Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:22 uur
Eindelijk een soul nummer in de finale met Marvin Gaye....gerechtigheid.
Jammer van het 3e Bowie nummer, dat had van mij Neil Young, Beatles of Drake mogen zijn.
Jammer van het 3e Bowie nummer, dat had van mij Neil Young, Beatles of Drake mogen zijn.
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:23 uur
Ik zie trouwens dat Marvin Gaye het gehaald heeft ten koste van The Beatles. Dat maakt het dan weer minder erg. 

0
geplaatst: 4 december 2010, 23:30 uur
LucM schreef:
3 nummers van Radiohead en 3 van David Bowie in de finale. Er werd de vorige jaren geklaagd dat er teveel nummers van dezelfde artiest in de finale staan maar toch stemmen ze opnieuw 3 nummers van één artiest in de finale.
3 nummers van Radiohead en 3 van David Bowie in de finale. Er werd de vorige jaren geklaagd dat er teveel nummers van dezelfde artiest in de finale staan maar toch stemmen ze opnieuw 3 nummers van één artiest in de finale.
Vorige keer was het erger met 4x Joy Division en 3x Velvet Underground en Pixies. Maar het zou inderdaad leuker zijn als Fake Plastic Trees en Ashes to Ashes vervangen zouden worden door bijv. The Beatles/Neil Young/Talking Heads/Nick Drake.
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:30 uur
Nick Drake niet geplaatst voor de finale.Weer een extra kopzorg erbij dus want wie moet ik nou op nummer 32 zetten?
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:39 uur
the viking schreef:
Nick Drake niet geplaatst voor de finale.Weer een extra kopzorg erbij dus want wie moet ik nou op nummer 32 zetten?
Wat dacht je van Van Marvin Gaye

0
geplaatst: 4 december 2010, 23:39 uur
31 en 32 zijn niet zo moeilijk voor me. Maar de top 30, dat wordt lastiger. 

0
geplaatst: 4 december 2010, 23:41 uur
Ik ga ergens in de komende weken de gehele top 32 afspelen en aan de hand daarvan selecteer ik de 32 nummers. Heb er zin in 

0
geplaatst: 4 december 2010, 23:46 uur
In ieder geval een mooie finale, iets beter dan vorig jaar.
De top-2000 heb ik zojuist bekeken. Opmerkelijk dat zowat alle nummers van Radiohead, the Beatles en David Bowie stijgen. The Cure en Joy Division doen het dan weer een stuk minder goed dan vorig jaar.
De top-2000 heb ik zojuist bekeken. Opmerkelijk dat zowat alle nummers van Radiohead, the Beatles en David Bowie stijgen. The Cure en Joy Division doen het dan weer een stuk minder goed dan vorig jaar.
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:52 uur
Ik heb geen idee wie er allemaal in de finale zitten, ik zal het wel zien. Er zal in ieder geval weinig verrassends tussen zitten...
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2010, 23:53 uur
musicfriek schreef:
Ik ga ergens in de komende weken de gehele top 32 afspelen en aan de hand daarvan selecteer ik de 32 nummers. Heb er zin in
Ik ook, zoals elk jaar!

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:10 uur
Jammer van dat Bowie-nummer. Zelfs nog als 1e in de herkansing. 
Dan liever A Day In The Life, of nog beter: Like a Hurricane (welke dus voor het eerste de finale niet haalt).
Wéér geen Beatles in de finale (wat toch eigenlijk wel een schande is
)..

Dan liever A Day In The Life, of nog beter: Like a Hurricane (welke dus voor het eerste de finale niet haalt).
Wéér geen Beatles in de finale (wat toch eigenlijk wel een schande is
)..
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:11 uur
Wat een kl#teronde zeg, die laatste. Like a Hurricane eruit, Karma Police eruit, the Beatles eruit.
Zou er bijna mee stoppen. 
Zou er bijna mee stoppen. 
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:13 uur
En hoe komt het dat de 4 verliezers van deze herkansing niet gewoon nummer 33 t/m 36 zijn?
Like a Hurricane eindigt nota bene boven Karma Police, maar in de eindstand staat die 46e en Karma Police 33e. Zijn de daarvoor behaalde stempercentages dan zo belangrijk?
Nog een vraag (mijn laatste, beloofd!
): Wanneer worden de finalisten bekend en wat is de procedure? Sturen we gewoon onze top 32 naar El Ninjo toe?
Edit: Die laatste vraag mag je schrappen.
Like a Hurricane eindigt nota bene boven Karma Police, maar in de eindstand staat die 46e en Karma Police 33e. Zijn de daarvoor behaalde stempercentages dan zo belangrijk?
Nog een vraag (mijn laatste, beloofd!
): Wanneer worden de finalisten bekend en wat is de procedure? Sturen we gewoon onze top 32 naar El Ninjo toe?Edit: Die laatste vraag mag je schrappen.

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:18 uur
Dat doe ik ook weer.

En je dan verbazen over hoe sommige nummers in vredesnaam zover hebben kunnen komen.

Als er een overzicht is kan ik wel een spotify-playlistje maken.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:18 uur
chevy93 schreef:
En hoe komt het dat de 4 verliezers van deze herkansing niet gewoon nummer 33 t/m 36 zijn?
De berekening is als volgt.
Voor de herkansingsladders wordt gekeken naar de eindstand van de betreffende rondes en de daarin behaalde stempercentages.
Als je dan afvalt wordt voor de uiteindelijke rangschikking gekeken naar alle behaalde stempercentages in alle rondes met een gewogen gemiddelde.
Alle nummers die tussen 33 en 64 beland zijn hebben 5 rondes gespeeld. Het stempercentages van de laatste ronde telt 5x mee, dat van de voorlaatste ronde 4x etc t/m dat van ronde 1 wat 1x meeteld.
Op basis daarvan wordt een gemiddelde bepaald en dat bepaald je uiteindelijke rangschikking.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:19 uur
Ok, bedankt voor de uitleg. Dan moeten sommige platen het wel heel slecht gedaan hebben (en sommigen dus juist weer heel goed) in de voorgaande rondes. Voor hoever je van slecht kan spreken dan. Maar Shine On You Crazy Diamond 3 plaatsen verwijderd van de finale. Volgend jaar.. volgend jaar! 

herman schreef:
Als er een overzicht is kan ik wel een spotify-playlistje maken.
Dat zou top zijn!Als er een overzicht is kan ik wel een spotify-playlistje maken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2010, 00:19 uur
chevy93 schreef:
De eindstand is gebaseerd op de percentages van alle rondes die de platen hebben gespeeld, waarbij de laatste rondes het zwaarst wegen.
edit: wat is 'ie toch snel die El Ninjo.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:20 uur
Hij staat ook in het Overzichtstopic maar ik zal 'm hier ook even posten.
Op 2 januari om 11.03u gingen we van start met 2560 nummers om voor de 4e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 17 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 19 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 96 eindlijstjes ontvangen, het streven is natuurlijk om dit aantal te overtreffen.
In lijn met de vorige rondes begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie.
Aangezien de nummers die afvallen steeds hun plaats in de eindrangschikking krijgen obv een gemiddeld stempercentage van alle 7 rondes die ze gespeeld hebben (waarbij de laatste ronde het hoogste gewicht krijgt en de eerste ronde het laagste gewicht), doe ik dat voor de finale ook (ook in lijn met wat vorig jaar in de eindronde met de top 32 gebeurde).
Genoeg geluld, hier zijn de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet en voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
02. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
03. David Bowie - Ashes to Ashes
04. David Bowie - Heroes
05. David Bowie - Space Oddity
06. Depeche Mode - Enjoy the Silence
07. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
08. Joy Division - Atmosphere
09. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Lou Reed - Perfect Day
12. Marvin Gaye - What's Going On
13. Massive Attack - Teardrop
14. Massive Attack - Unfinished Sympathy
15. New Order - Blue Monday
16. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
17. Pixies - Debaser
18. Radiohead - Fake Plastic Trees
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
22. Talking Heads - Psycho Killer
23. The Beach Boys - God Only Knows
24. The Church - Under the Milky Way
25. The Clash - London Calling
26. The Cure - A Forest
27. The Doors - Riders on the Storm
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now?
30. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.
Op 2 januari om 11.03u gingen we van start met 2560 nummers om voor de 4e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 17 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 19 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 96 eindlijstjes ontvangen, het streven is natuurlijk om dit aantal te overtreffen.
In lijn met de vorige rondes begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie.
Aangezien de nummers die afvallen steeds hun plaats in de eindrangschikking krijgen obv een gemiddeld stempercentage van alle 7 rondes die ze gespeeld hebben (waarbij de laatste ronde het hoogste gewicht krijgt en de eerste ronde het laagste gewicht), doe ik dat voor de finale ook (ook in lijn met wat vorig jaar in de eindronde met de top 32 gebeurde).
Genoeg geluld, hier zijn de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet en voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
02. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
03. David Bowie - Ashes to Ashes
04. David Bowie - Heroes
05. David Bowie - Space Oddity
06. Depeche Mode - Enjoy the Silence
07. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
08. Joy Division - Atmosphere
09. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Lou Reed - Perfect Day
12. Marvin Gaye - What's Going On
13. Massive Attack - Teardrop
14. Massive Attack - Unfinished Sympathy
15. New Order - Blue Monday
16. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
17. Pixies - Debaser
18. Radiohead - Fake Plastic Trees
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
22. Talking Heads - Psycho Killer
23. The Beach Boys - God Only Knows
24. The Church - Under the Milky Way
25. The Clash - London Calling
26. The Cure - A Forest
27. The Doors - Riders on the Storm
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now?
30. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:23 uur
Persoonlijk vind ik het een zeer tegenvallende top 32, maar goed, anderen zullen er anders over denken. 

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:24 uur
Vind het persoonlijk juist misschien wel de sterkste finalelijst tot nu toe. 

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:24 uur
Een prima lijst, me dunkt. Uiteraard ook wel een paar nummers waarvan ik echt niet begrijp waarom die bij de beste 32 zouden moeten horen, maar daar ben ik zeker niet de enige in.
Verder vind ik het toch jammer dat artiesten als The Beatles en Pink Floyd de finale niet gehaald hebben (The Beatles zelfs nog nooit.
U2 is overigens wel heel stilletjes de finale in gekomen dan. Ik heb het helemaal niet gemerkt.
Verder vind ik het toch jammer dat artiesten als The Beatles en Pink Floyd de finale niet gehaald hebben (The Beatles zelfs nog nooit.
U2 is overigens wel heel stilletjes de finale in gekomen dan. Ik heb het helemaal niet gemerkt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2010, 00:25 uur
Vorig jaar hadden we 96 inzenders en dat record gaan we dit jaar verpulveren mensen!
Ja toch?!!
Ja toch?!!
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:26 uur
De mijlpaal van 100 stemmers moeten we sowieso halen! Maar ik denk dat we daar misschien wel ruim voorbij zullen gaan.

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:26 uur
Het record van het meeste aantal stemmen per ladder was vorig jaar 58 ofzo? Dit jaar is dat record ruim verbeterd, dus het lijkt me dat deze er met gemak aangaat. 
We hadden bij de herkansing immers al 79 stemmers.

We hadden bij de herkansing immers al 79 stemmers.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:28 uur
chevy93 schreef:
Overigens is U2 echt een band waar ik heel weinig mee heb, maar vind ik dit juist een van hun mooiste nummers. Dus ik kan er heel erg goed mee leven.

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:30 uur
U2 zal nooit mijn favoriete band worden, maar ze hebben veel leuke nummers gemaakt. Waarvan Unforgettable Fire één van de beste is. Maar ik zie nu pas dat ze in de finale staan. Bij de overige 31 nummers wist ik dat wel.
Perfect Day is overigens een prachtige debutant in de finale.
Perfect Day is overigens een prachtige debutant in de finale.

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:33 uur
Nog een laatste voorspelling en dan ga ik naar bed: Heroes wordt de winnaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.