Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:10 uur
Ik mis juist Nas toch wel heel erg in de lijst.
Het is nou eenmaal zo dat er vooral rockliefhebbers op deze lijst stemmen, hip-hop nummers vallen vrij snel af. Ik ga ook wat nomineren volgend jaar, hopelijk sneuvelen ze niet meteen.
Het is nou eenmaal zo dat er vooral rockliefhebbers op deze lijst stemmen, hip-hop nummers vallen vrij snel af. Ik ga ook wat nomineren volgend jaar, hopelijk sneuvelen ze niet meteen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2010, 16:10 uur
chevy93 schreef:
Klopt, dat jaar werd Like a Rollin' Stone 22e.
Beetje cru gesteld natuurlijk.
Klopt, dat jaar werd Like a Rollin' Stone 22e.
(quote)
Bij de eerste editie zelfs met 4 nummers.(quote)
Hoe profiteert het nummer daarvan dan? De VU-"haters" zetten het nummer nu op 32 ipv 30 of 31. En de VU-liefhebbers zetten VU op 1, 2 en 3 waardoor er minder punten overblijven voor de overige nummers, maar dit jaar rest alleen de 1e plek voor VU.Beetje cru gesteld natuurlijk.
Ik gok dat het meer aan de stemmers ligt die niet haters of liefhebbers zijn. Die zijn mogelijk geneigd om één, meerdere of zelfs alle nummers minder te waarderen dan wanneer er slechts één nummer van de band in de lijst staat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2010, 16:11 uur
niels94 schreef:
Ik mis juist Nas toch wel heel erg in deze lijst.
Ik mis juist Nas toch wel heel erg in deze lijst.
Nas stond er in 2008 eenmalig in en was dit jaar 2x genomineerd maar heeft het niet gehaald.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:12 uur
Snoeperd schreef:
Leuk dat Young Bride van Midlake zo gestegen is
Ja, geweldig nummer van een geweldige groep Leuk dat Young Bride van Midlake zo gestegen is
.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:13 uur
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:14 uur
Ik gok erop dat Massive Attack - Unfinished Sympathy hoog eindigt. Misschien bij niemand op 1, maar bij velen op een mooie plek. Zoiets misschien:
1. The Velvet Underground - Venus in Furs
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy
3. David Bowie - "Heroes"
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. The Cure - A Forest
1. The Velvet Underground - Venus in Furs
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy
3. David Bowie - "Heroes"
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. The Cure - A Forest
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:16 uur
Onweerwolf schreef:
Nas stond er in 2008 eenmalig in en was dit jaar 2x genomineerd maar heeft het niet gehaald.
(quote)
Ja, maar het geeft toch iets aan over hip-hop in deze lijst. Ik hoef niet de halve lijst vol met hip-hop, maar ik denk dat veel meer nummers in de lijst toch wel goed in verhouding zou staan met hoe het op deze site gesteld is, alleen stemmen de hip-hop liefhebbers schijnbaar niet/nauwelijks.
Als een rapper hoge noteringen verdient is het toch wel Nas, getuigt ook zijn plek in de album top 250. Verder zouden klassiekers als Still D.R.E., Lose Yourself, Dear Mama en Juicy (om even wat bekendere nummers te noemen) ook niet misstaan, maar dat soort nummers geef ik al helemaal weinig kans.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2010, 16:21 uur
Mja, naar mijn idee is er toch wel wat meer hiphop in de lijst gekomen. Er is in ieder geval een heleboel genomineerd vorig jaar.
Ik ben geen hiphop liefhebber verder maar de wat meer mainstream hip hop acts zouden van mij wel punten kunnen krijgen, zoals inderdaad Eminem of Dr. Dre. Immortal Technique vind ik ook tof maar die is helaas ook al verdwenen twee jaar geleden.
Ik ben geen hiphop liefhebber verder maar de wat meer mainstream hip hop acts zouden van mij wel punten kunnen krijgen, zoals inderdaad Eminem of Dr. Dre. Immortal Technique vind ik ook tof maar die is helaas ook al verdwenen twee jaar geleden.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:31 uur
chevy93 schreef:
Hoe profiteert het nummer daarvan dan? De VU-"haters" zetten het nummer nu op 32 ipv 30 of 31. En de VU-liefhebbers zetten VU op 1, 2 en 3 waardoor er minder punten overblijven voor de overige nummers, maar dit jaar rest alleen de 1e plek voor VU.
Hoe profiteert het nummer daarvan dan? De VU-"haters" zetten het nummer nu op 32 ipv 30 of 31. En de VU-liefhebbers zetten VU op 1, 2 en 3 waardoor er minder punten overblijven voor de overige nummers, maar dit jaar rest alleen de 1e plek voor VU.
Er zijn toch een heleboel mensen die zowel van hun wel als van hun niet favoriete artiest geen 1 - 2 - 3 rijtjes maken of 30 - 31 - 32 rijtjes maar toch gaan spreiden.
En aangezien de aanhangers onderling verdeeld zijn over wat het beste nummer is pakt het hebben van meerdere nummers in de finale vaak negatief uit.
Laat ik zo zeggen, Radiohead haalde het nooit tot vorig jaar toen Street Spirit het enige nummer in de finale was, toen wonnen ze ineens. Idem voor de VU, in het jaar dat Venus in Furs 2e werd was het het enige VU nummer in de finale.
Idem voor the Cure, in 2008 het enige Cure nummer in de finale en winst, vorig jaar deed Pictures of You ook mee en wonnen ze niet.
Tot nu toe is het dus altijd een voordeel gebleken om maar 1 nummer in de finale te hebben. Maar regels zijn er natuurlijk om gebroken te worden.....

0
geplaatst: 6 december 2010, 16:44 uur
Op dit moment al 55 deelnemers....goede hoop dat we boven de 100 deelnemers komen.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:54 uur
Ik denk dat er nog aardig wat bij komen, aardig wat mensen ( ook ik ) kiezen ervoor om alles eerst goed te beluisteren.
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:12 uur
Heb net mijn bijdrage naar El Ninjo gestuurd....
Jullie mogen weten dat ik sommigen van mijn favorieten gespreid heb, en de zaken die ik echt niet goed vind of die me minder kunnen raken heb ik mooi samen te gegroepeerd op de laatste plaatsen 31 en 32
Ik hoop stiekem dat mijn "top 3" van de 32 het haalt
))
Leuk om The Church met "under the milky way" tegen te komen, als staan ze bij mij niet heel hoog, maar dat komt vooral door het vele andere lekkers waartegen ze de duimen moeten leggen...
En neen, voor wie dat mocht denken, Simple Minds staan niét op 1 bij mij
Jullie mogen weten dat ik sommigen van mijn favorieten gespreid heb, en de zaken die ik echt niet goed vind of die me minder kunnen raken heb ik mooi samen te gegroepeerd op de laatste plaatsen 31 en 32

Ik hoop stiekem dat mijn "top 3" van de 32 het haalt
))Leuk om The Church met "under the milky way" tegen te komen, als staan ze bij mij niet heel hoog, maar dat komt vooral door het vele andere lekkers waartegen ze de duimen moeten leggen...
En neen, voor wie dat mocht denken, Simple Minds staan niét op 1 bij mij

0
geplaatst: 6 december 2010, 17:14 uur
El Ninjo schreef:
Gelukkig maar, The Unforgettable Fire is oneindig veel beter dan One, wat mij betreft veruit het beste U2 nummer ooit.
(quote)
Gelukkig maar, The Unforgettable Fire is oneindig veel beter dan One, wat mij betreft veruit het beste U2 nummer ooit.
Dat is inderdaad een geweldig nummer, één van de allerbeste U2-songs, One vind i k toch ook heel sterk hoor...
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2010, 17:17 uur
Mijn favoriete U2 nummer verandert nog wel eens met de tijd. New Years Day heb ik heel erg lang de mooiste gevonden. Momenteel is het echter I Will Follow. The Unforgettable Fire en One vind ik trouwens ook top.
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:24 uur
Bullet the Blue Sky is voor mij het beste U2 nummer. De stem van Bono is daar zo ongelooflijk mooi. I still haven't found what I'm looking for vind ik ook heel mooi.
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:25 uur
Onweerwolf schreef:
Het volgende statistiekje
De 16 grootste stijgers:
Winst (2010 -2009) Artiest - Titel
1208 (329 - 1537) Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
1039 (830 - 1869) Midlake - Young Bride
De 16 grootste stijgers:Winst (2010 -2009) Artiest - Titel
1208 (329 - 1537) Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Smokers Outside the Hospital Doors komt de volgende keer hopelijk in de top 100 terecht. Echt een moderne topper. Midlake is een band met een aantal goede nummers, waarbij ik Young Bride lang niet het beste nummer vind. Wellicht de volgende keer Roscoe, Head Home of nummers van het nieuwe album in de lijst.
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:33 uur
Onweerwolf schreef:
De 16 grootste stijgers:
1051 (730 - 1781) Shangri-La's - Past, Present & Future
De 16 grootste stijgers:1051 (730 - 1781) Shangri-La's - Past, Present & Future
Erg opmerkelijk en daarom zo leuk! Tot de ladder vorig jaar moeten toch niet veel mensen dit gekend hebben, dus heel mooi om zulk een forse stijging te zien!
En om even mee te speculeren: Marvin Gaye mag dan overal nipt zijn meegegaan (in de startladder stond hij waarschijnlijk helemaal onderaan), ik denk dat hij nu keihard de top 10 gaat halen.
Niemand kan dit nummer haten, dus bij iedereen staat het op zijn minst ergens in het midden. Of heb ik nu oogkleppen op?Plus (vooral): mensen die een beetje soul kunnen hebben, hebben maar 1 keuze, de rockers zullen veel verdeelder stemmen. In de voorrondes met marvin waren het nog een 7-tal rocknummers per ladder, nu zijn er grofweg 31. En nog steeds maar 1 soulnummer...
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:37 uur
El Ninjo schreef:
Tot nu toe is het dus altijd een voordeel gebleken om maar 1 nummer in de finale te hebben. Maar regels zijn er natuurlijk om gebroken te worden.....
Misschien dat men het overdreven vind om de nummers van één artiest allemaal hoog/laag te zetten. We zullen het zien! Tot nu toe is het dus altijd een voordeel gebleken om maar 1 nummer in de finale te hebben. Maar regels zijn er natuurlijk om gebroken te worden.....

0
geplaatst: 6 december 2010, 17:38 uur
Onweerwolf schreef:
De 16 grootste stijgers:
De 16 grootste stijgers:1039 (830 - 1869) Midlake - Young Bride
Mag wat bij betreft nog veel hoger!
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:38 uur
@kemm
Ik denk ook dat dat een goed finalenummer is, schat de kansen voor een top 10 notering best hoog in
Ik denk ook dat dat een goed finalenummer is, schat de kansen voor een top 10 notering best hoog in
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2010, 17:42 uur
kemm schreef:
Erg opmerkelijk en daarom zo leuk! Tot de ladder vorig jaar moeten toch niet veel mensen dit gekend hebben, dus heel mooi om zulk een forse stijging te zien!
(quote)
Ik vind het al jaren een prachtig nummer. Eén van de allermooiste golden oldies wat mij betreft.

0
geplaatst: 6 december 2010, 18:27 uur
Snoeperd schreef:
Bullet the Blue Sky is voor mij het beste U2 nummer. De stem van Bono is daar zo ongelooflijk mooi. I still haven't found what I'm looking for vind ik ook heel mooi.
Mijn absolute favoriete U2-nummers zijn niet noodzakelijk (a-) singles en sommigen zullen dus nooit de lijstjes halen vrees ik:
* Acrobat
* 11 O'Clock Tick Tock
* The Unforgettable Fire
* Wire
* Untill The End Of The World
* In God's Country
* One Tree Hill
* Trying to Throw Your Arms Around The World
* Exit
* The Electric Co.
* October
* Running to Stand Still
* Stay (Faraway, So Close)
En jawel, ook:
* Bullet The Blue Sky
* Where The Streets Have No Name
0
Zorin
geplaatst: 6 december 2010, 18:49 uur
Ik spreid niks (doet mijn vriendin wel
); ik zet het voor mij beste bovenaan en zo glij ik af naar 32.....(die 2e helft vind ik overigens een stuk lastiger in te vullen; veel kiezen tussen minst en niks
)
); ik zet het voor mij beste bovenaan en zo glij ik af naar 32.....(die 2e helft vind ik overigens een stuk lastiger in te vullen; veel kiezen tussen minst en niks
)
0
geplaatst: 6 december 2010, 19:04 uur
Bij mij is nummer 30 nog steeds aardig goed. Nummer 31 is een wat saaiige plaat. Nummer 32 is een zeverige smartlap die hopelijk volgend jaar weer ver weg blijft van de bovenste 32. En dat terwijl 2 fantastische nummers van zo´n 5 jaar eerder waar hij deel aan had net waren gestrand voor de finishlijn. Wat een deceptie was dat.
0
geplaatst: 6 december 2010, 19:09 uur
Ik vind het nog best een treffende omschrijving eigenlijk.
Al vind ik het zelf best een leuk nummer.
Al vind ik het zelf best een leuk nummer.
0
geplaatst: 6 december 2010, 19:09 uur
Er zit maar één smartlap in de lijst, dus da's niet zo moeilijk raden.
0
geplaatst: 6 december 2010, 19:10 uur
Goh, welke zou dat toch zijn? Echter klopt de omschrijving van geen kanten. Het nummer is veel te prachtig. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.