MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2

zoeken in:
orbit schreef:
(quote)

Mijn notering scheelt één plaatsje van die van jou, maar ook geheimhouden hoor

Ik hou mijn mond.

Orbit heeft hopelijk toch The Cure op nummer 1?

The Sound divart

Venus in Furs op 1, natuurlijk!!!

the viking schreef:
The Sound divart

Inderdaad! Echt een veel beter nummer! Sterker, The Cure staat niet eens op mijn nummer twee (voor de goede lezers is mijn nummer twee net al verklapt aan Deric Raven)

stuart
Het mooiste nummer van Radiohead van de drie (wat mij betreft) had ik nog niet verwacht....

metronomy
Hier ook al wat gesneuveld

1. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
2.
3.
4. Love - Alone Again Or
5. The Smiths - How Soon Is Now
6.
7. Tom Waits - Martha
8.
9.
10. The Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)

Weer even een voorspelling :
1. Massive Attack, 2. Arcade Fire 3. Neil Young

stuart
..oei..toch niet MA op 1...

1. Nick Drake - Northern Sky
2.
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
4.
5.
6.
7.
8. Pixies - Debaser
9.
10. Pink Floyd - Wish You Were Here

Sheplays
orbit schreef:
(quote)

Inderdaad! Echt een veel beter nummer! Sterker, The Cure staat niet eens op mijn nummer twee

Ach, ga toch weg. Wat weet jij nou van The Cure

Dwangbuis
Ben blij in Jesusfreen een mede-Venus In Furs-gek te hebben ontdekt, dit gaat nog goedkomen (oeps, nummer 1 verraden ).

In mijn top-32 gaat het erg goed. Eerlijk gezegd heb ik nog niet met de hélft van de finalenummers een sterke band (zoals gezegd: te veel jaren 80 voor mij - 80% van m'n top 5 is jaren 60) en dan doet het plezier om m'n hele top 4, nummers die ik spontaan in mijn persoonlijke top 100 zou zetten, intact te zien. Nagenoeg mijn hele middenmoot ligt er al uit! Het enige waar ik over zou kunnen klagen, is Joy Division in de hoogste helft, twee keer zelfs .

Ik ben benieuwd wat Oldfarts instinct in de toplijst heeft gevonden. Hier op MusicMeter is er uiteraard meer influence mutuelle dan met een radiotoplijst, misschien ziet hij tactisch stemgedrag of zo. Ik heb Kate Bush alleszins wat hoger gezet, ter compensatie van het testosteron: Bush is zowaar de enige vrouw in de finale.

Wat Pink Floyd betreft: ik ben fan van hun vroegste werk, maar als ze hier niks beters kunnen dan met Comfortably Numb en Wish You Were Here, krijgen ze van mij geen hoge plaats. Staat van dienst of niet.

stuart
Venus In Furs; mijn favoriet van het debuutalbum van The VU uit '67
(bij mij in de Top 10). Joy Division hoeft voor mij ook niet (liever niet zelfs), maar ik ga er niet om huilen...

Grappig dat ik soms dezelfde redeneringen heb gebruikt als Dwangbuis bij de keuze van mijn lijst:

Dwangbuis schreef:
Eerlijk gezegd heb ik nog niet met de hélft van de finalenummers een sterke band (zoals gezegd: te veel jaren 80 voor mij ..) ... Het enige waar ik over zou kunnen klagen, is Joy Division in de hoogste helft, twee keer zelfs .

Helemaal mee eens! Zal wel aan de leeftijd van de MuMe-gebruikers liggen, denk ik dan.

Dwangbuis schreef:
Ik heb Kate Bush alleszins wat hoger gezet, ter compensatie van het testosteron: Bush is zowaar de enige vrouw in de finale.

Bovendien is dat ook het enige nummer uit de lijst dat ik al mooi vind sinds mijn 8ste. Zat in de jukebox bij het vriendje van mijn buurmeisje.. wat een jeugdsentiment...

Wat betreft Oldfarts: Ik denk dat hij misschien iets ontdekt heeft in de trant van dat meer toegankelijke nummers eerst laag begonnen en daarna aan een opmars begonnen ten koste van minder toegankelijke nummers.

stuart
Wat betreft JD en leeftijd; wat dát betreft zou ik het mooi moeten vinden (ik ben ermee opgroeid), maar het is nauwlijks aan mij besteed, zoals veel van de post-punk / new wave...behalve o.a. A Forest ,de enige 80er jaren plaat in mijn top 10...oh nee....ook The Smiths.

Zowat mijn halve top 10 al zien bungelen in de staart, The Sound op 29 is natuurlijk om te huilen. Nog veel erger is dat mijn nummer laatst (Rebellion) nog niet genoemd is.

stuart
...Ik hoop trouwens niet dat The End (The Doors) in de Top 10 staat; ik heb het op de laatste plaats staan (..vandaar The End waarschijnlijk ). Het 'grappige' is dat ik dat andere nummer van The Doors , meen ik, op......heb staan.

Hier toch ook al een en ander gesneuveld:

1. ***
2. ***
3. The Smiths - How Soon Is Now?
4. The Sound - Winning
5. Arcade Fire - Neighbourhood #3 (Power Out)
6. ***
7. ***
8. Love - Alone Again Or
9. Depeche Mode - Enjoy the Silence
10. ***

En ook mijn nummers 12 t/m 16 zitten in de onderste helft.

Verder denk ik nog steeds dat The Cure en Kate Bush in de top 3 zullen eindigen.

stuart
Arno schreef:
Verder denk ik nog steeds dat The Cure en Kate Bush in de top 3 zullen eindigen.

Dat zou fijn (voor mij) zijn, 2 van mijn favorieten...

Dwangbuis
Arno schreef:

Zal inderdaad close zijn.

Hier al drie nummers uit mijn top-5 gesneuveld (Dylan, Waits, Drake)... Gemiddelde MuMe-user: u hebt een belabberde smaak Ook naar mijn mening eindigen de 'tachtigers' te hoog in de lijst. Enige nummer in de lijst uit de jaren tachtig dat echt op mijn bijval rekenen kan is The Mercy Seat.

Bertus schreef:
Enige nummer in de lijst uit de jaren tachtig dat echt op mijn bijval rekenen kan is The Mercy Seat.

En dan ook nog een grote mond hebben over smaak

Dwangbuis schreef:
Bush is zowaar de enige vrouw in de finale.

Vergeet je hier de onvergetelijke inbreng van Elizabeth Fraser niet? (Massive Attack) die zeker de top 10 haalt...

lebowski schreef:
(quote)

En dan ook nog een grote mond hebben over smaak

't Is maar goed dat je The Kick Inside in je top-10 hebt staan tusssen...

stuart
Arcade Fire (Rebellion) doet me ook teveel denken a/d postpunk/ new wave muziek...ook liever niet (ieder zijn smaak). Ik zal Mercy Seat en Massive Attack nog weer even beluisteren...(ik kende de nummers niet, vandaar)..................................................................................................................heb ze beluisterd;idd. ook geen Nick Cave voormij, MA gaat nog wel.

Sheplays schreef:
(quote)

Ach, ga toch weg. Wat weet jij nou van The Cure

Spannend!

Maak ik ook maar even een deel van mijn top 10 bekend:
1.
2.
3. Pixies - Debaser
4.
5. Depeche Mode - Enjoy the Silence
6. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
7.
8.
9.
10.

Mijn nummers 11t/m15 zijn er jammer genoeg allemaal uit. (11. Where Is My Mind?/12. Northern Sky/13. Like a Rolling Stone/14. Neighborhood #03/15. Alone Again Or)

Ik zou echt niet weten wat er op 1 staat.

NovaStar schreef:

Helemaal mee eens! Zal wel aan de leeftijd van de MuMe-gebruikers liggen, denk ik dan.

Zou kunnen, aan de andere kant wordt Joy Division ver voorbij de regionen van MuMe toch ook erg hoog gewaardeerd. (mij ook iets te hoog eigenlijk) Bijna iedere muzieksite of muziekblad heeft wel iets van Joy Division ergens in de hogere regionen van de top50 staan qua albums.
En dat Cave hier zo wordt gewaardeerd is alleen maar een teken van juist bijzonder goede smaak, zeker zo'n beklemmend meesterwerk als Mercy Seat, dat blaast een Arcade Fire toch makkelijk 100 keer weg.
Wat betreft ouwe sokkenmuziek: The Doors staat bij mij ook erg hoog aangeschreven, en beide nummers heb ik in mijn top10, ik hoop zeker dat die hoog zullen eindigen. Verder kan het meeste uit de jaren 60/70 me gestolen worden. Venus In Furs is echter wel een klassenummer trouwens. Band was van grote invloed op bijvoorbeeld Joy Division.

Sheplays
NovaStar schreef:

Wat grappig, ik heb toch het idee dat de meeste MuMe'rs mannelijke jongeren zijn. (Ik ga er gemakshalve van uit dat je bedoelt dat JD liefhebbers merendeels boven de veertig zijn)

Sheplays schreef:
(quote)

Wat grappig, ik heb toch het idee dat de meeste MuMe'rs mannelijke jongeren zijn.

Check!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.