MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / KO per Hiphop Artiest

zoeken in:
RedLightCityBoy
3-2, blijft keer op keer geniaal. Hoe sterk dat andere nummer ook is, Me Myself & I is echt, geniaal!

P Jay schreef:
Ik hoop dat het uit deze K.O. blijkt (nu al hun topnummers op een rijtje worden gezet) wat voor topformatie De La Soul wel is, want ik vind ze hier nog steeds wat ondergewaardeerd... (in vergelijking met bv. ATCQ, The Roots,...)
Vind je ze dan beter of gelijkwaardig aan ATCQ en The Roots? Want ik heb het gevoel dat ze toch wel gelijk worden gesteld aan genoemde artiesten.

Niek schreef:
(quote)
Vind je ze dan beter of gelijkwaardig aan ATCQ en The Roots? Want ik heb het gevoel dat ze toch wel gelijk worden gesteld aan genoemde artiesten.

Goh, ik vind 2 albums van ATCQ nét iets beter dan eender wat De La heeft uitgebracht, maar de eerste 4 van De La volgen op niet onoverbrugbare afstand in het zog van ATCQ.

Ik bedoel gewoon dat ATCQ en The Roots op deze site érg groot zijn (terecht overigens want het zijn topformaties), maar De La wordt in verhouding minder vaak genoemd, hoewel ze inderdaad misschien wel op gelijke voet kunnen gesteld worden.

"3 feet high & rising" is één van de invloedrijkste album in hiphop en zeker destijds eind jaren '80, "De La Soul is Dead" kan zo in mijn top-10 gedropt worden net als "Buhloone Mind State" (heerlijke originele beats die hun tijd vaak vér vooruit zijn, die zelfs vandaag nog erg fresh klinken). "Stakes Is High" klinkt een beetje anders, maar is voor mij één van de beste albums uit '96. Sowieso vind ik Posdnuos één van de sterkste MC's in het genre, maar als er lijstjes worden gemaakt heb ik hem toch nog niet vaak zien opduiken.

Ze worden wel gewaardeerd natuurlijk, maar niet zoals pakweg ATCQ, terwijl ze als groep wel degelijk aan een groep als ATCQ gewaagd zijn en een bijna ongezien constant niveau aan de dag hebben gelegd tot op heden. "The Grind Date" vond ik ook een erg leuk album bijvoorbeeld.

7. Oodles of O’s vs. Brakes

1-0 (Een van mijn favoriete De La Soul nummers)

Ik ben van mening dat De La Soul inderdaad niet zo heel veel minder is dan ATCQ. Hier op mume is De La inderdaad wel een stuk onbekender en ook krijgen ze wat lagere stemmen. Misschien komt dit ook wel voor een deel door de irritante hoeveelheid skits.

2-1

Heel lastig. Productie geeft de doorslag.

En P-Jay, weliicht heb je gelijk. Ik denk idd vooral dat De La Soul rappend als minder word gezien. Ik heb dat zelf ook. Hoewel met name Plug One prima rapt vind ik hem duidelijk minder dan Tip en Black Thought. Of dat terecht is weet ik niet. Zo'n rap als in Bitties in the BK Lounge is werkelijk briljant. Tis wellicht zijn weinig verrassende flow. Ook varieren de stijlen van Posdnuos, Trugoy en Maceo niet genoeg om voor een superchemie te zorgen. Niet zoals Phife en Tip dat hebben bijvoorbeeld. Toch blijft staan dat De La Soul gewoon in het rijtje hoort en daar zelfs als eerste van deze drie in stond.

Social_Mask
5-1

8. Peas Porridge Hot vs. I Am I Be

0-1

1-2

Peas porridge in the pot )3x
Nine days old...

Nummer heet trouwens gewoon Peas Porridge.

1-4
Pfff, Patti Dooke eruitttttt...

9. A Roller Skating Jam Named “Saturdays” vs. Oooh

Oooh is leuk, maar Saturdays...fire!
1-0

RedLightCityBoy
2-0

Ai ai ai...
Zó vaak gepartied op Oooh dat ik het eigenlijk niet kan maken er niet op te stemmen. Maar om nou tegen Saturdays te stemmen...
Ai ai ai...

2-1

Omdat Oooh 1 van de nummers is die mij kennis deed maken met hiphop.

Party people! Ya dreams have now been fo'filled.
Get yo ass up and let's get ill

Kos
5-2

10. Afro Connections at a Hi 5 (In the Eyes of a Hoodlum) vs. Dinninit

0-1

Wel duidelijk mindere battle ivm zijn voorgangers.

1-4

Ik vind Afro Connections zoooo'n vet nummer (daarom heb ik hem er ook ingezet)...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.