MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2009 #1

zoeken in:
El Ninjo schreef:
(quote)

Dat kan in ieder geval zowiezo niet omdat ik heb aangegeven dat er 10 verschillende artiesten in de top 10 staan.

Dat zal balen zijn voor velen..

1. Joy Division - Decades
2. The Cure - A Forest
3. The Velvet Undergound - Venus in Furs

Onderin:

30. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
31. Japan - Night Porter
32. Kate Bush - Cloudbusting

Hate/love: The Velvet Underground - Heroin

En op 11 zal ongetwijfeld Joy Division staan.

orbit schreef:
(quote)

Dat zal balen zijn voor velen..

Ja, ik had graag The Cure op 1 en 2 gezien. Maar helaas.

Nick Cave is denk ik de love hate plaat.

1.The Velvet Undergound - Venus in Furs
2.The Cure - A Forest
3.Depeche Mode - Enjoy The Silence

Joy Division piest helaas naast de top 3

Onderin:

30.Joy Division - Atmosphere
31.dEUS - Instant Street
32.Japan - Nightporter

Hate/love: Pearl Jam - Black

herman schreef:
(quote)

Ja, ik had graag The Cure op 1 en 2 gezien. Maar helaas.

Gezien de onwaarachtige hoeveelheid minnen de laatste rondes betwijfel ik of ze de top10 halen eerlijk gezegd.

the viking schreef:
32.Japan - Nightporter

Dan eet ik na mijn pet ook mijn das op.

orbit schreef:
Gezien de onwaarachtige hoeveelheid minnen de laatste rondes betwijfel ik of ze de top10 halen eerlijk gezegd.

Ach, dat was vorig jaar toch niet anders. Zo'n anti-Cure-houding is er niet in dit topic, ze hebben niet voor niets 2 keer de laatste 32 gehaald.

Bij de Top 32 heb ik alleen erg weinig met Arcade Fire en het nummer van Neil Young; de overige 30 nummers zijn allemaal van erg hoge klasse.
Al had ik bij de volgende artiesten deze volgende nummers er liever bij gezien:

dEUS - Suds & Soda
Kate Bush - Running Up That Hill
The Cure - Just Like Heaven
Depeche Mode - Stripped
Talking Heads - Slippery People

herman schreef:
(quote)

Ach, dat was vorig jaar toch niet anders. Zo'n anti-Cure-houding is er niet in dit topic, ze hebben niet voor niets 2 keer de laatste 32 gehaald.

Er zijn gelukkig nog wel liefhebbers inderdaad, niet iedereen is gek geworden. Jammer dat het nu 2 van de minder sterke nummers zijn die er nog tussenstaan.
Het nummer wat ikzelf op nummer één zou zien is overigens van een andere band, maar dat zou ook nog wel eens erg slecht gaan scoren. Ik hoop bijna op een "bertus-effect".

A Forest staat heus wel weer in de top 5. Maar als er 1 Cure nummer hier hoort te staan, is dat natuurlijk The Hanging Garden.

Komop, A Forest is gewoon het beste nummer ooit gemaakt

Ondertussen hebben heeft de nummer 2 uit de laatste tussenstand (en tevens de koploper van de allereerste tussenstanden) de koppositie terug overgenomen.

Ach, van mij mag A Forest gerust weer op 1 komen te staan, niet alleen vanwege jeugdsentiment maar het is niets minder dan een geniale song.
Overigens vind ik ze alle 32 goed tot geweldig.

Koenr schreef:
A Forest staat heus wel weer in de top 5. Maar als er 1 Cure nummer hier hoort te staan, is dat natuurlijk The Hanging Garden.

The Hanging Garden zou ik al beter vinden ja, of A Strange Day, dat op het laatst ook werd tegengehouden. Ach, er kunnen nog twee of drie van mijn meest favoriete bands bovenaan eindigen, niet allemaal met hun beste nummers weliswaar, maar toch

Mijn voorspelling:

1. The Cure - A Forest
2. Joy Division - Decades
3. The Smiths - There's A Light That Never Goes Out
...
30. Talkings Heads - Psycho Killer
31. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
32. Japan - Nightporter

Hate-it-or-love-it:
Pearl Jam - Black of The Doors - The End

orbit schreef:
Er zijn gelukkig nog wel liefhebbers inderdaad, niet iedereen is gek geworden. Jammer dat het nu 2 van de minder sterke nummers zijn die er nog tussenstaan.
Het nummer wat ikzelf op nummer één zou zien is overigens van een andere band, maar dat zou ook nog wel eens erg slecht gaan scoren. Ik hoop bijna op een "bertus-effect".

Ben benieuwd wat je dan op 1 hebt. A Forest vind ik zelf ook niet veel aan evenals nog wat nummers die er nu nog in zitten. Niet dat het slecht is, maar het doet me gewoon niet zoveel. Pictures of You vind ik dan wel weer een mooie (nu het winter is misschien weer eens Disintegration herkansen), staat in mijn eigen lijstje ook een stuk hoger.

Nick Cave gok ik? (Uiteraard beter dan The Cure!)

Nick Cave is zeker niet beter dan The Cure Maar dat nummer van Cave wat er nu in staat heb ik wel op nummer 3 staan. Geweldig nummer. Op 1 staan wat fietsers met zware wind tegen

GrafGantz schreef:
"Bertus-effect"

orbit schreef:
"bertus-effect"

als ik al de verwachting had dat er nog eens een effect naar me vernoemd zou worden, dan toch niet in muziektheorie!

Ik heb niet echt een voorspelling maar ik ga er wel vanuit dat Joy Division bovenaan staat. Ondanks dat ik een niet populair nummer van de helden op 1 heb gezet En anders zit er niets anders op dan de uitslag niet serieus nemen

Ik hoop op Massive Attack of Arcade Fire. Vind de nummers van Joy Division niet mooi.

Rhythm & Poetry schreef:
Arcade Fire
Mijn 32ste plaats zal niet helpen

Ik denk dat The Cure en The Smiths wel bij de bovenste drie komen. Over JD heb ik zo mijn twijfels, omdat ze met zoveel nummers genomineerd zijn. Verder hoor ik weinig mensen over Radiohead, Depeche Mode en The Doors die ik stiekem ook wel erg hoog zie komen; kijk maar naar voorgaande edities.

Prognose:
1. The Cure - A Forest
2. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
3. The Doors - The End

...

30. Pixies - Monkey Gone to Heaven
31. Kate Bush - Cloudbusting
32. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties

Love/hate: ik denk ook Black van Pearl Jam.

Maar wat zeuren we: diep van binnen weten we allemaal toch dat Talking Heads hoort te winnen

Met dat laatste ben ik het wel eens, het is ze van harte gegund.

Waarom inderdaad geen Psycho killer in de top 3. Naast The Smiths (There is al light....) en ik hoop(te) eigenlijk op Nightporter van Japan.

Van ongekende schoonheid, maar ik zie dat anderen de plaat naar de onderste regionen verwijzen. Jammer.

Mijn eigen nummer 1 zie ik als waarschijnlijk de love/hate plaat:

Like a hurricane....

Ik snap echt niet wat er te haten valt aan "like a hurricane", wat een fantastisch nummer.
Ik vrees ook een beetje voor Nightporter, stond bij mij ook niet al te hoog genoteerd.
Radiohead heeft volgens mij ook veel kans om één van de love/hate platen te worden. Er waren zeer veel fervente -1 stemmers op alle nummers van Radiohead tijdens de voorrondes.

Mijn prognose:

1. The Cure - Forest (hebben mss niet zoveel op 1, maar wel in top 10)
2. Massive Attack - Teardrop
3. Velvet Underground - Venus in Furs

...

30. Japan - Nightporter
31. Pixies - Where is my mind?
32. Kate Bush - Cloudbusting (omdat er veel betere van haar zijn, bv. The Man with the Child in his Eyes)

Love/hate Ik denk ook Pearl Jam - Black en bij mij veel love...

Morgen is toch (de eerste) uitslag? Ik kan er bijna niet van slapen. Hoe laat is morgen de bekendmaking?

Ik moet morgenavond nog even weg maar schat dat ik rond 21.30u - 22.00u online ben om de eerste uitslagen te plaatsen.

Onweerwolf
Prognose:

01. Velvet Underground & Nico - Venus In Furs
02. Cure - A Forest
03. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out

...

30. dEUS - Instant Street
31. Pixies - Where Is My Mind
32. Kate Bush - Cloudbusting

Love/Hate: David Bowie - Heroes

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.