Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:35 uur
Ik ben m.n U2 fan van de periode The Unforgettable Fire t/m Achtung Baby en vind de titelsong van the Unforgettable Fire by far het allermooiste U2 nummer ever....maar het zou goed de love/hate vd finale kunnen worden...of anders Simple Minds.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2010, 00:35 uur
Vorig jaar had aERodynamIC binnen 33 minuten de eerste lijst ingezonden. Ik wacht in spanning af of El Ninjo ons zo gaat vertellen dat dat record ook gebroken is... 

0
geplaatst: 5 december 2010, 00:37 uur
chevy93 schreef:
Nog een laatste voorspelling en dan ga ik naar bed: Heroes wordt de winnaar.
Nog een laatste voorspelling en dan ga ik naar bed: Heroes wordt de winnaar.
Zou best kunnen...is een nummer dat bij bijna niemand in de bottom 5 beland denk ik en dat is belangrijk om deze competitie te winnen. Dat heeft ie voor op Radiohead, the Cure, Velvet Underground en andere kanshebbers.
0
geplaatst: 5 december 2010, 00:41 uur
El Ninjo schreef:
Lukas was om 00.35u de eerste inzender.
Lukas was om 00.35u de eerste inzender.
En wat heeft ie daar in de bottom 5 staan...?

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2010, 00:43 uur
Lukas schreef:
(quote)

0
geplaatst: 5 december 2010, 01:16 uur
Dit jaar wat later 
Alleen mijn nummer 32 vind ik echt helemaal niks aan en de rest is gewoon weer een prima lijst wat mij betreft. Wel redelijk voorspelbaar als alle jaren maar dat hoort ook wel een beetje zo, anders zou de lijst niet erg geloofwaardig meer zijn als we elk jaar een compleet andere top 32 zouden hebben.
Natuurlijk mis ik een aantal persoonlijke favoriete artiesten, maar ach.....

Alleen mijn nummer 32 vind ik echt helemaal niks aan en de rest is gewoon weer een prima lijst wat mij betreft. Wel redelijk voorspelbaar als alle jaren maar dat hoort ook wel een beetje zo, anders zou de lijst niet erg geloofwaardig meer zijn als we elk jaar een compleet andere top 32 zouden hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2010, 01:18 uur
aERodynamIC schreef:
Dit jaar wat later
Dit jaar wat later

Helemaal mee eens!
0
geplaatst: 5 december 2010, 01:52 uur
Wat ik overigens wel aardig vond om te weten, de nummers die tot nu toe elk jaar de finale hebben gehaald, het zijn er precies 10:
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Teardrop
Pixies - Debaser
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Doors - Riders on the Storm
The Doors - The End
The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
En slechts drie nummers hebben tot nu toe elke keer de top 10 weten te halen:
Zullen deze nummers dat weer weten te bereiken?
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Kate Bush - Wuthering Heights
Pixies - Debaser
The Doors - Riders on the Storm
The Doors - The End
The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
En slechts drie nummers hebben tot nu toe elke keer de top 10 weten te halen:
Zullen deze nummers dat weer weten te bereiken?

0
geplaatst: 5 december 2010, 02:15 uur
Voorheen waren het 12 nummers die altijd de finale hebben gehaald.
Neil Young - Like a Hurricane en Joy Division - Decades zijn dit jaar voor het eerst buiten de boot gevallen.
En Arcade Fire - Rebellion (Lies) deed het eerste jaar nog niet mee, maar heeft wel in alle edities daarna waarin ie deelnam de finale gehaald.
Neil Young - Like a Hurricane en Joy Division - Decades zijn dit jaar voor het eerst buiten de boot gevallen.
En Arcade Fire - Rebellion (Lies) deed het eerste jaar nog niet mee, maar heeft wel in alle edities daarna waarin ie deelnam de finale gehaald.
0
Zorin
geplaatst: 5 december 2010, 06:34 uur
Van de helft kan ik nog goed tot aardig een top 16 maken; de andere helft is opvulsel helaas......
.
Succes El Ninjo.
. Succes El Ninjo.
0
geplaatst: 5 december 2010, 10:14 uur
starbright boy schreef:
Rebellion (lies) stond in 2007 op 515.
Rebellion (lies) stond in 2007 op 515.
Oeps, inderdaad...ik moet zulke dingen ook niet snel midden in de nacht willen uitzoeken

0
k.grubs
geplaatst: 5 december 2010, 11:00 uur
De grootste gemene deler is toch altijd een beetje triest lijstje.
0
geplaatst: 5 december 2010, 11:15 uur
k.grubs schreef:
Dan zouden bijv. de eerste 500 nummers volgend jaar niet mogen meedoen.

Het is trouwens al eerder gezegd dat de MuMe Top grotendeels een rocklijst is.
Moeten andere genres volgend jaar niet positief gediscrimineerd worden?

0
geplaatst: 5 december 2010, 11:22 uur
Een eerste tussenstand obv 13 ingezonden lijstjes en de startladder.
Er staan 2 dubbele artiesten in de top 10. Wat opvalt is dat de gehele top 4 tot nu toe door niemand als zijn favoriete plaat is genoemd. De nummers 5, 6, 8, 9 en 10 zijn dat wel en de nummer 10 prijkt maar liefst 3x bovenaan een lijstje.
In de love/hate competitie (totaal van het aantal nominaties in zowel de top 5 / bottom 5) staat 1 nummer nu duidelijk bovenaan...en die vinden we terug op plaats 26. De nummer 32 is maar liefst 7x in de onderstaande 5 beland.
1. 320 pt.
2. 295 pt.
3. 290 pt.
4. 282 pt.
5. 276 pt.
6. 274 pt.
7. 264 pt.
8. 263 pt.
9. 259 pt.
10. 256 pt.
11. 254 pt.
12. 248 pt.
13. 243 pt.
14. 236 pt.
15. 232 pt.
16. 229 pt.
17. 225 pt.
18. 225 pt.
19. 220 pt.
20. 218 pt.
21. 215 pt.
22. 209 pt.
23. 207 pt.
24. 202 pt.
25. 202 pt.
26. 201 pt.
27. 200 pt.
28. 198 pt.
29. 186 pt.
30. 181 pt.
31. 161 pt.
32. 121 pt.
Er staan 2 dubbele artiesten in de top 10. Wat opvalt is dat de gehele top 4 tot nu toe door niemand als zijn favoriete plaat is genoemd. De nummers 5, 6, 8, 9 en 10 zijn dat wel en de nummer 10 prijkt maar liefst 3x bovenaan een lijstje.
In de love/hate competitie (totaal van het aantal nominaties in zowel de top 5 / bottom 5) staat 1 nummer nu duidelijk bovenaan...en die vinden we terug op plaats 26. De nummer 32 is maar liefst 7x in de onderstaande 5 beland.
1. 320 pt.
2. 295 pt.
3. 290 pt.
4. 282 pt.
5. 276 pt.
6. 274 pt.
7. 264 pt.
8. 263 pt.
9. 259 pt.
10. 256 pt.
11. 254 pt.
12. 248 pt.
13. 243 pt.
14. 236 pt.
15. 232 pt.
16. 229 pt.
17. 225 pt.
18. 225 pt.
19. 220 pt.
20. 218 pt.
21. 215 pt.
22. 209 pt.
23. 207 pt.
24. 202 pt.
25. 202 pt.
26. 201 pt.
27. 200 pt.
28. 198 pt.
29. 186 pt.
30. 181 pt.
31. 161 pt.
32. 121 pt.
0
geplaatst: 5 december 2010, 11:52 uur
wowo schreef:
(quote)
Maar het is gelukkig geen standaardlijst. Voor mij is er in ieder geval genoeg te ontdekken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2010, 12:03 uur
Zojuist ook mijn lijstje ingestuurd. Zoals ik voorheen al vermoedde: een duidelijk betere finale dan vorig jaar - niet in de laatste plaats doordat er meer variatie in zit.
0
Magick1
geplaatst: 5 december 2010, 12:14 uur
Hier ook net mijn lijst doorgestuurd, en ie is ook beter dan vorig jaar. Tegenover mijn top 32 van vorig jaar zitten er 14 dalers en 5 stijgers, de nieuwe steken dus de oude voorbij 

0
Dwangbuis
geplaatst: 5 december 2010, 12:16 uur
De mijne zit ook in El Ninjo's inbox. Derde jaar dat ik meedoe, derde jaar op rij dezelfde nummer één, derde jaar op rij bijna alle nummers uit de jaren 80 bij de laatste 10
Mijn goede voornemen voor 2011 ken ik al: meer genres in de ladder stemmen!
Mijn goede voornemen voor 2011 ken ik al: meer genres in de ladder stemmen!
0
geplaatst: 5 december 2010, 12:22 uur
Voor mij ook de derde keer dat ik meedoe, maar het wordt ook het derde jaar op rij een andere nummer een. 
Maar wel voor de derde keer op rij dezelfde nummer 32, je komt ook nooit van dat nummer af he...

Ik heb trouwens nog niet ingezonden, maar die twee dingen weet ik al vrij zeker.

Maar wel voor de derde keer op rij dezelfde nummer 32, je komt ook nooit van dat nummer af he...

Ik heb trouwens nog niet ingezonden, maar die twee dingen weet ik al vrij zeker.
0
geplaatst: 5 december 2010, 12:23 uur
Hmm, de eindlijst is wat gavarieerder dan vorig jaar, dat is positief. Ik ben vooral blij met Lou Reed en Marvin Gaye in de finale
Echter hadden Ashes to Ashes, Fake Plastic Trees en Neighborhood #3 van mij wel vervangen mogen worden door Pink Floyd, Beatles en Nick Drake, had de lijst een stuk beter gemaakt! Nu is het verloop wel erg groot, van een aantal topnummers tot de suffe wave-plaatjes van Echo en de Simple Minds (nummer 31&32 zijn iig gemakkelijk...)
Ik ga aan de slag!
Echter hadden Ashes to Ashes, Fake Plastic Trees en Neighborhood #3 van mij wel vervangen mogen worden door Pink Floyd, Beatles en Nick Drake, had de lijst een stuk beter gemaakt! Nu is het verloop wel erg groot, van een aantal topnummers tot de suffe wave-plaatjes van Echo en de Simple Minds (nummer 31&32 zijn iig gemakkelijk...)Ik ga aan de slag!
0
geplaatst: 5 december 2010, 12:32 uur
Mijn nummer 1 staat in ieder geval al rotsvast (en wordt iets anders dan de vorige jaren), maar daarachter is het nog zeer twijfelachtig. De komende dagen alles eens goed beluisteren dus.
0
geplaatst: 5 december 2010, 12:59 uur
Voor het deredejaar dat ik meedeed en eindelijk zijn mijn nummers 1,2 en 3 nummers waarvan ik met recht kan zeggen dat de nummers ook tot mijn persoonlijke 10 beste nummers allertijden behooren. Voorheen ging dat alleen op voor mijn nummer 1 die nu op 3 staat.
Mijn nummer 32 zal waarschijnlijk wel altijd dezelfde blijven.
Mijn nummer 32 zal waarschijnlijk wel altijd dezelfde blijven.
0
geplaatst: 5 december 2010, 13:05 uur
k.grubs schreef:
Maar je kunt niet onder de grote gemene deler uitkomen en dan vind ik het altijd nog beter dan de top 2000.
Het is elk jaar weer een beetje zeuren door iedereen (hoort er ook wel bij natuurlijk). Maar als iedereen zijn eigen exquisite lijstje wil tonen moet ie dat zeker doen in de daarvoor betreffende topics: ze zijn er

De MuMe-ladder is nu eenmaal een grote gemene deler en die leert ons dat deze site vooral veel rockpubliek trekt. Doe dit op een site met r&b liefhebbers of op een hiphop forum en je krijgt wat anders en ook daar zal het dan zeuren worden dat de 'grote namen' zijn doorgedrongen tot de hoogste regionen.
Ben je echt op zoek naar wat apartere dingen in de MuMe-ladder dan moet je gewoon ergens halverwege starten of zo.
Ik blijf het een geloofwaardige lijst vinden doordat veel dezelfde namen elk jaar terugkeren, aangevuld met wat stijgers. Elk jaar een compleet andere top 32 zou niet geloofwaardig zijn en maakt de lijst daardoor ook minder interessant. Maar dat is mijn mening.
Ik wist trouwens niet meer hoe mijn top 10 er vorig jaar uit zag en nu blijkt dat ie niet eens zo erg veranderd is: de nummers 8,9 en 10 zijn stijgers die de top 10 binnenkomen en dat heeft ook te maken met het aanbod (Pearl Jams Black zit er dit jaar b.v. niet bij helaas). Vrij constant dus.
0
geplaatst: 5 december 2010, 13:07 uur
Het is een prachtige lijst, elk jaar opnieuw. Er valt telkens vanalles te ontdekken, en dat maakt hem zo goed.
De finale vind ik afwisselender als vorig jaar, maar daarom niet beter. Het zou ook maar raar zijn dat je persoonlijke smaak exact die van het gemiddelde van alle mumegebruikers is!
De finale vind ik afwisselender als vorig jaar, maar daarom niet beter. Het zou ook maar raar zijn dat je persoonlijke smaak exact die van het gemiddelde van alle mumegebruikers is!
0
geplaatst: 5 december 2010, 13:12 uur
In januari van dit jaar hebben de meeste van ons 10 nummers ingeleverd voor de MuMeLadder. Nu ben ik dus erg benieuwd: wat hebben jullie nominaties gedaan in de MuMeLadder 2010? Op welke ben je heel erg trots en van welke vind je het heel erg jammer dat ie er niet in staat?
Kom maar op
Kom maar op

0
Zorin
geplaatst: 5 december 2010, 13:13 uur
Het is best zo: we doen er met zijn allen aan mee dus zoveel users, zoveel smaken. Er is denk ik/vast wel voor ieder wat wils om iig jouwfavorieten/smaakmakers boven in de lijst te zetten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.