MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Super Tip-Topper

zoeken in:
Voor ieder een album gevonden.

Is het ook de bedoeling om iedereen wel enigszins in zijn straatje te tippen? Als ik bv R&P een ijskoud blackmetal album tip weet ik, gezien zijn muziekale voorkeur, dat hij dit binnen 1 minuut al uit zet en er een -10 voor geeft.
Maar als hij mij een album van één of andere zeer boze rapper uit da hood tipt ben ik ook niet blij.

Als ik niet 19 HipHop albums krijg meld ik mij aan.

Lukk0
Ik heb voor ieder die zich tot nu toe heeft aangemeld bij dit spel een album uitgezocht waarvan ik verwacht dat het redelijk bij hun smaak aansluit. Ik ken zelf ook alle albums die ik tip, wat bij bijvoorbeeld Allmusic nog best wel een probleem oplevert omdat die een enorme hoeveelheid stemmen heeft en ik dus flink moest zoeken voor iets dat hij en nog niet kende en hem misschien ook nog aanspreekt. Als ik voor jou wat uit moest zoeken, zou ik niet met experimentele elektronica of hip-hop op de proppen komen, gewoon omdat ik dan van te voren eigenlijk al weet dat het niets gaat worden.

Om een lang verhaal dus kort te maken: ik tip albums redelijk binnen iemands straatje.

Etiul schreef:
Is het ook de bedoeling om iedereen wel enigszins in zijn straatje te tippen? Als ik bv R&P een ijskoud blackmetal album tip weet ik, gezien zijn muziekale voorkeur, dat hij dit binnen 1 minuut al uit zet en er een -10 voor geeft.
Maar als hij mij een album van één of andere zeer boze rapper uit da hood tipt ben ik ook niet blij.

Als ik niet 19 HipHop albums krijg meld ik mij aan.

Ik hou zelf ook niet van boze rappers. En ik sta open voor elke soort muziek, als het goede metal is kan ik het misschien ook wel waarderen. Maar zelf zou ik er ook voor gaan om iets uit te kiezen wat de luisteraar mogelijk goed gaat vinden.

Etiul schreef:
Is het ook de bedoeling om iedereen wel enigszins in zijn straatje te tippen?

Natuurlijk. De "winnaar" van het spelletje is degene met het hoogste tipgemiddelde. Dus het is de bedoeling om een album uit te zoeken wat immens goed gewaardeerd wordt door de ontvanger.

Ik neem aan dat Etiul dan meedoet.

01. L_T_B
02. Hoi123
03. Rhythm & Poetry
04. Catdog
05. DjFrankie
06. Joppe Klaassen
07. Lukk0
08. kemm
09. Principal2000
10. Reijersen
11. herman
12. deric raven
13. Allmusic
14. Dwejkk_
15. Etiul

@L_T_B, één ding snap ik niet. Gebeurt het tippen straks via dit topic? Lijkt me wat rommelig, dan krijgen we 400 tips.

Dadelijk graag alle tips in een PM naar mij dan post ik ineens de totale lijst.

Het zijn trouwens maar 361 tips.

Ohja, 19 keer 19 natuurlijk. . Maar dan kan uitleg erbij geven neem ik aan niet.

Het blijft inderaad bij platte tekst anders wordt het tamelijk onoverzichtelijk.

Morgen ga ik even tips uitzoeken. Gaat wel een lastige uitdaging worden, omdat vrijwel iedereen meer stemmen heeft, maar ja hopelijk maak ik nog iemand gelukkig met een tip . Ik ben benieuwd wat jullie voor mij in petto hebben .

Leuk topic! Ik ben benieuwd wat het voort gaat brengen .

ik doe ook wel mee dan

01. L_T_B
02. Hoi123
03. Rhythm & Poetry
04. Catdog
05. DjFrankie
06. Joppe Klaassen
07. Lukk0
08. kemm
09. Principal2000
10. Reijersen
11. herman
12. deric raven
13. Allmusic
14. Dwejkk_
15. Etiul
16. Sceitnsist

nog 4 plekken vrij.

hoi123 schreef:
Maar dan kan uitleg erbij geven neem ik aan niet.
Als je goed tipt, hoef je geen uitleg te geven, want dan begrijpt die persoon waarom jij dat album getipt krijgt. Nu ligt dat bij films iets anders, omdat er bij moviemeter een filmbeschrijving staat. Als je echt het niks snapt van de tip, kun je altijd om uitleg vragen

01. L_T_B
02. Hoi123
03. Rhythm & Poetry
04. Catdog
05. DjFrankie
06. Joppe Klaassen
07. Lukk0
08. kemm
09. Principal2000
10. Reijersen
11. herman
12. deric raven
13. Allmusic
14. Dwejkk_
15. Etiul
16. Sceitnsist
17. Arrie

deric raven schreef:
Voor ieder een album gevonden.

Dat doe je snel. Ik heb er nu 8. Later vanmiddag nog maar een paar bedenken.

Ik heb nu ook 16 tips. Waarvan precies de helft uit hiphop bestaat.

Ik ben ook een beetje aan het puzzelen geweest en heb een lijstje wat allemaal redelijk klopt naar mijn idee... zullen nog wel wat dingetjes veranderen, maar het grootste deel is er..

Moeten de tips ook nog een minimaal aantal stemmen hebben?

Kost btw wel wat tijd om te checken of de users die meedoen wel of niet op de albums hebben gestemd.

... dat had ik ook ja... en dan zijn er vast ook nog users die dingen die ze wel kennen niet bestemd hebben zodat je tips geeft die ze al kennen..

Ja, ik kan me voorstellen dat DjFrankie en deric raven veel meer albums kennen dan waar ze op hebben gestemd. Misschien even controleren vantevoren.

DjFrankie (moderator)
Ja zeker Herman, ik heb lang niet alles ingevoerd.
Maar dat geeft niet dar komen we wel uit

DjFrankie (moderator)
Nog even drie vragen!

En de albums moet je die gaan pindakazen?

Ik heb ook van verschillende artiesten een best of album, mogen die ook? Dit geeft wel een beeld v/d artiest in kwestie!

En nog een vraag mag je dezelfde artiest meedere keren tippen met een ander album?

Wat denken jullie van deze spelregels?

- Maximaal 2 albums per artiest (niet 2 maal hetzelfde album).
- Geen EP's, verzamel- of livealbums.
- Maximale albumlengte 70 minuten.

DjFrankie schreef:

En de albums moet je die gaan pindakazen?

Eigenlijk is alles wel op het internet te vinden.

Lijkt mij wel redelijk om iemand even een linkje mee te sturen.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Eigenlijk is alles wel op het internet te vinden.

Hier heb ik helaas soms nog wel moeite mee. Ik pindakaas eigenlijk ook pas sinds kort. Ik zal ook mijn best gaan doen om voor mensen albumtips te vinden. Moet nog beginnen...

Eventjes de spellingscontrole door jullie berichten gehaald ( ). Indien de getipte het album niet in zijn bezit heeft en niet kan pindakazen zou het vriendelijk zijn als de tipgever hem daarbij zou willen helpen.

Mocht iemand het niet lukken een album te vinden op het internet, ik help graag. Ik zal iedereen ook gewoon een linkje meegeven (zo bedoelde ik het ook, niet dat de ander het zelf nog moet zoeken).

DjFrankie (moderator)
L_T_B schreef:
Eventjes de spellingscontrole door jullie berichten gehaald ( ). Indien de getipte het album niet in zijn bezit heeft en niet kan pindakazen zou het vriendelijk zijn als de tipgever hem daarbij zou willen helpen.

Ik dacht al hoe kan ik nu pindakazen getypt hebben

Maar niet alles is te pindakazen denk ik,

je kunt ook via grooveshark luisteren natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:18 uur

geplaatst: vandaag om 18:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.