MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Er staan inmiddels weer al 10 lijstjes in de wachtrij, maar dit is de tussenstand na 43 lijstjes gisternacht. Tussen haakjes van links naar rechts de positie in de tussenstanden na resp. 33, 24 en 13 lijstjes.

1. (1) (1) (1) 890 pt
2. (2) (2) (3) 867 pt
3. (3) (3) (8) 817 pt
4. (5) (17) (16) 785 pt
5. (21) (16) (14) 784 pt
6. (4) (5) (11) 770 pt
7. (9) (18) (25) 751 pt
8. (15) (21) (19) 749 pt
9. (6) (4) (18) 744 pt
10. (16) (6) (9) 744 pt
11. (7) (12) (28) 739 pt
12. (13) (10) (2) 736 pt
13. (17) (20) (27) 735 pt
14. (22) (15) (4) 734 pt
15. (11) (9) (7) 728 pt
16. (12) (7) (13) 726 pt
17. (14) (11) (5) 724 pt
18. (10) (19) (29) 723 pt
19. (18) (14) (12) 709 pt
20. (8) (8) (10) 707 pt
21. (19) (13) (17) 694 pt
22. (20) (22) (6) 684 pt
23. (24) (25) (24) 661 pt
24. (25) (28) (31) 659 pt
25. (23) (23) (20) 658 pt
26. (29) (26) (22) 653 pt
27. (26) (24) (21) 623 pt
28. (27) (27) (23) 594 pt
29. (28) (30) (26) 587 pt
30. (31) (31) (30) 578 pt
31. (32) (29) (15) 577 pt
32. (30) (32) (32) 574 pt

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Vooraf zijn er volgens mij wat kleine KO's gespeeld waarbij die nummers zijn afgevallen.

Van mij zou het maximum aantal nummers per artiest overigens nog wel iets omlaag mogen.

Lukk0
Van mij ook. Al die andere nummers van The Beatles etc. halen op basis van hun naam ook allemaal de lijst. Ik zou wel een paar andere nummers van minder vaak genoteerde artiesten weten die die plekken op zouden mogen vullen.

Maar je kan niet alles hebben

Persoonlijk verbaasd het me dat er 2 Massive Attack nummers instaan.
Verder had ik liever Karma Police of Idioteque (maar van die laatste was nooit sprake) op de plaats van Fake Plastic Trees gehad.
Ook verbaasd het me een beetje dat er niet eens een Bob Dylan song in de finale staat.
En dat The Unforgetable Fire van U2 er in staat, niet dat ik dat jammer vind, maar het verbaast me gewoon, ik had eerder One ofzo verwacht, gezien de populariteit van dat nummer.

Toch knap weer van Kate Bush tussen al die mannen.

Maar zeer terecht

niels94 schreef:
En dat The Unforgetable Fire van U2 er in staat, niet dat ik dat jammer vind, maar het verbaast me gewoon, ik had eerder One ofzo verwacht, gezien de populariteit van dat nummer.

Gelukkig maar, The Unforgettable Fire is oneindig veel beter dan One, wat mij betreft veruit het beste U2 nummer ooit.

Mocht One ooit de finale halen, dan boycot ik dit topic per direct, wat een ontzettend zaadnummer is dat...

Haha, je hoort zo vaak van dat nummer dat het het lievelingsnummer is van mensen, dat ik hem eerder zou verwachten dan The Unforgettable Fire. Ik had het dus verkeerd op deze site

Ik weet niet welke ik persoonlijk mooier vind... Ik vind Beautiful Day het mooist van U2, One vind ik ook een heel mooi nummer hoor. Maar The Unforgettable Fire ook

Het nummer wat bij mij onderaan gaat eindigen, vind ik een mooi nummer, supergoede finale

Hmmm...als ik een U2 top 10 zou moeten maken denk ik niet, afijn ik weet het wel zeker, dat er een nummer in zou staan dat na Achtung Baby gemaakt is. Al mijn favo U2 nummers zijn voor of t/m dat album.
Na Achtung Baby is het wat mij betreft qua albums alleen maar matig dan wel redelijke middelmaat alhoewel ik het laatste album wel weer kan waarderen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Gelukkig maar, The Unforgettable Fire is oneindig veel beter dan One, wat mij betreft veruit het beste U2 nummer ooit.

Eens. Al komt Where the Streets Have No Name in de buurt.

Wat betreft de ladder lijkt er nog weinig beslist. Al is de top 3 al een tijdje hetzelfde. De stijging van nummer 5 is ook wel opvallend. Ik heb wel een idee welke nummers in die top 3 staan, ik ben benieuwd of die voorspelling uit gaat komen.

El Ninjo schreef:
Na Achtung Baby is het wat mij betreft qua albums alleen maar matig dan wel redelijke middelmaat

Dat ben ik helemaal met je eens, alleen er staan nog wel een paar mooie nummers op.

Ik waag als eerste een voorspelling voor de top 10:

1. The Cure - A Forest
2. The Doors - Riders on the Storm
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. U2 - The Unforgettable Fire
6. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
7. David Bowie - "Heroes"
8. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
9. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Depeche Mode - Enjoy the Silence

Co Jackso schreef:
Wat betreft de ladder lijkt er nog weinig beslist. Al is de top 3 al een tijdje hetzelfde. De stijging van nummer 5 is ook wel opvallend. Ik heb wel een idee welke nummers in die top 3 staan, ik ben benieuwd of die voorspelling uit gaat komen.

Speculeren in dit topic mag altijd natuurlijk....over de top 3 maar ook over de onderste 3...

Ik denk dat Street Spirit wel in de top 3 staat, en Heroes en A Forest ook. Hoop zelf dat The Smiths gaan winnen en ook Kate Bush en Marvin Gaye gun ik een hoge notering.

Lukk0
Ik doe ook een gooi naar de bovenste vijf:

01. The Velvet Underground - Venus in Furs
02. David Bowie - Heroes
03. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
04. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
05. Arcade Fire - Rebellion (Lies)

Ik verwacht ook Kate Bush nog hoog in de lijst, maar ik vraag me af of ze het tot de bovenste vijf gaat halen. De VU profiteert dit jaar denk ik van het ontbreken van Heroin en All Tomorrow's Parties in de finale.

Snoeperd schreef:
Ik denk dat Street Spirit wel in de top 3 staat, en Heroes en A Forest ook. Hoop zelf dat The Smiths gaan winnen en ook Kate Bush en Marvin Gaye gun ik een hoge notering.

Denk dat Street Spirit hinder gaat ondervinden van 2 andere Radiohead-nummers in de finale, evenals Heroes. Kate Bush eindigt denk ik bovenin de middenmoot. Wat betreft Marvin Gaye weet ik het niet; gaat denk ik veel punten krijg van de mensen met een wat alternatievere muzieksmaak, maar weinig van de rockliefhebbers. Aangezien de laatste groep hier duidelijk in de meerderheid is, verwacht ik Gaye ergens onderaan de middenmoot...

@ Titmeister...de huidige tussenstand is dan wellicht toch verrassender dan je verwacht....ik verklap zowiezo niets over de plaatsing maar wat betreft de nummers die de huidige top 10 bevolken vergeleken met jouw voorspelling zit je op een score van 50%.
En 3 vd door jouw genoemde nummers komen op dit moment niet eens in het linkerrijte (bij de eerste 16) voor. En ook daar zitten verrassingen bij. Maar goed, er kan nog veel wijzigen.

Ben benieuwd Deze nummers scoren elk jaar hoog in de finale, vandaar dat ik ze weer hoog verwacht. Behalve U2 dan, maar gezien de enorme stijging in populariteit in de Ladder, verwacht ik hen hoog. Andere nieuwkomers waarvan ik verwacht dat ze het goed doen zijn God Only Knows en Perfect Day. Zakkers zijn denk ik Teardrop en The Mercy Seat (te alternatief voor de gemiddelde rock-liefhebber). We zullen zien...

1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
2. The Cure - A Forest
3. Depeche Mode - Enjoy the Silence
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out

Zoiets
Al hoop ik zelf op Arcade Fire.

Nog wat statistiek betreffende de overgebleven 32 nummers:
Decennia verdeling:
1) de 80's (13) dwz er doen veel veertigers mee met dit spel.
2) de 70's (7)
3) de 90's (6)
4) de 60's (4)
5) de 2000's (slechts 2)

Geografische verdeling:
1) Engeland (18)
2) Verenigde Staten (8)
3) +4) Canada en Australië (2)
5) + 6) Schotland en Ierland (1)

Toch wel weer erg belangrijk om te weten.

Ik denk dat we wel 'ns een hele verrassende winnaar kunnen krijgen.

El Ninjo, ff een vraagje. Kan je in de toplijst van 2009 ook naar nummers zoeken. Ik heb namelijk de lijst gedownload maar ik kan tot nu toe geen zoek optie vinden.

Gorillaz heeft trouwens een enorme stijging geboekt, Hong Kong op 1846 uit het niets, Clint Eastwood 250 (vorig jaar 658) en Feel Good Inc. 597 (vorig jaar 1581(!)). Vind ik leuk om te zien, dik verdiend

En Snoeped, probeer ctrl f eens (daarmee kun je zoeken).

niels94 schreef:
Ook verbaasd het me een beetje dat er niet eens een Bob Dylan song in de finale staat.

En Neil Young ook al niet.

niels94 schreef:
Maar je kan niet alles hebben

Inderdaad ...

wowo schreef:

Geografische verdeling:
1) Engeland (18)
2) Verenigde Staten (8)
3) +4) Canada en Australië (2)
5) + 6) Schotland en Ierland (1)
Dat bewijst maar weer mooi onze angelsaksische tunnelvisie

Neil Young was tot dit jaar altijd een trouwe gast in de finale met 1 of meerdere songs. Like a Hurricane had tot nu toe zelfs nog nooit ontbroken in de finale en is dit jaar in de laatste herkansingsladder gesneuveld. En als Cortez the Killer de finale haalde streed ie altijd mee om de titel love / hate plaat vd finale.

Zo uit mijn herinnering weet ik niet zeker of Bob Dylan de finale wel eens gehaald heeft...alhoewel, ik denk het wel met Like a Rolling Stone 2 jaar geleden.

Zullen we ook een genre-overzicht maken:

1. Pop/rock 29
2. Triphop 2
3. Soul 1

...

El Ninjo schreef:
Zo uit mijn herinnering weet ik niet zeker of Bob Dylan de finale wel eens gehaald heeft...alhoewel, ik denk het wel met Like a Rolling Stone 2 jaar geleden.

Klopt, toen werd ie 21e ofzo...

Klopt, dat jaar werd Like a Rollin' Stone 22e.

El Ninjo schreef:
Neil Young was tot dit jaar altijd een trouwe gast in de finale met 1 of meerdere songs
Bij de eerste editie zelfs met 4 nummers.

Lukk0 schreef:
De VU profiteert dit jaar denk ik van het ontbreken van Heroin en All Tomorrow's Parties in de finale.
Hoe profiteert het nummer daarvan dan? De VU-"haters" zetten het nummer nu op 32 ipv 30 of 31. En de VU-liefhebbers zetten VU op 1, 2 en 3 waardoor er minder punten overblijven voor de overige nummers, maar dit jaar rest alleen de 1e plek voor VU.

Beetje cru gesteld natuurlijk.

Onweerwolf
Het volgende statistiekje De 16 grootste stijgers:

Winst (2010 -2009) Artiest - Titel

1375 (249 - 1624) Johnny Cash - The Man Comes Around
1208 (329 - 1537) Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
1190 (455 - 1645) Associates - Breakfast
1151 (702 - 1853) ABBA - Eagle
1127 (739 - 1866) Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
1119 (429 - 1548) Lovin' Spoonful - Summer In The City
1073 (723 - 1796) Venetian Snares - Szamár Madár
1061 (924 - 1985) Knack - My Sharona
1051 (383 - 1434) DJ Shadow - Midnight In A Perfect World
1051 (730 - 1781) Shangri-La's - Past, Present & Future
1048 (579 - 1627) Romantics - What I Like About You
1044 (499 - 1543) Blur - End Of A Century
1041 (696 - 1737) K's Choice - Not An Addict
1039 (830 - 1869) Midlake - Young Bride
1025 (384 - 1409) Miles Davis - So What
1024 (783 - 1807) Eagles - Hotel California

Dankje Niels voor de tip, werkte namelijk

Ik vind het trouwens jammer dat er zo weinig hiphop in staat.
Als ik zo door de lijst kijk dan zie ik geen hiphopgrootheden als:

Eminem, Notorious BIG, 2pac, Snoop Dogg, Atmosphere, Jay-Z, Wu-Tang Clan en Fresku, Opgezwolle en Typhoon ( voor de Nederhop ) zijn met geen enkel nummer vertegenwoordigd.

Ook voor musicmeter is het moeilijk om een gevarieerde lijst te maken, is niet erg maar ik ga voor 2011 zeker wat hiphop nomineren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.