Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2008, 14:36 uur
1. The Sound - Winning
2. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
3. The Doors - Riders on the Storm
4.
5. Depeche Mode - Enjoy the Silence
6. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
7. The Doors - The End
8.
9. Kate Bush - Wuthering Heights
10.
Nog 3 te gaan..
2. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
4.
5. Depeche Mode - Enjoy the Silence
6. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
7. The Doors - The End
8.
9. Kate Bush - Wuthering Heights
10.
Nog 3 te gaan..
0
stuart
geplaatst: 21 december 2008, 14:39 uur
..Foutje, bedankt; ik bedoel natuurlijk LOVE Will Tear Us Apart

0
metronomy
geplaatst: 21 december 2008, 14:40 uur
01 Bob Dylan – Like A Rolling Stone
02 The Smiths – There Is A Light That Never Goes Out
03 Echo & The Bunnymen – The Killing Moon
04 Love – Alone Again Or
05 The Smiths – How Soon Is Now
06
07 Tom Waits – Martha
08
09 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
10 Arcade Fire – Neigbourhood #3 (Power-Out)
verder nog nummer 12,13 en 24 in de running.
02 The Smiths – There Is A Light That Never Goes Out
03 Echo & The Bunnymen – The Killing Moon
04 Love – Alone Again Or
05 The Smiths – How Soon Is Now
06
07 Tom Waits – Martha
08
09 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
10 Arcade Fire – Neigbourhood #3 (Power-Out)
verder nog nummer 12,13 en 24 in de running.
0
geplaatst: 21 december 2008, 14:41 uur
stuart schreef:
(quote)

Haal zelf ook wel eens wat door elkaar stuart

0
Feeder
geplaatst: 21 december 2008, 15:30 uur
1. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
2. The Doors - The End
3. Tom Waits - Martha
4. -
5. -
6. -
7. Radiohead - Paranoid Android
8. The Doors - Riders on the Storm
9. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
10. Neil Young - Like a Hurricane
2. The Doors - The End
3. Tom Waits - Martha
4. -
5. -
6. -
7. Radiohead - Paranoid Android
8. The Doors - Riders on the Storm
9. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
10. Neil Young - Like a Hurricane
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2008, 15:34 uur
10 *****
09 Pink Floyd - Wish you Were Here
08 Depeche Mode - Enjoy The Silence
07 Pink Floyd - Comfortably Numb
06 Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
05 *****
04 Neil Young - Cortez The Killer
03 Doors - Riders On The Storm
02 Pixies - Where Is My Mind
01 Neil Young - Like A Hurricane
Ik verbaas mij toch wel weer heel erg over Teardrop. Het is zeker een heel goed nummer, maar dat men dat collectief echt zoveel mooier vindt als Unfinished Sympathy had ik niet verwacht en dan zelfs Top 5.
09 Pink Floyd - Wish you Were Here
08 Depeche Mode - Enjoy The Silence
07 Pink Floyd - Comfortably Numb
06 Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
05 *****
04 Neil Young - Cortez The Killer
03 Doors - Riders On The Storm
02 Pixies - Where Is My Mind
01 Neil Young - Like A Hurricane
Ik verbaas mij toch wel weer heel erg over Teardrop. Het is zeker een heel goed nummer, maar dat men dat collectief echt zoveel mooier vindt als Unfinished Sympathy had ik niet verwacht en dan zelfs Top 5.
0
geplaatst: 21 december 2008, 15:40 uur
Onweerwolf schreef:
En dan vind ik het nog het minste nummer van Mezzanine..
0
Poa
geplaatst: 21 december 2008, 15:53 uur
orbit schreef:
(quote)
Precies. Ik snap die populariteit ook niet zo.
0
geplaatst: 21 december 2008, 16:22 uur
Tja, dat Kate Bush met dat absolute janknummer (nagels op een schoolbord!) van een Wuthering Heights in de Top 32 eindigt zou, als het van mij zou afhangen, ook nooit waar zijn, maar kijk, smaken verschillen nu eenmaal... Da's net wat zo'n MuMeLadder leuk maakt toch?
Wat dat wel mijn favoriet is zal wel niet zo'n verrassing zijn vermoed ik
Wat dat wel mijn favoriet is zal wel niet zo'n verrassing zijn vermoed ik

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2008, 16:31 uur
Suicidopolis schreef:
Da's net wat zo'n MuMeLadder leuk maakt toch?
Da's net wat zo'n MuMeLadder leuk maakt toch?
Zeker, maar het eindeloos doorzeveren over iets subjectiefs als muzieksmaak vind ik net zo leuk hoor.

0
metronomy
geplaatst: 21 december 2008, 16:34 uur
Onweerwolf schreef:
Zeker, maar het eindeloos doorzeveren over iets subjectiefs als muzieksmaak vind ik net zo leuk hoor.
(quote)

muzieksmaak is niet zo subjectief als iedereen denkt
0
geplaatst: 21 december 2008, 17:26 uur
Ah, mijn nummer 6 is hier op 8 geeindigd, netjes!
Nog 2 te gaan:
1. Tom Waits - Martha
2. -
3. The Doors - The End
4. -
5. Nick Drake - River Man
6. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
7. Neil Young - Cortez the Killer
8. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
9. Love - Alone Again Or
10. Kate Bush - Wuthering Heights
Nog 2 te gaan:
1. Tom Waits - Martha
2. -
3. The Doors - The End
4. -
5. Nick Drake - River Man
6. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
7. Neil Young - Cortez the Killer
8. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
9. Love - Alone Again Or
10. Kate Bush - Wuthering Heights
0
Ruby1966
geplaatst: 21 december 2008, 17:40 uur
Sterker nog friek, jouw nummer 6 is hier ook nummer 6!
En mijn nummer 6 ook trouwens
En mijn nummer 6 ook trouwens

0
geplaatst: 21 december 2008, 17:43 uur
En jawel, het loopt ook nu weer heel anders dan de meesten van juillie verwacht hadden, althans ik denk dat er over het algemeen een ander podium dan wel uitslag van de MuMeLadder 2008 verwacht werd...want dit zijn de nummers 4 en 5.
5.

Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Behaalde Punten: 1473
MuMeLadder 2007 : 4e
Top 2000 Radio 2: 1078e
Album: The Bends - 1995
Beste nummer in de finale voor: corn1holio1 / Guessmaker / Nightrider / Status Seeker
Slechtste nummer in de finale voor: johannesA
Door velen in de top 3 verwacht en door sommigen zelfs op 1, maar net als vorig jaar heeft Radiohead het wederom niet gered. Street Spirit begon een beetje aarzelend in de middenmoot maar vond al vrij snel de weg omhoog definitief de top 10 in. En ondanks dat ie daarna bijna continu bij de eerste 6 stond heeft een top 3 plaats er eigenlijk nooit echt ingezeten. Veelal op 4 blijven hangen, soms even op 3 maar dan weer snel wegzakkend naar 5 of 6. Er waren toch ook teveel mensen die Radiohead onderin in hun lijstjes hadden.
4.

Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Behaalde Punten: 1480
MuMeLadder 2007 : 8e
Top 2000 Radio 2: -
Album: 1980 - niet op een regulier studio album verschenen, wel op Substance - 1988
Beste nummer in de finale voor: Pruut
Slechtste nummer in de finale voor: -
De hoogste notering voor Joy Division. Deed het vanaf het begin goed met een plaats in de 2e helft vd top 10. Begon daarna langzaamaan te stijgen naar de top 5 en zette tegen het einde nog een sprintje in en lag zelfs even 2e. Met de laatste lijstjes toch weer weggezakt naar de meest ondankbare plaats net buiten het podium. Opvallend gegeven, slechts 1 persoon heeft 'm als allerbeste vd finale staan en niemand als allerslechtste en het is niet de laatste plaat waarbij dit het geval is.
Het podium wordt dus bevolkt door in willekeurige volgorde:
- The Cure, voor velen vooraf al een favoriet en in deze fase wellicht nog voor veel meer mensen,
- The Velvet Underground, de grote verrassing en outsider van deze verkiezing aangezien die via de herkansing als laatste de finale inkwam,
- Massive Attack, vorig jaar ook al gewoon 5e en volgens mij door velen hier over het hoofd gezien als mogelijke winnaar.
Ik zal de einduitslag zo rond 21.00u proberen te plaatsen
5.

Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Behaalde Punten: 1473
MuMeLadder 2007 : 4e
Top 2000 Radio 2: 1078e
Album: The Bends - 1995
Beste nummer in de finale voor: corn1holio1 / Guessmaker / Nightrider / Status Seeker
Slechtste nummer in de finale voor: johannesA
Door velen in de top 3 verwacht en door sommigen zelfs op 1, maar net als vorig jaar heeft Radiohead het wederom niet gered. Street Spirit begon een beetje aarzelend in de middenmoot maar vond al vrij snel de weg omhoog definitief de top 10 in. En ondanks dat ie daarna bijna continu bij de eerste 6 stond heeft een top 3 plaats er eigenlijk nooit echt ingezeten. Veelal op 4 blijven hangen, soms even op 3 maar dan weer snel wegzakkend naar 5 of 6. Er waren toch ook teveel mensen die Radiohead onderin in hun lijstjes hadden.
4.

Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Behaalde Punten: 1480
MuMeLadder 2007 : 8e
Top 2000 Radio 2: -
Album: 1980 - niet op een regulier studio album verschenen, wel op Substance - 1988
Beste nummer in de finale voor: Pruut
Slechtste nummer in de finale voor: -
De hoogste notering voor Joy Division. Deed het vanaf het begin goed met een plaats in de 2e helft vd top 10. Begon daarna langzaamaan te stijgen naar de top 5 en zette tegen het einde nog een sprintje in en lag zelfs even 2e. Met de laatste lijstjes toch weer weggezakt naar de meest ondankbare plaats net buiten het podium. Opvallend gegeven, slechts 1 persoon heeft 'm als allerbeste vd finale staan en niemand als allerslechtste en het is niet de laatste plaat waarbij dit het geval is.
Het podium wordt dus bevolkt door in willekeurige volgorde:
- The Cure, voor velen vooraf al een favoriet en in deze fase wellicht nog voor veel meer mensen,
- The Velvet Underground, de grote verrassing en outsider van deze verkiezing aangezien die via de herkansing als laatste de finale inkwam,
- Massive Attack, vorig jaar ook al gewoon 5e en volgens mij door velen hier over het hoofd gezien als mogelijke winnaar.
Ik zal de einduitslag zo rond 21.00u proberen te plaatsen
0
stuart
geplaatst: 21 december 2008, 17:46 uur
Liever niet Massive Attack.....maar Venus In Furs, maar ik denk 'het bos'....
0
geplaatst: 21 december 2008, 17:46 uur
Zo zeg! Massive Attack top 3 zelfs. Mijn lijstje blijft hetzelfde, nummers 2 en 4 staan dus in de top 3 
Deze 2 nummers heb ik beiden onderin hangen. Persoonlijk denk ik ook A Forest op 1. Die kreeg in de ladders erg veel punten. Veruit de populairste plaat. Bij mij staat hij op 20..

Deze 2 nummers heb ik beiden onderin hangen. Persoonlijk denk ik ook A Forest op 1. Die kreeg in de ladders erg veel punten. Veruit de populairste plaat. Bij mij staat hij op 20..
0
Ruby1966
geplaatst: 21 december 2008, 17:49 uur
Deze 2 waren mijn nummers 24 en 25, dus niet getreurd! 

0
geplaatst: 21 december 2008, 17:54 uur
Tribal Gathering schreef:
@El Ninjo. kleine correctie Street Spirit is een albumpje eerder.
@El Ninjo. kleine correctie Street Spirit is een albumpje eerder.
Je hebt gelijk....even een copy/paste foutje gemaakt...wordt [edit: is} gecorrigeerd.
0
geplaatst: 21 december 2008, 17:55 uur
01. Tom Waits - Martha
02. Love - Alone Again Or
03. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
04. Sigur Ros - Untitled #8
05. -
06. Doors - The End
07. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
08. Doors - Riders on the Storm
09. -
10. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Nummer 12 en 18 eruit
Blijven over : 5, 9 en 20
Ik ben wel blij dat het niet Radiohead geworden is. Die groep staat al wel genoeg aan kop in diverse lijsten. Ik verwacht ook niet dat Velvet Underground gaat winnen. Waarschijnlijk wordt het the Cure.
02. Love - Alone Again Or
03. Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
04. Sigur Ros - Untitled #8
05. -
06. Doors - The End
07. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
08. Doors - Riders on the Storm
09. -
10. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Nummer 12 en 18 eruit
Blijven over : 5, 9 en 20
Ik ben wel blij dat het niet Radiohead geworden is. Die groep staat al wel genoeg aan kop in diverse lijsten. Ik verwacht ook niet dat Velvet Underground gaat winnen. Waarschijnlijk wordt het the Cure.
0
geplaatst: 21 december 2008, 18:18 uur
Met Street Spirit is nu ook mijn nummer 8 eruit.. Toch twee van mijn top10 nummers in de top3 

0
geplaatst: 21 december 2008, 18:31 uur
1. The Doors - The End
2. Pink Floyd - Wish You Were Here
4. Radiohead - Paranoid Android
5. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
6. Joy Division - Decades
7. Radiohead - Exit Music (For A Film)
8. Pink Floyd - Comfortably Numb
9. Depeche Mode - Enjoy the Silence
10. -

2. Pink Floyd - Wish You Were Here
4. Radiohead - Paranoid Android
5. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
6. Joy Division - Decades
7. Radiohead - Exit Music (For A Film)
8. Pink Floyd - Comfortably Numb
9. Depeche Mode - Enjoy the Silence
10. -

0
Dwangbuis
geplaatst: 21 december 2008, 18:31 uur
Spannénd! M'n nummer 1 en 3 ook daadwerkelijk in de top 3. The VU wint niet, die hebben te veel -1 gekregen in de voorgaande ladders. Het bos bovenaan, without a doubt.
0
geplaatst: 21 december 2008, 18:42 uur
M'n nummers 4 en 5 in de top 3! 
Venus In Furs
Nooit verwacht dat die de top 3 zou bereiken...
Wat betreft The Cure, ik vind dat die wel betere nummers hebben... Goed nummer hoor, daar niet van, maar The Cure hebben ook écht geweldige dingen gemaakt die wat mij betreft zeker top 3-waardig zijn. Dit nummer niet, vind ik...
Zou leuk zijn als Venus In Furs wint, ook al heb ik Massive Attack nog een plaatsje hoger staan.

Venus In Furs

Nooit verwacht dat die de top 3 zou bereiken...
Wat betreft The Cure, ik vind dat die wel betere nummers hebben... Goed nummer hoor, daar niet van, maar The Cure hebben ook écht geweldige dingen gemaakt die wat mij betreft zeker top 3-waardig zijn. Dit nummer niet, vind ik...
Zou leuk zijn als Venus In Furs wint, ook al heb ik Massive Attack nog een plaatsje hoger staan.
0
geplaatst: 21 december 2008, 18:45 uur
Ik gok ook op the Cure, "A Forest" vind ik in ieder geval een fantastisch nummer!
0
geplaatst: 21 december 2008, 18:49 uur
Dwangbuis schreef:
Spannénd! M'n nummer 1 en 3 ook daadwerkelijk in de top 3. The VU wint niet, die hebben te veel -1 gekregen in de voorgaande ladders. Het bos bovenaan, without a doubt.
De nummer 1 staat bij 1 gebruiker op plaats 32, bij 2 gebruikers op plaats 31 en bij niemand op plaats 30.
De nummer 2 staat bij 2 gebruikers op plaats 32, bij 1 gebruiker op plaats 31 en bij niemand op plaats 30.
De nummer 3 staat bij niemand op plaats 32, bij 3 gebruikers op plaats 31 en bij 1 gebruiker op plaats 30.
0
Lukk0
geplaatst: 21 december 2008, 18:49 uur
Voor mij zijn 2,9 en 28 over. Ik hoop dat het nummer 28 niet wordt (Massive Attack), met beide anderen zou ik heel goed kunnen leven.
Het lijkt me trouwens niet echt verrassend als de Velvet Underground nog gaat winnen, het album waar Venus in Furs vanaf komt wint elke KO waar hij aan mee doet, de VU is dus wel waanzinnig populair hier.
Het lijkt me trouwens niet echt verrassend als de Velvet Underground nog gaat winnen, het album waar Venus in Furs vanaf komt wint elke KO waar hij aan mee doet, de VU is dus wel waanzinnig populair hier.
* denotes required fields.