MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan vs Neil Young KO

zoeken in:
Lin
orbit schreef:
(quote)

Dat zei ik niet.. Lin had het wél begrepen

Jammer dat die arrogante zeur wint, maar mensen schijnen er belang aan te moeten hechten.. ik zet Harvest maar weer eens op

Ik begrijp je toch altijd

En trouwens, idee van woody vind ik leuk, jammer dat niemand daar verder op reageert...de gewonnen nummers nog een keer, tot we net als bij een reguliere KO gewoon het beste nummer van de twee hebben

Het lijkt mij ook een goed idee.

We zitten wel met slechts 50 nummers (26 Dylan nummers en 24 Young nummers). Het is handig als dit er 64 worden (nog 6 Dylan nummers en nog 8 Young nummers erbij, zodat we weer met allebei evenveel beginnen?).

We kunnen in ieder geval de meest nipte verliezers erbij nemen.
Ik stel in ieder geval de volgende nummers voor:

Dylan:
The Lonesome Death of Hattin Carroll
Brownsville Girl
Political World
Just Like a Woman

Young:
Don't Cry No Tears
A Man Needs a Maid
Cowgirl in the Sand
The Last Trip to Tulsa

Wie vult aan?

Lin
Ik weet niet of er iemand heeft bijgehouden met welke score de battles hier beslist zijn, maar dan inderdaad nog 6 nummers erbij, misschien waar het in ieder geval tot 6-6 gekomen is ofzo?

Ik denk vast weer te moeilijk , maar het zou erg leuk zijn om hier nog even mee door te gaan, denk dat er zeker animo voor is!
(en we kunnen dan best tegelijkertijd ook op prince stemmen (ik bedoel, met de volgende ko meedoen ) )

Ik heb net opgeschreven welke nummers gewonnen hebben, maar ik kom op een eindstand van 25-25.

Ik heb de volgende winnaars van de battles:

1. Like a Hurricane (NY)
2. The Times are a Changing (BD)
3. Sara (BD)
4. Never Say Goodbye (BD)
5. The Loner (NY)
6. Desolation Row (BD)
7. If You See Her Say Hello (BD)
8. Girl From the North Country (BD)
9. Cortez the Killer (NY)
10. A Hard Rain's Gonna Fall (BD)
11. Like a Rolling Stone (BD)
12. Ambulance Blues (NY)
13. Tell me Why (NY)
14. Mississippi (BD)
15. Song to Woody (BD)
16. Boots of Spanish Leater (BD)
17. Harvest Moon (NY)
18. Masters of War (BD)
19. Dreaming of You (BD)
20. Down by the River (NY)
21. Everybody knows this is nowhere (NY)
22. After the Goldrush (NY)
23. Hurricane (BD)
24. Lay Lady Lay (BD)
25. Pocahontas (NY)
26. You're a Big Girl Now (BD)
27. Forever Young (BD)
28. World on a String (NY)
29. Borrowed Tune (NY)
30. Vampire Blues (NY)
31. Bandit (NY)
32. Blind Willie McTell (BD)
33. Transformer Man (NY)
34. Hippie Dream (NY)
35. Wrecking Ball (NY)
36. Joey (BD)
37. Not Dark Yet (BD)
38. Love Sick (BD)
39. See the Sky About to Rain (NY)
40. Old Man (NY)
41. Needle and the Dammage Done (NY)
42. Helpless (NY)
43. Isis (BD)
44. Powderfinger (NY)
45. Cinnamon Girl (NY)
46. Buckets of Rain (BD)
47. Subterrean Homesick Blues (BD)
48. Heart of Gold (NY)
49. Out in the Weekend (NY)
50. Sad Eyed Lady of the Lowlands (BD)

en dat levert een 25-25 eindstand op. Zit er een foutje in?

We moeten dus wel doorgaan, want op dit moment is er geen winnaar!

Lin

hè wat vervelend nou zeg, is het nóg niet klaar

Kees-Jan schreef:
We moeten dus wel doorgaan, want op dit moment is er geen winnaar!

Kom maar op!

Lin
en dan gewoon de winnaars hiervan tegen elkaar, tot we uiteindelijk een finale van 2 nummers hebben toch? Ook al zijn dat dan 2 nummers van neil, KO's zijn gewoon leuk

Davez
Ja ik heb zelf geen lijst bijgehouden met winnaars. Gewoon uit men hoofd. Ik kwam tot 26-24. Ergens dus een fout ingeslopen?

Vreemd ik kom uit op de volgende eindstand

0-50

Lin
Voor neil neem ik aan he...

In dat geval zijn we wel klaar ja

Mijn eigen stemmen geteld kom ik uit op een mooie 18 - 6 voor ome Neil. (Duidelijk voorkeur maar dat wist ik eigenlijk al wel)

Davez, ik wil je niet voor de voeten lopen (het is jouw KO tenslotte), maar ik was toch bezig met het rijtje winnaars en nipte verliezers, dat ik de volgende 32 battles heb bedacht voor de tweede ronde

1. Like a Hurricane - The Times are a Changing
2. The Loner - Sara
3. Cortez the Killer - Never Say Goodbye
4. Ambulance Blues - Desolation Row
5. Tell me Why - If You See Her Say Hello
6. Harvest Moon - Girl From the North Country
7. Down by the River - A Hard Rain's Gonna Fall
8. Everybody knows this is nowhere - Like a Rolling Stone
9. After the Goldrush - Mississippi
10. Pocahontas - Song to Woody
11. World on a String - Boots of Spanish Leater
12. Borrowed Tune - Masters of War
13. Vampire Blues - Dreaming of You
14. Bandit - Hurricane
15. Transformer Man - Lay Lady Lay
16. Hippie Dream - You're a Big Girl Now
17. Wrecking Ball - Forever Young
18. See the Sky About to Rain - Blind Willie McTell
19. Old Man - Joey
20. Needle and the Dammage Done - Not Dark Yet
21. Helpless - Love Sick
22. Powderfinger - Isis
23. Cinnamon Girl - Buckets of Rain
24. Heart of Gold - Subterrean Homesick Blues
25. Out in the Weekend - Sad Eyed Lady of the Lowlands
26. Don't Cry No Tears - The Lonesome Death of Hattie Carroll
27. A Man Needs a Maid - Brownsville Girl
28. Cowgirl in the Sand - Political World
29. The Last Trip to Tulsa - Just Like a Woman
30. I am a child - Just like Tom Thumb’s Blues
31. Rocking In The Free World - Highway 61 revisited
32. Ohio - Changing of the guards

Als men hiermee kan leven, dan kunnen we doorgaan tot we één nummer als winnaar hebben. Het zijn nu 32 battles tussen een Dylan en een Young nummer, maar het kan zijn dat in de volgende twee Dylan of twee Young nummers tegen elkaar battelen.
Ik stel voor in iedere ronde weer tot de acht te gaan (misschien dat we vanaf de kwartfinale of zo het aantal stemmen moeten verhogen?)

like a hurricane - the times they are a changing

1-0

1-1

Het begint al meteen met een hele lastige, maar toch is het voor mij duidelijk welk nummer hier mijn stem krijgt.

mmm, volgens mij hebben de andere MM-ers er minder moeite mee en ligt hun keuze ook 'iets' anders...

De keuze tussen ome Neil en Dylan is vooral die van de vrijzinnige muziekliefhebber en de conservatieve beans & peas luisteraar.. maar neem het niet persoonlijk, het is het gevoel dat spreekt, niet de ratio.

Zo zie ik dat niet hoor... zo heel veel verschil zit er voor mij niet tussen Young en Dylan.. De een heeft iets meer met teksten, de ander doet instrumentaal wat andere dingen.. Ik zie het niet als een wereld van verschil.. Je tekent het wel overdreven zwart-wit af..

Maar ja.. wie ben ik.. met Bob Dylan in mijn top10 ben ik natuurlijk een van de conservatiefste personen hier op musicmeter, helemaal aangezien de rest van mijn top10 dezelfde veilige platen zijn. Ik ben maar iemand die zich nooit aan bijzondere dingen durft te wagen en het altijd maar weer bij de oude vaste garde houdt... Wat zou het geweldig zijn om net als jij meer van Neil Young te houden, om zo vrijzinnig te zijn.. ik zou graag net als jij zijn.

Lin
Lijkt wel of ik op mn werk ben hier
Jongens, doe eens lief tegen elkaar, geef elkaar maar een handje en zeg sorry, sarcasme heeft niemand wat aan...zeker niet bij zo'n leuke KO

De Dylan liefhebbers snappen niet dat mensen Neil beter vinden en vice versa, that's life!

@ Kees-Jan dat je het al klaar hebt zeg! En ik denk ook vanaf de kwartfinale tot de 10, 2 verschil ofzo, en de finale tot de 12, zoiets..

7-1

The Scientist schreef:
Zo zie ik dat niet hoor... zo heel veel verschil zit er voor mij niet tussen Young en Dylan.. De een heeft iets meer met teksten, de ander doet instrumentaal wat andere dingen.. Ik zie het niet als een wereld van verschil.. Je tekent het wel overdreven zwart-wit af..

Maar ja.. wie ben ik.. met Bob Dylan in mijn top10 ben ik natuurlijk een van de conservatiefste personen hier op musicmeter, helemaal aangezien de rest van mijn top10 dezelfde veilige platen zijn. Ik ben maar iemand die zich nooit aan bijzondere dingen durft te wagen en het altijd maar weer bij de oude vaste garde houdt... Wat zou het geweldig zijn om net als jij meer van Neil Young te houden, om zo vrijzinnig te zijn.. ik zou graag net als jij zijn.

Ja, je kunt het natuurlijk ook doordrijven.. jammer genoeg voldoe je inderdaad in veel opzichten hier in je respons alweer aan het beeld dat ik schets. Er is een duidelijke Young-Dylan tweedeling, zoals die ook bestaat tussen Stones-Beatles. Je kan daar wel aan voorbij gaan, ik vind het nu eenmaal leuker om daarop in te gaan. Natuurlijk kom je dan tot tegeltjes wijsheden en nooit dé waarheid.. die bestaat nu eenmaal niet, malle jongen!

wederom tot de 8 neem ik aan

2. The Loner - Sara

stuart
0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:02 uur

geplaatst: vandaag om 15:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.