MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Noem het beste album uit de top 10 #2

zoeken in:
16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes

Marcel²
Tom Waits - Rain Dogs

Pink Floyd - Dark Side of The Moon

The Clash - London Calling

Mijn ouder broer draaide die grijs. Hij leeft nog

Talking Heads - Remain in Light

Amy Winehouse - Back To Black

Jesusfreen schreef:
Talking Heads - Remain in Light (1980)

Deze plaat heb ik gekregen voor mijn 12de verjaardag van mijn zus, ze vond het een vreemde plaat en begreep me niet. Jaren later heeft ze zelfmoord gepleegd.

Wat zeilig, ook natuurlijk voor de nabestaanden. Gecondorleerd Jesusfreen met je zus. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit, maar voor je 12e verjaardag zei je. Hoe oud ben je nu al?

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

JohnWilliams schreef:
(quote)

Wat zeilig, ook natuurlijk voor de nabestaanden. Gecondorleerd Jesusfreen met je zus. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit, maar voor je 12e verjaardag zei je. Hoe oud ben je nu al?

Ik word 40 in december, de plaat was net uit.

James Newton Howard - Lady in the Water

Talking Heads - Remain in Light

Pixies - Doolittle

Geweldige lijst, maar deze springt er toch echt uit. Debaser hoorde ik voor het eerst op de Play It Again OOR! cd, die je gratis bij het blad kreeg. Hier moest ik achter aan. Ook Monkey Gone To Heaven is meesterlijk.

Ook Front 242 via die cd ontdekt.

Jesusfreen schreef:
(quote)

Ik word 40 in december, de plaat was net uit.

James Newton Howard - Lady in the Water

Dan is het al een enorme tijd geleden. Maar dat wil de pijn natuurlijk nog niet verzachten. Nog veel sterkte.

The Mission - Children

Howard Shore - The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (The Complete Recordings

Marcel²
Radiohead - OK Computer

Sven Bersee
Radiohead - OK Computer (1997)

Radiohead - OK Computer

Kate Bush - Hounds of Love

Het mooie aan dit album is dat op de A-kant de geweldige singles staan, en de B-kant is een soort van verhaal. Het effect komt alleen op de lp meer naar boven. De bonustrack Under The Ivy is ook zeker de moeite waard (B-kant van Running Up that Hill)

The Stone Roses - The Stone Roses

The Stone Roses - The Stone Roses

Top album; alleen al vanwege de lange versie van Fools Gold. Beste wat Britpop te bieden heeft.

P.S. Hoe kan Jordan; The Comeback zo weg zakken. Stond een paar maanden terug nog op jouw nummer 1 positie.

deric raven schreef:
P.S. Hoe kan Jordan; The Comeback zo weg zakken. Stond een paar maanden terug nog op jouw nummer 1 positie.

Ik wissel gewoon nog vrij veel in favorieten. Tot een paar jaar geleden luisterde ik nauwelijks albums. Mijn top 10 is dus nog niet zo rotsvast als bij oudere users.

@Deric : Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In

@Lukas : Pulp - Different Class

Beide 5 sterren ; Beide het beste album van de band

Kate Bush - Hounds of Love

Depeche Mode - Violator

Niet hun beste album, maar zeker ook niet hun slechtste. Enjoy The Silence blijft natuurlijk prachtig, maar neem eens de tijd voor Clean. Echt een van hun betere nummers. Dit album ademt een heerlijke donkere sfeer uit.

dEUS - Worst Case Scenario

Een top 10 vol met 4,5 of 5* albums: een uitstekende top 10 dus

Porcupine Tree - Stupid Dream

Prachtige progliedjesplaat, met In Absentia het beste van Porcupine Tree naar mijn mening.

Pulp - Different Class

16 Horsepower - Low Estate

Er staan mooie platen in jouw top 10. Tussen deze en Triffids had zo een Nick Cave gepast; maar nu over dit album.

For Heaven's Sake klinkt zo heerlijk dreigend; vooral als je ze live hoort. Helaas zijn ze niet meer actief; had ze graag vaker live gezien, en Low Estate is gewoon hun beste album. Hun versie van The Partisan van Cohen is ook meer dan geslaagd te noemen.

Marcel²
Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:47 uur

geplaatst: vandaag om 00:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.