Muziek / Muziekgames / Psychedelische Rock (jaren '60) KO
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2008, 12:38 uur
J.K. & Co is wel erg obscuur met drie stemmen zonder commentaar. Ik stel voor dat hiervoor in de plaats een ander album gaat strijden tegen Jefferson Airplane.
.
.
0
geplaatst: 18 november 2008, 12:46 uur
heicro schreef:
J.K. & Co is wel erg obscuur met drie stemmen zonder commentaar. Ik stel voor dat hiervoor in de plaats een ander album gaat strijden tegen Jefferson Airplane.
Voorstel afgewezen. Ten eerste had je dit moeten zeggen toen de KO van start ging, niet in ronde 2. Ten tweede zat er in match 12 van deze ronde ook een album met maar twee stemmen (The Deep - Psychedelic Moods), en toch stemden er zes mensen tegen, dus het aantal stemmen van een plaat zegt niks. Ten derde heeft het geen nut om het album nu nog te vervangen want Jefferson Airplane is toch zo goed als gewonnen.
Het hele opzet van deze KO is trouwens om eens een KO te hebben waar alle psychedelische klassiekers van de jaren '60 aan bod komen. Het leuke is net dat er in deze KO eens wat obscure of minder bekende platen de revue passeren, die je anders nooit in een KO zal zien. Is eens wat anders dan Sgt. Pepper vs. The Doors... (al zullen die platen wel het verst komen). Bovendien heeft JK & Co 117 stemmen op Rateyourmusic.com en heeft het plaatje toch wel een bepaalde status onder de liefhebbers van psychedelische sixtiesrock. Ik heb het zelfs op cd! Het hoort hier zeker wel thuis, maar het feit is dat psychedelische rock uit de jaren '60 helaas geen populair genre is op Musicmeter, zodat bepaalde platen die in het wereldje van de liefhebbers duidelijk als essentieel worden gezien hier amper gekend zijn. Ik heb mezelf een vrijgeleide gegeven om deze KO samen te stellen, aangezien ik mezelf als zo'n liefhebber beschouw en de KO anders uit teveel "dubieuze" platen zou bestaan, albums die meer te maken hebben met bluesrock of folk dan met psychedelia. Aangezien er geen commentaar op gekomen is nam ik aan dat jullie het wel oké vonden!

0
geplaatst: 18 november 2008, 12:55 uur
Ik kreeg de indruk dat niemand dit album kende, omdat nieuwe reacties lang op zich lieten wachten, maar gezien het aantal stemmen op Rateyourmusic had ik het dus bij het verkeerde eind.
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:26 uur
19. The Grateful Dead - The Grateful Dead (1967) vs. The Nice - The Thoughts of Emerlist Davjack (1967)
1-0 té moeilijk!
1-0 té moeilijk!
0
geplaatst: 24 november 2008, 18:37 uur
The Grateful Dead - The Grateful Dead lijkt mij door volgens mij hadden we in deze KO. een 48uurs regel.........
0
geplaatst: 24 november 2008, 20:34 uur
Klopt, The Grateful Dead is door.
20. Jefferson Airplane - Volunteers (1969) vs. Hapshash & the Coloured Coat - Featuring the Human Host & the Heavy Metal Kids (1967)
0-1
20. Jefferson Airplane - Volunteers (1969) vs. Hapshash & the Coloured Coat - Featuring the Human Host & the Heavy Metal Kids (1967)
0-1
0
geplaatst: 26 november 2008, 02:52 uur
21. Eric Burdon & the Animals - Winds of Change (1967) vs. Love - Da Capo (1967)
0-1
0-1
* denotes required fields.