MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Grote Hiphop K.O.

zoeken in:
toris
ik keek bij de B en bij de N. niet bij de T, mijn fout

Improvision schreef:
(quote)

Biggie voor de vrienden, maar hier is het het meer formele The Notorious B.I.G., Rob mocht hem niet aanspreken met Biggie, want hij had beef met Puffy. Lang verhaal. Dat er nog geen docu over is gemaakt...

Dit dus.

Slowgaze schreef:
En Spank Rock dan?

Die mocht niet van zijn moeder.

Ugly Duckling moeten erin! Quasimoto, Aceyalone, Soul Position en Decompoze ook.

En van de mogelijke invallers moet Diamond D, Blueprint en Illogic er zeker in.

Eruit:
Ali B, Appa, Blackroc (als je Blakroc bedoelt?) Bonobo (te weinig hiphop), Dungeon Family, Le Le, Lewis Parker, Nas & Damian Marley

Bonobo blijft sowieso, heeft zeker lijnen met de hiphop. Ook al zijn ze wat dun. Hij is gewoon een held.

Quasimoto staat er min of meer al in (Madlib) ik heb er voor gekozen niet al zijn aliassen in de lijst te zetten. Ook al is Quasimoto natuurlijk wel een geheel ander typetje, reken hem maar gewoon als Madlib.

Verder zijn de artiesten die je noemt wat aan de onbekende kant, stonden er in de originele lijst allemaal in. Zal kijken of ik toch ruimte vrij maak voor ze.

Ugly Duckling komt er wel in en Soul Position waarschijnlijk ook.

Tijd voor een update:

Mogelijke nieuwe artiesten in de lijst:

- 7L & Esoteric
- Ant
- Schoolly D
- Kurtis Blow
- Gravediggaz
- Geto Boys
- Mantronix (speciaal voor kos)
- Blueprint
- Illogic
- Diamond D
- Afrika Bambaataa
- Jazzy Jeff & the Fresh Prince
- Digital Underground
- Kyteman
- Soulja Boy
- C.L. Smooth
- Ugly Duckling
- Soul Position

Mogelijke afvallers:

- 3582
- Saigon
- Reks
- Rocks
- Kenn Starr
- Le Le
- Inf
- D-sisive
- Blacastan
- Toki Wright
- The Nonce
- Ma$e
- Deepspace 5
- Nas & Damian Marley
- MC Hammer
- Parallel Thought
- Blakroc
- Dungeon Family

lambf
Niet eens Gunshot,
pffft
n00b.

Rhythm & Poetry schreef:
Verder zijn de artiesten die je noemt wat aan de onbekende kant, stonden er in de originele lijst allemaal in. Zal kijken of ik toch ruimte vrij maak voor ze.

Ugly Duckling komt er wel in en Soul Position waarschijnlijk ook.

Jeej Ugly Duckling erin. Maar Aceyalone is wel bekend op MuMe. In totaal 47 stemmen. 68 als je zijn album met RJD2 meetelt.

toris
Meth, Ghost & Rae mag er ook wel uit

toris
is het trouwens geen idee om 16 favorieten aan te wijzen, die elkaar pas in de 1/8 finale kunnen tegenkomen? De favorieten zouden dan de halve finalisten uit de producers, rappers enzovoort kunnen zijn.

Is een idee, maar ik denk niet dat het dit topic leuker zal maken. Bovendien worden uitslagen dan meer voorspelbaar en dat wil ik waar kan enigszins voorkomen.

Aceyalone komt er nu in voor Meth, Ghost, Rae

Tijd voor een update:

- 7L & Esoteric
- Ant
- Schoolly D
- Kurtis Blow
- Gravediggaz
- Geto Boys
- Blueprint
- Illogic
- Diamond D
- Afrika Bambaataa
- Finale
- Digital Underground
- Kyteman
- Soulja Boy
- C.L. Smooth
- Ugly Duckling
- Soul Position
- Aceyalone

Mogelijke afvallers:

- 3582
- Saigon
- Reks
- Rocks
- Kenn Starr
- Le Le
- Inf
- D-sisive
- Blacastan
- Toki Wright
- The Nonce
- Ma$e
- Deepspace 5
- Nas & Damian Marley
- MC Hammer
- Parallel Thought
- Blakroc
- Dungeon Family
- Meth, Ghost & Rae

Osiris Apis schreef:
(quote)

Jeej Ugly Duckling erin. Maar Aceyalone is wel bekend op MuMe. In totaal 47 stemmen. 68 als je zijn album met RJD2 meetelt.

Je hebt voor een groot deel gelijk, hoewel je niet alle stemmen bijelkaar op moet tellen aangezien de meeste die Aceyalone kennen ook meerdere albums van hem kennen. Toch hoort hij gewoon thuis in dit topic en daarom staat hij er nu bij.

Improvision
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince staan er al in.

Goed opgemerkt, voor wie - behalve Baloji - wil je ze vervangen in de lijst met binnenkomers?

Het meest wat ik ken staat er al in, dus doe wel mee als het stemmen begint.

Overigens zal dit topic in eerste instantie sowieso een k.o. worden en als er een zooi artiesten is afgevallen wordt het waarschijnlijk een ladder-achtig systeem.

Improvision
Finale (of Yall So Stupid)?

Dan wordt het de meest populaire van die twee: finale dus. Wist niet dat zoveel mensen hem kende.

lambf schreef:
Niet eens Gunshot,
pffft
n00b.

Ja, die met dat album van 4 stemmers waarvan ongeveer tussen de 0 en de 0 mensen in dit topic komen.

Ik vind namen als Madvillain eigenlijk een beetje, tja, weet niet. Doom en Madlib hebben onder deze naam één album uitgebracht (plus nog een remix-album dat bijna niemand kent), dus dan stem je eigenlijk puur op het album Madvillainy terwijl het om de artiesten gaat. Ya'knowwhamean?

Madvillain is legendarisch, na mean? Die gaan no way uit deze k.o., na mean?

Neemt niet weg dat ik een punt heb. Skyzoo & 9th Wonder en MF DOOM & MF Grimm bijv. zijn hetzelfde verhaal in mindere mate (puur vanwege weinig stemmen).

Madvillain zijn te beroemd op MuMe om te negeren, en hoewel ze slechts een echt album op hun naam hebben staan kent vrijwel iedereen ze. Dat zorgt in ieder geval voor het nodige tempo.

Skyzoo & 9th Wonder mogen van mij wel uit de lijst, heb je een leuk alternatief?

toris
MJ_DA_MAN schreef:
Ik vind namen als Madvillain eigenlijk een beetje, tja, weet niet. Doom en Madlib hebben onder deze naam één album uitgebracht (plus nog een remix-album dat bijna niemand kent), dus dan stem je eigenlijk puur op het album Madvillainy terwijl het om de artiesten gaat. Ya'knowwhamean?

Dat probeer ik dus ook al een paar keer te zeggen, geldt voor meer artiesten in het lijstje... Maar ik denk dat de lijst aardig compleet is nu.

MAS
Het maakt mij niet zo heel veel uit maar Cappadonna kan er op zich wel in lijkt mij.

Ik vind ook dat Le Le en Die Antwoord er wel uit kunnen.

Leuk initiatief trouwens.

- 7L & Esoteric
- Ant
- Schoolly D
- Kurtis Blow
- Gravediggaz
- Geto Boys
- Blueprint
- Illogic
- Diamond D
- Afrika Bambaataa
- Finale
- Digital Underground
- Kyteman
- Soulja Boy
- C.L. Smooth
- Ugly Duckling
- Soul Position
- Aceyalone
- Cappadonna

Mogelijke afvallers:

- 3582
- Saigon
- Reks
- Rocks
- Kenn Starr
- Le Le
- Inf
- D-sisive
- Blacastan
- Toki Wright
- The Nonce
- Ma$e
- Deepspace 5
- Nas & Damian Marley
- MC Hammer
- Parallel Thought
- Blakroc
- Dungeon Family
- Meth, Ghost & Rae
- T.H.U.G. Angelz

toris
Rhythm & Poetry schreef:
users mogen tot vrijdag 30 juli (2010) artiesten tippen

Dus wanneer gaat de battle van start?

Vrijdag. Jullie hebben nog een kleine vier uur om nieuwe artiesten in te brengen.

Mantronix eruit, kent niemand (die in dit topic gaat stemmen, op Kos na).

Jawel, The Album is supermegadope ongeveer en ik ga heus waar op ze stemmen!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.