MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Who's this?

zoeken in:
Komen ze uit Seattle?

MichelDumoulin schreef:
Komen ze uit Seattle?

Nee!

Die houthakkersbloezen doen vermoeden dat ze uit het zuiden komen.

Ze komen uit qua inwoneraantal de derde stad van de verenigde staten van de united states van amerika. Of eigenlijk wonen ze verspreid, maar ze opereren net als hun label vanuit die stad.

Gokje; The Jesus Lizard?

Lijkt me niet, die lelijke kop van David Yow zou ik wel herkennen.

MichelDumoulin schreef:
Gokje; The Jesus Lizard?

Niet goed, maar je zoekt het wel in de juiste hoek. De muziek is echter minder makkelijk te plaatsen.

Er wordt weinig hout gehakt in the south, dat is toch meer het noorden/ noord-westen. Maar wie dit zijn?
Kwa lulligheid zouden het de Feelies kunnen zijn, maar dit zijn ze dus duidelijk niet.
Ik geef het op...

itchy schreef:
Ze komen uit qua inwoneraantal de derde stad van de verenigde staten van de united states van amerika. Of eigenlijk wonen ze verspreid, maar ze opereren net als hun label vanuit die stad.
Dan komen ze uit Chicago. Na New York en L.A. is dit de derde meest bevolkte stad van de U.S.A. Toch?

freddze schreef:
(quote)
Dan komen ze uit Chicago. Na New York en L.A. is dit de derde meest bevolkte stad van de U.S.A. Toch?
Chicago is geloof ik te weinig hint voor ons

freddze schreef:
(quote)

klopt!

MichelDumoulin schreef:
(quote)
Chicago is geloof ik te weinig hint voor ons

Je zat met Jesus Lizard een heel eind in de richting, denk ook eens aan hun label en dan nog wat verder

June of '44 natuurlijk.

(afbeelding)

Ik ga er vanuit dat we het hier hebben over een muzikant!

P.S. Is het gebruikelijk om bij 'Who's this?' alleen muzikanten te plaatsen?

Gezien het grapje van Itchy laatst om filmkarakters te plaatsen die gerelateerd waren aan een groep, niet!

MichelDumoulin schreef:
Ik ga er vanuit dat we het hier hebben over een muzikant!

P.S. Is het gebruikelijk om bij 'Who's this?' alleen muzikanten te plaatsen?

Gezien het grapje van Itchy laatst om filmkarakters te plaatsen die gerelateerd waren aan een groep, niet!

Ja, alleen muzikanten. Dat grapje van Itchy kan ik mij niet herinneren trouwens. Welke band was dat dan?

Paalhaas schreef:
(quote)

Ja, alleen muzikanten. Dat grapje van Itchy kan ik mij niet herinneren trouwens. Welke band was dat dan?

Hanson Brothers

Dat waren geen filmkarakters, dat waren de echte Hanson brothers, hoor...

Paalhaas schreef:
Dat waren geen filmkarakters, dat waren de echte Hanson brothers, hoor...

Weer wat geleerd, ik wist niet dat ze ook echte hockeyspelers waren.
Feitje

En wat die kale, grijze pianist (?) betreft, hij lijkt wel een beetje op Rob Reiner;

(afbeelding)

Maar ik heb echt geen flauw idee.

't Is een avant-garde-/electronicapionier.

MichelDumoulin schreef:
(quote)

Feitje

Ik zie nu dat ik fout zat, Michel, excuses. Ik ging een beetje uit van itchy's betrouwbaarheid, maar misschien heeft-ie ze expres heeft omgewisseld?

Paalhaas schreef:
(quote)

Ik zie nu dat ik fout zat, Michel, excuses. Ik ging een beetje uit van itchy's betrouwbaarheid, maar misschien heeft-ie ze expres heeft omgewisseld?

Nee, ik was echt in de veronderstelling een foto van de muzikale Hanson Brothers te hebben geplaatst, ook omdat die zoveel over ijshockey zingen. Mijn excuses!

Paalhaas schreef:
't Is een avant-garde-/electronicapionier.

Kom op mensen, dit is een dikke hint. Zoveel zijn d'r niet. Z'n eerste werk komt trouwens uit de jaren '60.

Morton Subotnick

Is het misschien ?

Of de zoon van en , zou ook kunnen...

Nou wordt het allemaal wat te crytisch voor me; is het nou wel of niet die Subotnik, of anders toch Terry Riley?

MichelDumoulin schreef:
(quote)

Feitje

Wat ik daarmee bedoelde, overigens, is dat ik niet wist dat de acteurs die in de film; 'Slapshot' speelden ook echte ijshockey-helden waren (tenminste 2 van de 3 broertjes).
Ik heb dus nooit geweten dat de film gebaseerd is op echte feiten.

Dus bij deze; Itchy, bedankt!

Paalhaas schreef:
Of de zoon van en , zou ook kunnen...

???????

Oldfart schreef:
Nou wordt het allemaal wat te crytisch voor me; is het nou wel of niet die Subotnik, of anders toch Terry Riley?

Jazeker, Morton Subotnick was het goede antwoord. Nu de nieuwe opgave dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.