MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock Out: Rappers [Deel 2]

zoeken in:

Hypnotick
2-2

Jeru The Damaja is een lachertje, helemaal vergeleken met Big L.

Improvision
4-5

6-7
Jammer van Grimm en Buckshot, mooi van Del.

Dat Vordul Mega zover is gekomen is voor mij een raadsel (en in mindere mate Del).

Cannibal Ox en Deltron3030 zijn populair op MuMe. Ik vind beide geweldig dus ik vind het een raadsel dat jij het een raadsel vindt. Vordul Mega bijvoorbeeld heeft geweldige teksten. Del the Funky heeft een unieke stem (prachtige flow imo) en een aparte vorm van humor (ik ben er dol op).

Wel een raadsel dat Hieroglyphics vrijwel geen stemmen krijgen.

Rhythm & Poetry schreef:
Cannibal Ox en Deltron3030 zijn populair op MuMe. Ik vind beide geweldig dus ik vind het een raadsel dat jij het een raadsel vindt. Vordul Mega bijvoorbeeld heeft geweldige teksten. Del the Funky heeft een unieke stem (prachtige flow imo) en een aparte vorm van humor (ik ben er dol op).
Als je ziet wat er al allemaal uit is gestemd is het imo wel een raadsel. Mega mag goede teksten hebben, maar zijn flow en stem vind ik alles behalve bijzonder. Del is zeker een goede en leuke MC (ben zo'n beetje de enige met jou die zijn album uit dit jaar waardeert), maar nogmaals, als je ziet wat er allemaal uit is gestemd noem ik het zeker een raadsel.

In die zin wel ja, het is zeker een verrassing, het heeft natuurlijk ook met de tegenstanders te maken. Zo is het voor mij ook een (positieve) verrassing dat The Gift of Gab nog mee doet. Terwijl Q-Tip zowel Murs als Slug versloeg, ik vind Q-Tip daarom de grote verrassing in deze ronde.

En wat Nas hier nog doet is mij een raadsel

Q-Tip's eerste solo album is toch niet echt geweldig ontvangen (was een redelijke plaat), daarnaast is ATCQ een sterk collectief waar Q-Tip 'slechts' deel van uit maakt. Met name begin jaren 90 was het succes daar. En aangezien op MuMe de 'oldies' minder op waarde geschat worden vind ik het wel een verrassing. Als je ziet in hoeveel lijstjes Slug staat en hoe populair en recent Atmosphere is vond ik die uitschakeling wel een verrassing.

Q-Tip de grote verrassing? ATCQ en de man solo zijn razend populair op de site (véél populairder dan Murs en Slug bij elkaar), dat is alles behalve verrassend dus.

Dat komt ook omdat ATCQ zo'n 7 jaar langer meegaat.

Ik stem 7-7

Rhythm & Poetry schreef:
En wat Nas hier nog doet is mij een raadsel
Nas gaat winnen, denk ik.
Q-Tip's eerste solo album is toch niet echt geweldig ontvangen (was een redelijke plaat)
Met solo bedoelde ik ook zo'n gastoptredens.
daarnaast is ATCQ een sterk collectief waar Q-Tip 'slechts' deel van uit maakt.
Slechts (ja, ook tussen aanhalingstekens)? Het is de ''front man'' van de groep.
En aangezien op MuMe de 'oldies' minder op waarde geschat worden vind ik het wel een verrassing.
Pardon? Oude rot krijgt nog altijd vaker het voordeel op de site dan nieuwere rappers, lijkt me toch meer dan duidelijk. Heb al eerder dat punt naar voren gebracht bij deze K.O.

Vind dat van Nas ook niet zo'n raadsel. De vorige editie van deze KO werd nota bene door hem gewonnen.

Klopt ook nog eens, ja.

Die van Nas, hadden jullie denk ik wel door, was sarcastisch.

Helaas, ik had het niet door

Maar dat over Q-Tip is wel serieus?

Q-Tip is wel serieus ja. Heb even gekeken naar de 16 deelnemers in deze rond. Oude en nieuwe rappers zijn goed verdeeld (Common, Q-Tip en Percee P bijvoorbeeld kun je in beide categorieen verdelen). Echte oldskool zijn maar twee rappers: Kool G Rap en KRS-One. ATCQ is voor mij een succes vanwege het goede samenspel van de rappers en de uitstekende producties.

Overigens vind ik Q-Tip een sterke rapper en hoe meer ik er over nadenk vind ik het wel terecht dat hij al zo ver is gekomen.

Kool G Rap heeft dit jaar nog een plaat uitgebracht en KRS-One dropt ook nog albums aan de lopende band.

Dan nog zijn ze de enige twee oldskool rappers bij de laatste 16, ze staan er heus niet in vanwege het recente werk.

Big L vs. Jeru the Damaja

Tussenstand:

7-7

Als je zou gaat kijken kun je Nas en Jeru (zijn laatste album was bagger) ook een pure old skool-rapper noemen, beetje onzin dus.

Oldskool is t/m 1992 voor mij. Q-Tip dus ook, maar die is net zoveel newskool als oldskool. En idd dan zitten er wat meer twijfelgevallen tussen.

Oh, dan ben je een van de weinigen die zich houdt aan de jaartallen. Maar dan nog zou ik KRS niet puur old skool noemen, de man is nog steeds erg aanwezig in de scene (Kool G steeds minder).

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.