Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2008, 19:58 uur
Mijn lijstje heb ik zopas opgestuurd ik vind ze alle 32 wel goed tot fantastisch. De meeste nummers had ik reeds (en heb ik grijsgedraaid), die van Sigur Rós en Love heb ik dit jaar leren kennen na het album (dankzij MuMe) gekocht te hebben, het nummer van the Sound heb ik eerder via YouTube moeten beluisteren.
0
geplaatst: 17 december 2008, 01:00 uur
Inmiddels 70 lijstjes binnen
....en de top 2 die heel lang de lijst aangevoerd hebben is niet meer.....1 vd 2 is nu weggevallen naar plaats 4.
....en de top 2 die heel lang de lijst aangevoerd hebben is niet meer.....1 vd 2 is nu weggevallen naar plaats 4.
0
geplaatst: 17 december 2008, 01:13 uur
El Ninjo schreef eerder: Vorig jaar mocht ik 61 eindlijstjes ontvangen
er nu dus al overheen 
De ontknoping nadert
0
geplaatst: 17 december 2008, 10:42 uur
LucM schreef:
Mijn lijstje heb ik zopas opgestuurd ik vind ze alle 32 wel goed tot fantastisch. De meeste nummers had ik reeds (en heb ik grijsgedraaid), die van Sigur Rós en Love heb ik dit jaar leren kennen na het album (dankzij MuMe) gekocht te hebben, het nummer van the Sound heb ik eerder via YouTube moeten beluisteren.
Voor mij is The Sound ook dé ontdekking van deze mumekladder. Shame on me, maar ik had nog nooit gehoord van deze groep...
0
geplaatst: 17 december 2008, 11:07 uur
El Ninjo schreef:
....en de top 2 die heel lang de lijst aangevoerd hebben is niet meer.....1 vd 2 is nu weggevallen naar plaats 4.Ik vermoed het ergste..

0
geplaatst: 17 december 2008, 11:15 uur
Ik hoop maar dat A Forest juist een opgaande lijn heeft aangehouden.
0
geplaatst: 17 december 2008, 15:25 uur
Het blijft continu veranderen bovenin....ik durf de top 3 nog steeds niet te voorspellen...alhoewel de huidige nr 1 daar denk ik niet meer uit weg kan vallen (tenzij er nog een stuk of 10 lijstjes binnenkomen natuurlijk).
Voor de overige 2 plaatsen komen nog 5 nummers in aanmerking waarvan er 3 heel close bij elkaar staan en 2 op een beetje (maar niet ononverbrugbare) achterstand.
Voor de overige 2 plaatsen komen nog 5 nummers in aanmerking waarvan er 3 heel close bij elkaar staan en 2 op een beetje (maar niet ononverbrugbare) achterstand.
0
stuart
geplaatst: 17 december 2008, 15:55 uur
..hmm....Ik hoop eigenlijk A Forest, 1 van mijn favoriete (jeugd)nummers, maar als ik het zo lees is dit valse hoop
.
.
0
geplaatst: 17 december 2008, 15:59 uur
Als je maar stemt 
Ninjo doet er terecht lekker vaag over, kan er geen kaas van maken eerlijk gezegd.. Ik heb zo'n voorgevoel dat Radiohead onweerlegbaar op nummer één staat. Zolang de betere nummers zoals Winning, Riders On The Storm, A Forest en Killing Moon maar in de top10 staan

Ninjo doet er terecht lekker vaag over, kan er geen kaas van maken eerlijk gezegd.. Ik heb zo'n voorgevoel dat Radiohead onweerlegbaar op nummer één staat. Zolang de betere nummers zoals Winning, Riders On The Storm, A Forest en Killing Moon maar in de top10 staan

0
Lukk0
geplaatst: 17 december 2008, 17:36 uur
stuart schreef:
Ja, 'k heb al...(ik kan géén invloed meer uitoefenen)
(quote)
Ja, 'k heb al...(ik kan géén invloed meer uitoefenen)
Ik heb gelukkig tien accounts en heb er op die manier voor gezorgd dat A Forest niet meer kan verliezen

0
geplaatst: 17 december 2008, 17:38 uur
orbit schreef:
Als je maar stemt
Als je maar stemt

nou, de eerste 3 prima, maar The Killing Moon vind ik een overschat nummer, hoop niet dat die hoog komt te staan... (Aan mij zal t niet liggen, heb volgens mij alleen kwelebal Waits lager staan...)
0
geplaatst: 17 december 2008, 18:51 uur
Jammer dat ik er Waits nog in moest zetten ja.. ook nummer 32 uiteraard. Volstrekt onbegrijpelijk wat mensen goed vinden aan die valszingende schorre clown.
Ik zou er trouwens geen probleem mee hebben als Street Spirit (ik verwacht hem op één) de Ladder wint, beste compromis als het toch niet een van mijn favorieten (tot zover ik ze nog zo kan noemen nu de beste van Cure en andere bands die me na liggen er allang uitliggen) het mag winnen
Ik zou er trouwens geen probleem mee hebben als Street Spirit (ik verwacht hem op één) de Ladder wint, beste compromis als het toch niet een van mijn favorieten (tot zover ik ze nog zo kan noemen nu de beste van Cure en andere bands die me na liggen er allang uitliggen) het mag winnen

0
geplaatst: 17 december 2008, 18:58 uur
Alhoewel ik zelf voor een ander nummer gekozen zou hebben lijkt Waits me zeer wel op z'n plaats in deze toplijst. Wat het afgrijselijk gegalm van Depeche Mode en The Sound hier te zoeken heeft, daar snap ik dan weer geen bal van 

0
stuart
geplaatst: 17 december 2008, 19:00 uur
Ja, zo heeft ieder zijn smaak; ik vind alledrie over het algemeen niks aan.... 

0
geplaatst: 17 december 2008, 19:03 uur
Bertus schreef:
Alhoewel ik zelf voor een ander nummer gekozen zou hebben lijkt Waits me zeer wel op z'n plaats in deze toplijst. Wat het afgrijselijk gegalm van Depeche Mode en The Sound hier te zoeken heeft, daar snap ik dan weer geen bal van

Bertus ga je mond eens spoelen

0
geplaatst: 17 december 2008, 19:06 uur
Gelukkig wel, anders wisten we nu al dat Like A Rolling Stone de winnende plaat is
Moch Dylan niet genoeg fans achter zich weten te scharen dan acht ik Cave nog wel in staat erg hoog te eindigen. The Mercy Seat is een plaat die wellicht weinig nummer 1 posities heeft, maar wel door haast iedereen acceptabel bevonden wordt en dus ook in weinig gevallen helemaal onderaan de lijstjes terecht gekomen zal zijn. Dat zou toch wel een spectaculaire stijging wezen... Tofste verrassing voor mij zou zijn als de enige dame in de lijst er met de hoofdprijs vandoor weet te gaan!
0
stuart
geplaatst: 17 december 2008, 19:08 uur
Bertus schreef:
Tofste verrassing voor mij zou zijn als de enige dame in de lijst er met de hoofdprijs vandoor weet te gaan!
Tofste verrassing voor mij zou zijn als de enige dame in de lijst er met de hoofdprijs vandoor weet te gaan!
..Lijkt me ook een uitstekende keus !!
Overigens , gezien de aanhang, denk ik aan een Radiohead overwinning, alhoewel zij hun stemmen moeten verdelen over drie nummer, Joy Division over 2 nummers.. en alle Cure liefhebbers op 1 nummer; makkie!! 
P.S. Pink Floyd en Neil Young liefhebbers lijken me niet van die 'lijstjes mensen' , maar misschien heb ik het mis.
0
geplaatst: 17 december 2008, 20:37 uur
stuart schreef:
P.S. Pink Floyd en Neil Young liefhebbers lijken me niet van die 'lijstjes mensen' , maar misschien heb ik het mis.
Dat heb je mis, Neil Young is volgens mij recordhouder KO's hier op MuMe

0
stuart
geplaatst: 17 december 2008, 20:42 uur
Ja, dat geloof ik best; ik ken niet de hele geschiedenis van MuMe, maar laatst hadden we ook nog een Dylan -Young KO. Maar zij 'moeten' ook uit een paar nummers kiezen, is het niet? (voor wat het waard is).
0
geplaatst: 17 december 2008, 20:53 uur
Nog afgezien van de jaren 70 KO die hij heeft gewonnen en volgens mij ook nog een zooitje nummer KO's, maar van vorige ladder:
10. Neil Young - Cortez The Killer
16. Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
21. Neil Young - Like a Hurricane
32. Neil Young - A Man Needs a Maid
4 nummers in de top32
Niet slecht, ouwe Bob stond er niet tussen volgens mij (terecht m.i.).
10. Neil Young - Cortez The Killer
16. Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
21. Neil Young - Like a Hurricane
32. Neil Young - A Man Needs a Maid
4 nummers in de top32
Niet slecht, ouwe Bob stond er niet tussen volgens mij (terecht m.i.).
0
geplaatst: 17 december 2008, 22:50 uur
De sluitingstijd nadert dus nog maar even een allerlaatste keer de aandacht vestigen op de finale vd MuMeLadder 2008.
Hieronder vind je de 32 nummers die nog in de strijd zijn.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.(dus niet plaatsen in het topic)
Alle inzendingen moeten uiterlijk donderdag 18 december (dus morgen) om middernacht bij mij binnen zijn. Vanaf vrijdagavond 19 december begin ik dan de uitslag te posten
1. Arcade Fire - Neighbourhood #3 (Power Out)
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Kate Bush - Wuthering Heights
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
5. The Cure - A Forest
6. Depeche Mode - Enjoy the Silence
7. The Doors - Riders on the Storm
8. The Doors - The End
9. Nick Drake - Northern Sky
10. Nick Drake - River Man
11. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
12. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
13. Joy Division - Decades
14. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15. Love - Alone Again Or
16. Massive Attack- Teardrop
17. Pink Floyd - Comfortably Numb
18. Pink Floyd - Wish You Were Here
19. Pixies - Debaser
20. Pixies - Where is My Mind?
21. Radiohead - Exit Music (For A Film)
22. Radiohead - Paranoid Android
23. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
24. Sigur Rós - Untitled #8
25. The Smiths - How Soon Is Now?
26. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
27. The Sound - Winning
28. The Velvet Underground - Venus in Furs
29. Tom Waits - Martha
30. Neil Young - Cortez The Killer
31. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
32. Neil Young - Like a Hurricane
Hieronder vind je de 32 nummers die nog in de strijd zijn.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.(dus niet plaatsen in het topic)
Alle inzendingen moeten uiterlijk donderdag 18 december (dus morgen) om middernacht bij mij binnen zijn. Vanaf vrijdagavond 19 december begin ik dan de uitslag te posten
1. Arcade Fire - Neighbourhood #3 (Power Out)
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Kate Bush - Wuthering Heights
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
5. The Cure - A Forest
6. Depeche Mode - Enjoy the Silence
7. The Doors - Riders on the Storm
8. The Doors - The End
9. Nick Drake - Northern Sky
10. Nick Drake - River Man
11. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
12. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
13. Joy Division - Decades
14. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15. Love - Alone Again Or
16. Massive Attack- Teardrop
17. Pink Floyd - Comfortably Numb
18. Pink Floyd - Wish You Were Here
19. Pixies - Debaser
20. Pixies - Where is My Mind?
21. Radiohead - Exit Music (For A Film)
22. Radiohead - Paranoid Android
23. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
24. Sigur Rós - Untitled #8
25. The Smiths - How Soon Is Now?
26. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
27. The Sound - Winning
28. The Velvet Underground - Venus in Furs
29. Tom Waits - Martha
30. Neil Young - Cortez The Killer
31. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
32. Neil Young - Like a Hurricane
0
geplaatst: 18 december 2008, 10:50 uur
Nog even een laatste update want er zijn weer een behoorlijk aantal lijstjes binnengekomen.
De winnaar staat wel vast en het is ook een overtuigende winnaar met een grote voorsprong.
Tussen de nummers 2 en 3 zit nog steeds maar 2 punten verschil en de nummers 4 en 5 kunnen, met een achterstand van ongeveer 20 punten, met 1 lijstje erbij ook zo nog de top 3 binnenspringen.
De top 10 bestaat nog steeds uit 10 verschillende artiesten.
Er zijn nog 3 nummers die niemand op 1 in z'n lijstje heeft gezet, de hoogste van die 3 nummers staat nu op plaats 25.
Er zijn ook nog 4 nummers die niemand op de laatste plaats in z'n lijstje heeft gezet, 2 nummers daarvan bevinden zich in de top 10.
Qua aantal laatste plaatsen zijn er 2 nummers die er duidelijk bovenuit steken, waarvan er 1 ook in de top 3 van aantal eerste plaatsen staat en dus de haat / liefde plaat van deze finale genoemd kan worden.
Inzenden kan nog tot middernacht.
De winnaar staat wel vast en het is ook een overtuigende winnaar met een grote voorsprong.
Tussen de nummers 2 en 3 zit nog steeds maar 2 punten verschil en de nummers 4 en 5 kunnen, met een achterstand van ongeveer 20 punten, met 1 lijstje erbij ook zo nog de top 3 binnenspringen.
De top 10 bestaat nog steeds uit 10 verschillende artiesten.
Er zijn nog 3 nummers die niemand op 1 in z'n lijstje heeft gezet, de hoogste van die 3 nummers staat nu op plaats 25.
Er zijn ook nog 4 nummers die niemand op de laatste plaats in z'n lijstje heeft gezet, 2 nummers daarvan bevinden zich in de top 10.
Qua aantal laatste plaatsen zijn er 2 nummers die er duidelijk bovenuit steken, waarvan er 1 ook in de top 3 van aantal eerste plaatsen staat en dus de haat / liefde plaat van deze finale genoemd kan worden.
Inzenden kan nog tot middernacht.
0
geplaatst: 18 december 2008, 11:04 uur
Dat zal dan wel Tom Waits zijn (bij mij overigens een middenmoter). Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die overtuigende winnaar.
0
geplaatst: 18 december 2008, 12:21 uur
Of onze IJslandse neuzelhippies, er zullen vast wel mensen zijn die dit op 1 hebben gezet.
0
geplaatst: 18 december 2008, 12:26 uur
Dat de top 10 uit 10 verschillende artiesten bestaat zorgt ervoor dat ik denk dat Radiohead niet wint. Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat een van de drie nummers flink domineert over de andere twee. Rat zou me nogal verrassen. ik denk dat ze vrij dicht bij elkaar staan.
Love it or hate it zou ook weleens Cortez The Killer kunnen zijn (net als vorig jaar) of Sigur Ros. Ik verwacht beide daar eerder dan Tom Waits eigenlijk.
Ik hoop nog steeds dat die vervelende Doors (nummer 31 en 32 bij mij) niet winnen.
Love it or hate it zou ook weleens Cortez The Killer kunnen zijn (net als vorig jaar) of Sigur Ros. Ik verwacht beide daar eerder dan Tom Waits eigenlijk.
Ik hoop nog steeds dat die vervelende Doors (nummer 31 en 32 bij mij) niet winnen.
0
geplaatst: 18 december 2008, 12:36 uur
Nou ik denk dat Tom Waits toch echt de love-it-or-hate-it is. Bij hem is het vaak zo: of je vind m geweldig, of je walgt van zn stemgeluid...
0
geplaatst: 18 december 2008, 13:38 uur
Zou inderdaad wel eens kunnen. Slecht vind ik Waits nu ook niet, maar Martha staat toch op de laatste plaats in mijn lijstje.
0
stuart
geplaatst: 18 december 2008, 13:47 uur
Wat betreft die Love It or Hate It plaat denk ik ook wel aan The End, naast die van Tom Waits, maar misschien vergis ik me wederom.
* denotes required fields.