MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top10 KO (# 2)

zoeken in:
tangmaster
3-5

Vind het allebei leuke toplijsten maar die van Stapler wel wat eenzijdig, alhoewel hij met El-P bij mij een snaar raakt. Van Opgezwolle ben ik dan weer minder overtuigd. Aan de andere kant is Itchy duidelijk groter fan van The Fall dan ik en sluit me bij Lukk0 aan wat Bruce Springsteen betreft, maar daar staat Palace Music dan weer tegenover. Wat mij betreft een gelijk spel, maar omdat het toch al beslist is een sympatiestem voor Stapler

4-5

tangmaster
1-0

Handig dat deze twee users met allebei veel 'zwarte' muziek in de Top 10 tegenover elkaar staan - dat maakt het vergelijken makkelijk. Duidelijk is dat The Lion 'verder' is in zijn smaak: Catdog heeft de oude soul ontdekt ( ) maar ook Amy Winehouse erin staan. Die verdwijnt vast zodra hij Dusty Springfield gehoord heeft Bovendien schijnt hij van Pink Floyd te houden en daar snap ik weer weinig van... Ook bij The Lion dus weer veel 'zwart' spul, niet alleen soul maar ook jazz. Daarnaast ook wat goede rootsrock en het is duidelijk waar mijn stem heengaat - en dan zal ik die verschrikkelijke Aphex Twin maar even vergeten...

2-0

Zorin
2-1

lichte voorkeur voor die van Catdog, maar beide goeie muziek wat mij betreft

2-2

Beide hebben een degelijke top 10. Echter staan bij Catdog net iets betere albums. Wat niet wegneemt dat ik ook bij hem/haar mijn vraagtekens heb bij 3/4 albums.

3-2

Beide mooie top10's. Zit evenwicht in, met een leuke twist (bijv. de PF albums bij catdog). Twee keer MJ vind ik wel wat teveel bij catdog.
Ga gevoelsmatig voor die van thelion.

4-2

Zie dat ik zelf tegen de organisator van dit topic moet. Kansloos.

5-2

Beiden ongeveer even mooi, maar thelion heeft The Stone Roses in zijn top 10 staan en dat geeft de doorslag

1-0

Zorin
2-0 nipt

Lukk0, zonde enige twijfel.

Gevarieerde lijst met 5 platen die ik minimaal 4,5* geef.

Casartelli's lijst had ik 5 jaar geleden vast wel geweldig gevonden, maar met progressive rock heb ik nu niet veel meer.

3-0

pfff

tangmaster
3-1

Zorin
stand: 3-1

Heel duidelijk Casartelli. Nostalgie (Queensrÿche en The Gathering), sympho grootheden Rush, Porcupine Tree en Marillion en de fantastische platen van R.E.M., Talk Talk en Depeche Mode zorgen voor een zeer fijne Top 10.

Bij LukkO vind ik Songs: Ohia, Slint en Sonic Youth nog enigszins te pruimen. Verder ben ik geen Jazz en Electro liefhebber. Dat maakt dus dat mijn voorkeur heel duidelijk bij Casartelli ligt.

3-2

Benno
5-2

6-2, puur omdat ik uit de top-10 van Casartelli slechts twee platen met een voldoende waardeer/zou waarderen terwijl die van Lukk nagenoeg overeenkomt met mijn eigen smaak.

7-2

2 goede top 10's, maar die van Lukk0 vind ik iets beter, één 5*-album meer en bovendien halen R.E.M. en Talk Talk het gemiddelde bij Casartelli naar beneden...

5. kemm vs. deric raven

0-1

Weer twee mooie top 10's, alleen wel redelijk eenzijdig allebei. Kemm gaat duidelijk voor de soul, terwijl deric raven een lijst vol alternatieve rock uit de 80's/90's heeft. Gelukkig voor hem wel het soort dat ik goed vind (Joy Division, Cure, Nick Cave, Stone Roses, Pixies), behalve dEUS en Veils dan. Bij kemm ben ik zeer benieuwd naar zijn nummers 2,4 en 6. Het feit dat hij niet echt een topalbum heeft en bij deric raven de Willard Grant Conspiracy erin staat (die ik ook dankzij hem heb ontdekt), doet de balans naar die kant uitslaan...

Zorin
1-1

musiq48
2-1

2-2

deric's smaak sluit meer aan bij mijn eigen smaak(we hebben 2 top 10 albums gemeen), maar ook kemm heeft een paar topplaten in zijn top 10 staan, zoals die van Stevie Wonder en Sly & The Family Stone.

Leuk om te zien dat ik nog 3 votes voor heb gehad. Dacht dat ik bij voorbaat kansloos was.

3-2

tangmaster
3-3

4-3

4-4

Gast
geplaatst: vandaag om 14:14 uur

geplaatst: vandaag om 14:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.