MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Psychedelische Rock (jaren '60) KO

zoeken in:
Toon1 schreef:
Komaan mensen, laat een album dat écht psychedelisch is deze KO winnen, een niet en folkrockplaat

the piper at the gates of dawn is misschien nog wel psychedelischer....maar jij hebt de keuzes aangedragen, beste Toon

3-7

3-9

voor psychedelische folkrock, zo goed is "A Saucerful of Secrets" nou ook weer niet.

stuart
3-10 (Piper was 1e keus geweest, maar ja...)

shinybeast schreef:

the piper at the gates of dawn is misschien nog wel psychedelischer....maar jij hebt de keuzes aangedragen, beste Toon

Ja weet ik... maar veel mensen zien 'Forever Changes' toch als psychedelisch, dus heb ik hem er maar in opgenomen. Platen als de eerste van Moby Grape en 'Volunteers' van Jefferson Airplane zie ik zelf ook niet echt als psychedelisch eigenlijk (maar staan toch in de KO).

vooruit, om het spannend te houden:

4-10

Gaat toch tot de 10?

'Forever Changes' wint de psychedelische rock KO!

Nu nog de kleine finale:

The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators (1966) vs. The Doors - The Doors (1967)

1-0

tondeman
6-2

Zat Sweet Smoke eigenlijk in deze KO ?

stuart
7-2

Oldfart schreef:
Zat Sweet Smoke eigenlijk in deze KO ?

Nee, want die hebben geen albums uitgebracht in de jaren '60

Dwangbuis
9-3, en ik treur voor Pink Floyd.

En bij deze is de jaren '60 psychedelische rock KO afgesloten. De top-4:

1. Love - Forever Changes (1967)
2. Pink Floyd - A Saucerful of Secrets (1968)
3. The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators (1966)
4. The Doors - The Doors (1967)

bijna 1.000 "stemmen" in deze KO....

Dwangbuis
Hele fijne KO geweest!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.