Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2009 #1
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2009, 13:54 uur
Ik vind het echt heerlijk dat de meeste users hier hun lijst posten, zo wordt de spanning lekker opgebouwd 
Geil, al die statistiekjes

Geil, al die statistiekjes

0
geplaatst: 19 december 2009, 13:57 uur
Laat ik ook gezellig meedoen 
1.
2.
3.
4.
5. Kate Bush - Cloudbusting
6.
7.
8. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
9.
10.
11
12
13
14
15
16. Joy Division - Decades
17
18. Joy Division - New Dawn Fades
19
20. Joy Division - Atmosphere
21. Pixies - Monkey Gone to Heaven
22
23
24. Pixies - Debaser
25. New Order - Blue Monday
26. Pixies - Where is My Mind?
27. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
28
29. The Cure - Pictures of You
30
31. Japan - Nightporter
32

1.
2.
3.
4.
5. Kate Bush - Cloudbusting
6.
7.
8. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
9.
10.
11
12
13
14
15
16. Joy Division - Decades
17
18. Joy Division - New Dawn Fades
19
20. Joy Division - Atmosphere
21. Pixies - Monkey Gone to Heaven
22
23
24. Pixies - Debaser
25. New Order - Blue Monday
26. Pixies - Where is My Mind?
27. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
28
29. The Cure - Pictures of You
30
31. Japan - Nightporter
32
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:02 uur
Casartelli schreef:
Op deze lijst heb ik evenwel niet gestemd, daar ik de helft (!) van de nummers eerst zou moeten beluisteren (zo'n muzikaal onbenul ben ik toch ook weer niet, dacht ik zo)
Op deze lijst heb ik evenwel niet gestemd, daar ik de helft (!) van de nummers eerst zou moeten beluisteren (zo'n muzikaal onbenul ben ik toch ook weer niet, dacht ik zo)
Ik ken alle nummers maar ik vind mezelf nu ook weer niet een muzikaal genie ofzo

0
geplaatst: 19 december 2009, 14:03 uur
Mijn eigen ervaring is deze;
ik begin ook elk jaar met de ladder, maar stop al vrij snel, omdat er in het begin erg veel onbekende nummers tussen zitten, en ik heb niet de tijd om alles te luisteren.
Hierdoor kan ik niet tot een eerlijk oordeel luisteren.
De nummers die op het eind over blijven zijn merendeel bij mij bekend, dus is het gemakkelijk bij te houden.
Ik heb er ook geen problemen mee, om weer later in te schakelen, en vind het elk jaar op het eind weer spannend.
Blijkbaar leeft het nog steeds onder de bezoekers hier (bijna 100 inzendingen), dus de vraag naar de MuMeLadder is er wel degelijk.
Voor mij mag er op deze lijn door gegaan worden, en ben ik El Ninjo ook erg dankbaar voor de tijd die hij hier in steekt.
ik begin ook elk jaar met de ladder, maar stop al vrij snel, omdat er in het begin erg veel onbekende nummers tussen zitten, en ik heb niet de tijd om alles te luisteren.
De nummers die op het eind over blijven zijn merendeel bij mij bekend, dus is het gemakkelijk bij te houden.
Ik heb er ook geen problemen mee, om weer later in te schakelen, en vind het elk jaar op het eind weer spannend.
Blijkbaar leeft het nog steeds onder de bezoekers hier (bijna 100 inzendingen), dus de vraag naar de MuMeLadder is er wel degelijk.
Voor mij mag er op deze lijn door gegaan worden, en ben ik El Ninjo ook erg dankbaar voor de tijd die hij hier in steekt.
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:05 uur
deric raven schreef:
Absoluut maar vooral ook dat hij er nog eens een extra saus overheen giet met al die verhaaltjes erbij en dan ook nog eens al die statistiekjes.
Bijhouden is één ding (lijkt me al een vreselijk zware klus) maar dit gaat veel verder dan dat!

0
Ruby1966
geplaatst: 19 december 2009, 14:14 uur
aERodynamIC schreef:
Absoluut maar vooral ook dat hij er nog eens een extra saus overheen giet met al die verhaaltjes erbij en dan ook nog eens al die statistiekjes.
Bijhouden is één ding (lijkt me al een vreselijk zware klus) maar dit gaat veel verder dan dat!
Precies, de manier waarop onze El Ninjo de lijst presenteert is werkelijk uniek en bijzonder. De tussenstanden, statistieken, het opbouwen van de spanning. Dat maakt de MuMe-ladder tot zo'n prachtig jaarlijks evenement.

Zonder El Ninjo geen echte MuMe-ladder!

0
geplaatst: 19 december 2009, 14:15 uur
Zo is dat. Erminio weet wel hoe hij een spel moet organiseren èn presenteren.

0
geplaatst: 19 december 2009, 14:19 uur
Ok een rondje hulde aan El Ninjo!

Prachtwerk, en inderdaad prachtig gepresenteerd.
En is het nog geen namiddag/avond?

Prachtwerk, en inderdaad prachtig gepresenteerd.
En is het nog geen namiddag/avond?

0
geplaatst: 19 december 2009, 14:20 uur
Ik vind El Ninjo ook een held! Maar dat vond ik al los van de ladder, gewoon een user met prima muzieksmaak
Ik hoop dat hij de top10 van nog wat uitgebreider info voorziet, altijd leuk om te lezen! En ik ben allang blij dat er niet 3x Ramses in de top10 staat
Wat een dom stemvee moet dat zijn bij radio2 
Ik hoop dat hij de top10 van nog wat uitgebreider info voorziet, altijd leuk om te lezen! En ik ben allang blij dat er niet 3x Ramses in de top10 staat
Wat een dom stemvee moet dat zijn bij radio2 
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:21 uur
In de eerste ronde zaten er ook voor mij onbekende nummers tussen maar die heb ik hierdoor leren kennen en daar zaten wel enkele parels tussen.
Inderdaad, petje af voor El Ninjo om dat te organiseren en in goede banen te leiden.
Inderdaad, petje af voor El Ninjo om dat te organiseren en in goede banen te leiden.
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:28 uur
deric raven schreef:
Ik sluit me volledig bij dit bericht aan!
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2009, 14:45 uur
deric raven schreef:
Ik denk dat dit voor veel meer users geldt. Zelf ben ik destijds speciaal lid geworden van MM voor de MuMeLadder. Ik heb altijd iets met aller tijden lijstjes gehad en via een obscuur google hitje kwam ik hier bijna twee jaar geleden terecht. De lijst van 2007 was toen net bekend en ik vond de manier van organiseren echt ontzettend geniaal bedacht. Van de gehele lijst waren voor mij zo'n 700-800 nummers onbekend. Ik heb toen eerst besloten om de voor mij onbekende nummers van de Top 500 te pindakazen. Toen ik die had heb ik de top 500 op volgorde beluisterd en was ik zeer aangenaam verrast door een aantal prachtige songs die ik toen ontdekte. Het smaakte naar veel meer en dus heb ik vervolgens de gehele lijst bij elkaar gezocht en beluisterd en het levert werkelijk waar een fantastische reis door een zeer divers muzieklandschap op. Elke plaat is ooit speciaal genomineerd door een user of komt via een andere toplijst in onze MuMeLadder, dus elke plaat is ook echt de moeite waard om eens te beluisteren.
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:56 uur
Wow wat gaan we hard
. Kom net mijn bed uit en we zijn al toe aan de top 20.
Hier ook mijn lijstje. Misschien is mijn top 4 een beetje flauw (maar twee artiesten), maar ik moest na lang nadenken toch concluderen dat ik die nummers het best vond.
Hierbij zie ik Joy Division nog niet eens als een van mijn favoriete bands (Pixies wel). Ze hebben gewoon geluk gehad dat mijn twee favoriete JD nummers zo hoog eindigde.
1. Pixies – Debaser
2. Joy Division – New Dawn Fades
3. Joy Division – Decades
4. Pixies – Monkey Gone to Heaven
5.
6. Kate Bush – Cloudbusting
7.
8.
9.
10.
11. Pixies – Where Is My Mind?
12. Echo & The Bunnymen – The Killing Moon
13. New Order – Blue Monday
14.
15.
16.
17.
18. The Velvet Underground – All Tomorrow Parties
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. Joy Division – Atmosphere
28. Japan – Nightporter
29.
30. The Cure – Pictures of You
31.
32.
Dat gaat snel. Meteen de helft van mijn top 10 eruit (inclusief bovenste 4)
. Moet trouwens zeggen dat ik dit jaar de bovenste 32 beter vindt dan vorig jaar. Een nummer als 'Nightporter' vindt ik geweldig, toch jammer dat ik m in mijn bottom 5 moest zetten.
. Kom net mijn bed uit en we zijn al toe aan de top 20.Hier ook mijn lijstje. Misschien is mijn top 4 een beetje flauw (maar twee artiesten), maar ik moest na lang nadenken toch concluderen dat ik die nummers het best vond.
Hierbij zie ik Joy Division nog niet eens als een van mijn favoriete bands (Pixies wel). Ze hebben gewoon geluk gehad dat mijn twee favoriete JD nummers zo hoog eindigde.
1. Pixies – Debaser
2. Joy Division – New Dawn Fades
3. Joy Division – Decades
4. Pixies – Monkey Gone to Heaven
5.
6. Kate Bush – Cloudbusting
7.
8.
9.
10.
11. Pixies – Where Is My Mind?
12. Echo & The Bunnymen – The Killing Moon
13. New Order – Blue Monday
14.
15.
16.
17.
18. The Velvet Underground – All Tomorrow Parties
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. Joy Division – Atmosphere
28. Japan – Nightporter
29.
30. The Cure – Pictures of You
31.
32.
Dat gaat snel. Meteen de helft van mijn top 10 eruit (inclusief bovenste 4)
. Moet trouwens zeggen dat ik dit jaar de bovenste 32 beter vindt dan vorig jaar. Een nummer als 'Nightporter' vindt ik geweldig, toch jammer dat ik m in mijn bottom 5 moest zetten.
0
geplaatst: 19 december 2009, 14:59 uur
Zelf vind ik de top-32 van vorig jaar beter wegens gevarieerder, er zaten ook nummers van Bob Dylan, Nick Drake, Pink Floyd en Sigur Rós tussen. 4 nummers van Joy Division en 3 van Pixies vind ik teveel van het goede.
0
Lukk0
geplaatst: 19 december 2009, 15:04 uur
Pink Floyd eruit vind ik niet zo'n probleem, maar Nick Drake, Bob Dylan en Sigur Rós hadden nog wel een keer terug mogen komen. Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met de lijst die er nu ligt, er zitten er maar vier tussen die ik echt duidelijk minder vind dan de rest. Verder vind ik het allemaal goede tot zeer goede nummers en zelfs mijn favoriete nummer aller tijden zit er in. Ik zou alleen bij de meeste artiesten graag een ander nummer zien, van Arcade Fire bijvoorbeeld was ik van In the Backseat veel blijer geworden, net zoals van Warszawa van David Bowie boven Heroes.
0
Benno
geplaatst: 19 december 2009, 15:08 uur
Twee nummers uit mijn topvijf (Cloudbusting en Atmosphere) eruit. Vreemd, toch. Ik kan maar niet begrijpen wat iemand tegen Cloudbusting kan hebben.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:08 uur
Ik vind de top 32 echt heel veel minder dan vorig jaar. Op Radiohead na heb ik alle nummers dit keer meer punten gegeven, omdat de mooiste nummer van vorig jaar gesneuveld zijn.
Voordeel is wel dat vorig jaar m'n top 10 bijna in een keer weg was, en er nu nog een groot deel inzit.
Maar ik heb dit jaar eigenlijk geen enkele echte favoriet in de finale zitten.
En Dylan heeft zo 15 betere nummers dan Like a Rolling Stone, beetje jammer dat die elke keer zo ver komt.
Voordeel is wel dat vorig jaar m'n top 10 bijna in een keer weg was, en er nu nog een groot deel inzit.

Maar ik heb dit jaar eigenlijk geen enkele echte favoriet in de finale zitten.
En Dylan heeft zo 15 betere nummers dan Like a Rolling Stone, beetje jammer dat die elke keer zo ver komt.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:11 uur
We zijn nu 12 nummers ver en er zijn 11 nummers
uit mijn top 20 (waaronder 8 uit mijn top 10) gesneuveld.
Wie heeft er een zakdoek?
uit mijn top 20 (waaronder 8 uit mijn top 10) gesneuveld.
Wie heeft er een zakdoek?
0
Zorin
geplaatst: 19 december 2009, 15:13 uur
Ai...dat is toch minder dan die 80% score van mij....
. Slechts één van mijn top 10 nog gesneuveld.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:14 uur
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:15 uur
Wel leuk dat je weet dat de Top 10 uit 10 verschillende artiesten bestaat.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:17 uur
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:17 uur
Koenr schreef:
Ik denk dat daarvoor ongeveer hetzelfde geldt als voor Love Will Tear Us Apart. Een compromis-plaat die ook door mensen die minder met Dylan hebben (zoals ik) goed gevonden wordt. Niet m'n favoriete Dylan-nummer, maar toch wel top 3, denk ik.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:25 uur
Nou, dat valt nog reuze mee.
Nog maar één plaat pleite uit m'n top 10, maar dan ook meteen mijn nummer één!
01. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12. New Order - Blue Monday
13.
14. Pixies - Monkey Gone to Heaven
15.
16.
17. Japan - Nightporter
18.
19. The Cure - Pictures of You
20. Joy Division - Decades
21.
22.
23.
24. Pixies - Where is My Mind?
25. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
26.
27.
28. Joy Division - Atmosphere
29. Kate Bush - Cloudbusting
30. Pixies - Debaser
31. Joy Division - New Dawn Fades
32.
Nog maar één plaat pleite uit m'n top 10, maar dan ook meteen mijn nummer één!
01. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12. New Order - Blue Monday
13.
14. Pixies - Monkey Gone to Heaven
15.
16.
17. Japan - Nightporter
18.
19. The Cure - Pictures of You
20. Joy Division - Decades
21.
22.
23.
24. Pixies - Where is My Mind?
25. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
26.
27.
28. Joy Division - Atmosphere
29. Kate Bush - Cloudbusting
30. Pixies - Debaser
31. Joy Division - New Dawn Fades
32.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:28 uur
Hmm, ik ben een behoorlijke Dylan liefhebber. Ook weer absoluut geen fan, maar ik kan zijn meeste platen goed tot erg goed waarderen. En toch vind ik Like A Rolling Stone misschien wel zijn beste nummer.
Dat het standaard voorkomt in allerlei lijstjes, maakt hem niet minder goed - hoewel ik mezelf er eerder op betrapte dat ook een beetje te vinden, maar daar ben ik inmiddels op teruggekomen.
Dat het standaard voorkomt in allerlei lijstjes, maakt hem niet minder goed - hoewel ik mezelf er eerder op betrapte dat ook een beetje te vinden, maar daar ben ik inmiddels op teruggekomen.
0
geplaatst: 19 december 2009, 15:32 uur
Schema voor de dag is een beetje als volgt:
Rond 17.00u de nummers 17 t/m 20.
Rond 19.30u de nummers 13 t/m 16.
En ik hoop vanavond rond 23.00u - 23.30u weer terug thuis te zijn om de nummers 9 t/m 12 te plaatsen.
Wat worden de eerste 4 nummers die nu gaan komen (17 t/m 20)?
Rond 17.00u de nummers 17 t/m 20.
Rond 19.30u de nummers 13 t/m 16.
En ik hoop vanavond rond 23.00u - 23.30u weer terug thuis te zijn om de nummers 9 t/m 12 te plaatsen.
Wat worden de eerste 4 nummers die nu gaan komen (17 t/m 20)?
0
Ruby1966
geplaatst: 19 december 2009, 15:35 uur
Mijn vermoeden:
20. dEUS - Instant Street
19. The Velvet Underground - Heroin
18. Love - Alone Again Or
17. The Smiths - How Soon Is Now?
20. dEUS - Instant Street
19. The Velvet Underground - Heroin
18. Love - Alone Again Or
17. The Smiths - How Soon Is Now?