MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Who's this?

zoeken in:
dutch2 schreef:
Ik denk eigenlijk dat het om de zittende man gaat. Volgens mij had je in die tijd nog geen echte gemengde bands, maar wel gemengde begeleidingsbands voor donkere artiesten (bv in de Muscle Shoals studio's).

Dat klopt, deze hele band was eigenlijk de vaste huisband van een label - met de zittende man als leider. Omdat het een begeleidingsband was zat er dan ook geen zanger bij. Ze hebben twee (mij) bekende hits gehad.

Booker T & the MG's (huisband van het Stax-label)

Hum, iets teveel hints tegelijk geloof ik. Paalhaas, your turn

zie je wel
is verdorie het hoesje van de cd die ik in mijn kast heb

ettettummu schreef:
zie je wel
is verdorie het hoesje van de cd die ik in mijn kast heb

(afbeelding)

En meteen een tip (gul hè?): ze staan niet op MuMe

Ze mogen er dan niet op staan, ze kunnen zo bij Franz Ferdinand geplaatst worden? of heeft Franz hun stijl gekopieerd?

DutchViking
Die kerel linksachter lijkt wel wat op Steve Hogarth van Marillion. Ik zat eerst te denken aan The Europeans, maar die staan al op de site dus die zullen het ook wel niet zijn...

Bloompje schreef:
Ze mogen er dan niet op staan, ze kunnen zo bij Franz Ferdinand geplaatst worden? of heeft Franz hun stijl gekopieerd?

Het is te zeggen, deze heren gaan al een jaar of 25 langer mee.

Nog een tip, dit keer over hun muziek: ze maakten in feite 50's en 60's rock 'n' roll/garage rock, maar dan geupdatet naar het punk-tijdperk.

Aha, ik heb een moeilijke genomen. Nochtans gaven ze op google meer hits dan Booker T. & the MG's.
Nog wat hints dan: Ze komen uit New York en hadden in 1980 hun debuut.

Tja, mensen, zal ik het dan maar gewoon zeggen??? Tjonge jonge, 205.000 hits, 5 hints en nog niemand die zijn vinger omhoog steekt. 6e hint dan, hun debuut heeft iets met de oude mythologie van de Grieken en Romeinen te maken. En nou wil ik namen horen, of eigenlijk, maar ééntje.

Geen idee. Hoe google je zoiets?

JonnieBrasco
Op allmusic alle bands uit New York doorzocht, maar geen match...

Paalhaas, anders maak je er nu gewoon zo'n suf bel spelletje van (maar dan zonder bellen), gewoon elke dag een letter geven.

Hihi, das een goeie!

dutch2
The Fleshtones - Roman Gods

De oplossing was natuurlijk weer te vinden op de site van Paalhaas' eigenste Italiaanse muziekgoeroe Scaruffi

Overigens begrijp ik niet zo goed wat Roman Gods met de Griekse mythologie van doen hebben.

Edit: Behalve natuurlijk als deze oplossing niet de juiste is

Voor een heel groot deel zijn het dezelfde goden natuurlijk, alleen met andere namen.

dutch2
I know. Maar als hij zich had beperkt tot de Romeinse mythologie was het wat makkelijker zoeken geweest. Ik heb me nu wezenloos lopen zoeken naar iets wat de Grieken en Romeinen gemeen hadden en dat waren voornamelijk hun 'Gods'. Maar natuurlijk niet hun 'Roman Gods'. En het was al zo'n onmogelijke opgave. Vandaar.

dutch2 schreef:

Oooooooooooooo, natúúrlijk

dutch2
Volgens mij moet ie kloppen.

Hier de volgende. En alvast wat tips: Zij hebben niks met Griekse, Romeinse of Germaanse mythologie te maken. En er is vast meer dan één user die van deze jongens heeft gehoord

(afbeelding)

Wereldtips dutch

dutch2 schreef:

De oplossing was natuurlijk weer te vinden op de site van Paalhaas' eigenste Italiaanse muziekgoeroe Scaruffi

Amerikaanse

Overigens begrijp ik niet zo goed wat Roman Gods met de Griekse mythologie van doen hebben.

Je geeft het antwoord zelf: als hij zich had beperkt tot de Romeinse mythologie was het wat makkelijker zoeken geweest.

lebowski schreef:
Oooooooooooooo, natúúrlijk

Tja, Nederland heeft blijkbaar nooit veel met deze band gehad, maar omdat ik daar zelf eigenlijk geen goeie kijk op heb, gebruik ik meestal google om te kijken of het een beetje bekend is mondiaal. Ik zal me de volgende keer maar gewoon op MuMe-terrein houden, dan krijg je dit soort probleemgevalletjes niet.

Paalhaas schreef:
Ik zal me de volgende keer maar gewoon op MuMe-terrein houden, dan krijg je dit soort probleemgevalletjes niet.

Hoeft niet PH, ik vind het leuk als je de lat hoog legt, maar hier bleek deze lat helaas onzichtbaar

Miracles!
rechtse lijkt mij Smokey

dutch2
Helemaal goed! En of die rechtse Smokey is zou ik echt niet weten.

dan is hier de volgende
een makkie, volgens mij

(afbeelding)

Is dat misschien Mark Linkous aka Sparklehorse?

helemaal goed

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.