MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2005 !

zoeken in:
2. Gorillaz - Feel Good Inc. (121, 18)
(de nummer 1 van Rhythm & Poetry, Arrie, LucM, kaztor en titmeister)

(afbeelding)

Misschien een wat verrassende nummer 1 (veel zullen op Gorillaz hebben gegokt), maar met 16 top 6-plaatsen wel een terechte. LucM en El Ninjo waren de enige users die zowel de nummer 1 als 2 in hun top 3 hadden.

1. Coldplay - Speed of Sound (128, 18)
(de nummer 1 van DjFrankie en dazzler)

(afbeelding)

Katie Melua op 7

Arrie schreef:
Ik bedoel dat Coldplay mijns inziens veel te hoog staat. Vind Speed of Sound maar matig en het doet me te veel denken aan Clocks. Vind dat er veel leukere dingen in de lijst stonden.

Helemaal mee eens, wat mij betreft een teleurstellende nummer 1, vind het maar een matige kopie van Clocks (en daar vond ik ook al niets aan). Had hem zelf niet eens in mijn top 10 gezet.

In Greatest Hits of 2006 krijgen we Talk van Coldplay en dat vind ik echt een veel beter nummer (al stelt het zonder de melodie van Kraftwerk ook niet veel voor).

En wat een prachtig hoesje heeft Coldplay weer.

Arrie schreef:
Ik bedoel dat Coldplay mijns inziens veel te hoog staat. Vind Speed of Sound maar matig en het doet me te veel denken aan Clocks. Vind dat er veel leukere dingen in de lijst stonden.

Ik vind Speed of Sound ook niet het meest fantastische Coldplay nummer, wel goed daar niet van. Maar gezien het feit dat ik 2005 wel een zeer matig (en dan druk ik me nog mild uit) jaar vind (althans de nummers die dit topic gehaald hebben) staat Coldplay m.i. zeker niet veel te hoog, de rest was gewoon veel slechter....komen onze smaken toch niet helemaal overeen Arrie

had niet verwacht dat Coldplay op 1 zou staan. Mooie plek voor Madonna al had ik haar ook hoger gegund.

Speed of Sound vind ik lang niet het beste Coldplay-nummer maar ik kan ermee leven dat dit op nr.1 is geëindigd in deze (toch wel matige) lijst.

herman schreef:
LucM en El Ninjo waren de enige users die zowel de nummer 1 als 2 in hun top 3 hadden.

Ik had deze keer de gehele top 3, maar dan in een andere volgorde.

Waar kan ik de Britse toplijst van 2005 singles vinden? Ben wel benieuwd naar die lijst.

Coldplay op nummer 1, valt me vies tegen.

Voor de hits uit de UK (en België) gebruik ik de lijsten die Dazzler me aanlevert.

Hoe worden de nominaties voor elk jaar uberhaupt eigenlijk vastgesteld?

NewYorkCityLight schreef:
Hoe worden de nominaties voor elk jaar uberhaupt eigenlijk vastgesteld?

Die stel ik vast aan de hand van de jaarlijsten van de Nederlandse top 40, de Billboard Hot 100 en de lijsten die Dazzler me aanlevert van de Vlaamse en Britse hitparades. De focus ligt wel heel erg op Nederland en België (grofweg de top 20 van NL en de top 15 van BE doet sowieso mee).

Verder letten we (Dazzler heeft dit spel opgestart en de meeste edities gerund) er ook wel op dat er geen hits vergeten worden, omdat ze bv. deels in 2005 en 2006 in de hitlijsten stonden. En er is ook een maximum van 2 hits per artiest per jaar (maar eigenlijk is Marco Borsato de enige artiest die daar in deze jaren serieuze hinder van ondervind).

Ah vandaar. Er zaten namelijk een aantal nummers tussen waarvan ik me niet voor kon stellen dat die in de top van de jaarlijst van Nederland stonden

Gelukkig geen Gorillaz. Jammer dat Katie slechts op 7 is geëindigd, maar dit is een prima winnaar.

Bij deze roep ik alsnog Gorillaz uit tot winnaar. Ik kwam erachter dat er iemand met twee accounts heeft meegedaan (twee behoorlijke identieke top 10's). En helaas niet alleen aan dit spel, maar ook aan een hoop andere spellen. Erg triest dat mensen zo de boel manipuleren.

Ik post zo de geschoonde uitslag.

Inderdaad jammer en triest
Toch de nummer een voor Gorillaz dus .

Met dank aan de 20 deelnemers die (zoals altijd) sportief meededen is dit de uiteindelijke lijst:

1. Gorillaz - Feel Good Inc. 114
2. Coldplay - Speed of Sound 110
3. Madonna - Hung Up 87
4. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt 81
5. Robbie Williams - Tripping 72
6. U2 - Sometimes You Can't Make it on Your Own 65
7. Bob Sinclar - Love Generation 50
8. Kanye West ft. Jamie Foxx - Gold Digger 49
9. Kelly Clarkson - Since U Been Gone 48
10. Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs 48
11. Gwen Stefani - Hollaback Girl 47
12. Katie Melua - Nine Million Bicycles 47
13. Sugababes - Push the Button 46
14. Racoon - Love You More 39
15. Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart 38
16. Daniel Powter - Bad Day 35
17. Pussycat Dolls - Don't Cha 34
18. Anouk - Girl 34
19. Anouk - Lost 33
20. Shakira ft. Alejandro Sanz - La Tortura 23

Wow Katie Melua staat opeens een stuk lager zeg.
Sugababes nog een plekje hoger

Gorillaz toch nog gewonnen!
En U2 en Racoon ook een stuk omlaag!
Lijkt me een goed idee om de andere uitslagen ook te herzien, ze worden er blijkbaar een stuk beter van.

Ik was al bang dat ik met die top 10 door de mand zou vallen.

herman schreef:
Bij deze roep ik alsnog Gorillaz uit tot winnaar. Ik kwam erachter dat er iemand met twee accounts heeft meegedaan (twee behoorlijke identieke top 10's). En helaas niet alleen aan dit spel, maar ook aan een hoop andere spellen. Erg triest dat mensen zo de boel manipuleren.

Allemaal leuk en aardig, maar namen willen we horen

/edit: zie dat er gisteravond 2 geband zijn die hier aan meegedaan hebben. Of heeft.

Gerechtigheid!

Pff, die gozer heeft geloof ik ook nog meegedaan aan de mumeladder , erg jammer dat dit soort dingen gebeuren. Gelukkig wordt dat soort gedrag niet door de vingers gezien. voor de moderators.

Ja, ik kwam er zelfs achter via de MuMe-ladder.

Heb ook even de uitslag van 2004 bekeken zonder die stemmen en daar is zijn invloed minder groot. De nummer 1 en 2 blijven hetzelfde (Nelly Furtado wint wel met 30 punten verschil nu) en Kelis stijgt van 5 en 6 naar een gedeelde 3e plaats. Evanescense, de oorspronkelijke nummer 3, wordt nu 5e.

In 2003 blijft de top 5 helemaal hetzelfde, alleen wint Outkast daar met 20 punten verschil ipv 3.

Verder terugkijken doe ik maar even niet.

Dwejkk_ schreef:
Pff, die gozer heeft geloof ik ook nog meegedaan aan de mumeladder ,

Ja, daar baal ik ook stevig van....ik ga het maar niet meer allemaal narekenen wat de eventuele consequenties daarvan zouden zijn....so be it...en met 1x 4pt extra heeft ie waarschijnlijk daar toch wat minder schade kunnen aanrichten.
Gelukkig dat herman dit ontdekt heeft en dat ie nu weg is.

Dat iemand het zo belangrijk vind... Wat heb je er trouwens aan om een lijst zoveel mogelijk naar je hand te zetten?

De top 20 van 2005 is er alleszins veel beter mee geworden!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.