MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder '90's Top 1000

zoeken in:
slechts 13 artiesten... dat is altijd wel één van de spijtige side-effects van ladders...

Jammer dat Nirvana, Oasis en Blur de laatste 32 niet gehaald hebben.

Net als Manic Street Preachers en Orbital, twee van mijn favoriete 90's-bands. Desalniettemin een heel mooi lijstje. Ik ga er mijn werk van maken!

Zorin
corn1holio1 schreef:
slechts 13 artiesten... dat is altijd wel één van de spijtige side-effects van ladders...

Ja...maakt het eigenlijk een stuk minder interessant helaas.

6 keer Pearl Jam en 6 keer Radiohead. Goeie bands, maar dit is wel wat overdreven. Maar goed, ik stuur gewoon mijn lijstje in natuurlijk.

Ik vind de deadline trouwens wel heel erg snel. Kan die misschien iets later aub?

Ik had laatst voor mijzelf een lijstje gemaakt van de nummers die het 't beste deden in de laatste ronde (gewoon het nummer met de meeste punten):

Depeche Mode – Enjoy the Silence
Massive Attack – Teardrop
Massive Attack – Unfinished Sympathy
Pearl Jam – Black
Pearl Jam – Even Flow
Pearl Jam – Jeremy
Placebo – Pure Morning
R.E.M. – Drive
Radiohead – Karma Police
Radiohead – Lucky
Radiohead – Paranoid Android
Radiohead – Street Spirit (Fade Out)
Smashing Pumpkins - 1979
The Breeders – Cannonball
The Charlatans – The Only One I Know
The Verve – The Drugs Don’t Work

Opvallend dat Cannonball en Pure Morning dus net te weinig punten in de eerdere rondes hebben behaald. Ook ben ik wel verbaasd door de afwezigheid van Nirvana.

Erg jammer van Pure Morning dan.

Voor mij te weinig interessante nrs om een top zoveel in te zenden, jammer.

Pearl Jam en Smashing Pumpkins

Ik merk dat ik met zo weinig verschillende bands bij het samenstellen van mijn lijstje geneigd ben bands te spreiden. Misschien meer dan ik anders zou doen. Bepaalde bands staan bij mij bij de eerste vijf en bij de laatste vijf.

Opavllend trouwens dat ik eigenlijk geen van de nummers slecht vind, integendeel, veel jeugdsentiment en heel veel nummers die ik grijsgedraaid heb., maar toch zou mijn lijstje van 32 allemaal andere nummers bevatten.

Ook van nogal wat bands niet het beste nummer (Suede, The Verve, dEUS, Stone Roses (al zijn de besten daarvan nog net 80's), u2...)

Die van Suede en The Verve (The Drugs Don't Work) vind ik wel een van hun betere.

Heb zelf het meeste van Pearl Jam behoorlijk onderaan gezet...

Arrie schreef:
Ik vind de deadline trouwens wel heel erg snel. Kan die misschien iets later aub?

Hier heb ik geen probleem mee, noem maar een datum...

En persoonlijk had ik ook wel meer variatie in de top 32 willen hebben...Ondanks dat we drie rondes gespeeld hebben kan het toch voorkomen dat er nummers zijn die steeds een positieve loting hadden. Aan de andere kant zijn een aantal bands best wel hoog geeindigd. Fat Boy Slim. Kula Shaker etc had ik toch niet zulke hoge verwachtingen van (niet dat ik ze slecht vind, maar in andere lijsten komen ze veel lager...)

Pearl Jam en Radiohead inderdaad elk 6 nummers. Tsja, dan kun je toch zien dat ze vrij populair zijn (persoonlijk vind ik alle 32 topnummers) , ook al kregen ze niet van iedereen alle punten, de meeste inzenders gaven toch wel een paar punten aan deze bands en dan kom je toch op een hoog gemiddelde uit.

dvdschaaf schreef:

Hier heb ik geen probleem mee, noem maar een datum...

Lijkt 1 juni jullie wat?

Erg jammer van nrs 33 t/m 36.
Hadden de finale veel interessanter gemaakt.

Pff.. de helft van die laatste 32 is echt zwaar crap. Wel weer typisch voor de 90s

ArthurDZ schreef:
(quote)

Lijkt 1 juni jullie wat?

1 juni is accoord

heb nu 14 lijstjes binnen...

Tsja, idd een matige eindlijst, maar dat had ik wel verwacht. Met de meeste grote rockbands uit de jaren '90 (R.E.M., U2, Pearl Jam, dEUS, Oasis, Blue, Suede, Manic Street Preachers) heb ik helemaal niks... Die paar uitzonderingen daarop (Radiohead, Smashing Pumpkins) vullen de top van mijn lijst, samen met Massive Attack, Depeche Mode en The Drugs Don't Work van The Verve. Typerend is het dat ik No Surprises, wat ik veruit het minste nummer van OK Computer vind, nog op 21 heb gezet...

Maar ondanks mijn gezeur wil ik natuurlijk dvdschaaf nog wel de complimenten geven voor zijn moeite .

herman schreef:
Die van Suede en The Verve (The Drugs Don't Work) vind ik wel een van hun betere.

Heb zelf het meeste van Pearl Jam behoorlijk onderaan gezet...

Van The Verve is History hier echt veruit favoriet. En van Suede staan er op de eerste drie albums een aantal nummers die ik beter vind.

dvdschaaf schreef:

heb nu 14 lijstjes binnen...

En nu?

ArthurDZ schreef:
(quote)

En nu?

Ja, jij wilde tot 1 juni wachten!!!

Deze lijstjes zijn binnen:

Aero, Arno, Dwejkk_, musiq48, Outlaw104, herman, starbright boy, odi, JohannesA, dvdschaaf, Tribal Gathering, Almu, orbit, the Viking, Titmeister, Mastroianni, [[YaTaMiNo]], corn1holio1

Dus ik verwacht nog lijstjes van vaste stemmers, bv.: El Ninjo, thelion, Papartis, DJFrankie. Rhythm&Poetry, Ranboy, Sunderland, Zorin etc.

Musicfriek heeft besloten niet te stemmen, die vond de top 32 te slecht (i.e. niet zijn smaak)

't Is ongekend spannens de nummers 1 en 2 liggen precies 1 punt uitelkaar!!!

Nog ff voor de duidelijkheid:
Volgt nu het lijstje met de bovenste 32.
Pearl Jam en Radiohead zijn goed vertegenwoordigd, maar dat is mijns inziens niet vreemd.
Net als bij de MuMeLadder top 2000 zou ik willen dat een ieder hier een top 32 van maakt en het (voor anderen niet zichtbaar) naar mij toestuurt via Berichten

Bvd

Alice in Chains - Would?
Depeche Mode - Enjoy the Silence
dEUS - Hotel Lounge
dEUS - Suds & Soda
Massive Attack - Teardrop
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Pearl Jam - Alive
Pearl Jam - Black
Pearl Jam - Daughter
Pearl Jam - Even Flow
Pearl Jam - Jeremy
Pearl Jam - Rearviewmirror
R.E.M. - Drive
R.E.M. - Losing My Religion
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Fake Plastic Trees
Radiohead - Karma Police
Radiohead - No Surprises
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Smashing Pumpkins - 1979
Smashing Pumpkins - Disarm
Smashing Pumpkins - Tonight Tonight
Suede - Stay Together
The Charlatans - The Only One I Know
The Stone Roses - Love Spreads
The Verve - Bittersweet Symphony
The Verve - The Drugs Don't Work
U2 - Mysterious Ways
U2 - One
U2 - The Fly
U2 - Until The End Of The World

Deadline 1 juni

Mijn lijstje:

1-32 Pearl Jam - Black
228. Chris Cornell - Steel Rain
252. The Gathering - In Motion #2
260. Talk Talk - After the Flood
532. Alice in Chains - Junkhead
591. Tool - Eulogy
597. Mark Hollis - The Colour of Spring
828. Mad Season - Long Gone Day
849. Candlebox - Change
863. Creed - Pity for a Dime

Op welke pagina staan de nummers 257 tot 1000?

Niet iedereen heeft dezelfde pagina's, maar ik heb mijn nummers via Zoek bericht achterhaald...

213. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
249. Elliott Smith – Angeles
348. Pulp – Razzmatazz
459. Belle and Sebastian - Le Pastie de La Bourgeoisie
464. Pavement - Cut Your Hair
845. The Chills - Heavenly Pop Hit
865. Teenage Fanclub - Sparky's Dream
875. The Auteurs - Lenny Valentino
xxxx. Gene - Where Are They Now?
xxxx. MC Sar & The Real McCoy - Another Night

Dat Another Night er niet in staat vooruit, maar Gene...? Kom op Paul de Leeuw, Bon Jovi en Marco Borsato staan er in .

Another Night is anders ook een geweldig nummer hoor!

In ieder geval, bijna vergeten dit, ik ga ook nog een lijstje maken. Gaat nog lastig worden dit.

Arrie schreef:
Another Night is anders ook een geweldig nummer hoor!

Sowieso, ik had 'm niet voor niets genomineerd . Maar ja toch had ik wel verwacht dat veel mensen het zouden zien als irritante jaren 90 dance.

deadline van vandaag voor inzending? Of gaan we vandaag de uitslag weten?

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag

Bedankt dvdschaaf voor dit leuke spelletje

Yep laat maar komen!

De kaarten zijn geschud!...

Er is een uitslag bekend! (bij mij )

De laatste 3 inzendingen hebben het top 10 klassement nog aardig overhoop weten te gooien...

Gister de hele dag onder de pannen geweest, dus vandaar dat ik nu pas de uitslag kan publiceren.

In eerste instantie wil ik iedereen die meegewerkt heeft aan dit topic van harte bedanken!!!

Ik heb al met al toch nog 25(!) lijstjes binnen gekregen... Daarnaast heb ik de voorronde uitslag er ook nog in verwerkt (als 1 lijstje) dus we kunnen stellen dat de lijst compleet is...
De uitslag zal langzaam gebracht worden om de spanning wat op te bouwen...

Lijstjes in volgorde van binnenkomst:
voorrondelijst, ArthurDZ, aERodynamIC, Arno, Dwejkk_, musiq48, Outlaw104, herman, starbright boy, odi, JohannesA, dvdschaaf, Tribal Gathering, Almu, orbit, the Viking, Titmeister, Mastroianni, [[YaTaMiNo]], corn1holio1, Sunderland, ranboy, LucM, Strangeways, Arrie, El Ninjo

Gast
geplaatst: vandaag om 10:34 uur

geplaatst: vandaag om 10:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.