MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Lukk0
Ik heb hier trouwens een beetje hetzelfde gevoel als Oldfart, ik ben hier constant mijn punten aan de onderste regionen aan het geven om te zorgen dat die nog een beetje meekunnen in het geweld van Simple Minds en The Cure e.d., die zelfs met hun slechtste nummer bij wijze van spreken nog in de hoogste regionen terecht komen, gewoon op basis van hun naam.
En dan komt zo'n geweldig nummer als School of the Flower tot een schamele twintig punten (als ik online was geweest 27), dan heb ik toch af en toe het idee dat hier gewoon zonder luisteren op de naam gestemd wordt.

musician's bericht wil ik graag afdoen als totale onzin, wat maakt het voor onze ladder nu uit hoe bekend iets is. Als het goed is luistert iedereen alles voordat hij/zij stemt (ik heb vertrouwen in de wereld ) en zou het dus helemaal niets uit moeten maken hoe bekend iets is. Ik ga er in elk geval niet in met de gedachte dat het allemaal minder is dan mijn favorieten, ik hoop dat anderen dat ook doen. En nogmaals, kwantiteit staat niet gelijk aan kwaliteit.

Het huidige stemmensysteem is denk ik wel positief voor die relatief onbekende artiesten, je krijgt nu tenminste niet al die figuren die denken: 'Een minnetje, die geef ik dan maar aan dat ene nummer dat ik niet ken en waarvan de naam van de artiest niet begint met een R en eindigt op obert Smith. Laat verder ook maar, ik stem gewoon lekker verder, hopen dat er in elk geval een paar tussen zitten die een paar goede artiesten ontdekken vanuit de onderste regionen van de lijst.

Ronde 1 - Ladder 213:

90 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +5
88 The Cure - Faith
87 Sam & Dave - Soul Man
52 The Decemberists - The Tain
38 Slowdive - Sing +1
37 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +7
36 Anathema - Release
34 Tortoise - Four-Day Interval
23 Eric's Trip - Secret for Julie +4
15 Trespassers William - Safe, Sound +3

--------------------------

Ronde 1 - Ladder 214:

70 Ultravox - Reap The Wild Wind
66 Siouxsie & the Banshees - Spellbound
64 dEUS - Roses
62 Magazine - Permafrost
61 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans
52 10cc - I'm Not in Love
50 Mike Oldfield - Hergest Ridge
44 James - Sit Down
32 O.V. Wright - A Nickel and a Nail
19 Blackouts - The Underpass

Deadline 23:00

Ronde 1 - Ladder 213:

94 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +4
90 Sam & Dave - Soul Man +3
88 The Cure - Faith
41 Tortoise - Four-Day Interval +7
38 Slowdive - Sing
37 World's End Girlfriend - We Are the Massacre
37 Anathema - Release +1
23 Eric's Trip - Secret for Julie
20 Trespassers William - Safe, Sound +5 (het zou jammer zijn als deze zou sneuvelen, juist door dit nummer in de MuMe ladder heb ik de band ontdekt...)

Ronde 1 - Ladder 214: pas

70 Ultravox - Reap The Wild Wind
66 Siouxsie & the Banshees - Spellbound
64 dEUS - Roses
62 Magazine - Permafrost
52 10cc - I'm Not in Love
50 Mike Oldfield - Hergest Ridge
44 James - Sit Down
32 O.V. Wright - A Nickel and a Nail

Casartelli (moderator)
Lukk0 schreef:
En dan komt zo'n geweldig nummer als School of the Flower tot een schamele twintig punten (als ik online was geweest 27), dan heb ik toch af en toe het idee dat hier gewoon zonder luisteren op de naam gestemd wordt.

musician's bericht wil ik graag afdoen als totale onzin, wat maakt het voor onze ladder nu uit hoe bekend iets is. Als het goed is luistert iedereen alles voordat hij/zij stemt (ik heb vertrouwen in de wereld )

Ja, wat geloof je nou eigenlijk...?

School of the Flower kreeg van mij 1 puntje, wat neerkomt op een 5e plaats van de 10. Ik hoorde het nummer voor het eerst en vond het zowel een beetje vervelend als een beetje intrigerend. Maar goed, inherent aan de 7-5-4-3-1-0-0-0-0-0 puntentelling is wel dat die 5e plaats nauwelijks meer scoort dan de 10e en dat de 7 punten van de Simple Minds (jazeker, I Travel ís een prima nummer) er toch wel ver bovenuit torenen.

Nu is bij deze laddereditie het aantal nummers bij de hofleveranciers al teruggebracht (wat was het ook weer? van maximaal 16 naar maximaal 12?), dus het hier beklaagde fenomeen zou al minder op moeten treden.

Mijn missie in deze Ladder is om mijn nominaties (en de nummers die ik goed vind) in de lijst te krijgen, da's al eigenlijk. Hier is dat de enige plaats waar dat best wel eens zou kunnen lukken (de eerste ronde hebben ze allemaal al overleefd, so far so good!). Op een top 100 hoop ik niet, omdat dat toch nooit haalbaar is. En of mijn favorieten nu op plaats 101 of plaats 1999 maakt me verder weinig uit. Het feit dat iedereen die hier meedoet die nummers heeft moeten aanhoren ( ) (daar ga ik wel vanuit), het soms nog leuk vond en het vervolgens nipt de lijst instemt (spannend) is voor mij genoeg. Ik heb zo via de Ladder al veel moois ontdekt, en mocht het een troost wezen, vaak zijn dat nummers van onbekendere artiesten (afgaande op MuMe-stemmen). Een top 100 vol Radiohead en The Cure neem ik er graag bij (ze hebben goeie nummers).

Ik onderschrijf het gevoel van Oldfart ook wel. Duidelijk is dat dit jaar de mainstream regeert, terwijl de wat minder populaire genres, zoals Electronic, Jazz, Hiphop, Metal, Indie en Prog het zwaar hebben. Dat zijn voor mij juist de interessantere genres, maar ik weet ook dat de liefhebbers van die genres hier duidelijk in de minderheid zijn. Dit heeft denk ik vooral te maken met 2 dingen: het steeds groter wordende aantal stemmers en het nieuwe stemsysteem. Met het oude systeem kregen de overbekende nummers vaak juist veel minstemmen van de wat alternatievere stemmers, maar vooral ook omdat er nu aan 5 nummers punten gegeven moeten ipv aan 4. Hierdoor krijg je dat mensen, nadat ze hun favoriete nummers punten hebben gegeven, toch eerder geneigd zijn om de voor hen bekende nummers punten te geven dan de onbekende nummers die ze eerst nog moeten luisteren en tot zich moeten laten komen. Desondanks vind ik het nieuwe systeem een uitkomst, voorheen was het haast ondenkbaar dat bv. een hiphop of een technonummer in de lijst kwam. Nu komen ze nog steeds niet hoog, maar ze komen er iig soms in...

Maar bovenal is de MuMeladder gewoon leuk om te doen, vind ik, en is de lijst nog steeds stukken beter dan welke andere top-zoveel-allertijden-lijst ook. Gewoon lekker mee blijven doen, Oldfart

Mb.
Ronde 1 - Ladder 213: al meegedaan aan deze

94 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
90 Sam & Dave - Soul Man
88 The Cure - Faith
41 Tortoise - Four-Day Interval
38 Slowdive - Sing
37 World's End Girlfriend - We Are the Massacre
37 Anathema - Release
20 Trespassers William - Safe, Sound

Ronde 1 - Ladder 214:

71 Ultravox - Reap The Wild Wind +1
70 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +4
64 dEUS - Roses
62 Magazine - Permafrost
57 10cc - I'm Not in Love +5
53 Mike Oldfield - Hergest Ridge +3
44 James - Sit Down
39 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +7

Allmusic
Ronde 1 - Ladder 213:

95 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +1
90 Sam & Dave - Soul Man
88 The Cure - Faith
56 The Decemberists - The Tain +4
44 Tortoise - Four-Day Interval +3
42 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +5
38 Slowdive - Sing
37 Anathema - Release
27 Trespassers William - Safe, Sound +7

Doordat de mainstream regeert heb ik alle interesse verloren in dit topic, maar laat ik toch nog maar een keer stemmen, misschien kan ik mijn oude inzending nog redden.

Ronde 1 - Ladder 214: pas

71 Ultravox - Reap The Wild Wind
70 Siouxsie & the Banshees - Spellbound
64 dEUS - Roses
62 Magazine - Permafrost
57 10cc - I'm Not in Love
53 Mike Oldfield - Hergest Ridge
44 James - Sit Down
39 O.V. Wright - A Nickel and a Nail

Deadline 23:00u

Ronde 1 - Ladder 213:

95 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
95 The Cure - Faith +7
90 Sam & Dave - Soul Man
60 The Decemberists - The Tain +4
47 Tortoise - Four-Day Interval +3
43 Slowdive - Sing +5
42 World's End Girlfriend - We Are the Massacre
37 Anathema - Release
27 Trespassers William - Safe, Sound
24 Eric's Trip - Secret for Julie +1

Ronde 1 - Ladder 214:

75 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +5
72 Ultravox - Reap The Wild Wind +1
69 Magazine - Permafrost +7
64 dEUS - Roses
56 Mike Oldfield - Hergest Ridge +3
44 James - Sit Down
43 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +4

Ronde 1 - Ladder 213:

102 The Cure - Faith +7
95 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
90 Sam & Dave - Soul Man
65 The Decemberists - The Tain +5 (Ontdekking )
48 Tortoise - Four-Day Interval +1
47 Slowdive - Sing +4
42 World's End Girlfriend - We Are the Massacre
37 Anathema - Release
27 Trespassers William - Safe, Sound
27 Eric's Trip - Secret for Julie +3

Ronde 1 - Ladder 214:

80 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +5
73 Ultravox - Reap The Wild Wind +1
73 Magazine - Permafrost +4
71 dEUS - Roses +7
64 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +3
56 Mike Oldfield - Hergest Ridge
44 James - Sit Down
43 O.V. Wright - A Nickel and a Nail

Om te reageren op de discussies : om te beginnen maak ik nooit onderscheid tussen mainstream/alternatief. Ik heb niets tegen poppy songs (als dat van James bv.) alsook meer experimentele stukken (Mike Oldfield) zolang het maar goed gemaakt is en mij kan boeien. Die discussie is begonnen naar aanleiding van Moonlight Shadow van Mike Oldfield, een prima popsong waar ik niets op kan aanmerken. Ik beoordeel ook niet op basis van het genre al spreken sommige genres mij meer aan dan andere (maar dat is volstrekt normaal). Hiphop bv. ligt mij minder maar niettemin heb ik enkele keren punten toegekend aan een hiphopnummer.

Er zitten per ladder meestal voor mij nog onbekende stukken bij die ik moet beluisteren en daar heb ik vaak interessante dingen ontdekt (en dat is ook de bedoeling). Al moet ik toegeven dat nummers die mij al jaren vertrouwd zijn een 'voorsprong' hebben, nieuwe nummers moeten nog 'groeien'. Toch is het meermaals voorgekomen dat een pas ontdekte song al dadelijk in de punten viel (Songs : Ohio, Decemberists en nu World's End Girlfriend).

De MuMeLadder vind ik in ieder geval een zeer goed initiatief van El Ninjo en het peil van de nummers vind ik globaal gezien zeer hoog.

om te beginnen maak ik nooit onderscheid tussen mainstream/alternatief. Ik heb niets tegen poppy songs [..] alsook meer experimentele stukken [..] zolang het maar goed gemaakt is en mij kan boeien.
Helemaal mee eens
het is meermaals voorgekomen dat een pas ontdekte song al dadelijk in de punten viel
Een aantal 'nieuwe' nummers heb ik gelijk al +7 gegeven.
Al moet ik toegeven dat nummers die mij al jaren vertrouwd zijn een 'voorsprong' hebben, nieuwe nummers moeten nog 'groeien'.
Interessante, voor mij nieuwe nummers beluister ik 2-3 keer, en bij twijfel trek ik ze voor.

Dat is idd het allerleukste aan de ladder: nieuwe muziek ontdekken. Heb al heel wat moois ontdekt hier, o.a. Trespassers William, Carter USM, the Psychedelic Furs en recent nog Cymande...

Hoe het stemsysteem zal zijn en hoe er gestemd wordt (alternatief, mainstream etc), er zal altijd wat op aan te merken zijn.

Maar afhaken betekent mijn inziens dat je je nummers helemaal niet meer terugziet in de lijst...je kunt het misschien ook anders benaderen en in de plaats daarvan andere gebruikers waarvan je weet dat die ook in jouw genre zitten enthousiast maken voor het topic om mee te gaan stemmen.

musiq48
In die voorsprong van oude nummers heeft LucM een punt. Ik heb de gewoonte alle nummers op de iPod te zetten en in de auto te draaien (veel onderweg). Maar het ritme van de MuMe is wel erg hoog. Je bent blij als je een beetje bij kunt blijven laat staan de nummerswat vaker draaien. en soms is dat wel nodig. Wat mij verder als relatief nieuwe deelnemer opvalt is dat er een vrij grote groep bekende nummers of onbekende nummer van bekende groepen is en een groep vrij excentrieke nummer. Ik mis met name heel veel artiesten die maar 1 of 2 opvallende nummers hebben gemaakt. Maar het leuke is en blijft dat ik een paar maanden tijd al weer hele mooie muziek heb ontdekt. Dank daarvoor!

Oldfart schreef:
Ik overweeg om maar te stoppen met het iedere keer invullen van de Ladder, ik weet niet waardoor het komt, maar ik vind het amper meer een alternatief voor willekeurig welke andere lijst.

Muziek die er voor mij toe doet komt zelden meer op een plek waarmee deze lijst zich zou kunnen onderscheiden.
Mike Oldfield bovenaan??
dat zegt m.i. genoeg....jammer

En ik vind het niet leuk, want ik heb enorm respect voor al het werk van El Ninjo.

Ik snap je punt wel. Deze lijst wordt steeds meer mainstream, als ik (bv.) 10CC wil horen zet ik Sky Radio wel aan. Maar toch moet je gewoon mee blijven doen hoor.

Zelf geef ik bij twijfel nieuwe artiesten/alle genres behalve pop en rock het voordeel van de twijfel.

pretfrit
kom hier een beetje laat binnenvallen (tsja, ik heb ook nog een leven naast mume ) wil toch even zeggen dat het wel een beetje zinloze en eeuwige discussie is. De lijst is wat het is. Het bllijft een gemiddelde lijst samengesteld door dwarsdoorsnede mume publiek met een sterke nadruk op 40ers met jaren 80 nostalgie. Daarnaast merk ik ook wel dat een aantal users niet altijd de moeite neemt onbekende muziek te gaan luisteren.Dat kun je natuurlijk verwachten en valt niet te veranderen Je mag je daarover frustreren (wat wel eens lekker is ) beter is om te relativeren.

Ik ben ondertussen vooral benieuwd naar wat personen met een karaktervolle en eigen smaak stemmen. Ik zou dan ook iedereen die "onderste regionen" en buiten stereotype patronen stemt vooral willen vragen de moet niet op te geven en door te gaan met stemmen en enthousiasmeren..jullie maken deze lijst interessant en boeiend en dankzij jullie smaak en kennis leer ik nieuwe muziek kennen.

En voor iedereen: heb respect voor elkaars nominaties en de muziek, neem aub de moeite onbekende muziek te beluisteren. Persoonlijk kan ik zeggen dat als ik geen tijd heb en dus niet alles kan beluisteren ik gewoon niet stem...en dat doet echt niet zeer of zo

Ronde 1 - Ladder 213:

102 The Cure - Faith
96 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +1
90 Sam & Dave - Soul Man
65 The Decemberists - The Tain
55 Tortoise - Four-Day Interval +7
51 Slowdive - Sing +4
47 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +5
37 Anathema - Release
30 Trespassers William - Safe, Sound +3
27 Eric's Trip - Secret for Julie

Ronde 1 - Ladder 214:

80 Siouxsie & the Banshees - Spellbound
78 dEUS - Roses +7
74 Magazine - Permafrost +1
73 Ultravox - Reap The Wild Wind
69 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +5
56 Mike Oldfield - Hergest Ridge
48 James - Sit Down +4
46 O.V. Wright - A Nickel and a Nail +3

Ronde 1 - Ladder 213:

106 The Cure - Faith 4
96 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
91 Sam & Dave - Soul Man 1
65 The Decemberists - The Tain
60 Tortoise - Four-Day Interval 5
51 Slowdive - Sing
47 World's End Girlfriend - We Are the Massacre
37 Anathema - Release
34 Eric's Trip - Secret for Julie 7
33 Trespassers William - Safe, Sound 3

Ronde 1 - Ladder 214:

84 Siouxsie & the Banshees - Spellbound 4
83 dEUS - Roses 5
74 Magazine - Permafrost
74 Ultravox - Reap The Wild Wind 1
69 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans
63 Mike Oldfield - Hergest Ridge 7 (excuus, het blijf van ongekende schoonheid!)
60 10cc - I'm Not in Love 3
48 James - Sit Down
46 O.V. Wright - A Nickel and a Nail

Onweerwolf
Rhythm & Poetry schreef:
Helemaal mee eens, bijna alles wat ik nomineer eindigt dan wel onder aan de ladder maar al is maar een andere user die het een mooie ontdekking vindt ben ik al blij. Het gaat inderdaad om de gezelligheid en het ontdekken van muziek.

Dit vind ik een heel goed punt. De uiteindelijke lijst gaat er ook niet zo uitzien als ik graag gewild had en ik stoor me ook wel eens aan nummers of artiesten die elke keer weer goed scoren terwijl ik er jeuk van krijg.

Maar ik heb mooie nummers ontdekt door de MuMeLadder en blijf dat ook doen en tevens heb ik anderen mooie nummers laten ontdekken door mijn inbreng. Beide is toch zeer de moeite waard voor mij.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
(quote)

Och, alles met mate. Ik heb nu misschien twee of drie keer een braakmannetje geplaatst als ik een erge afkeer heb tegen een nummer dat toevallig ook bovenaan stond (laatste keer was denk ik bij Bittersweet Symphony) en probeer het geven van positieve connotaties de bovenhand te laten houden, zoals ik dat in het algemeen wenselijk acht op een forum als dit. We kunnen het braakmannetje wel in de ban doen en er iets anders negatiefs neerzetten, maar dan leest de goed verstaander alsnog wel "oh, hij bedoelt eigenlijk een braakmannetje". We kunnen ook alle commentaar schrappen, maar het is toch wel een verrijking van de ladder om de totaal verschillende belevingen van verschillende deelnemers te lezen, vind ik.

Helemaal mee eens. (Ook met Bittersweet Symphony )

Zorin
Geinig om al die verhalen/meningen hier te lezen, maarru.....als Bitter Sweet Symphony maar door is ; ik houd graag van goeie/mooie muziek, niet van 'alternatieven' daarvoor.....

Onweerwolf
Ik heb trouwens het idee dat het feit dat de mainstream aan populariteit wint niet de enige trend is die valt te ontdekken. Die mainstream nummers staan nu wat hoger in de lijst, vaker groep 1 ipv groep 2 (of 3) voor wbt plaatsing in de 2e ronde.

Maar tegelijkertijd zie ik toch echter ook wel behoorlijk wat experimentele/onbekende dingen doorgaan naar groep 3. Dingen die normaal gesproken wegens vele minnetjes kansloos zouden zijn.

In de 2e ronde komen de minnetjes weer terug als het goed is. Of El Ninjo moet dat inmiddels veranderd hebben. Ik ga ervan uit dat platen zoals 'Moonlight Shadow' daardoor wel weer wat meer afgeremd gaan worden.

Onweerwolf
Ronde 1 - Ladder 213:

106 The Cure - Faith
101 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +5
91 Sam & Dave - Soul Man
68 The Decemberists - The Tain +3
60 Tortoise - Four-Day Interval
51 Slowdive - Sing
48 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +1
44 Anathema - Release +7
37 Trespassers William - Safe, Sound +4
34 Eric's Trip - Secret for Julie

Ronde 1 - Ladder 214:

84 Siouxsie & the Banshees - Spellbound
84 dEUS - Roses +1
81 Ultravox - Reap The Wild Wind +7
74 Magazine - Permafrost
72 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +3
68 Mike Oldfield - Hergest Ridge +5
64 10cc - I'm Not in Love +4
48 James - Sit Down

Onweerwolf schreef:
Maar tegelijkertijd zie ik toch echter ook wel behoorlijk wat experimentele/onbekende dingen doorgaan naar groep 3. Dingen die normaal gesproken wegens vele minnetjes kansloos zouden zijn.

In de 2e ronde komen de minnetjes weer terug als het goed is. [..]
Als het inderdaad zo is dat onbekende nummers benadeeld worden door de minnetjes, hoop ik vurig dat de minnetjes ook in de 2e ronde wegblijven.

Kende veel nummers niet zeg uit deze ladders . Veel nieuwe leuke dingen ondekt.

Ronde 1 - Ladder 213:

106 The Cure - Faith
108 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +7
91 Sam & Dave - Soul Man
68 The Decemberists - The Tain
64 Tortoise - Four-Day Interval +4
51 Slowdive - Sing
51 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +3
44 Anathema - Release
39 Eric's Trip - Secret for Julie +5
38 Trespassers William - Safe, Sound +1

Ronde 1 - Ladder 214:

91 dEUS - Roses +7
85 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +1
81 Ultravox - Reap The Wild Wind
79 Magazine - Permafrost +5
72 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans
68 Mike Oldfield - Hergest Ridge
64 10cc - I'm Not in Love
51 James - Sit Down +3
23 Blackouts - The Underpass +4

Ik geloof dat KoenR zijn reservering is vergeten, dus ik ga nu maar.

Sorry.

Ronde 1 - Ladder 213: Geweldige ladder

106 The Cure - Faith
109 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat +1
91 Sam & Dave - Soul Man
71 The Decemberists - The Tain +3
69 Tortoise - Four-Day Interval +5
51 Slowdive - Sing
58 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +7
44 Anathema - Release
39 Eric's Trip - Secret for Julie
42 Trespassers William - Safe, Sound +4

Ronde 1 - Ladder 214: Heel erg matig.

92 dEUS - Roses +1
92 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +7
84 Magazine - Permafrost +5
68 Mike Oldfield - Hergest Ridge
54 James - Sit Down +3
27 Blackouts - The Underpass +4

Mb.
Conclusie, mensen? Omarm het genre Soul en geef O.V. zijn stemmen.

Ronde 1 - Ladder 213:

106 The Cure - Faith
109 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
91 Sam & Dave - Soul Man
75 The Decemberists - The Tain +4
74 Tortoise - Four-Day Interval +5
65 World's End Girlfriend - We Are the Massacre +7
51 Slowdive - Sing
45 Trespassers William - Safe, Sound +3
44 Anathema - Release
40 Eric's Trip - Secret for Julie +1

Ronde 1 - Ladder 214:

93 dEUS - Roses +1
95 Siouxsie & the Banshees - Spellbound +3
91 Magazine - Permafrost +7
73 Mike Oldfield - Hergest Ridge +5
54 James - Sit Down
31 Blackouts - The Underpass +4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.