MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top10 KO (# 2)

zoeken in:
Nee, nog geen beslissende stem, daarvoor ken ik uit de top10 van Kemm te weinig albums (ik kom tot 4 albums).

Wel vind ik het erg leuk (en verrassend) om bij hem in de top10 een album van de Shangri-Las te zien staan. Voor de rest is zijn top10 niet helemaal mijn smaak denk ik (funk is het net niet voor mij, soms leuk, maar meestal haak ik al snel af).

Maar de top10 van Deric Raven heeft ook plussen en minnen. Willard Grand Conspiracy heb ik net een beetje leren kennen via de favoriete nummers KO en dat klonk erg goed. The Walkabouts vind ik ook erg leuk om in een top10 aan te treffen. Maar met the Stone Roses, Joy Division en the Cure kan ik weer een stuk minder.

Maar goed, geen stem van mij, dus het blijft nog spannend.

musiq48
0-1 Jazz heb ik (helaas?) nooit begrepen

Brains heeft (op de jazz na, want die ken ik niet) een brijante top 10, maar ik ken maar een album uit de top 10 van Ferre.

2-1

7 fantastische albums (o.a. My Dying Bride ) tegen 1 fantastisch album aangevuld met Jazz, Hip-Hop en ander spul wat not my cup of tea is maakt Ferre voor mij de winnaar van deze tweestrijd.

2-2

tangmaster
3-2

4-2.

Simpel: ik hou wel van jazz en niet van prog. Jammer dat kemm eruit ligt.

5-2 prachtige top 10!

1-0

The Doors - The Doors

Titmeister heeft met Charles Mingus en The Doors twee topalbums in huis, maar verder kan ik er niet heel veel mee. Benno zet daar Robbert Johnson, Tom Waits, Ornette Coleman, Captain Beefheart, Howlin' Wolf en Hank Williams tegenover, dit alles bekroond met de Anthology of American Folk Music. De nadruk ligt misschien wel heel erg op 'roots', maar ik vind het geweldig!

1-1

musiq48
2-1

Twee hele mooie lijstjes. Moeilijk kiezen 2-2

2-3

Fantastische albums staan er in de top10 van Benno (Robert Johnson, Tom Waits, Howlin' Wolf en Hank Williams), waardoor de vlekjes in de vorm van Sonic Youth en Captain Beefheart mij niet opvallen.
De top10 van Titmeister is totaal niet mijn kopje thee. Om één of andere reden (ik snap het zelf ook niet) heb ik niks met the Doors en ook deze albums van Radiohead en Pink Floyd weten mij nauwelijks te raken. Het album van the National heeft z'n momenten, maar door Joy Division, Trentemøller en Charles Mingus haak ik definitief af.

3-3

Vanwege 2 door mij hoog gewaardeerde albums.
Al is de variatie van Benno natuurlijk ook niet verkeerd.

3-4

Zorin
3-5

tangmaster
4-5

4-6

Twee users met een smaak die tamelijk ver van de mijne afstaat, maar als ik uit die twee moet kiezen wint de metal het van de wave.

1-0

edit: Arno heeft wel weer Arcade Fire!

2-0

Odi's Top 10 zou mijn top 10 kunnen zijn. Allemaal topalbums. Metalgrootheden, proggrootheden en het geniale en zeer sombere The Angel and the Dark River op 1.

Arno daarintegen heeft met The Sound, Arcade Fire en Talk Talk een drietal zeer fijne albums in zijn Top 10, maar de rest raakt mij duidelijk minder.

Benno
2-1

Zorin
3-1

Casartelli (moderator)
Ah, twee gebruikers die bij de ladder de stand af en toe weer wat 'rechttrekken'. Niet verrassend dat dat twee mooie toptienen oplevert. Odi heeft Alternative 4, maar Arno heeft New Gold Dream én London 1986.

3-3

4-3

2 duidelijke genre-top 10's, prog/metal vs. wave. Hoewel ik beiden regelmatig kan waarderen, zijn beiden top 10's niet echt mijn ding. Odi heeft een van de zwakste Porcupine Tree en Mastodon en Cradle of Filth kan ik vrij weinig mee. Orbital zou de balans bijna door laten slaan in het voordeel van Arno, maar ik kan niet stemmen op een top 10 met 2x XTC, Simple Minds, A Flock of Seagulls én Talk Talk...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:03 uur

geplaatst: vandaag om 16:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.