MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / British Invasion (jaren '60) KO

zoeken in:

pretfrit
9-5

Voor de spanning, allebei namelijk even goed

9-9

wolf schreef:

Even nog een vraagje voor Toon: waarom heb je Time of The Season van The Zombies niet in de KO gezet? Dat nummer is toch hun bekendste nummer?

Omdat dat nummer uit 1968 is. Nummers uitgebracht na 1967 deden niet mee aan deze KO (1967 wordt toch een beetje aanzien als het einde van de British Invasion). Ik heb er aan gedacht om hits uit 1968 of 1969 toch mee te laten doen (bv. Arthur Brown - Fire, The Status Quo - Pictures of Matchstick Men of Manfred Mann - The Mighty Quinn), maar aangezien er maar 128 in deze KO konden heb ik het toch maar niet gedaan (256 nummers was dan weer te veel).

Ruby1966
12-10

Toon1 schreef:
Al is mijn finale 'George Fame - Yeh Yeh vs. The Yardbirds - I'm a Man' niet meer mogelijk

Is hier animo voor?

Ja

Georgie Fame - Yeh Yeh vs. The Yardbirds - I'm a Man

0-1

1-7 vrij duidelijk

Legan
1-9 inderdaad vrij duidelijk

2-9
inderdaad duidelijk, dus ik begrijp eigenlijk niet waarom er massaal voor I'm a Man wordt gekozen.....

Misschien moeten we maar aanvaarden dat Georgie Fame ten onder is gegaan en de Yardbirds deze slag winnen.
Het was top Toon1

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.