MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
"32. New Gold Dream - Simple Minds"

Mijn nummer 3

"32. The Church - Under the Milky Way"

Mijn nummer 5

Ipv arcade fire denk ik eerder een Bowienummer of simple minds, voor de rest denk ik dat het een aardig goede voorspelling is, mijn lijstje:

28. Ashes to ashes - David Bowie
29. New gold dream - Simple minds
30. Under the milky way - the church
31. Atmosphere - joy division
32. Echo & the bunnymen - the killing moon

Verklap nu allemaal niet te veel alstublieft

Arrie schreef:
Zelf heb ik nooit begrepen wat dat kattengejank van mevrouw Bush in de finale doet. Maar ook die staat er telkens weer in.

Stadsgemeentes die last hebben van een overschat aan zwerfkatten zou ik het advies geven om per direct Joanna Newsom en Thom Yorke te contracteren om een gezamenlijk optreden in hun binnenstad te verzorgen. Het dieren ambulance personeel alvast recruteren en gegarandeerd dat deze wezens de lokroepen van Thom en Joanna niet kunnen weerstaan .Kat in het bakkie dan dus

31. Ashes To Ashes - David Bowie

Dit staat juist superhoog bij mij. Veel origineler en artistieker kun je het niet krijgen, maar blijkbaar werkt het niet bij iedereen

Onweerwolf
Nog een klein statistiekje De stationaire platen van 2010*:

412 Radiohead - Creep
594 Fleetwood Mac - Sara
1850 Happy Mondays - Hallelujah

* In de Top 32 kunnen natuurlijk ook nog een paar stationaire platen staan.

Creep stond twee jaar geleden op 430, en Sara op 585. Wel hele constante platen, zeg.

Arrie schreef:
Creep stond twee jaar geleden op 430, en Sara op 585. Wel hele constante platen, zeg.

Beetje creepy hoor... (sorry, kon het niet laten)

Onweerwolf
Wat dacht je van U96 - Das Boot: 07: 1870 - 08: 1720 - 09: 1880 - 10: 1881

Onweerwolf schreef:
Diamanda Galás anyone?

Goh, dat iemand dat weet te noemen. Ik heb The Divine Punishment en Saint of the Pit waarschijnlijk 10 jaar geleden voor het laatst gehoord (ik heb ze op MC). Die moest ik misschien toch maar weer eens afspelen.

Wat is MC? Ik ken de afkorting alleen als Master of Ceremony...

MuziekCassettes?

Lukk0 schreef:
Ik hoop het niet, daar staan drie nummers uit mijn top 10, alleen met de laatste ben ik het eens.

Hier staat zelfs mijn nummer één bij

Arrie schreef:
Wat is MC? Ik ken de afkorting alleen als Master of Ceremony...

Andere generatie, andere afkortingen. Maar het is dus wat musicfreak zegt.

Svendra schreef:
(quote)

Dit staat juist superhoog bij mij. Veel origineler en artistieker kun je het niet krijgen, maar blijkbaar werkt het niet bij iedereen

Staat ook hoog bij mij. Geweldig nummer, maar ik verwacht niet dat hij het goed gaat doen.

Justus18 schreef:
(quote)

Andere generatie, andere afkortingen. Maar het is dus wat musicfreak zegt.

MC als Master of Ceremony is ook al een oude afkorting hoor.
Maar ik had al een vermoeden dat je het over een cassette had.

Aquila
Ploppesteksel schreef:
Psycho Killer zal wel rond de 20ste plek eindigen. Bij niemand staat die heel hoog of heel laag, denk ik.
Ga je geld zetten op deze bewering? In dat geval wil ik wel een weddenschap aangaan (met voorkennis)

Arrie schreef:
Zelf heb ik nooit begrepen wat dat kattengejank van mevrouw Bush in de finale doet. Maar ook die staat er telkens weer in.

Eens

Svendra schreef:
(quote)

Ben een groot fan van Bowie, maar vind Ashes to ashes een behoorlijk modaal nummertje voor zijn doen.. origineel of artistiek hoor ik er zeker niet aan af.. de tekst is zelfs een verwijzing naar een oude hit, en wel meesterlijk nummer, van hem

Inmiddels al 81 lijstjes ontvangen...en er zijn nog ongeveer 20 vaste stemmers op het topic die nog geen lijstje hebben ingestuurd dus het ziet er naar uit dat we over de 100 gaan

Mijn voorspelling van de onderste 5:

28. The Beach Boys - God Only Knows
29. The Church - Under the Milky Way
30. Radiohead - Fake Plastic Trees
31. David Bowie - Ashes to Ashes
32. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)

Mijn bottom 5-voorspelling, al hoop ik het wel compleet anders:

28. The Smiths - How Soon Is Now?
29. Talking Heads - Psycho Killer
30. Joy Division - Atmosphere
31. The Church - Under the Milky Way
32. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)

Mijn lijstje komt in ieder geval nog

Ik denk dat Arcade Fire het juist wat beter gaat doen. Arcade Fire is een populaire band en volgens mij kent iedereen op musicmeter hen bijna wel. Voor de rest denk ik dat de nummers die hierboven genoemd worden ook in de onderste regionen gaan eindigen.

Ik heb nu 62 lijstjes vd inmiddels 82 binnengekomen lijstjes verwerkt en ziedaar, verandering aan de top, de nummer 2 en 3 uit de stand na 57 lijstjes zijn van plaats verwisseld.

Er staan nu 8 verschillende artiesten in de top 10....en 1 vd 2 artiesten met 2 nummers in de top 10 stond in de stand na 33 lijstjes nog met het ene nummer dat nu in de top 10 staat maar net bij de eerste 16 en met het andere nummer dat nu in de top 10 staat bij lange na niet.

Zorin
Bowie of The Smiths, maar ik denk Bowie...(mag van mij allebei trouwens)

Radiohead of Massive Attack kan ook nog Die denk ik eerder zelfs.
Casartelli schreef:
En nummer 27 viel tussen wal en schip?
Haha, ok, ik bedoel de onderste 6 had ik zo, waarvan 1 band er 2x staat..

Nog een klein statistiekje van de nummers die onderaan staan in de love / hate competition, dus de nummers die het minst genoemd worden in of de top 5 of de bottom 5....zijn dit de grijze muizen in de lijst ?

Na 62 lijstjes worden de nr. 7 en de nr. 25 daarin het minst genoemd, slechts 11x.
Nr.7 staat 8x in een top 5 lijstje en 3x in een bottom 5 lijstje.
Nr. 25 staat 5x in een top 5 lijstje en 6x in een bottom 5 lijstje.

Nr. 21 heeft 12 noteringen t.w. 5x in een top 5 lijstje en 7x in een bottom 5 lijstje.

zo, mijne is opgestuurd

tof initiatief, kende het helemaal niet... erger me elk jaar al aan wat er allemaal ontbreekt in de Top 2000 van radio 2

ik zat me net af te vragen of de uiteindelijke lijst ook is te downloaden, en ik zie net dat dit idd gebruikelijk is, leuk!!!

hmm, dat is puur de lijst zie ik nu

wordt er geen lijst met mp3'tjes van gemaakt?

Je kunt het via Spotify luisteren en El Ninjo heeft ook een lijst met YouTube links geplaatst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.