MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter

zoeken in:

tsjong schreef:
Niet zo negatief, dit is een goede hoes.

Inderdaad! Sneu om te zien hoe weinig waardering het krijgt. Niet iedereen zal bekend zijn met de naam Storm Thorgerson, maar naast deze is hij ook verantwoordelijk voor klassiekers van hoezen als The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en nog vele andere van Pink Floyd en van andere bekende bands. Zijn specialiteit is surrealisme in fotografie en dat spreekt mij erg aan omdat foto's, in tegenstelling tot tekeningen of schilderijen, de werkelijkheid veronderstellen weer te geven. Ook een mooie van hem is deze.

Maar goed, smaken verschillen.

Svendra schreef:
Ik hou wel van vreemde hoezen, maar de uitvoering is matig (onechte armbeweging, rommelige achtergrond).

Wat bedoel je met rommelige achtergrond? De weerspiegeling in de achterruit?

Onechte armbeweging zie ik niet, want er zit helemaal geen beweging in de foto.

Kronos schreef:
(quote)

Inderdaad! Sneu om te zien hoe weinig waardering het krijgt. Niet iedereen zal bekend zijn met de naam Storm Thorgerson, maar naast deze is hij ook verantwoordelijk voor klassiekers van hoezen als The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here en nog vele andere van Pink Floyd en van andere bekende bands. Zijn specialiteit is surrealisme in fotografie en dat spreekt mij erg aan omdat foto's, in tegenstelling tot tekeningen of schilderijen, de werkelijkheid veronderstellen weer te geven. Ook een mooie van hem is deze.

Maar goed, smaken verschillen.

Een foto maakt nog geen (goede) hoes.

Los hiervan:
Of het marketinggewijs een goed idee is een zo afwijkende (of surealistische) hoes te ontwerpen voor een metal album betwijfel ik sterk. Ik heb getracht het hoesontwerp (wat is het ontwerp hier eigenlijk?) los van de muziek te beoordelen, wat echter weer niet makkelijk was omdat ik natuurlijk goed bekend ben met het album. Nu is dit juist een album waarbij ik het mede door de hoes altijd wat moeilijk heb mee gehad. Ik heb het album leren kennen na de opvolger Black Out. Dat was mijn eerste kennismaking met Scorpions, wat ik een schitterend album in een schitterende, zeer goed bij de inhoud passende hoes vind. Dat vond ik als jonge gast graaf, die getekende/geschilderde/ge-airpainte hoezen, met van die typische metal-cliché onderwerpen. Die hoes van Lovedrive was me in die tijd te vreemd. Zakenmannen, kostuums, opgedirkte trutten, zelfs, of vooral als ze hun tieten niet binnen kunnen houden, waren dingen waar ik totaal geen connectie mee had. Net zo alienized in mijn wereld als pinguïns aan de Cote d'Azur. Vanwege dit in combinatie met de muziek die wat anders was (niet voor de Scorpions, maar in vergelijking met Black Out) heeft het lang geduurd voordat ik het album op zijn juiste waarde kon inschatten.
Ik vind het dus sowieso een zwakke hoes voor eender welke muziek, en bepaald een afschuwlijke voor een metal album. Ook die naar gelinkte van Helloween trouwens.

Cabeza Borradora schreef:
Ik vind het dus sowieso een zwakke hoes voor eender welke muziek, en bepaald een afschuwlijke voor een metal album. Ook die naar gelinkte van Helloween trouwens.

Grappig hoe anders dit beleefd kan worden dan, want ik heb het juist altijd een heerlijk afwijkende hoes gevonden voor een metal album (eerder stevige hardrock eigenlijk). En het past uitstekend bij de albumtitel en titelsong natuurlijk. En nee, een foto maakt nog geen (goede) hoes, maar lichtjes bizarre (in die tijd controversiële) fotokunst als deze wat mij betreft wel dus. Toch een van de betere uit hoezenland.

Kronos schreef:
[...] En nee, een foto maakt nog geen (goede) hoes, maar lichtjes bizarre (in die tijd controversiële) fotokunst als deze wat mij betreft wel dus. Toch een van de betere uit hoezenland.

Vind ik ook.... van deze bijvoorbeeld

... en zelfs deze vind ik nog wel kunnen

Cabeza Borradora schreef:
Vind ik ook.... van deze bijvoorbeeld

Ja, ook een geweldige hoes.

Hoe vaker ik naar de hoes kijk, hoe vervelender en geforceerder hij overkomt. Kijk ons eens origineel doen. En ik blijf erbij dat de uitvoering zwak is. Twee etalagepoppen die minutieus op hun plek zijn gezet, het leeft niet.

Het wordt inderdaad tijd dat er een film van gemaakt wordt.

Je kan je stem trouwens nog altijd aanpassen. Misschien komt deze hoes dan nog in aanmerking voor flop.

Kronos schreef:
Je kan je stem trouwens nog altijd aanpassen.

Neuh, dat is flauw.

De schorpioenen scoren 4,77 bij 24 stemmers.

Top 10:

1. The Gutter Twins - Saturnalia: 20 stemmen, gemiddeld 7,97
2. One AM Radio - This Too Will Pass: 26 stemmen, gemiddeld 7,76
3. Monolake - Silence: 29 stemmen, gemiddeld 7,752
4. U2 - War: 29 stemmen, gemiddeld 7,748
5. Bass Communion - Dronework: 23 stemmen, gemiddeld 7,735
6. Trentemøller - The Last Resort: 21 stemmen, gemiddeld 7,72
7. The Streets - Original Pirate Material: 29 stemmen, gemiddeld 7,69
8. John Coltrane - Coltrane : 21 stemmen, gemiddeld 7,67
9. Katatonia - The Great Cold Distance: 18 stemmen, gemiddeld 7,64
10. Frank Sinatra - In the Wee Small Hours: 25 stemmen, gemiddeld 7,60

-----------------------------------------------

Flop 10:

1. Pain Generate Sperm - SS Durex Terror: 29 stemmen, gemiddeld 1,19
2. Kutschurft - MCK: 29 stemmen, gemiddeld 1,21
3. Lady Gaga - Born This Way: 31 stemmen, gemiddeld 1,69
4. Celine Dion & Anne Geddes - Miracle: 25 stemmen, gemiddeld 2,00
5. Captain Sky - Concerned Party No. 1: 25 stemmen, gemiddeld 2,17
6. Barry Manilow - Barry Manilow I: 26 stemmen, gemiddeld 2,18
7. Belphegor - Blood Magick Necromance: 24 stemmen, gemiddeld 2,29
8. Messiah's Kiss - Prayer for the Dying, 22 Stemnen, gemiddeld 2,39
9. Kreator - Flag of Hate: 27 stemmen, gemiddeld 2,43
10. Ted Nugent - Scream Dream 20 stemmen, gemiddeld 2,49 [/quote]

(afbeelding)

Lucas Santtana - O Deus Que Devasta Mas Também Cura (2012)

Oeps, ik kom nu tot de ontdekking dat dit de hoes is van een reissue.
Een andere nemen dan maar?

Svendra schreef:
Oeps, ik kom nu tot de ontdekking dat dit de hoes is van een reissue.
Een andere nemen dan maar?

Reissue of niet, het blijft een hoes.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.