MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)

zoeken in:
Marvin Gaye - Here, My Dear (1978)
Television - Marquee Moon (1977)
Jackson C. Frank - Blues Run the Game (1965)

Casartelli schreef:
Verder wou ik graag opperen om al vanaf de eerste ronde tot een hoger aantal dan 5 te gaan, daar dit doorgaans een erg populaire KO is en het in het verleden vaak wel erg snel ging.

ben ik het helemaal mee eens!

Ja daar kan ik mij ook in vinden anders is het zo voorbij...

Death - Human (1991)
Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
Beastie Boys - Ill Communication (1994)

barrett schreef:

en hier nog één!

johannesA
Bruce Springsteen - The River
Bruce Springsteen - Born in The USA
George Michael - Listen Without Prejudice vol. 1

Ik ben tegen. Dan zijn alle iets minder grote namen er nog sneller uit.

Joanna Newsom - Ys
Low - I Could Live in Hope
Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle

Casartelli (moderator)
Koenr schreef:
Ik ben tegen. Dan zijn alle iets minder grote namen er nog sneller uit.

Zolang er enige sociale controle ( ) plaatsvindt dat mensen niet stemmen op albums die ze niet geheel gehoord hebben, zie ik dat probleem niet.

odi
My Dying Bride - The Angel and the Dark River
Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking
Anathema - Alternative 4

Casartelli schreef:
(quote)

Zolang er enige sociale controle ( ) plaatsvindt dat mensen niet stemmen op albums die ze niet geheel gehoord hebben, zie ik dat probleem niet.

Maar in elke K.O. stemmen mensen zonder dat ze beide (of zelfs 1 van beide) platen kennen.

Op MovieMeter is er nu voor het eerst een K.O. met stemverplichting bezig. Het werkt best goed, maar gaat wel een stuk langzamer.

Casartelli schreef:
(quote)

Hoe wil je dit controleren? Zelf stem ik bijvoorbeeld alleen op de albums die ik in de winkel heb gekocht. Toch ken ik veel meer albums. Ik vertrouw iedereen gewoon dat ze weten waar ze op stemmen, ik zie geen reden om dit te controleren.

Casartelli (moderator)
Echt 'controleren' komt natuurlijk niet im Frage, maar het is een discussie die met enige regelmaat terugkomt en mijns inziens ook terug moet komen, juist vanwege wat Koenr zegt.

Zolang 95% van de deelnemers zich realiseert dat het not done is om tegen een album te stemmen enkel omdat het andere toevallig favoriet is, omdat ze een keer twee minuten youtube van de band gezien hebben, omdat de gelaatsuitdrukking van de artiest ze niet aanstaat of een ander excuus om een plaat niet te hoeven kennen, is er niks aan de hand.

Als ze maar vaak genoeg tegen je favoriete album/artiest stemmen en jij hield je altijd netjes in en stemde alleen als je beide albums kende dan verander je van zelf wel.

Ik ben in ieder geval al een tijd gestopt met eerlijk stemmen, ik zie dat te weinig mensen dat wel doen.

Casartelli (moderator)
Je kunt daar ook gewoon boven staan en vragen: "En wat vond je van die plaat van Atmosphere, Casartelli?", als er gerede twijfel over bestaat dat ik die plaat helemaal niet gehoord heb.

Als ik daar dan gewoon een antwoord op heb, nou mooi dan, zo niet, dan sta ik voor lul, niet jij.

En zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten - of ben ik nou zo naïef?

Helemaal eerlijk wordt het natuurlijk sowieso nooit. Het is in verschillende KO's waarin ik meedeed voorgekomen dat een favoriet van mij streed tegen een song die ik niet (goed) kende. Dus beluisterde ik braaf de andere song een keer of drie - om tot de conclusie te komen dat mijn favoriet toch echt beter was. Veel eerlijker kan denk ik niet, maar het blijft een self-fulfilling prophecy.

Dat is sowieso al een stuk beter dan de handelswijze die Casartelli aan de kaak stelt. Favorieten zul je altijd houden, en die mag je dan natuurlijk ook doorstemmen... maar wees wel zo sportief om de andere plaat een kans te geven. Het klinkt cliché, maar wie weet ontdek je nog eens wat; toch ook een bedoeling van zo'n KO.
Verder denk ik niet dat we moeten twijfelen aan de eerlijkheid van Casartelli, maar dat terzijde.

Mijn nominaties (kan het nog?)

Camel - Mirage
Anathema - A Fine Day to Exit
Rush - Hemispheres

barrett schreef:

Eens

Ik heb zojuist de lijst bijgewerkt en er kunnen nog drie lijstjes bijkomen.

In de volgende lijstjes zaten fouten:
Jesusfreen = Magazine stond al in de lijst
Lauradance = gehele lijst stond er al in
Lukas = Built to Spill stond er al in
The Oath = Slayer stond er al in

Broken Social Scene - You Forgot It in People
Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
Mariee Sioux - Faces in the Rocks

Dwejkk_ schreef:
Ik heb zojuist de lijst bijgewerkt en er kunnen nog drie lijstjes bijkomen.

In de volgende lijstjes zaten fouten:
Jesusfreen = Magazine stond al in de lijst
Lauradance = gehele lijst stond er al in
Lukas = Built to Spill stond er al in
The Oath = Slayer stond er al in

Public Image Ltd. - Metal Box

Casartelli (moderator)
Indien Dwejkk_'s bericht inhoudt dat mensen die al een lijstje ingestuurd hebben, een tweede lijstje mogen inzenden, is dit mijn tweede inzending:

Boudewijn de Groot - Picknick
R.E.M. - Up
Rush - A Farewell to Kings

Indien ik dat verkeerd begrepen heb, mag dit bericht als niet geplaatst beschouwd worden.

Haha, nee dat betekend het niet. (Ik zeg het alvast voordat iedereen een tweede lijstje in gaat sturen).

The Oath
Mercyful fate - Don't Break The Oath (1984)

Er is nog plek voor twee nominatielijstjes en hopelijk komt Lukas nog met een album.

Nog steeds ruimte voor twee lijstjes. Dan kunnen we beginnen .

1. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin' (2006)
2. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
3. Curtis Mayfield - Curtis (1970)

Reijersen schreef:
1. Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin' (2006)
2. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
3. Curtis Mayfield - Curtis (1970)

Damn dat ik Anthony Hamilton over het hoofd heb gezien. Wanneer gaat het trouwens van start deze ko?

Als nog één iemand een lijstje van drie nummers instuurt.

1. Joe Jackson- Body & Soul
2. Aerosmith- Toys In The Attic
3. Bombay Bicycle Club- I Had The Blues But I Shook Them Loose

zo goed?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.