Muziek / Muziekgames / British Invasion (jaren '60) KO
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2008, 23:10 uur
Ik ben weg tot vrijdag. Ik neem aan dat julie niet willen wachten tot vrijdag met de volgende ronde, dus ik vind het goed als er iemand in mijn plaats de volgende rondes wil loten. Zodat er tegen dat ik terug ben een winnaar ben is. Tot dan 

0
geplaatst: 27 juli 2008, 23:17 uur
Wachten kan geen kwaad hoor..... (Geduld is nog steeds een schone zaak)
0
geplaatst: 27 juli 2008, 23:26 uur
0
geplaatst: 27 juli 2008, 23:32 uur
Oh, het zou wel tof zijn natuurlijk als julie willen wachten 
Al is mijn finale 'George Fame - Yeh Yeh vs. The Yardbirds - I'm a Man' niet meer mogelijk
Goed, tot vrijdag iig
met ronde 4 

Al is mijn finale 'George Fame - Yeh Yeh vs. The Yardbirds - I'm a Man' niet meer mogelijk

Goed, tot vrijdag iig
met ronde 4 
0
geplaatst: 28 juli 2008, 06:43 uur
LucM schreef:
Hun muziek klinkt wel veel natuurlijker en is niet zo gladgestreken als die van de boysbands in de jaren '90. Het is gewoon prima close-harmony-zang.
0-4
(quote)
Hun muziek klinkt wel veel natuurlijker en is niet zo gladgestreken als die van de boysbands in de jaren '90. Het is gewoon prima close-harmony-zang.
0-4
Maar veel belangrijker nog is natuurlijk dat de Boyzone's samengesteld zijn door platenmaatschappijen en aanverwante artikelen. The Searchers en The Fortunes e.d. daarentegen zijn gewoon 'echte' bands (ik geloof dat ze nog optreden), net als The Beatles, Stones, Kinks, noem maar op. Het waren (meestal) vriendenclubjes die instrumenten bespeelden en daarbij ook nog eens goed konden zingen. Alleen al daarom gaat de vergelijking van Tribal niet op.
(we moeten het toch ergens over hebben tot vrijdag....
)
0
geplaatst: 28 juli 2008, 09:36 uur
Inderdaad, al die boybands uit de jaren '90 zijn marketingproducten en louter door de platenmaatschappijen in het leven geroepen om commerciële doeleinden.
The Searchers en the Fortunes waren echte bands die ook instrumenten bespeelden en die (ook nu nog) live optreden. The Searchers traden vaak samen met the Beatles op in Hamburg.
Een vergelijking met Boyzone slaat dus helemaal nergens op en is louter op vooroordelen gebaseerd.
The Searchers en the Fortunes waren echte bands die ook instrumenten bespeelden en die (ook nu nog) live optreden. The Searchers traden vaak samen met the Beatles op in Hamburg.
Een vergelijking met Boyzone slaat dus helemaal nergens op en is louter op vooroordelen gebaseerd.
0
geplaatst: 28 juli 2008, 11:41 uur
Waren The Monkees (uit Amerika) niet de eerste boyband in de popmuziek?
0
geplaatst: 28 juli 2008, 12:03 uur
The Monkees waren inderdaad de eerste boysband, of beter gezegd de eerste prefab-band in de popmuziek in die zin dat het de eerste band was ooit die door audities werd samengesteld. In dit geval door een Amerikaanse TV-maatschappij als parodie op the Beatles. The Monkees waren vooral bekend door hun TV-serie.
In de jaren '50 waren er reeds bands die soms boysbands werden genoemd omdat de leden tieners waren (Frankie Lymon & the Teenagers bv.) maar dat waren jongeren die elkaar kenden in hun schooltijd en samen zongen of speelden, of vaak familiegroepjes (zoals Beach Boys).
Tegenwoordig worden boybands aangeduid als door de platenmaatschappij of manager samengestelde groep uit jongens met een hoog sex-appeal. Ze schrijven hun songs vaak niet zelf, hoeven geen instrumenten kunnen bespelen en zelfs niet altijd goed kunnen zingen maar er vooral goed uitzien en zowel hun imago als hun muziek is dan ook gladgestreken bv. New Kids on the Block, Take That. Wat lang niet wil zeggen dat er geen muzikaal talent zit in die boysbands (Gary Barlow en natuurlijk Robbie Williams in Take That).
Volgens de huidige definitie van boyband kan je the Monkees inderdaad als eerste boysband in de popmuziek bestempelen: ze werden louter uit audities samengesteld en kenden elkaar voordien niet, ze hadden een hoog sex-appeal, schreven hun songs vaak niet zelf en hun hits werden gespeeld door sessiemuzikanten. Hoewel the Monkees degelijk muzikaal talent hadden (songs schrijven en instrumenten bespelen) en van hun boyband-imago wilden afgeraken (daarom zijn ze gesplit). Wat Robbie Willams later met succes ook heeft gedaan.
In de jaren '50 waren er reeds bands die soms boysbands werden genoemd omdat de leden tieners waren (Frankie Lymon & the Teenagers bv.) maar dat waren jongeren die elkaar kenden in hun schooltijd en samen zongen of speelden, of vaak familiegroepjes (zoals Beach Boys).
Tegenwoordig worden boybands aangeduid als door de platenmaatschappij of manager samengestelde groep uit jongens met een hoog sex-appeal. Ze schrijven hun songs vaak niet zelf, hoeven geen instrumenten kunnen bespelen en zelfs niet altijd goed kunnen zingen maar er vooral goed uitzien en zowel hun imago als hun muziek is dan ook gladgestreken bv. New Kids on the Block, Take That. Wat lang niet wil zeggen dat er geen muzikaal talent zit in die boysbands (Gary Barlow en natuurlijk Robbie Williams in Take That).
Volgens de huidige definitie van boyband kan je the Monkees inderdaad als eerste boysband in de popmuziek bestempelen: ze werden louter uit audities samengesteld en kenden elkaar voordien niet, ze hadden een hoog sex-appeal, schreven hun songs vaak niet zelf en hun hits werden gespeeld door sessiemuzikanten. Hoewel the Monkees degelijk muzikaal talent hadden (songs schrijven en instrumenten bespelen) en van hun boyband-imago wilden afgeraken (daarom zijn ze gesplit). Wat Robbie Willams later met succes ook heeft gedaan.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 23:20 uur
Ik ben terug. Nogmaals bedankt voor het wachten
. We gaan weer verder!
10. The Small Faces - My Mind's Eye vs. The Yardbirds - For Your Love
0-1
. We gaan weer verder!10. The Small Faces - My Mind's Eye vs. The Yardbirds - For Your Love
0-1
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 00:19 uur
11. Gerry & the Pacemakers - Ferry 'Cross the Mersey vs. The Kinks - Waterloo Sunset
1-0 maar beiden zijn
1-0 maar beiden zijn

* denotes required fields.