MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Noem het beste album uit de top 10 #2

zoeken in:
Prince - Sign 'O' the Times

Queen - A Day at the Races

Calexio - Feast of Wire

Massive Attack - Blue Lines

Nick Cave and The Bad Seeds - No More Shall We Part

The Stone Roses - The Stone Roses

Terechte nummer 1. Mijn eerstekennismaking was op de dansvloer, met gelijk al de lange versie van Fools Gold van deze in Nederland toen nog onbekende band, ik was gelijk verkocht. Wat een geweldig album!!

P.S. Misschien wel leuk om wat invulling te geven bij het maken van de keuze, ik ben vaak wel benieuwd, waarom er voor een album gekozen wordt.

The Cure - Disintegration

8. The Sound - From the Lions Mouth (1981)

JohnWilliams schreef:
(quote)

Alsof jij zo'n lekkere top 10 hebt.

Makkelijke reactie, iemand die zich zo noemt en adept is van John Williams (wat zeker een geducht componist is in filmland) kan natuurlijk zo'n reactie verwachten met bijna louter John Williams scores in zijn top10. Waarom niet wat meer componisten in je top10? Morricone..?

The Doors - The Doors

Ik ben The Doors gaan volgen na het verschijnen van de film met Val Kilmer, en vond vooral The End vanaf toen erg geweldig. Maar natuurlijk is de lange versie van Light My Fire ook zoveel beter dan die verknipte single versie.

Gelukkig een versie zoals we die in Nederland gewoon aantreffen op de meeste Doors releases

The Cure - Disintegration

Voor dit album aan te schaffen, ging ik spijbelen. Ik mag van geluk spreken dat ik in de winkel eerst de B-kant hoorde. Wat een geweldig intro heeft Fascination Street; had van mij de opener mogen zijn. Koesteren dit album.

Marcel²
Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In

9. Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)

Dit album staat weliswaar nog met hangen en wurgen in mijn Top 10 maar ik blijf het een geweldig album vinden. Het album opent met het nummer Politiks dat halverwege een hemelse melodie op je loslaat. Over de gehele breedte een erg sterk album dat mij menig uurtje luisterplezier heeft bezorgd.

Porcupine Tree - Deadwing

orbit schreef:
(quote)

Makkelijke reactie, iemand die zich zo noemt en adept is van John Williams (wat zeker een geducht componist is in filmland) kan natuurlijk zo'n reactie verwachten met bijna louter John Williams scores in zijn top10. Waarom niet wat meer componisten in je top10? Morricone..?

Ik vind Morricone ook wel goed maar Williams is véél beter. Wel moet ik zeggen dat ik niet alleen maar Williams erin heb staan hoor. Ook James Newton Howard & Hans Zimmer staan erin, oh en Howard Shore.

Biosphere - Patashnik

DonDijk
Jurassic Park (1993)

Ik weet nog goed toen deze film net uitkwam in de bios. Dagen ervoor werd er al over gesproken: Dinosaurussen die sprékend lijken op echte. Ooit iemand een echte gezien trouwens? Nou ik wel, en ze lijken er écht op inderdaad.

Pink Floyd - The Wall

Nou, een lulverhaaltje dan maar
The Wall was het eerste (serieuze) album dat ik heb gekocht. Ik had net het nummer Wish You Were Here geprobeerd omdat ik er van overtuigd was dat Pink Floyd net zo'n rockband was als Guns N Roses (vraag me niet waarom), Dat was het niet, ik had echt iets van "Wow, dat kan ook nog met muziek", het vage gitaarpingeltje aan het begin, met daarna opeens een heel heldere gitaar eroverheen, alsof iemand met een bandje meet zit te spelen, en over het hele nummer een soort dromerige ruis, ik vond het heel mooi. Gelijk ook wat meer nummers geluisterd, en een paar dagen daarna was ik op zoek gegaan naar Wish You Were Here in de platenzaak, die was er niet, The Wall wel, dus heb ik die meegenomen. Conceptalbums had ik nog nooit van gehoord, en aan de korte nummertjes tussendoor moest ik nog wat wennen, maar toen ik ook het geheel begon te zien was ik echt helemaal verkocht. Bovendien zijn Hey You, Mother, Another Brick in the Wall pt. 2 en Comfortably Numb een paar van de beste nummers ooit gemaakt!

Led Zeppelin - Led Zeppelin IV

The Stone Roses - The Stone Roses

7. R.E.M. - Automatic for the People (1992)

Destijds was ik erg gecharmeerd van het nummer Drive. En toen kwam Everybody Hurts er nog eens overheen. De rest van het album vond/vind ik niet veel aan. Beetje zeurpietenmuziek.

Radiohead - The Bends

Staat waarschijnlijk in mijn top 3 meest gedraaide albums ooit.

Talking Heads - Remain in Light (1980)

Deze plaat heb ik gekregen voor mijn 12de verjaardag van mijn zus, ze vond het een vreemde plaat en begreep me niet. Jaren later heeft ze zelfmoord gepleegd.

Can - Tago Mago
Spijtig om te horen trouwens, mijn condoleance

Triest verhaal Jesusfreen.

Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)

Niet echt een verhaal bij, gewoonweg een fantastische plaat.

Dusty Springfield - Dusty In Memphis

Sven Bersee
5. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)

Two Gallants - What the Toll Tells

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.