een understatement.
12. Metal/hardrock, 00's, USA. Het album waar dit nummer op te vinden is, is een klassieker.
13. Dit is het nummer dat al in één van mijn contests zat, anderhalf jaar geleden ongeveer. De artiest is niemand onbekend; de plaat waar dit nummer op staat is wel één van de slechtst gequoteerde albums op MuMe van de desbetreffende artiest.
14. 90's, USA. Afkomstig van het meest bestemde album van een vrij bekende groep toch wel. Vorig jaar waren ze o.m. op Pukkelpop te bezichtigen.
16. 00's, BEL. Het minst bekende nummer van de hele contest. Stevige rock uit ons kleine landje. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen.
17. 00's, NED. Waar zijn jullie Nederlanders mee bezig? Niet eens je landgenoten raden. Schaam jullie.
Afkomstig van het debuut. Het 2de album zal ik een dezer dagen wel eens opzetten, want ik ben best benieuwd.24. 50's, USA. Zoals iedereen kan horen: jazz. Niet Miles Davis, John Coltrane, .. Wel van een zwarte muzikant en zijn gevolg. De zwarte muzikant is hoofdzakelijk bekend als drummer.
0
geplaatst: 3 september 2011, 23:13 uur
En nog even duidelijkheid scheppen over de link. De link bestaat er dus uit dat er in de quiz 11 koppeltjes en een trio zit verborgen. In welke mate zij overeenkomen moet je zelf uitzoeken al heb ik als tip al gegeven dat dat op 3 vlakken is.
Verder herhaal ik nogmaals dat deze ook op een bepaalde systematische manier geordend zijn en niet zomaar kris-kras door elkaar in de contest zitten. Als je de link doorhebt, kan je dus erg doelgericht gaan zoeken.
Verder herhaal ik nogmaals dat deze ook op een bepaalde systematische manier geordend zijn en niet zomaar kris-kras door elkaar in de contest zitten. Als je de link doorhebt, kan je dus erg doelgericht gaan zoeken.
0
geplaatst: 4 september 2011, 12:35 uur
Ploppesteksel schreef:

Dat moest natuurlijk onthullen zijn. Excuses.
Stoepkrijt en Oldfart hebben snel de hints doorgenomen en hebben alvast 2 punten aan hun grand total toegevoegd. Spannend is het in ieder geval wel !
Tussenstand:
1. Thomasco 24
2. DjFrankie 18
3. Oldfart 16
4. wisselstroom 14
5. Fathead 10
6. stoepkrijt 10
7. Papartis 8
8. inquestos 4
0
geplaatst: 4 september 2011, 16:13 uur
Ploppesteksel schreef:
Die kleine foutjes sluipen er toch altijd in.

16 komt helemaal niet uit België. Om de één of andere reden heb ik het toch getypt..
16 is een minder bekend zijproject van een bekende (stoner)rocker uit de USA. De rest van de tip klopt wel, gelukkig.
0
geplaatst: 4 september 2011, 21:21 uur
Betreffende de link in deze contest: aangezien de nummers wat minder goed geraden worden dan ik had gedacht en gehoopt, zal ik de link voor jullie proberen min of meer duidelijk te maken. Nu is hij nogal moeilijk te ontdekken. 
Zoals ik eerder al zei, de link speelt zich af op 3 vlakken. Deze 3 vlakken zijn uiteraard de albumtitel, de artiestennaam en de titel van het nummer.
Nu, de contest bestaat uit 25 nummers. Logischerwijs vond ik dus 11 koppeltjes en één trio. Elk 'koppeltje' heeft iets gemeen met elkaar. Om de link bijna helemaal te ontleden had ik 4 categorieën gemaakt: 1. analogie/gelijkenis 2. tegenovergestelde 3. andere taal 4. verwantschap.
Om dus een simpel vb. te geven:
1. Britney Spears - Heart
2. The Cult - Big Neon Glitter (album: Love)
3. Pet Shop Boys - Heart
4. De Mens - Ergens Onderweg (album: Liefde)
5. Barry Ryan - Eloise
6. Metallica - Whiskey in the Jar
7. Ryan Adams - My Winding Wheel
8. Belgian Asociality - Wodka
1 wordt gelinkt aan 3 op basis van analogie in de titel.
2 wordt gelinkt aan 4 op basis van dezelfde albumtitel in een andere taal.
5 wordt gelinkt aan 7 vanwege een gelijkenis in de artiestennaam.
6 wordt gelinkt aan 8 vanwege een 'verwantschap' in de titel.
Hopelijk is het nu wat duidelijk. Het is wat vergezocht.. Vooral omdat velen van jullie nog geen twee nummers hebben geraden die bij elkaar horen. De systematiek in hoe ik ze geordend heb, mogen jullie zelf nog ontdekken.
Thomasco, DjFrankie en Papartis hebben nog wat gesprokkeld. Papartis net iets harder waardoor hij mee aan de leiding komt!
Tussenstand:
1. Thomasco 28
2. Papartis 28
3. DjFrankie 22
4. Oldfart 16
5. wisselstroom 14
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4

Zoals ik eerder al zei, de link speelt zich af op 3 vlakken. Deze 3 vlakken zijn uiteraard de albumtitel, de artiestennaam en de titel van het nummer.
Nu, de contest bestaat uit 25 nummers. Logischerwijs vond ik dus 11 koppeltjes en één trio. Elk 'koppeltje' heeft iets gemeen met elkaar. Om de link bijna helemaal te ontleden had ik 4 categorieën gemaakt: 1. analogie/gelijkenis 2. tegenovergestelde 3. andere taal 4. verwantschap.
Om dus een simpel vb. te geven:
1. Britney Spears - Heart
2. The Cult - Big Neon Glitter (album: Love)
3. Pet Shop Boys - Heart
4. De Mens - Ergens Onderweg (album: Liefde)
5. Barry Ryan - Eloise
6. Metallica - Whiskey in the Jar
7. Ryan Adams - My Winding Wheel
8. Belgian Asociality - Wodka
1 wordt gelinkt aan 3 op basis van analogie in de titel.
2 wordt gelinkt aan 4 op basis van dezelfde albumtitel in een andere taal.
5 wordt gelinkt aan 7 vanwege een gelijkenis in de artiestennaam.
6 wordt gelinkt aan 8 vanwege een 'verwantschap' in de titel.
Hopelijk is het nu wat duidelijk. Het is wat vergezocht.. Vooral omdat velen van jullie nog geen twee nummers hebben geraden die bij elkaar horen. De systematiek in hoe ik ze geordend heb, mogen jullie zelf nog ontdekken.

Thomasco, DjFrankie en Papartis hebben nog wat gesprokkeld. Papartis net iets harder waardoor hij mee aan de leiding komt!
Tussenstand:
1. Thomasco 28
2. Papartis 28
3. DjFrankie 22
4. Oldfart 16
5. wisselstroom 14
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
0
geplaatst: 6 september 2011, 17:48 uur
Er is niet veel meer gebeurd buiten her en der wat gesprokkel (o.m. door Oldfart).
Tussenstand:
1. Thomasco 34
2. Papartis 28
3. DjFrankie 22
4. Oldfart 22
5. wisselstroom 14
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
Ik zal proberen vanavond nog de hints wat uit te breiden, zodat jullie weer aan de slag kunnen en mijn inbox kunnen volspammen, hunkerend naar die zege.
Tussenstand:
1. Thomasco 34
2. Papartis 28
3. DjFrankie 22
4. Oldfart 22
5. wisselstroom 14
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
Ik zal proberen vanavond nog de hints wat uit te breiden, zodat jullie weer aan de slag kunnen en mijn inbox kunnen volspammen, hunkerend naar die zege.

0
geplaatst: 6 september 2011, 21:20 uur
Hints: Deluxe Edition.
1. Een bekende rockband uit de jaren 60 en 70.
2. 00's, UK. Een groepje dat intussen al 4 albums op zijn conto heeft staan. Hun zanger kan niet echt zingen wat hij tevens in dit nummer, dat gaat over dat ze een band zijn geworden, zelf bevestigt. 2 tipjes nog: naam van de band is ook een (vrij onbekende?) kunststijl en de "French Resistance".
3. 90's, USA. Nummer van een post mortem-album van een in de jaren '90 gestorven zanger. En nee, het is niet Kurt Cobain.
4. 00's, USA, folk. Niet al te bekend dit, getuige het aantal stemmen op MuMe. Dit nummer (van hun laatst uitgebrachte album) dateert ook alweer van 2008. Opmerkelijk dat het album geen stemmen lager dan 3* heeft ontvangen en dus een erg hoog gemiddelde heeft.
5. Country/rock, 70's, USA. Deze band was ook al wel in de 60's actief, en bleef tot diep in de 80's reguliere albums uitbrengen. In 1995 stopte de band. Heel toevallig dat Canvas er héél recent iets over heeft uitgezonden.
6. New wave van één van de meest geprezen 80's albums hier op MuMe.
8. 00's, UK. De zoveelste rockband. Na 1 nummer heb ik het alweer gehad. Vroeger vond ik het wel gaaf. En één van de bekendste Oceanische rockbands aller tijden ook, denk ik, aangezien ze daarbij in het voorprogramma mochten optreden.
10. Klassieker in het elektronische genre. Op MuMe krijgt dit album het genre "Dance". Meer dan 500 stemmen.
11. 10's, USA. Nog niet zo erg lang geleden gereleaset. Dat is een understatement. Hiphop van 2 grootheden in het genre.
12. Metal/hardrock, 00's, USA. Het album waar dit nummer op te vinden is, is een klassieker. Zelfs op MuMe wordt dat album vrij goed gewaardeerd. En dan heb ik het niet per se over het gemiddelde, wel over het aantal top 10-noteringen. Ze zouden normaal hebben opgetreden op Pukkelpop 2011...
13. 00's, CAN. Dit is het nummer dat al in één van mijn contests zat, anderhalf jaar geleden ongeveer. De artiest is niemand onbekend; de plaat waar dit nummer op staat is wel één van de slechtst gequoteerde albums op MuMe van de desbetreffende artiest.
14. 90's, USA. Afkomstig van het meest bestemde album van een vrij bekende groep toch wel. Vorig jaar waren ze o.m. op Pukkelpop te bezichtigen. Ze zijn al van in de jaren '80 actief en komen uit Oklahoma.
15. Progrock, 60's. Kanye West samplede dit nummer vorig jaar nog.
16. 00's, USA. Het minst bekende nummer van de hele contest. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen. Zijproject van een bekende stonerrocker.
17. 00's, NED. Afkomstig van het debuut. Het 2de album zal ik een dezer dagen wel eens opzetten, want ik ben best benieuwd. Ter informatie: sinds kort zijn er ook 2 Belgen die meespelen met deze groep, die vooral bekend is vanwege de charismatische (of net niet?) frontvrouw.
18. 10's, Afrikaanse, excentrieke groep.
19. Top 40-materiaal. Rock Werchter-materiaal.
20. 70's. Duo dat reguliere albums uitbracht in de 60's; en nog 1 in de 70's dus.
21. 00's. Goede pop/rock uit 2 Europese (niet beiden EU) laden.
22. 80's, Oceanië. Lijkt mij genoeg om erachter te komen wie dit is.
23. 00's, USA. Eén van de bekendste metalbands.
24. 50's, USA. Zoals iedereen kan horen: jazz. Niet Miles Davis, John Coltrane, .. Wel van een zwarte muzikant en zijn gevolg. De zwarte muzikant is hoofdzakelijk bekend als drummer.
25. 00's, CAN. Ze zijn, denk ik, al het meest gepasseerd in mijn contests.
1. Een bekende rockband uit de jaren 60 en 70.
2. 00's, UK. Een groepje dat intussen al 4 albums op zijn conto heeft staan. Hun zanger kan niet echt zingen wat hij tevens in dit nummer, dat gaat over dat ze een band zijn geworden, zelf bevestigt. 2 tipjes nog: naam van de band is ook een (vrij onbekende?) kunststijl en de "French Resistance".
3. 90's, USA. Nummer van een post mortem-album van een in de jaren '90 gestorven zanger. En nee, het is niet Kurt Cobain.
4. 00's, USA, folk. Niet al te bekend dit, getuige het aantal stemmen op MuMe. Dit nummer (van hun laatst uitgebrachte album) dateert ook alweer van 2008. Opmerkelijk dat het album geen stemmen lager dan 3* heeft ontvangen en dus een erg hoog gemiddelde heeft.
5. Country/rock, 70's, USA. Deze band was ook al wel in de 60's actief, en bleef tot diep in de 80's reguliere albums uitbrengen. In 1995 stopte de band. Heel toevallig dat Canvas er héél recent iets over heeft uitgezonden.
6. New wave van één van de meest geprezen 80's albums hier op MuMe.
8. 00's, UK. De zoveelste rockband. Na 1 nummer heb ik het alweer gehad. Vroeger vond ik het wel gaaf. En één van de bekendste Oceanische rockbands aller tijden ook, denk ik, aangezien ze daarbij in het voorprogramma mochten optreden.
10. Klassieker in het elektronische genre. Op MuMe krijgt dit album het genre "Dance". Meer dan 500 stemmen.
11. 10's, USA. Nog niet zo erg lang geleden gereleaset. Dat is een understatement. Hiphop van 2 grootheden in het genre.
12. Metal/hardrock, 00's, USA. Het album waar dit nummer op te vinden is, is een klassieker. Zelfs op MuMe wordt dat album vrij goed gewaardeerd. En dan heb ik het niet per se over het gemiddelde, wel over het aantal top 10-noteringen. Ze zouden normaal hebben opgetreden op Pukkelpop 2011...
13. 00's, CAN. Dit is het nummer dat al in één van mijn contests zat, anderhalf jaar geleden ongeveer. De artiest is niemand onbekend; de plaat waar dit nummer op staat is wel één van de slechtst gequoteerde albums op MuMe van de desbetreffende artiest.
14. 90's, USA. Afkomstig van het meest bestemde album van een vrij bekende groep toch wel. Vorig jaar waren ze o.m. op Pukkelpop te bezichtigen. Ze zijn al van in de jaren '80 actief en komen uit Oklahoma.
15. Progrock, 60's. Kanye West samplede dit nummer vorig jaar nog.
16. 00's, USA. Het minst bekende nummer van de hele contest. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen. Zijproject van een bekende stonerrocker.
17. 00's, NED. Afkomstig van het debuut. Het 2de album zal ik een dezer dagen wel eens opzetten, want ik ben best benieuwd. Ter informatie: sinds kort zijn er ook 2 Belgen die meespelen met deze groep, die vooral bekend is vanwege de charismatische (of net niet?) frontvrouw.
18. 10's, Afrikaanse, excentrieke groep.
19. Top 40-materiaal. Rock Werchter-materiaal.
20. 70's. Duo dat reguliere albums uitbracht in de 60's; en nog 1 in de 70's dus.
21. 00's. Goede pop/rock uit 2 Europese (niet beiden EU) laden.
22. 80's, Oceanië. Lijkt mij genoeg om erachter te komen wie dit is.
23. 00's, USA. Eén van de bekendste metalbands.
25. 00's, CAN. Ze zijn, denk ik, al het meest gepasseerd in mijn contests.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 september 2011, 21:57 uur
16. 00's, BEL. Het minst bekende nummer van de hele contest. Stevige rock uit ons kleine landje. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen
was toch niet belgisch Jens?
0
geplaatst: 6 september 2011, 22:52 uur
DjFrankie schreef:
16. 00's, BEL. Het minst bekende nummer van de hele contest. Stevige rock uit ons kleine landje. Ondanks het hoge gemiddelde heeft deze plaat nog niet al te veel stemmen gekregen
Vergeten aan te passen. Bedankt voor het melden.
Aangepast.
Ploppesteksel schreef:
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:45 uur
DjFrankie is iedereen voorbij gesjeest als het ware, maar het ligt nog volledig open. Thomasco & Papartis doen nog volledig mee voor de zege. Wie weet zelfs de ijverige Oldfart? 
Misschien komt er nog wel iemand uit het niets plots meedoen voor de zege... Het deelnemersveld is jammer genoeg niet meer uitgebreid.
Tussenstand:
1. DjFrankie 39
2. Thomasco 38
3. Papartis 33
4. Oldfart 22
5. wisselstroom 18
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4

Misschien komt er nog wel iemand uit het niets plots meedoen voor de zege... Het deelnemersveld is jammer genoeg niet meer uitgebreid.
Tussenstand:
1. DjFrankie 39
2. Thomasco 38
3. Papartis 33
4. Oldfart 22
5. wisselstroom 18
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 21:46 uur
Ik heb mijn idee voor de volgende klaar, moet ik zaterdag alleen nog uitwerken en kan dan die zondag of na het weekend geplaatst worden, in ieder geval na de daedline van Jens.
0
geplaatst: 8 september 2011, 21:52 uur
Plaats hem maar wanneer hij klaar is!
Ik krijg niet echt veel inzendingen meer binnen (enkel Oldfart blijft nog wat sprokkelen), dus misschien wordt het tijd om deze af te sluiten?
DjFrankie heeft immers als eerste alle fragmenten geraden. He did it again!
Nogmaals proficiat Frank.
Tussenstand:
1. DjFrankie 50
2. Thomasco 38
3. Papartis 33
4. Oldfart 25
5. wisselstroom 18
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
Ik krijg niet echt veel inzendingen meer binnen (enkel Oldfart blijft nog wat sprokkelen), dus misschien wordt het tijd om deze af te sluiten?
DjFrankie heeft immers als eerste alle fragmenten geraden. He did it again!
Nogmaals proficiat Frank.

Tussenstand:
1. DjFrankie 50
2. Thomasco 38
3. Papartis 33
4. Oldfart 25
5. wisselstroom 18
6. Fathead 10
7. stoepkrijt 10
8. inquestos 4
0
geplaatst: 8 september 2011, 22:50 uur
dus misschien wordt het tijd om deze af te sluiten?
...it's up to you, zeg het maar
0
geplaatst: 8 september 2011, 23:09 uur
Morgen ga ik geen tijd hebben om hier iets te posten. Het beste lijkt mij dat ik de contest dan zaterdag (ergens in de namiddag) afsluit. Tot dan maan ik iedereen nog aan om in te zenden. 
Om wat te helpen, zal ik de logica prijsgeven die de "link" vormde in deze contest.
1. Album A
2. Artiest A
3. Titel A
4. Album B
5. Artiest B
6. Titel B
7. Album C
8. Artiest C
9. Titel C
10. Album D (verwanten)
11. Artiest D (verwanten)
12. Titel D (verwanten)
13. Titel D (verwanten)
14. Titel D (verwanten)
15. Artiest D (verwanten)
16. Album D (verwanten)
17. Titel (andere taal C)
18. Artiest (andere taal C)
19. Album (andere taal C)
20. Titel (tegenovergestelde van B)
21. Artiest (tgo B)
22. Album (tgo B)
23. Titel A (analogie)
24. Artiest A (analogie)
25. Album A (analogie)

Om wat te helpen, zal ik de logica prijsgeven die de "link" vormde in deze contest.
1. Album A
2. Artiest A
3. Titel A
4. Album B
5. Artiest B
6. Titel B
7. Album C
8. Artiest C
9. Titel C
10. Album D (verwanten)
11. Artiest D (verwanten)
12. Titel D (verwanten)
13. Titel D (verwanten)
14. Titel D (verwanten)
15. Artiest D (verwanten)
16. Album D (verwanten)
17. Titel (andere taal C)
18. Artiest (andere taal C)
19. Album (andere taal C)
20. Titel (tegenovergestelde van B)
21. Artiest (tgo B)
22. Album (tgo B)
23. Titel A (analogie)
24. Artiest A (analogie)
25. Album A (analogie)
0
geplaatst: 9 september 2011, 15:24 uur
Gelukkig,
Ik heb er nog behoorlijk wat gevonden.
Stuur ik zaterdag op.
Ik heb er nog behoorlijk wat gevonden.
Stuur ik zaterdag op.
0
geplaatst: 10 september 2011, 22:59 uur
Hopelijk vonden jullie het een leuke contest, al was de 'link' wat vergezocht. 
Eindstand:
1. DjFrankie 50
2. stoepkrijt 50
3. Papartis 50
4. Thomasco 39
5. Oldfart 25
6. wisselstroom 18
7. Fathead 10
8. inquestos 4
Oplossingen:
1. Led Zeppelin - Heartbreaker (album: Led Zeppelin II)
2. Art Brut - Formed A Band
3. Jeff Buckley - Nightmares by the Sea
4. Lost In The Trees - Walk Around the Lake (album: All Alone in an Empty House)
5. Grateful Dead - Truckin'
6. The Sound - The Fire
7. Yevgueni - Als Ze Lacht (album: Kannibaal)
8. The Answer - Under the Sky
9. Trey Parker - I'm So Ronery
10. Daft Punk - Revolution 909 (album: Homework)
11. The Throne - No Church In The Wild (ft. Frank Ocean)
12. Deftones - Knife Party
13. Neil Young - Fork in the Road
14. The Flaming Lips - A Spoonful Weighs A Ton
15. King Crimson - 21st Century Schizoid Man
16. Hermano - Out Of Key, But In The Mood (album: ...Into the Exam Room)
17. Roosbeef - Alleen
18. Die Antwoord - Wat Kyk Jy?
19. Ke$ha - We R Who We R (album: Cannibal)
20. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
21. The Whitest Boy Alive - 1517
22. Crowded House - Don't Dream It's Over (album: Crowded House)
23. Metallica - All Nightmare Long
24. Art Blakey & The Jazz Messengers - Moanin'
25. Crystal Castles - Pap Smear (album: Crystal Castles II)

Eindstand:
1. DjFrankie 50

2. stoepkrijt 50

3. Papartis 50

4. Thomasco 39
5. Oldfart 25
6. wisselstroom 18
7. Fathead 10
8. inquestos 4
Oplossingen:
1. Led Zeppelin - Heartbreaker (album: Led Zeppelin II)
2. Art Brut - Formed A Band
3. Jeff Buckley - Nightmares by the Sea
4. Lost In The Trees - Walk Around the Lake (album: All Alone in an Empty House)
5. Grateful Dead - Truckin'
6. The Sound - The Fire
7. Yevgueni - Als Ze Lacht (album: Kannibaal)
8. The Answer - Under the Sky
9. Trey Parker - I'm So Ronery
10. Daft Punk - Revolution 909 (album: Homework)
11. The Throne - No Church In The Wild (ft. Frank Ocean)
12. Deftones - Knife Party
13. Neil Young - Fork in the Road
14. The Flaming Lips - A Spoonful Weighs A Ton
15. King Crimson - 21st Century Schizoid Man
16. Hermano - Out Of Key, But In The Mood (album: ...Into the Exam Room)
17. Roosbeef - Alleen
18. Die Antwoord - Wat Kyk Jy?
19. Ke$ha - We R Who We R (album: Cannibal)
20. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
21. The Whitest Boy Alive - 1517
22. Crowded House - Don't Dream It's Over (album: Crowded House)
23. Metallica - All Nightmare Long
24. Art Blakey & The Jazz Messengers - Moanin'
25. Crystal Castles - Pap Smear (album: Crystal Castles II)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 september 2011, 23:03 uur
Was niet de gemakkelijkste quiz Jens, maar ik heb weer wat nieuwe nummers op mijn playlist staan vanwege deze contest. 
0
geplaatst: 11 september 2011, 11:39 uur
Het was weer een leuke quiz, Jens (zoals we van je gewend zijn
)
Het thema was inderdaad wat ver gezocht, maar wel erg knap uitgewerkt!
)Het thema was inderdaad wat ver gezocht, maar wel erg knap uitgewerkt!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 september 2011, 12:43 uur
En weer tijd voor de volgende intro kwis.
Thema is erg breed Flora en Fauna, natuurlijk volgen v/d week enkele tips maar er zijn genoeg nummers die herkenbaar zijn denk ik.
Have Fun

Link 1 mediafire
Link 2 Send Space
Deadline dinsdag 20-09 20.00 uur
Thema is erg breed Flora en Fauna, natuurlijk volgen v/d week enkele tips maar er zijn genoeg nummers die herkenbaar zijn denk ik.
Have Fun
Link 1 mediafire
Link 2 Send Space
Deadline dinsdag 20-09 20.00 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 september 2011, 12:47 uur
Er wordt al goed gescoord.
Eerste tussenstand
Stand:
Stoepkrijt 20 pt
Salvadore 16 pt
Oldfart 13 pt
Ik heb geprobeerd te uploaden naar You Tube, helaas werd deze geweigerd wegens schending auteurs rechten.
Dus alleen de download versie dan.
Eerste tussenstand
Stand:
Stoepkrijt 20 pt
Salvadore 16 pt
Oldfart 13 pt
Ik heb geprobeerd te uploaden naar You Tube, helaas werd deze geweigerd wegens schending auteurs rechten.
Dus alleen de download versie dan.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 september 2011, 19:09 uur
Wordt nog steeds gescoord, en de score ligt erg dicht bij elkaar.
Stand:
Papartis 24 pt
Stoepkrijt 22 pt
Oldfart 20 pt
Salvadore 19 pt
Stand:
Papartis 24 pt
Stoepkrijt 22 pt
Oldfart 20 pt
Salvadore 19 pt
* denotes required fields.