Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2005 !
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2010, 11:55 uur
Kaztor's Kliko-10 van 2005:
De helft moest ik weer even herbeluisteren omdat het me niets meer zei, maar in sommige gevallen had ik het liever zo gelaten.. Wat een bak teringherrie zit hier tussen, zeg!
En ook ik voorspel: Gorillaz lonely at the top!
Begin ik gelijk maar even met het allerergste:
- Black Eyed Peas - My Humps
- Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart
En hier dus het Instituut Der Wansmaak. Morgen ofzo zijn ze weer bij me aan de beurt in de Top 40-topic (dat wordt een quote-werkje van wat ik er laatst al van zei. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken), hier passeren ze de revue met enerzijds het aller-ergste nummer allertijden (voor wie twijfelt tussen de twee: My Humps) en anderzijds een nummer geleid door de meest vals zingende 'zangeres' allertijden (Phunk With My Heeeeeeeaaaaaaart, don't phunk with my heeeeeaaaaaaart)
. U weet genoeg: Next....
- Akon - Lonely
Tja... Akon. Daar valt al niks van te verwachten, maar door deze her-ontdekking voelde ik al m'n nagels tegelijk omkrullen. Godsamme zeg, waar begin ik...? Dat hemelschreiende KUT-stemmetje? Dat Fisher-Price-gepingel als begeleiding? De vlakste stem ooit vastgelegd waardoor de verslaving aan autotune hierna voor meneer Akon on-ontkoombaar was? Woest word ik hier van! Rot toch op met deze teringbende!

- Kelly Clarkson - Since U Been Gone
Hysterische ADHD-schreeuwstem schreeuwende op typische Idols-muziek.
- Guus Meeuwis - Geef Mij je Angst
Onze Ideale Schoonzoon annex washed-out has-been die over de rug van overleden Dré z'n come-back beleefd om zich op een enge manier te ontpoppen als een soort oudere broer van Jan Smit. Welkom in ons oh zo begripvolle Nederland! Was al niks (Kedeng-Kedeng!!), zal nooit wat worden ook.
- Katie Melua - Nine Million Bicycles
Saai Radio-muziek voor Libelle-lezeressen als ze even de stofzuiger uit hebben staan. Pure behang en inderdaad ook de anti-these van R'nR. Hier gaat geen greintje spontaniteit van uit.
- 50 Cent - Candy Shop
Zie clip: Geile neger + soort van bordeel + vrouw als lustobject = hiphop-hit uit de jaren '0.
- Lange Frans & Baas B - Het Land Van...
Deze kan ik op een soortgelijke manier opsommen: Neem als concept 'je land' + noem wat welluidende namen + kijk heel serieus, want je meent het + noem een aantal kenmerken van 'je land' = moralistisch meisterwork dat iedereen 'even in het hart raakt' want we zijn oh zo chauvinistisch en voelen ons geprezen omdat we 'zo gewoon zijn', en dat vast wel bijna een jaar in de Top 3 staat, waarvan een half jaar op #1! (1, 1, 1......)
- Bob Sinclar - Love Generation
Het startschot van al die pseudo-Jamaicanen die wat door een microfoon lopen te brullen op simplistische wegwerp-huppeldepupmuziek. Gelukkig is deze hype nu overgewaaid.
Crazy Frog - Axel F
Staat achteraan omdat het een te gemakkelijk doelwit is en de anderen het daarom gewoon veel meer verdienen. Hier had voor hetzelfde geld Schnappi kunnen staan, maar dat wordt door een kind gezongen terwijl dit enkel en alleen door gladjakkers gemaakt is.
Opvallend: Kane ontspringt de dans omdat dat liedje voor hun doen best wel meevalt. Het is wel ieders eigen risico om de clip te gaan bekijken omdat de arrogantie van ene Dinand je óf lachstuipen óf andere stuipen bezorgt!

De helft moest ik weer even herbeluisteren omdat het me niets meer zei, maar in sommige gevallen had ik het liever zo gelaten.. Wat een bak teringherrie zit hier tussen, zeg!

En ook ik voorspel: Gorillaz lonely at the top!

Begin ik gelijk maar even met het allerergste:
- Black Eyed Peas - My Humps
- Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart
En hier dus het Instituut Der Wansmaak. Morgen ofzo zijn ze weer bij me aan de beurt in de Top 40-topic (dat wordt een quote-werkje van wat ik er laatst al van zei. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken), hier passeren ze de revue met enerzijds het aller-ergste nummer allertijden (voor wie twijfelt tussen de twee: My Humps) en anderzijds een nummer geleid door de meest vals zingende 'zangeres' allertijden (Phunk With My Heeeeeeeaaaaaaart, don't phunk with my heeeeeaaaaaaart)
. U weet genoeg: Next....- Akon - Lonely
Tja... Akon. Daar valt al niks van te verwachten, maar door deze her-ontdekking voelde ik al m'n nagels tegelijk omkrullen. Godsamme zeg, waar begin ik...? Dat hemelschreiende KUT-stemmetje? Dat Fisher-Price-gepingel als begeleiding? De vlakste stem ooit vastgelegd waardoor de verslaving aan autotune hierna voor meneer Akon on-ontkoombaar was? Woest word ik hier van! Rot toch op met deze teringbende!

- Kelly Clarkson - Since U Been Gone
Hysterische ADHD-schreeuwstem schreeuwende op typische Idols-muziek.
- Guus Meeuwis - Geef Mij je Angst
Onze Ideale Schoonzoon annex washed-out has-been die over de rug van overleden Dré z'n come-back beleefd om zich op een enge manier te ontpoppen als een soort oudere broer van Jan Smit. Welkom in ons oh zo begripvolle Nederland! Was al niks (Kedeng-Kedeng!!), zal nooit wat worden ook.
- Katie Melua - Nine Million Bicycles
Saai Radio-muziek voor Libelle-lezeressen als ze even de stofzuiger uit hebben staan. Pure behang en inderdaad ook de anti-these van R'nR. Hier gaat geen greintje spontaniteit van uit.
- 50 Cent - Candy Shop
Zie clip: Geile neger + soort van bordeel + vrouw als lustobject = hiphop-hit uit de jaren '0.
- Lange Frans & Baas B - Het Land Van...
Deze kan ik op een soortgelijke manier opsommen: Neem als concept 'je land' + noem wat welluidende namen + kijk heel serieus, want je meent het + noem een aantal kenmerken van 'je land' = moralistisch meisterwork dat iedereen 'even in het hart raakt' want we zijn oh zo chauvinistisch en voelen ons geprezen omdat we 'zo gewoon zijn', en dat vast wel bijna een jaar in de Top 3 staat, waarvan een half jaar op #1! (1, 1, 1......)
- Bob Sinclar - Love Generation
Het startschot van al die pseudo-Jamaicanen die wat door een microfoon lopen te brullen op simplistische wegwerp-huppeldepupmuziek. Gelukkig is deze hype nu overgewaaid.
Crazy Frog - Axel F
Staat achteraan omdat het een te gemakkelijk doelwit is en de anderen het daarom gewoon veel meer verdienen. Hier had voor hetzelfde geld Schnappi kunnen staan, maar dat wordt door een kind gezongen terwijl dit enkel en alleen door gladjakkers gemaakt is.
Opvallend: Kane ontspringt de dans omdat dat liedje voor hun doen best wel meevalt. Het is wel ieders eigen risico om de clip te gaan bekijken omdat de arrogantie van ene Dinand je óf lachstuipen óf andere stuipen bezorgt!

0
geplaatst: 22 november 2010, 12:21 uur
Tja, ik had zeker 20 nummers willen lozen (van Black Eyed Peas heb ik enkel de slechtste van de 2 genomen). Voor Kelly Clarkson geldt hetzelfde als de andere 'idolen': te standaard en enkel binnen de lijntjes kleurend.
0
geplaatst: 22 november 2010, 12:38 uur
kaztor omschrijft eng precies mijn mening, op Bob Sinclar na dan, want deze vind ik nog wel leuk, gaat in mijn top 3 eindigen (op 3, want de nummers 1&2 lijken me wel duidelijk)... Pas hierna werd Bob Sinclar echt vervelend. Voordat ie bekend werd, produceerde hij overigens prima house-platen, zoals deze...
0
geplaatst: 22 november 2010, 12:50 uur
Ik vind het nummer van Kelly Clarkson eigenlijk wel goed. Het heeft veel meer power dan welk ander Idols-nummer ook.
0
geplaatst: 22 november 2010, 12:57 uur
Ik sluit me wat dat betreft aan bij Kaztor maar had geen ruimte meer in m'n lijstje afvallers. Hard, schel, schreeuwerig en kapotgeproduceerd.
0
geplaatst: 22 november 2010, 13:26 uur
Love Generation van Bob Sinclar vind ik nog wel leuk (het door Titmeister aangebrachte nummer vind ik wel nog beter) maar wat hij nadien uitbracht is crap.
Wat Kelly Clarkson betreft, zingen kan ze wel maar het nummer is te overgeproduceerd, het lijkt mij ook teveel een aftreksel van Pink.
Wat Kelly Clarkson betreft, zingen kan ze wel maar het nummer is te overgeproduceerd, het lijkt mij ook teveel een aftreksel van Pink.
0
geplaatst: 22 november 2010, 13:36 uur
LucM schreef:
3. Black Eyed Peas - My Humps
Geen melodie, afgrijselijke tekst ... schrijnend, het gebrek aan kwaliteit!
3. Black Eyed Peas - My Humps
Geen melodie, afgrijselijke tekst ... schrijnend, het gebrek aan kwaliteit!
Hoog in mijn top 10 without a doubt ... tenzij iedereen LucM et tutti quanti volgt
en het nummer wegstemt. The Peas, geniale arrangeurs zijn het. Een verademing.
0
geplaatst: 22 november 2010, 13:40 uur
50 Cent - Candy Shop
Crazy Frog - Axel F
Di-rect - Hungry for Love
Kane - Something to Say
Katerine - New Day
Lange Frans & Baas B - Het Land Van...
Mariah Carey - We Belong Together
Schnappi - Schnappi das kleine Krokodil
Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs
Tony Christie - Amarillo
Die laatste is wel een aardige meestamper, maar past niet in dit lijstje van 2005.
Staat er in dankzij een succesvolle rerelease in de UK waar het in 1971 niet goed scoorde.
Crazy Frog - Axel F
Kane - Something to Say
Katerine - New Day
Lange Frans & Baas B - Het Land Van...
Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs
Tony Christie - Amarillo
Die laatste is wel een aardige meestamper, maar past niet in dit lijstje van 2005.
Staat er in dankzij een succesvolle rerelease in de UK waar het in 1971 niet goed scoorde.
0
geplaatst: 22 november 2010, 14:14 uur
Black Eyed Peas is blijkbaar een love/hate-band. Sommige nummers van hen vind ik leuk en andere dan weer afgrijselijk.
0
geplaatst: 22 november 2010, 15:26 uur
Hun hits uit de periode 2003-2006 vind ik veelal verschrikkelijk, met als dieptepunt My Humps, hoe stompzinnig kan een nummer zijn?
De singles van The E.N.D. vielen me 100% mee, vooral I Gotta Feelin' en Meet Me Halfway. Hun nieuwste single daarentegen is weer Kut met grote letter K...
Kelly Clarkson vind ook echt verschrikkelijk, overgeproduceerde schreeuwpop voor pubers met een minderwaardigheidscomplex...
En dan over Het Land Van..., iemand die de line: 'Kom uit het land van, het land van Lange Fransie
Dit is het land waar ik thuis kom na vakantie' serieus over zn lippen krijgt, verdient het eigenlijk ook om genomineerd te worden, maar het olijke duo mislukte moraalrappers heeft mazzel dat ik er maar 10 mocht nomineren; het hadden er ook zo 27 kunnen zijn...
Goed, als ik toch aant zeiken ben, mag ik de 2 ergste (ja erger nog dan de idiote hypes van Crazy Frog en Schnappi) niet onbelicht laten: Akon en Gwen Stefani. De eerste heeft kaztor al vakkunding beschouwd, de 2e heb ik net voor de zekerheid opnieuw gehoord, ik geloof dat er bij de beluistering minstens 10.000 hersencellen zijn afgestorven; oftewel: ik mag mevrouw Stefani feliciteren met het tillen van de absolute debiliteit binnen de popmuziek naar een nieuw, nog nooit eerder behaald niveau...
De singles van The E.N.D. vielen me 100% mee, vooral I Gotta Feelin' en Meet Me Halfway. Hun nieuwste single daarentegen is weer Kut met grote letter K...Kelly Clarkson vind ook echt verschrikkelijk, overgeproduceerde schreeuwpop voor pubers met een minderwaardigheidscomplex...
En dan over Het Land Van..., iemand die de line: 'Kom uit het land van, het land van Lange Fransie
Dit is het land waar ik thuis kom na vakantie' serieus over zn lippen krijgt, verdient het eigenlijk ook om genomineerd te worden, maar het olijke duo mislukte moraalrappers heeft mazzel dat ik er maar 10 mocht nomineren; het hadden er ook zo 27 kunnen zijn...
Goed, als ik toch aant zeiken ben, mag ik de 2 ergste (ja erger nog dan de idiote hypes van Crazy Frog en Schnappi) niet onbelicht laten: Akon en Gwen Stefani. De eerste heeft kaztor al vakkunding beschouwd, de 2e heb ik net voor de zekerheid opnieuw gehoord, ik geloof dat er bij de beluistering minstens 10.000 hersencellen zijn afgestorven; oftewel: ik mag mevrouw Stefani feliciteren met het tillen van de absolute debiliteit binnen de popmuziek naar een nieuw, nog nooit eerder behaald niveau...
0
geplaatst: 22 november 2010, 15:40 uur
Onlangs had ik nummers van Black Eyed Peas uit hun beginperiode (voor 2003) beluisterd en die vielen best mee. Hun nieuwste single vind ik ook erg slecht.
Die moralistische tekst van Het Land Van... vind ik ook zum kotsen evenals die raps. Dat nummer van Gwen Stefanie vind ik ook erg, vreemd dat dit niet meer nominaties heeft gekregen.
Die moralistische tekst van Het Land Van... vind ik ook zum kotsen evenals die raps. Dat nummer van Gwen Stefanie vind ik ook erg, vreemd dat dit niet meer nominaties heeft gekregen.
0
geplaatst: 22 november 2010, 15:41 uur
herman schreef:
Ik vind het nummer van Kelly Clarkson eigenlijk wel goed. Het heeft veel meer power dan welk ander Idols-nummer ook.
Nu ligt die lat niet heel erg hoog, maar ook zonder Idols-maatstaf vind ik het geen slecht nummer.Ik vind het nummer van Kelly Clarkson eigenlijk wel goed. Het heeft veel meer power dan welk ander Idols-nummer ook.
0
geplaatst: 22 november 2010, 16:43 uur
LucM schreef:
Dat nummer van Gwen Stefanie vind ik ook erg, vreemd dat dit niet meer nominaties heeft gekregen.
Dat nummer van Gwen Stefanie vind ik ook erg, vreemd dat dit niet meer nominaties heeft gekregen.
Laten we hopen van niet, dat is een top10 kandidaat hier en die zijn dit jaar toch al zo dun gezaaid...
0
geplaatst: 22 november 2010, 16:50 uur
Akon - Lonely
Belle Perez - Qua Viva la Vida
Crazy Frog - Axel F
Daniel Powter - Bad Day
James Blunt - You're Beautiful
Joeri - Ya 'bout to find out
Katie Melua - Nine Million Bicycles
Laura Lynn - Je hebt me 1000 maal belogen
Crazy Frog - Axel F
Daniel Powter - Bad Day
Katie Melua - Nine Million Bicycles
0
geplaatst: 22 november 2010, 17:01 uur
Het nummer van Gwen Stefani is voor mij ook een top 10 kandidaat. Was destijds ook helemaal gek van What You Waiting For, maar dat werd helaas niet zo'n grote hit.
0
geplaatst: 22 november 2010, 17:03 uur
Nou... wat mij betreft toch een te grote hit. Maar in mijn herinnering is dat toch wel een redelijke hit geweest hoor. Ik vind Hollaback Girl echter veel leuker.
0
geplaatst: 22 november 2010, 22:30 uur
50 Cent - Candy Shop
Akon - Lonely
Daniel Powter - Bad Day
K3 - Kuma He
Kane - Something to Say
Racoon - Love You More
Tony Christie - Amarillo
Akon - Lonely
Daniel Powter - Bad Day
K3 - Kuma He
Kane - Something to Say
Racoon - Love You More
Tony Christie - Amarillo
0
geplaatst: 23 november 2010, 02:20 uur
Titmeister schreef:
Goed, als ik toch aant zeiken ben, mag ik de 2 ergste (ja erger nog dan de idiote hypes van Crazy Frog en Schnappi) niet onbelicht laten: Akon en Gwen Stefani. De eerste heeft kaztor al vakkunding beschouwd
Goed, als ik toch aant zeiken ben, mag ik de 2 ergste (ja erger nog dan de idiote hypes van Crazy Frog en Schnappi) niet onbelicht laten: Akon en Gwen Stefani. De eerste heeft kaztor al vakkunding beschouwd
Ah, heet dat zo..?

Titmeister schreef:
de 2e heb ik net voor de zekerheid opnieuw gehoord, ik geloof dat er bij de beluistering minstens 10.000 hersencellen zijn afgestorven; oftewel: ik mag mevrouw Stefani feliciteren met het tillen van de absolute debiliteit binnen de popmuziek naar een nieuw, nog nooit eerder behaald niveau...
de 2e heb ik net voor de zekerheid opnieuw gehoord, ik geloof dat er bij de beluistering minstens 10.000 hersencellen zijn afgestorven; oftewel: ik mag mevrouw Stefani feliciteren met het tillen van de absolute debiliteit binnen de popmuziek naar een nieuw, nog nooit eerder behaald niveau...
Netjes...

0
Almu
geplaatst: 23 november 2010, 18:50 uur
50 Cent - Candy Shop
Akon - Lonely
Katerine - New Day
Laura Lynn - Je hebt me 1000 maal belogenp
Mario - Let Me Love You
Sandrine - Goosebumps
Akon - Lonely
Katerine - New Day
Laura Lynn - Je hebt me 1000 maal belogenp
Mario - Let Me Love You
Sandrine - Goosebumps
0
geplaatst: 23 november 2010, 20:01 uur
De volgende 9 nummers vallen definitief af:
Laura Lynn - Je hebt me 1000 maal belogen 15
Schnappi - Schnappi das kleine Krokodil 15
Crazy Frog - Axel F 12
50 Cent - Candy Shop 10
Belle Perez - Qua Viva la Vida 10
Kane - Something to Say 10
Joeri - Ya 'bout to find out 9
K3 - Kuma He 9
Lange Frans & Baas B - Het Land Van... 9
En van de volgende 4 nummers moet er nog ééntje afvallen:
Akon - Lonely 8
Di-rect - Hungry for Love 8
Katerine - New Day 8
Mariah Carey - We Belong Together 8
Laura Lynn - Je hebt me 1000 maal belogen 15
Schnappi - Schnappi das kleine Krokodil 15
Crazy Frog - Axel F 12
50 Cent - Candy Shop 10
Belle Perez - Qua Viva la Vida 10
Kane - Something to Say 10
Joeri - Ya 'bout to find out 9
K3 - Kuma He 9
Lange Frans & Baas B - Het Land Van... 9
En van de volgende 4 nummers moet er nog ééntje afvallen:
Akon - Lonely 8
Di-rect - Hungry for Love 8
Katerine - New Day 8
Mariah Carey - We Belong Together 8
0
geplaatst: 23 november 2010, 20:02 uur
Kies het nummer dat van jou alsnog mag afvallen voor de volgende ronde. Het nummer dat als eerste +3 heeft is exit.
Akon - Lonely
+1 Katerine - New Day
Deadline om 21.30 uur.
Akon - Lonely
+1 Katerine - New Day
Deadline om 21.30 uur.
0
geplaatst: 23 november 2010, 20:02 uur