Muziek / Muziekgames / Who's this?
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2005, 10:17 uur
dutch2 schreef:
Ik denk eigenlijk dat het om de zittende man gaat. Volgens mij had je in die tijd nog geen echte gemengde bands, maar wel gemengde begeleidingsbands voor donkere artiesten (bv in de Muscle Shoals studio's).
Ik denk eigenlijk dat het om de zittende man gaat. Volgens mij had je in die tijd nog geen echte gemengde bands, maar wel gemengde begeleidingsbands voor donkere artiesten (bv in de Muscle Shoals studio's).
Dat klopt, deze hele band was eigenlijk de vaste huisband van een label - met de zittende man als leider. Omdat het een begeleidingsband was zat er dan ook geen zanger bij. Ze hebben twee (mij) bekende hits gehad.
0
geplaatst: 8 november 2005, 12:05 uur
Hum, iets teveel hints tegelijk geloof ik. Paalhaas, your turn 

0
geplaatst: 8 november 2005, 12:07 uur
zie je wel
is verdorie het hoesje van de cd die ik in mijn kast heb

is verdorie het hoesje van de cd die ik in mijn kast heb

0
geplaatst: 8 november 2005, 12:16 uur
0
geplaatst: 8 november 2005, 20:42 uur
Ze mogen er dan niet op staan, ze kunnen zo bij Franz Ferdinand geplaatst worden? of heeft Franz hun stijl gekopieerd?
0
DutchViking
geplaatst: 8 november 2005, 20:48 uur
Die kerel linksachter lijkt wel wat op Steve Hogarth van Marillion. Ik zat eerst te denken aan The Europeans, maar die staan al op de site dus die zullen het ook wel niet zijn...
0
geplaatst: 8 november 2005, 21:21 uur
Bloompje schreef:
Ze mogen er dan niet op staan, ze kunnen zo bij Franz Ferdinand geplaatst worden? of heeft Franz hun stijl gekopieerd?
Het is te zeggen, deze heren gaan al een jaar of 25 langer mee.

0
geplaatst: 9 november 2005, 09:51 uur
Nog een tip, dit keer over hun muziek: ze maakten in feite 50's en 60's rock 'n' roll/garage rock, maar dan geupdatet naar het punk-tijdperk.
0
geplaatst: 9 november 2005, 21:30 uur
Aha, ik heb een moeilijke genomen.
Nochtans gaven ze op google meer hits dan Booker T. & the MG's. 
Nog wat hints dan: Ze komen uit New York en hadden in 1980 hun debuut.
Nochtans gaven ze op google meer hits dan Booker T. & the MG's. 
Nog wat hints dan: Ze komen uit New York en hadden in 1980 hun debuut.
0
geplaatst: 11 november 2005, 00:53 uur
Tja, mensen, zal ik het dan maar gewoon zeggen??? Tjonge jonge, 205.000 hits, 5 hints en nog niemand die zijn vinger omhoog steekt. 6e hint dan, hun debuut heeft iets met de oude mythologie van de Grieken en Romeinen te maken. En nou wil ik namen horen, of eigenlijk, maar ééntje. 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 11 november 2005, 23:24 uur
Op allmusic alle bands uit New York doorzocht, maar geen match...
0
geplaatst: 12 november 2005, 12:08 uur
Paalhaas, anders maak je er nu gewoon zo'n suf bel spelletje van (maar dan zonder bellen), gewoon elke dag een letter geven.
0
dutch2
geplaatst: 13 november 2005, 13:59 uur
The Fleshtones - Roman Gods
De oplossing was natuurlijk weer te vinden op de site van Paalhaas' eigenste Italiaanse muziekgoeroe Scaruffi
Overigens begrijp ik niet zo goed wat Roman Gods met de Griekse mythologie van doen hebben.
Edit: Behalve natuurlijk als deze oplossing niet de juiste is
De oplossing was natuurlijk weer te vinden op de site van Paalhaas' eigenste Italiaanse muziekgoeroe Scaruffi

Overigens begrijp ik niet zo goed wat Roman Gods met de Griekse mythologie van doen hebben.
Edit: Behalve natuurlijk als deze oplossing niet de juiste is

0
geplaatst: 13 november 2005, 14:16 uur
Voor een heel groot deel zijn het dezelfde goden natuurlijk, alleen met andere namen.
0
dutch2
geplaatst: 13 november 2005, 14:27 uur
I know. Maar als hij zich had beperkt tot de Romeinse mythologie was het wat makkelijker zoeken geweest. Ik heb me nu wezenloos lopen zoeken naar iets wat de Grieken en Romeinen gemeen hadden en dat waren voornamelijk hun 'Gods'. Maar natuurlijk niet hun 'Roman Gods'. En het was al zo'n onmogelijke opgave. Vandaar.
0
geplaatst: 13 november 2005, 17:03 uur
0
dutch2
geplaatst: 13 november 2005, 17:15 uur
Volgens mij moet ie kloppen.
Hier de volgende. En alvast wat tips: Zij hebben niks met Griekse, Romeinse of Germaanse mythologie te maken. En er is vast meer dan één user die van deze jongens heeft gehoord

Hier de volgende. En alvast wat tips: Zij hebben niks met Griekse, Romeinse of Germaanse mythologie te maken. En er is vast meer dan één user die van deze jongens heeft gehoord

0
geplaatst: 13 november 2005, 20:02 uur
dutch2 schreef:

Amerikaanse
Je geeft het antwoord zelf: als hij zich had beperkt tot de Romeinse mythologie was het wat makkelijker zoeken geweest.

lebowski schreef:
Oooooooooooooo, natúúrlijk
Oooooooooooooo, natúúrlijk

Tja, Nederland heeft blijkbaar nooit veel met deze band gehad, maar omdat ik daar zelf eigenlijk geen goeie kijk op heb, gebruik ik meestal google om te kijken of het een beetje bekend is mondiaal. Ik zal me de volgende keer maar gewoon op MuMe-terrein houden, dan krijg je dit soort probleemgevalletjes niet.

0
geplaatst: 13 november 2005, 20:14 uur
Paalhaas schreef:
Ik zal me de volgende keer maar gewoon op MuMe-terrein houden, dan krijg je dit soort probleemgevalletjes niet.
Ik zal me de volgende keer maar gewoon op MuMe-terrein houden, dan krijg je dit soort probleemgevalletjes niet.

Hoeft niet PH, ik vind het leuk als je de lat hoog legt, maar hier bleek deze lat helaas onzichtbaar

0
dutch2
geplaatst: 13 november 2005, 21:23 uur
Helemaal goed! En of die rechtse Smokey is zou ik echt niet weten.
* denotes required fields.