MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2

zoeken in:
Laten we het hopen

stuart
Ach..het is maar een spelletje....maarre..graag Venus in Furs op 1, A Forest op 2 en die andere? op 3

Lukk0
Voor mij hetzelfde, hoewel ik A Forest hoger had staan dan Venus in Furs, een beetje het gevoel van het moment denk ik.

Sheplays
1. The Cure - A Forest (1)
2. Pink Floyd - Wish You Were Here
3. The Sound - Winning
4. Joy Division - Decades
5. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (8)
6. Massive Attack - Teardrop (3)
7. Depeche Mode - Enjoy the Silence
8. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (4)
9. The Doors - Riders on the Storm (10)
10. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat (7)

*edit
inclusief einduitslag

Met JD en Steet Spirit nu ook respectievelijk mijn 11 en 20 eruit. Nog over: nummer 22, en de op één na eerste en de op één na laatste

1. Radiohead - Street Spirit
2. Sigur Rós - Untitled #8
3. ---
4. Radiohead - Exit Music (For a Film)
5. ---
6. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
7. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
8. Joy Divison - Love Will Tear Us Apart
9. Pixies - Debaser
10. The Smiths - There's A Light That Never Goes Out

ookal was ik te laat met mijn lijstje, toch heel spannend. Ben benieuwd!!

Precies de 2 afvallers voor een podiumplek waar ik op gehoopt had. Love Will Tear Us Apart had ik op 28 en Street Spirit op 25 (Radiohead heeft wel betere nummers gemaakt). Met Venus in Furs als winnaar zou ik enigszins vrede kunnen hebben, een van de andere twee zou super zijn, hoewel ik in het geval van Massive Attack eigenlijk liever Unfinished Sympathy, Angel of Protection had gezien. Ik verwacht in ieder geval dat MA derde wordt.

metronomy
stuart schreef:
graag Venus in Furs op 1, A Forest op 2 en die andere? op 3

Dwangbuis
metronomy schreef:
(quote)

I'll second that, in die volgorde staan ze ook in m'n lijst. Voorwaarts met die psychedelica!

Het tromgeroffel wordt gestart

Hup Venus in Furs!

Wel jammer van Massive Attack. Mooi nummer...... voor op plaats 22 ofzo. Zou wel een teleurstellende nummer 1 zijn wat mij betreft. Over the Cure zal ik het maar niet hebben.

Ik had ze er zo in:

8. Velvet Underground - Venus in Furs
24. Massive Attack- Teardrop
26. The Cure - A Forest

herman schreef:
Over the Cure zal ik het maar niet hebben.

In deze ecologisch bewuste tijden staat een nummer over het woud zo slecht nog niet op nummer 1

Einde tromgeroffel.....en hier is ie dan, het podium van de MuMeLadder 2008 lijst.....AND THE WINNER IS:

3.
(afbeelding)

Massive Attack- Teardrop

Behaalde Punten: 1502
MuMeLadder 2007 : 5e
Top 2000 Radio 2: -
Album: Mezzanine - 1998
Beste nummer in de finale voor: samedi
Slechtste nummer in de finale voor: -

Net als vorig jaar door velen volgens mij over het hoofd gezien, maar Teardrop scoort gewoon continu hoog in de MuMeLadder. En ook hier valt op, slechts 1 gebruiker had 'm bovenaan staan en niemand onderaan. Teardrop begon al direct met een plaats in de 2e helft vd top 10, zakte even weg uit de top 10 maar begon daarna gestaag te stijgen om een aanval in te zetten op de top 2. Heeft nog even op plaats 2 gestaan en op het eind was het duidelijk dat het 2, 3 of 4 zou worden, uiteindelijk is het de bronzen positie geworden.

2.
(afbeelding)

The Velvet Underground - Venus in Furs

Behaalde Punten: 1506
MuMeLadder 2007 : 13e
Top 2000 Radio 2: -
Album: The Velvet Underground & Nico - 1967
Beste nummer in de finale voor: Dwangbuis / Jesusfreen / levenvergeten / shinybeast
Slechtste nummer in de finale voor: grovonion / Nightrider

De grote verrassing van deze finale denk ik toch wel, ondanks dat ie vorig jaar ook al hoog (13e) eindigde.
Musicfriek merkte het nog op, met de hakken over de sloot de finale in via de herkansing. En toch, vanaf het begin zat Venus in Furs goed in de finale. Dit was, met de uiteindelijke winnaar, dus 1 vd 2 nummers die steeds ver vooruit lagen.
En waarbij ik steeds vermoedde dat ie de strijd om de koppositie niet vol zou houden, duurde het langer dan verwacht voordat ie definitief afhaakte.
Sterker nog, toen ik na 43 lijstjes meldde dat ik verwachtte dat de koploper met 2 pt verschil (toen Venus in Furs) wel zou afhaken, zette het nummer nog even een spurtje in en lag op een gegeven moment met 60pt voorsprong alleen op kop.
Ook bij mijn volgende melding na 58 lijstjes zag het er nog steeds goed uit maar daarna moest the VU toch het onderspit delven en zakte zelfs nog even terug naar plaats 4. Uiteindelijk toch terug opgeklommen naar een mooie maar verrassende 2e plaats.

1.
(afbeelding)

The Cure - A Forest

Behaalde Punten: 1623
MuMeLadder 2007 : 257e
Top 2000 Radio 2: 71e
Album: Seventeen Seconds - 1980
Beste nummer in de finale voor: divart / fems / fladir / freddze / sheplays / Strangeways / Suicidopolis / the viking
Slechtste nummer in de finale voor: shinybeast

And the Winner is.....THE CURE

En als je met een voorsprong van 117 punten wint en maar liefst 8 gebruikers hebben je op plaats 1 staan en slechts 1 iemand op plaats 32, dan ben je ook een zeer terechte winnaar. Vorig jaar nog (onbegrijpelijk) 257e maar dit jaar slaat A Forest hard terug met een verdiende 1e plaats.

Vanaf het begin stond het nummer al in de top 5 en al snel stond het ook op kop. Samen met Venus in Furs heeft A Forest eigenlijk de hele finale vd MuMeLadder 2008 gedomineerd. En waar Venus in Furs op een gegeven moment toch minder ging, bleef The Cure gestaag doorgaan met het verzamelen van punten.
Waar het na mijn melding na 58 lijstjes nog spannend was en de bovenste 2 continu stuivertje wisselden aan kop, daar werd het heel snel daarna duidelijk dat The Cure deze contest zou gaan winnen en liep het nummer eigenlijk alleen maar verder uit.

Zo dames en heren, de MuMeLadder 2008 zit erop.

Met dank aan alle gebruikers die het hele jaar meegestemd hebben en in het bijzonder aan aERodynamIC, Allmusic, Arno, Arrie, Bertus, c-moon, corn1holio1, Cygnus, Dazzler, deric raven, Dexter, divart, dvdschaaf, Dwangbuis. Dwejkk_, dynamo d, ErikM, Facedown, Feeder, fems, fladir, freddze, Glen Hansard, grovonion, Guessmaker, hansome_devil, hanzie28, herman, itchy, Jesse, Jesusfreen, jkbb, johannesA, Kid A(cid), Koenr, lebowski, levenvergeten, LucM, Lukas, Lukk0, Mastroianni, meijer, metronomy, musicfriek, nevyn, Nightrider, NovaStar, Oldfart, Onweerwolf, orbit, Paalhaas, pjh 1967, pruut, ranboy, Reijersen, Ruby1966, samedi, The Scientist, Sheplays, shinybeast, Silent Alarm, sq, starbright boy, STaRS, Status Seeker, Strangeways, stuart, Suicidopolis, thelion, titan, Titmeister, tondeman, Toon1, Tribal Gathering, VanDeGriend, van elst, the viking en Woody voor het inzenden van hun eindlijstjes.

Het was mij een waar genoegen dit hele spektakel voor het 2e achtereenvolgende jaar te organiseren.

Wat betreft een 2009 editie, ik zat eigenlijk eerst te denken aan een jaartje overslaan omdat er best veel tijd in gaat zitten...maar door de vele positieve reacties die ik gekregen heb en het feit dat ik het ook wel leuk vind te organiseren plak ik er misschien nog wel een jaartje ladder organiseren aan vast. Ik denk er nog even over na.

Ik zal later vanavond nog even de volledige top 2000 plaatsen.
Ik zal dan ook een link plaatsen met een Excel bestand vd top 2000 en de finale lijstjes van alle deelnemers.

Feeder
Wauw! Geweldige uitslag!

Ontzettend bedankt El Ninjo!

Sheplays
el Ninjo, el complimento

Mooi gedaan Bedankt voor alle genomen moeite en hopelijk komt er een MuMeLadder 2009!

Venus in Furs op 2 (bij mij ook)
Teardrop staat hier op 4.

Mooie finale!

Knap werk El Ninjo

A Forest

Erminio, I salute you. Wat een bak werk, maar heel erg leuk allemaal. En natuuuuuuuuuuurlijk plak je er nog een jaartje aan vast

9. The Cure - A Forest
6. The Velvet Underground - Venus in Furs
14. Massive Attack- Teardrop

Toch nog twee uit mijn top 10 erbij.

Prachtige ontknoping, en een nummer 1 waar ik zeer tevreden mee ben. A Forest is toch telkens weer vijf minuten kippenvel en muziek van wereldniveau.

Het was tof, en hulde aan El Ninjo!

Idd, dank voor alle geïnvesteerde tijd!

Ruby1966
Ik kan ermee leven, met deze nummer 1.
Ondanks dat ik hem pas op de 14e plaats had staan...
Wel een heerlijke jeugdsentiment plaat

Bedankt Erminio, voor de geweldige organisatie en uitvoering!

stuart
...mmm..kan er mee leven.....A Forest is toch wel een nummer dat vooral gesteund wordt door de 'vele' fans hier en 'gewone' mainstreamachtige liefhebbers (waaronder ik) en Venus in Furs is voor meerderen toch wat ontoegankelijker (lijkt me). Een ander nummer van The Cure had het volgens mij nooit gered om nr. 1 te halen, in ieder geval een heel stuk moeilijker.

Nogmaals, nog een compliment voor El Ninjo en de wijze waarop hij dit gepresenteerd heeft.

El Ninjo

en de prijs voor de beste JAARprestatie gaat naar Erminio !!

Ik had het al wel verwacht, maar desondanks toch een fijne uitslag. A Forest is natuurlijk een tijdloze klassieker en ik denk de beste hit die The Cure heeft gescoord. Het is voor mij zeker niet hun beste nummer, maar ik kan het nog steeds met veel plezier opzetten
Verder inderdaad complimenten aan Ninjo voor het organiseren van zoiets groots, moet verrekte veel werk zijn!

Bleef spannend tot aan het einde.
Knap dat El Ninjo zich niet heeft verpraat.

En..... een mooie winnaar.

Bedankt voor het vele werk, Erminio!

Jammer van de nummer 1, maar geweldige nummer 2 en 3!
Even een vraagje trouwens, ik kan me vaag iets herinneren dat The Cure twee jaar geleden ook won, klopt dat of ben ik ergens mee in de war?

Een mooie winnaar, "A Forest" van the Cure, zeer zeker een klassieker.
Mijn grootste complimenten gaat naar El Ninjo!

Dwangbuis
Woew, fijn! Het verbaast me dat Venus In Furs de plaat was die El Ninjo al die tijd als verrassing-bovenaan aanduidde. Hele mooie top 3, waarbij A Forest bij mij op 3 stond, Venus In Furs op 1 en Teardrop op 18. Bedankt voor het organiseren El Ninjo, ook al ben ik er pas laat ingerold - ik kijk ernaar uit om in 2009 alles uit te zitten

En Shinybeast mag het nog horen, A Forest laatst

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.