MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Ik word altijd vrolijk van London Calling!

Zorin
Dwejkk_ schreef:
Ik geloof overigens best wel dat je dingen goed vind (anders zou je niet op een muziekforum zitten), maar dat vind ik veel interessanter om te lezen.

Dat is goed Dwjekk, maar ik luister meer naar verschillende dingen , dan ik erover schrijf en daar zit ook al genoeg tijd in: er zijn genoeg andere users die er juist alleen over schrijven en doen alleen dat op Mume. Ieder zijn keus.

On topic inderdaad.

Onweerwolf
Dwejkk_ schreef:
don't know about you
but I'm un chien andalusia

Daar word ik altijd wel vrolijk van .

Heerlijk om mee te schreeuwen ook.

Onweerwolf
Koenr schreef:
3 keer Iron & Wine. Pijnlijk.

Zou de new folk hype een beetje aan het overwaaien zijn?

cosmic kid schreef:
Er is echter 1 maar: de vrolijkheid is ver te zoeken in de MuMe 32. Het zijn vooral heel serieuze en bij voorkeur ook vrij "statige" nummers.
Blijkbaar past vrolijke, ongecompliceerde muziek niet in de bovenste regionen van de MuMe top 2000.
Dat was mij ook al opgevallen. Al moet ik zeggen dat in mijn toplijst ook de donkere of zware nummers gemiddeld hoger genoteerd staan.
Onweerwolf schreef:
(quote)
Hopelijk kan ik daar de komende nominatieronde wat verandering in brengen (The Tallest Man on Earth en Midlake).

Geen idee, maar ik vind de meeste bandjes uit die hype sowieso een beetje flauw. Denk ook niet dat I&W daar in de ladder veel voordeel van heeft gehad. Die nummers uit '02 en '04 zijn van ver voor die nieuwe hype (die van het debuut zelfs van voor het free/freak-folk hypeje van 04/05) en ze klinken bovendien veel ingetogener.

Aquila
Dwejkk_ schreef:
don't know about you
but I'm un chien andalusia

Daar word ik altijd wel vrolijk van .

Ik vind Pixies verder vreselijk, maar Debaser altijd geweldig gevonden - vrolijk inderdaad. Zodoende kwamen die zomaar in mijn Top 10. Dat had ik nooit kunnen denken.

Onweerwolf schreef:
Ik heb Tunng nog in mijn jaar Top 10. Dat valt daaronder toch. Ik ken deze band die hier genoemd wordt niet, maar zal het eens proberen. Al ben ik de laatste tijd weer meer into Krautrock.

Als die hype een beetje aan he overwaaien is zal die begin 2011 vast en zeker terugkomen met nieuwe albums van Fleet foxes, the low anthem en iron+wine!!!

Ingevuld.

Ik begrijp totaal niet wat het nummer van Echo & Bunny in de lijst moet. Wat een verschrikkelijk nummer.
Voor de rest een leuke lijst zoals ik zei. Wel spijtig dat er geen van de grote singer/songwriters a lá Neil Young, Bob Dylan of Joni Mitchel in de lijst vertegenwoordigd is. Maar dat is het systeem

Thomzic schreef:
Ik begrijp totaal niet wat het nummer van Echo & Bunny in de lijst moet. Wat een verschrikkelijk nummer.

Ik ook niet, het staat er elk jaar weer in, maar ik vind het echt maar een middelmatig nummer... de konijnenmannen hebben veel betere sowieso...

Zelf heb ik nooit begrepen wat dat kattengejank van mevrouw Bush in de finale doet. Maar ook die staat er telkens weer in.

Arrie schreef:
Zelf heb ik nooit begrepen wat dat kattengejank van mevrouw Bush in de finale doet. Maar ook die staat er telkens weer in.

Ik heb nog nooit een kat zo horen janken als Kate Bush zingt

Maar als je de vocalen te scherp vindt, probeer dan deze versie eens (van The Whole Story), opnieuw ingezongen: YouTube - Kate Bush - Wuthering Heights ( New Vocal)

Kate Bush is overigens met grote afstand mijn meest favoriete zangeres.

Begrijp ik goed dat het stemmen voor deze lijst met alle ladders en knockoutronden etc het hele jaar duurt?

En wanneer kunnen we de nominaties voor volgend jaar indienen?

Die versie is inderdaad iets beter, maar ook daar luister ik niet graag naar. Ik vind Wuthering Heights trouwens wel veruit het minste wat ik van haar ken. Door de zang. The Man With The Child In His Eyes vind ik bijvoorbeeld best een mooi nummer, daar zingt ze tenminste normaal. Cloudbusting kan ik ook wel hebben, maar dat nummer vind ik gewoon niks aan, en dat nummer met Peter Gabriel is ook prima te doen. Alleen op Wuthering Heights moet ze op een of andere manier heel vervelend gaan zingen.

yeahyeahyeah schreef:
En wanneer kunnen we de nominaties voor volgend jaar indienen?

Zo rond de kerst. Vorig jaar was het op 24 december (de lijst kan trouwens wel wat Josef K en Wire gebruiken ).

Ik ga vast een aantal hiphopnummers bedenken die hoog in de lijsten zullen eindigen!

En Otis Redding.

Arrie schreef:

Ik geef Arrie hier de volle 100 procent gelijk.

Zo, ik heb mijn lijst ook ingestuurd. Ik vind ze alle 32 wel prima (vrijwel alle heb ik op CD en allang grijsgedraaid) en ik vind het dus jammer om een nummer op 32 te moeten plaatsen.

In mijn top-10 zitten 4 nieuwkomers.

Arrie schreef:
Zelf heb ik nooit begrepen wat dat kattengejank van mevrouw Bush in de finale doet.

Dan raad ik je af om Joanna Newson te beluisteren (daar had ik het aanvankelijk moeilijk mee, Kate Bush viel wel onmiddellijk in de smaak) laat staan Yoko Ono (dát is pas écht kattengejank) of Ke$ha.
Rihanna vind ik ook een vreselijke stem hebben hoewel ik sommige nummers van haar wel leuk vind.

Onweerwolf
Diamanda Galás anyone?

LucM schreef:
(quote)

Dan raad ik je af om Joanna Newson te beluisteren

Ik ken haar eerste album, en die vind ik dan weer wel erg goed.

Pffff, ik heb mijn lijst ook ingevuld. Het valt nog niet mee als je niet zo van rock houdt en dus ongeveer alles moet luisteren om te kunnen oordelen, maar het is me gelukt!

Laat ik me maar eens wagen aan een bottom 5-voorspelling:

28. Atmosphere - Joy Division
29. Psycho Killer - Talking Heads
30..Under The Milky Way - The Church
31. Ashes To Ashes - David Bowie
32. New Gold Dream - Simple Minds

Lukk0
Ik hoop het niet, daar staan drie nummers uit mijn top 10, alleen met de laatste ben ik het eens.

Psycho Killer zal wel rond de 20ste plek eindigen. Bij niemand staat die heel hoog of heel laag, denk ik.

pretfrit
New Gold Dream op nr 32

pretfrit
had veeeeeeel lager moeten staan

Ploppesteksel schreef:
Psycho Killer zal wel rond de 20ste plek eindigen. Bij niemand staat die heel hoog of heel laag, denk ik.

Quest que c'est? Bij mij staat 'ie in de top 10.
Eigenlijk wel met voorkeur voor de live versie.

Lijstje is binnen.

Wat zal ik zegggen ...

New Order doet het beter dan Joy Division.

Een drietal nieuwe finalisten halen de top 10.

Radiohead doet het niet zo goed bij mij.

Onderste 5 denk ik:

28. Radiohead - Fake Plastic Trees
29. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
30. David Bowie - Ashes to Ashes
31. Arcade Fire - Neighborhood #3
32. The Church - Under the Milky Way

Mijn nummer 1 is overigens ook een nieuwe binnenkomer in de finale, al werd hij hier al beschouwd als zeverige smartlap

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:51 uur

geplaatst: vandaag om 14:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.