MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Geef een cijfer aan je voorgangers top10!

zoeken in:
Niet dat ik veel van je top 10 ken, maar dit topic leeft nu in ieder geval weer. Daarom geef ik je een 8.

Ik heb trouwens een nieuwe top 10. Hopelijk valt deze weer ouderwetsch in de smaak.

7,8. Als ik sommige dingen beter kende waarschijnlijk lager.

Dat lijkt me sterk.

Roeland een 7,5 - sorry maar ik vind je nummer 1 nog steeds niks.

Rop een 7,2- Prima die variatie, coffeeshopgehalte zou iets lager mogen van mij.

8
goede REM plaat die niet zo vaak wordt genoemd. Gouwe ouwe platen hoofdzakelijk, niks verkeerd mee.

8, Kate Bush & David Bowie!

2MY
ook een 8. Van sommige albums ken ik maar enkele nummers - zoals Bill Withers - maar dat zijn toevallig knallers!

Aparte lijst....Viva La Belgique!

Voor wat me bekend is....7

7

op Sandra Kim krijg je natuurlijk veel commentaar.
Die plaat is meer een slaapkamerplaat, maar niet om bij te slapen.

Met Bowie, Bush en UDS kan ik erg weinig, The Rolling Stones vind ik ook maar niks. De overige platen kunnen bij beter bekoren, hoewel King Crimson betere muziek heeft gemaakt en ik je nummer 9 niet ken.

6

Een 6, vanwege Hip-Hop (niet mijn genre) en Massive Attack.

Een dikke 7, vanwege Kate Bush, Marvin Gaye en David Bowie. De rest ken ik niet (zo goed), maar ik zie vooral veel soul en dat gaat er bij mij op zich wel in.

vin13 schreef:
7

op Sandra Kim krijg je natuurlijk veel commentaar.
Die plaat is meer een slaapkamerplaat, maar niet om bij te slapen.

Kom juist helemaal tot rust door haar.......
Wat commentaar betreft valt het reuze mee....

6 voor de lijst van Lexcoaster

vanson
4

Meat is Murder en Viva Hate zijn redelijk goede albums, voel er ook nogal wat nostalgie bij.
TC Matic hoor ik ook het liefst in compilaties.
Simple Minds is ok, maar ik geef de voorkeur aan Street Fighting Years...

Sandra Kim is in haar huppelige hoedanigheid niet mijn kopje thee
Korn heeft nog steeds geen album geproduceerd dat van kop tot staart aan te horen is.
Coldplay heeft na Parachutes me alleen maar kunnen irriteren.
Een live album van Supertramp is nog lastiger door te komen dan een regulier album, met uitzondering van Breakfast in America.
The Cult heb ik niets mee, en met ome Bob M ook niet.

Nette lijst! 7,9

7
je symfo is top.
Ik ken niet elk album.

8

Lekkere top 10

vanson
4,75

motivatie:
- Rush vind ik een geweldige band, maar Power Windows is niet mijn ultieme Rush album, 1/4 punt
- Animals! een van de eerste albums die ik als 10-jarige van Floyd hoorde, nog steeds een topalbum, 1 punt
- Darkness on the edge of town! vanaf Born to Run tot aan Born in the USA (hoe toepasselijk) was Bruce echt de Koning. Adam raised a Cain vind ik nog steeds een van de lekkerste Springsteen nummers om Bruce haters een ander geluid te laten horen. 1 vol punt.
- Abbey Road, de apotheose van alles wat de Beatles tot de Beatles maakte, and in the end the love you get is equal to the love you give... vol punt
- Operation Mindcrime, ooit een hele zomer aan kwijt geraakt, kwam er niet in destijds terwijl ik echt een metal- en proghead was/ben. Vind het pompeus, overdone, te hoge stem (en dan alsnog van Rush houden...), geen punten hier.
- Rory G., Irish Tour. heb me wel eens afgevraagd hoe de Stones zouden hebben geklonken als Rory Gallagher de nieuwe gitarist zou zijn geworden midden jaren 70...maar dan wel vanuit een Stones perspectief, niet vanuit een Gallagher-perspectief, scoort geen punten bij mij.
- Neal Morse, Testimony. Nog zo'n album waar ik vooralsnog niet in kan komen. Geen nood echter, er zijn albums waar ik echt jaren over gedaan heb. Geen punt vooralsnog.
- Amused to death, beetje hetzelfde verhaal weer. Ik hoor Waters zingen en ik verwacht iets veel beters, intelligenter (weet dat ik me op glad ijs begeef onder Waters liefhebbers). Volgens mij kan Waters niet zonder zijn andere Floyd maatjes zoals zij niet zonder Waters kunnen. The Final Cut bijvoorbeeld (in wezen een Waters solo album) kon ik wel heel erg waarderen. Misschien dat de productie van Amused to Death te kritiekloos is verlopen, dat er geen tegenwicht was voor Waters' megalomane schizofrenie. Geen punt wederom.
- The Last Waltz. Eigenlijk alleen al vanwege de geweldige film een half punt.
- Sigur Ros, (), een album dat de twijfelaars niet over de streep trok maar de liefhebbers voor altijd deed liefhebben. Vol punt.

Rare manier om tot je score te komen...

8,3

half punt erbij omdat je wrs de enige in de hele wereld bent die dat album van Aereogramme het beste ooit vindt

Titmeister schreef:
Rare manier om tot je score te komen...

Gezien het hele verhaal wat hij er bij schrijft had ik toch minimaal wel een voldoende verwacht eigenlijk.

Ja precies, hij is over het merendeel van de albums lovend en dan slechts een 4,75...

vanson
Titmeister schreef:
Ja precies, hij is over het merendeel van de albums lovend en dan slechts een 4,75...

Het is geen afzeiken van iemands muzieksmaak, het is het motiveren van mijn eigen smaak.
Als je goed leest ben ik over iets minder dan de helft van de albums positief/lovend, en over meer dan de helft niet. De score reflecteert dat geheel aan meningen.

Het is nogmaals niet mijn bedoeling om iemands zorgvuldig samengestelde top 10 af te zeiken, maar als het discussie uitlokt, des te beter. Wat is er leuker dan over muziek te praten?
Er zouden hele websites en fora aan gewijd moeten worden...

Niemand heeft het over afzeiken (behoudens jij 2 maal) toch?

vanson
zullen we ons weer lekker met lijstjes bezig gaan houden?

volgens mij moet Vigil nu Titmeister doen, klinkt meteen als de titel van een hele leuke jaren 80 XXX-film...

Titmeister: met wat bonus een 6,5.

5,5. Net iets te veel Hip-Hop naar mijn smaak...

vanson
Bennerd's top 10:

Terror - Lowest of the Low. Typische 13-in-1-dozijn-hardcore, wel lekker maar muzikaal erg armoedig, wel lekker veel adrenalinelosmakend maar het gevaar is dat alle nummers op elkaar gaan lijken. Live erg leuk, daarbuiten vooral leuk op compilaties (want maar 1 nummer...). half puntje

Black Moon - Enta da Stage. Het soort hiphop dat mij het minst goed bereikt, redelijk ok debuutalbum maar te weinig wol naar mijn smaak. Half puntje.

Pantera - Far Beyond Driven. Vol punt, zo die is er uit...Waar een Terror voor mij blijft hangen in 'hard' zonder 'core' weet Pantera bij tijd en wijle boven zichzelf uit te stijgen. Op dit album gebeurt dat regelmatig.

The Tony Danza Tapdance Extravaganza - Danza III: The Series of Unfortunate Events. Nog nooit van gehoord, nog nooit iets van gehoord. Wat een bandnaam! Mooie persoonlijke touch in dit top 10 lijstje. Punt voor de durf.

John Coltrane - A Love Supreme. Wat mij betreft een van de klassiekers van de twintigste eeuw. Vol punt

Nas - Illmatic. Met misschien wel een van de beste hiphoptracks ooit, NY State of Mind. Het frisse van dit debuut heeft Nas nooit meer overtroffen. Vol punt.

Blood Stands Still - Salvation Through Struggle. Nog zo'n lekker 13-in-een-dozijn hardcore bandje.Albums zijn redelijk inwisselbaar. Half punt.

Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers). Nog zo'n hiphopklassieker, en weer blijtk het moeilijk om een knaldebuut te overtreffen. In het geval van de Wu tang Clan misschien omdat er teveel talent en ego in zat om samen te knallen (in plaats van elkaar constant de loef willen afsteken ten koste van de kwaliteit). Vol punt.

Hatebreed - Satisfaction Is the Death of Desire. Er blijkt in hardcoreland veel meuk te zijn en weinig uitschieters. Half puntje omdat het lekker wegbeukt.

Big K.R.I.T. - K.R.I.T. Wuz Here. Staat nog steeds op mijn lijstje met te beluisteren albums. Schijnt goed te zijn, al kon Hometown Hero me nooit overtuigen.

Al met al een 7 uit 10 in totaal voor de hele top 10 van Bennerd.

7
mooie variatie, warmbloedige bands zoals The Afghan Whigs en eigenzinnigheid met Thom Yorke. Geen keiharde platen maar wel passie.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:39 uur

geplaatst: vandaag om 14:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.