MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2004 !

zoeken in:
Eens met herman, Here Without You van 3 Doors Down is banale poprock (Kryptonite daarentegen is prima) al vind ik Nickelback nog erger. The Reason van Hoobastank is ook niet erg origineel maar tekstueel en vooral melodisch is het toch stukken beter.
Waarom Stash zo weinig stemmen krijgt begrijp ik ook niet. Kan iemand mij vertellen waarom het nummer van 3 Doors Down zoveel beter is dan dat van Stash?

Omdat ik bij Stash in slaap val en bij 3 Doors Down niet.

Zang is misschien wat soft en geforceerd, maar instrumentaal vind ik het echt een goed nummer.

Bij Stash is de zang niet geforceerd en instrumentaal steekt het nog beter (en subtieler) in elkaar.

Stash was voor een leuke verrassing, kende het nog niet. Komt zeker in mijn top 5. Here Without You heb ik goede herinneringen aan, al is het nummer bij terugbeluistering wel een stuk minder. Andersom vond ik Eric Prydz en Mario Winans destijds verschrikkelijk en inmiddels best prima...

Stash vind ik best oke, maar gewoon net niet leuk genoeg voor m'n top 10. Zou wel in m'n top 15 staan.

3 Doors Down echter, dat komt helemaal onderaan...

3 Doors Down - Here Without You
Alicia Keys - If I Ain't Got You
Aventura - Obsession
Evanescence - My Immortal
Hoobastank - The Reason
Maroon5 - This Love
Michael Andrews featuring Gary Jules - Mad World
Natasha Bedingfield - These Words
Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
O-Zone - Dragostea din teï

Ja, het is inderdaad allemaal wel merkwaardig.

Bij 2002 die campagne tegen How You Remind Me
en nu het onvoorwaardelijk omarmen van gelijkaardige songs.

Soms vraag ik me toch af of het om liedjes of om bands en bijhorende ego's gaat?

How You Remind Me had in 2002 niettemin de finale bereikt. Dat zal met Here Without You ook gebeuren (ik hoop vooral dat Stash de finale haalt).

dazzler schreef:

Bij 2002 die campagne tegen How You Remind Me
en nu het onvoorwaardelijk omarmen van gelijkaardige songs.

Soms vraag ik me toch af of het om liedjes of om bands en bijhorende ego's gaat?

Geen nood dazz, ik vind ze allebei vreselijk

Freestylers - Push Up
K-Maro - Femme like you
Kelis - Milkshake
Kelis - Trick me
Mario Winans featuring Enya & P. Diddy - I Don't Wanna Know
Maroon5 - This Love
OutKast Featuring Sleepy Brown - The Way You Move

Eén dame steekt ver boven de rest uit. Twee keer.

Destiny's Child - Lose My Breath
Jamelia - Superstar
Kelis - Milkshake
Kelis - Trick me
No Doubt - It's my life

Jamelia nog maar 2x genoemd zie ik

Usher featuring Lil' John & Ludacris - Yeah
Mario Winans featuring Enya & P. Diddy - I Don't Wanna Know
Usher - Burn
Freestylers - Push Up
3 Doors Down - Here Without You

Alleen Alicia Keys is erg goed, de rest wel aardig.

wibro schreef:
(quote)

Volgens mij heb jij er maar lukraak 10 uitgekozen. Anastacia en No Doubt zijn voor mij de ware uitschieters in deze 2004 rommel.

Beetje late reactie, maar ik ben wel degelijk bekend met deze (belabberde) nummers. Hetzelfde geld voor de andere 8, en eigenlijk wel voor de hele lijst. Ik heb Anastacia genomineerd, omdat ik haar (nasale) stem niet kan uitstaan. No Doubt voegt imo weinig tot niets toe aan het orgineel. Ik ben wederom niet gecharmeerd van de stem van de zangeres.

Aventura - Obsession
Eric Prydz - Call on Me
Freestylers - Push Up
Kelis - Milkshake
Kelis - Trick me

3 Doors Down is natuurlijk (lang) niet zo erg als Nickelback, maar het komt in de buurt.

Anastacia - Sick and tired
Aventura - Obsession
Freestylers - Push Up
Kelis - Milkshake
Kelis - Trick me
No Doubt - It's my life

De deadline is gepasseerd, ik kom zo met de uitslag van ronde 2.

De volgende 10 nummers vallen af:

Christina Aguilera - Car Wash 3
Anastacia - Left outside alone 2
Counting Crows & Bløf - Holiday in Spain 2
Jamelia - Superstar 2
K-Maro - Femme like you 2
Ruslana - Wild Dances 2
Tiësto featuring BT - Love Comes Again 2
Xandee - 1 Life 2
Anastacia - Sick and tired 1
Usher - Burn 1

01. Michael Andrews featuring Gary Jules - Mad World
YouTube - Donnie Darko ending

02. No Doubt - It's my life
03. Eric Prydz - Call on Me
04. Evanescence - My Immortal
05. Maroon 5 - This Love
06. 3 Doors Down - Here Without You
07. Usher featuring Lil' John & Ludacris - Yeah
08. O-Zone - Dragostea Din Teï
09. Destiny's Child - Lose My Breath
10. Freestylers - Push Up

2 covers bovenaan.

1. Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
I'm Like a Bird vond ik wat zeurderig, maar dit is een hele fijne hit. Eigenlijk vind ik bijna al haar hits wel leuk, op die eerste na... Lekker frisse, zomerse pop.

2. Kelis - Trick me
Geweldige ska+hiphop-beat, goede vondst van de Neptunes. Het heeft wel even geduurd voordat ik dit nummer zat was, voor mij een van de meest gedraaide pophits van de laatste jaren. Onverwoestbaar nummer.

3. Kelis - Milkshake
Deze verdween veel sneller naar de achtergrond, maar is minstens zo interessant door het oosterse accent van de muziek. En de tekst is ronduit ranzig, maar na Christina's Dirrrty was opeens veel meer mogelijk.

4. Stash - Sadness
Hier had ik tot kort geleden nog nooit van gehoord, maar het was toch echt de grootste hit van 2004 bij onze benedenburen. En ik moet zeggen dat ze het daar dan niet zo slecht getroffen hebben, want dit is een prachtig liedje die me doet denken aan het beste van Novastar en Ozark Henry.

5. Natasha Bedingfield - These Words
Gewoon een heel goed popliedje, net als Unwritten trouwens. Volgens mij pas een paar jaar later ontdekt.

6. Freestylers - Push Up
In 2004 vond ik dit echt een heel leuke hit, maar daarna is ie wel wat gaan vervelen. Fijne uptempo dance van een stel Britten dat het in de jaren '90 nog moest doen met wat hitjes in de underground. Een nummer dat de tand des tijds niet helemaal heeft doorstaan.

7. No Doubt - It's my life
Tsja, een love-it-or-hate-it plaat. Ik heb zelf lange getwijfeld of ik deze nu wel of niet beter vind dan het origineel. Op de een of andere manier staat de zang bij Talk Talk me soms wat tegen en weet Gwen Stefani de emotie juist wel over te brengen. De videoclip was ook wel lekker dramatisch.

8. Alicia Keys - If I Ain't Got You
Fallin' vond ik wat minder, maar dit liedje heeft wel wat op de een of andere manier. Goed gezangen. Ik vind vooral de kadans vlak voor het refrein erg sterk, mooi hoe de piano en Alicia's stem het drama opschroeven.

9. O-Zone - Dragostea din teï
En in het kader van guilty pleasures: dit is er wel eentje. In de zomer van 2004 had een vriend dit constant aan, ik denk dat ik het nummer alleen toen al wel een keer gehoord heb, tot vervelens toe. Maar nu is het toch wel een mooie herinnering.

10. Eric Prydz - Call on Me
Hier had ik destijds een hekel aan: goedkope house met een videoclip die wel heel erg gejat was van Benny Benassi's Satisfaction (rondborstige vrouwen in voortdurend slowmotion). Maar nu vind ik het wel aardig om weer eens terug te horen.

De clip van Satisfaction is duidelijk beter dan die van Call On Me!

herman schreef:
4. Stash - Sadness
Hier had ik tot kort geleden nog nooit van gehoord, maar het was toch echt de grootste hit van 2004 bij onze benedenburen. En ik moet zeggen dat ze het daar dan niet zo slecht getroffen hebben, want dit is een prachtig liedje die me doet denken aan het beste van Novastar en Ozark Henry.

Hoewel het nummer nooit op 1 stond bleef het maandenlang in de top 5 steken
met een 2de plaats als hoogste notering. De single kwam in november 2004 de top 10 binnen
in Vlaanderen en bleef hangen tot met Pasen 2005. Jammer dat andere heel sterke
belpop nummers uit 2004 het veel minder goed deden in de hitparade.

chevy93 schreef:
YouTube - Donnie Darko ending

Ik weet nog wel dat ik Donnie Darko met mijn vriendin in de bioscoop zag, de dag voordat ik zonder haar op vakantie ging. Oeh, wat was ik onder de indruk van de film en dat liedje. Maar nu kan ik het echt niet meer aanhoren (wat een z**kplaat ). Het origineel daarentegen vind ik nu geweldig, terwijl ik dat toen matige jaren '80 pop vond.

1. Stash - Sadness
Voor mij de onbetwiste nr.1. Heerlijke melancholische ballad, subtiel ingekleurd en heel mooie gevoelige zang, tijdloos gewoon.

2. Evanescence - My Immortal
Ook dit is een prachtballad, gevoelig en melancholisch met gepaste piano en violen dat na een tijd openbarst.

3. Alicia Keys - If I Ain't Got You
Het zal nooit eerder gebeurd zijn in GH dat de eerste 3 plaatsen bij mij worden ingenomen worden door ballads maar ik kan er ook niets aan doen dat dit de 3 beste nummers zijn. Erg mooi met heerlijke piano, een beetje jazzy en bluesy en soulvolle stem waarmee ze de gemiddelde R&B ruimschoots overstijgt.

4. Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
Haar vroegere hits kan ik merkelijk meer waarderen dan wat ze nu brengt. Mooie stem, vlotte melodie en smaakvolle folky arrangementen zoals die banjo.

5. Hoobastank - The Reason
Hoewel deze poprockballad op het eerste gehoor vrij doorsnee klinkt weet dit nummer mij door de streep te trekken vanwege dat sublieme gitaarriedeltje, de pakkende melodie en de toch wel mooie stem.

6. Natasha Bedingfield - These Words
Deze zangeres ben ik uit het oog verloren maar dit is een sterke en radiovriendelijke popsong dat blijft hangen.

7. Michael Andrews featuring Gary Jules - Mad World
Ik neem niet vaak covers op in mijn top-10 maar dit is wel een gevoelige en sober gebrachte cover van het nummer van Tears For Fears.

8. O-Zone - Dragostea din teï
Een zomerhit die voor de verandering uit Oost-Europa komt en daarom al uniek. De guilty pleasure van 2004, vind ik nog steeds leuk ondanks grijsgedraaid.

9. Aventura - Obsession
Nog een zomerhit maar dan van een andere orde. Vooral de unieke arrangementen brengen mij naar exotische oorden.

10. Kelis - Trick me
Waar dat Milkshake mij verveelt is Trick me een catchy en vlot nummer met een leuk ska-achtig ritme en hier stoort haar toch wel zeurderige stem mij nauwelijks.

De nummers van Maroon5 en Destiny's Child vind ik ook nog goed maar vallen uit de boot.

Ik was dit spelletje helemaal vergeten.

Chevy maakt het mij erg makkelijk. Het grootste gedeelte kan ik zo van hem copiëren.

Uitstekende cover van het origineel van Tears for Fears. Voor het eerst gehoord in de eveneens uitstekende film Donnie Darko.

02. No Doubt - It's my life
Eveneens mooie cover van het origineel van Talk Talk

03. Eric Prydz - Call on Me
Lekker dansplaatje

04. Maroon 5 - This love
05. Evanescence - My Immortal
06. Freestylers - Push up
07. O-Zone - Dragistea din teï

En nu de drie minst slechte
08. Natasha Bedingfield - These words
09. Alicia Keys - If I ain't got you
10. 3 Doors Down - Here without you
Een zeiknummer.
Cryptonite daarentegen vind ik uitstekend.

Van de nummers die de laatste 20 niet gehaald hebben zou alleen Anastacia (Sick and tired) de top 10 van mij gehaald hebben.

Almu
1. Evanescence - My Immortal
2. Hoobastank - The Reason
3. 3 Doors Down - Here Without You
4. Alicia Keys - If I Ain't Got You
5. O-Zone - Dragostea din teï
6. Stash - Sadness
7. Michael Andrews featuring Gary Jules - Mad World
8. No Doubt - It's my life
9. Kelis - Milkshake
10. Kelis - Trick me

wibro schreef:
Chevy maakt het mij erg makkelijk. Het grootste gedeelte kan ik van hem copiëren.
Ah, nog iemand met smaak!

1. Kelis - Milkshake
2. Kelis - Trick me
3. No Doubt - It's my life
4. Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
5. Natasha Bedingfield - These Words
6. O-Zone - Dragostea din teï
7. Destiny's Child - Lose My Breath
8. Alicia Keys - If I Ain't Got You
9. OutKast Featuring Sleepy Brown - The Way You Move
10. Michael Andrews featuring Gary Jules - Mad World

1. Aventura - Obsession
2. Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
3. Kelis - Trick me
4. Freestylers - Push Up
5. Hoobastank - The Reason
6. Eric Prydz - Call on Me
7. Evanescence - My Immortal
8. Mario Winans featuring Enya & P. Diddy - I Don't Wanna Know
9. Kelis - Milkshake
10. OutKast Featuring Sleepy Brown - The Way You Move

DjFrankie (moderator)
01. Evanescence - My Immortal
02. Hoobastank - The Reason
03. Kelis - Milkshake
04. Kelis - Trick me
05. No Doubt - It's my life
06. Maroon5 - This Love
07. Nelly Furtado - Powerless (Say what you want)
08. 3 Doors Down - Here Without You
09. Freestylers - Push Up
10. Alicia Keys - If I Ain't Got You

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.